נתניהו מגבה ועוקץ את השגריר

סמוטריץ': משוכנע ששגריר ארה"ב לא התכוון להסית להרג שלי

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מבהיר את דבריו כי "את חווארה צריך למחוק" ואומר: "לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע" • הוא התייחס גם לדבריו של שגריר ארה"ב ואמר: "משוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי" • ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את שר האוצר מול הביקורת מארה"ב (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, הבהיר הלילה (ראשון) את דבריו ש'את חווארה צריך למחוק' ואומר: "לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע".

בסוף השבוע דווח ב'חדשות 12' כי שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, תקף בחריפות את סמוטריץ' והתבטא: "אני ממש כועס עליו. הוא טיפש. יש לו טיסה לוושינגטון, ואם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס".

בתגובה אמר סמוטריץ': "אני לא כועס על ניידס ומשוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי מהמטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו: "חשוב ששר האוצר סמוטריץ׳ הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית. אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו. אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים".

לדבריו: "המדיניות של ישראל ברורה: להילחם בתקיפות בטרוריסטים ובתומכי טרור, להימנע מפגיעה בחפים מפשע ומענישה קולקטיבית. עד לרגע זה הרש״פ לא גינתה את רצח שני האחים הנפלאים, יגל והלל יניב ז״ל, וצר לי שיש בקהילה הבינלאומית מי שמיהרו לגנות את ישראל אך עדיין לא דרשו גינוי נדרש זה מהרש"פ".

כזכור , בימים האחרונים דווח כי ממשל ביידן מחרים את ביקורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בארצות הברית. הבית הלבן הודיע רשמית כי יו"ר הציונות הדתית לא ייפגש עם מקבילתו האמריקנית ג'נט ילן או עם אף גורם בממשל בארה"ב.

ההחלטה, בעקבות דבריו של סססמוטריץ' כי הוא חושב שהמדינה צריכה למחוק את חווארה, שם התבצע הפיגוע המזעזע השבוע.

מחלקת המדינה האמריקנית גינוי חריף לדבריו של סמוטריץ', ודובר המחלקה נד פרייס אמר כי "מדובר בהתבטאות בלתי אחראית ודוחה, היא מגיעה לכדי הסתה ואלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר