מכה למשטרה

בית המשפט שיחרר את עצורי חווארה בהיעדר ראיות

בימ"ש המחוזי בירושלים קיבל את הערר והורה על שחרורם של 8 מתיישבים שנעצרו בחשד למעורבות במחאה כנגד הטרור בכפר חווארה בשל היעדר ראיות. נגד שניים מהם הוצא צו מעצר מנהלי, בן גביר זועם (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באדר תשפ"ג | 02.03.23
מפגינים יהודים בחווארה (צילום: נאסר עישטייה, פלאש 90)

בימ"ש המחוזי בירושלים קיבל את ערר ארגון חוננו, והורה על שחרורם היום (חמישי) של 8 מתיישבים שנעצרו בחשד למעורבות במחאה כנגד הטרור בכפר חווארה.

בימ"ש הורה על שחרורם בתנאים מגבילים. נזכיר כי אחד מהעצורים שוחרר כבר שעות לאחר מעצרו, לאחר שהתברר שנעצר בצו מעצר שגוי שהוצא בידי ימ"ר ש"י.

עו"ד נתי רום שייצג מטעם ארגון חוננו מסר "כפי שטענו מראשית המעצרים, מדובר במסע פיישינג של המשטרה והשב"כ, ללא ראיות, מעצרי ראווה לצורכי תקשורת, יתכן כהכנה לצווים מנהליים.

לא הוצגו שום ראיות כנגד החשודים, שטענו לחפותם מהרגע הראשון, אנו שמחים שבימ"ש קיבל את הערר שהגשנו והורה על שחרורם".

יותר מאוחר, פורסם כי שר הביטחון יואב גלנט חתם על מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים, אחד מהם קטין, ל-4 חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בימ"ש המחוזי בירושלים חנה מרים לומפ קבע כי ישוחררו ממעצר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להחלטה ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער.

למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית.

אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

בתגובה לצו המנהלי, פעילי ימין מתכננים להפגין הערב מול ביתם של בן גביר וסמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר