"קראתי ביתד נאמן"

חילול השבת ברכבת: גולדקנופף עקץ, מקלב לא נותר חייב

השר גולדקנופף, כתב מוקדם יותר היום לסגן שרת התחבורה מקלב, כי הוא הזדעזע לקרוא ב'יתד' על חילולי שבת ברכבת ודרש ממקלב לא לשתוק על ביזוי הקודש; כך מקלב השיב לו (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גולדקנופף ומקלב בכנסת | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר השיכון יצחק גודלנקופף, מי שעמד טרם כניסתו לכנסת בראש ועדת השבת, כתב היום (ראשון) מכתב לסגן שרת התחבורה, כי הוא מבקש ממנו להתערב בחילולי השבת הנעשים ברכבת ישראל.

במכתב כותב גולדקנופף ביו היתר: "הזדעזעתי לקרוא היום ביתיד נאמן, כי רכבת ישראל ביצעה עבודות תוך חילול שבת מחפיר. על פי הפרסום העבודות נעשו בקו הרכבת בין אופקים ובאר שבע".

"ככל ואכן כך פני הדברים", הוסיף גולדקנופף במכתב: "הרי שעבודות אלו מהוות הפרה בוטה של הסטטוס-קוו, אבקש את בדיקתך, שכן לא נוכל להחריש".

כעבור שעה קלה, השיב לו מקלב:"בדקתי ואכן בקו הרכבת שבין אופקים לבאר שבע בוצעו עבודות חשמול בעיצומה של שבת קודש. אני מסכים עם קביעתך כי לא נוכל להחריש נוכח ביזוי היום הקדוש וחילולי השבת".

"כפי שהורו רבותינו בעבר", הוסיף מקלב, "יש עלינו אחריות מיניסטריאלית כאשר הממשלה בה אנחנו חברים מאפשרת ולא מונעת חילולי שבת."

בסיום מכתבו דורש מקלב את כינוס הסיעה באופן מידי - "אבקשך כעומד בראש רשימת יהדות התורה והשבת לכנס ישיבה מיוחדת בנדון".

כזכור וכפי שדווח מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', ב'דגל התורה', הסיעה הליטאית ב'יהדות התורה', שלה אין נציגות בממשלה - מביעים אכזבה מהתקציב ומהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים במפלגה מאיימים להצביע נגד התקציב.

בביטאון הסיעה, 'יתד נאמן', נכתב הבוקר כי התקציב אושר בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שישי - "המועד האחרון בו יכולה הממשלה על פי חוק לאשר את תקציב המדינה".

עוד נכתב כי "התקציב כולל שיפור ניכר ומשמעותי בשורה של נושאים חשובים כגון בתקציב החינוך והישיבות, מוסדות החינוך, שכר צוותי ההוראה ועוד נושאים רבים".

בעוד הם טוענים כי חלק מהנושאים סוכמו "לאחר מאמצים ופעילות נמרצת מצד נציגי דגל התורה", בהמשך הידיעה נמתחת ביקורת על ראש הממשלה על כך שכמה נושאים שנחתמו בהסכם הקואליציוני לא זכו למענה בתקציב שאושר.

"עם זאת", נכתב בביטאון, "על כמה נושאים שנחתמו והובטחו בהסכמים הקואליציוניים עדיין לא ניתן מענה בהתאם, כמו בתקצוב מלא של מוסדות הפטור והשוואה מלאה של התנאים, תקציב התחבורה הציבורית ועוד, נושאים שסוכמו במפורש לקראת ישיבת הממשלה עם ראש הממשלה אך נתניהו התעלם ולא הביא זאת לישיבת הממשלה והם לא נכנסו לתקציב שאושר".

'דגל' מודיעה כי "בהתאם לכך תקיים היום סיעת 'דגל התורה' התייעצויות נוספות ותקים צוות לבחינת ההסכמים הקואליציוניים בדרישה למימושם".

הם גם מזכירים כי חוק התקציב וחוק ההסדרים יגיעו לכנסת להצבעה ושם אם הם יאושרו הם יועברו לוועדת הכספים - בראש עומד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. "נציגי דגל התורה נערכים לדיונים הללו שם יושם דגש על מימוש ההסכמים הקואליציוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר