הביקורת העולמית נמשכת

הפרשן היהודי הבכיר ב'ניו יורק טיימס': "נתניהו מנפץ את החברה בישראל"

תומאס פרידמן, הפרשן הבכיר של עיתון הניו יורק טיימס תוקף שוב במאמר בעיתון את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: נעם ריבקין, פלאש 90 | הפורום הכלכלי העולמי)

פרשן החוץ היהודי הבכיר של עיתון הניו יורק טיימס המפורסם תוקף בטור נוסף את הממשלה הישראלית והעומד בראשה, בנימין נתניהו.

בטורו כתב: "ישראל היום היא למעשה דוד מים עם הרבה יותר מדי אדים המצטברים בפנים, והברגים עומדים לעוף לכל הכיוונים."

בהמשך נימק: "התקפות קטלניות של צעירים פלסטינים נגד ישראלים קורות במקביל להרחבת ההתנחלויות הישראליות ולהצתת כפרים פלסטינים על ידי מתנחלים, כמו גם להתקוממות עממית נגד ההפיכה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד הם מאיימים בהתמוטטות ממשל שכמותה עוד לא ראינו בתולדות ישראל".

לדבריו, נתניהו מוכן לסכן את קיומה של מדינת ישראל למטרה של "משהו מאוד גדול, מאוד חשוב ומאוד אישי. הוא מקווה שה"רפורמה" המשפטית תוביל לסיום משפטו על הפרת אמונים, שוחד ומרמה, שעלול להוביל אותו לכלא".

בהמשך התייחס לקידום הרפורמה במהירות וטען כי היא חלק מ"נוכלות" של נתניהו וכתב: "נתניהו ובני בריתו הקיצוניים שועטים כדי לאשר את הרפורמה בכנסת בשבועות הקרובים". עוד התייחס לדבריו ל'נוכלות' וכתב: "נתניהו מתעקש בדיבור מתקתק בפני מנהיגים ועיתונאים זרים כי הוא רק רוצה להעביר כמה תיקונים תמימים כדי שבעת המשפט יהיה כמו ארצות הברית, צרפת או קנדה".

"שאלו את עצמכם: איזה מנהיג ישראלי יסתכן במלחמת אזרחים בבית, ניתוק מהיהודים הדמוקרטים בכל רחבי העולם, ניתוק מארה"ב, פגיעה משמעותית לנס ההייטק הישראלי. איזה מנהיג ישראלי יסתכן בכל הסיכונים האלו רק בשביל כמה תיקונים למערכת המשפט" הוסיף.

בסיום המאמר כתב: "ישראל היא הדמוקרטיה האמיתית היחידה עם מערכת משפט עצמאית במזרח התיכון. אם התשתית הדמוקרטית תתערער באיחוד האירופי ובישראל, הדמוקרטיות בכל מקום יהיו בסכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר