שב"כ התיר לפרסם

4 סטודנטים מיו"ש נעצרו: גויסו על ידי חמאס לבצע פיגועים

כתבי אישום הוגשו כנגד ארבעה ערביים מיו"ש, שעל פי החשד שיתפו פעולה עם ארגון הטרור | בחקירה עלה, כי הארבעה הביעו הסכמתם להתגייס לחמאס ואף לעבור אימונים ברצועת עזה. בנוסף תכננו לבצע מספר פיגועי טרור, ביניהם פיגוע מטען יחד עם צלאח וכי שלושה היו מעורבים בידוי אבנים לעבר שוטרים בהר הבית (חדשות)

מעצרי שב"כ | אילוסטרציה - והארבעה שנלכדו (צילום: Gideon Markowicz/Flas90)

ארבעה סטודנטים ערבים המתגוררים ביהודה ושומרון, נעצרו על ידי שב"כ, לאחר שעלה החשד כי הם גוייסו על ידי פעילי חמאס בתורכיה לטובת קידום פיגועים בישראל, כך התיר היום (שני) שב"כ לפרסם.

בשבועות האחרונים נעצר אחמד מחמוד אבו צלאח, בן 24, תושב איו"ש, לחקירת שירות הביטחון הכללי לאחר ששב מתקופת לימודים אקדמאים ארוכה בטורקיה.

בחקירתו בשב"כ של אחמד עלה כי בעת שהותו בטורקיה, גויס לארגון הטרור חמאס, בסיועו של פעיל חמאס, איאד עא אלדין אקרע, וביצע אימונים צבאיים בטורקיה ובסוריה, הכוללים אימונים בנשק ולימוד ייצור חומרי נפץ, לטובת קידום פיגועים כנגד מדינת ישראל.

טרם שובו של אחמד לאיו"ש, הוא נפגש בתורכיה עם בכיר החמאס עזאם אקרע אשר ביקש ממנו לקלוט אמצעי לחימה וכספים, לגייס פעילי טרור נוספים ולאמנם לצורך הקמת חוליות טרור כתשתית לביצוע פיגועים.

בעקבות מעצרו של אחמד נעצרו בשיתוף צה״ל לחקירת שב״כ, שלושה תושבי איו"ש נוספים - אויס מחמוד אבו צלאח, כבן 20, צאלח מחמוד אבו צלאח, כבן 23, חסין פואז אקרע, כבן 25.

בחקירת השלושה התברר כי אויס וחסין הביעו הסכמתם להתגייס לחמאס ואף לעבור אימונים ברצועת עזה. עוד נודע, כי אויס תכנן לבצע מספר פיגועי טרור, ביניהם פיגוע מטען יחד עם צלאח וכי שלושתם היו מעורבים בידוי אבנים לעבר שוטרים בהר הבית באפריל 2022 בתקופת הרמדאן.

בתום החקירה הוגשו כנגד הארבעה כתבי אישום, המייחסים להם עבירות ביטחון חמורות.

הוגשו כתבי אישום כנגד הארבעה

יצוין, כי בחקירה, עלה עוד שהארבעה היו בקשר בתורכיה עם קרוב משפחתם, עבאדה אבו צלאח, בנו של בכיר חמאס בטורקיה, צלאח אבו צלאח.

עבאדה, פעל בהנחיית בכירי חמאס בתורכיה, בדגש על צאלח אלערורי ראש "מרחב הגדה" בחמאס, ניצל את הקשר המשפחתי עם הנאשמים ואת שהותם בתורכיה למטרת לימודים לטובת גיוס חלקם לארגון הטרור חמאס, כאמור.

"שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה את ניסיונותיו של ארגון החמאס בחו"ל לגייס צעירים תושבי איו"ש, היוצאים ללימודים אקדמאים בחו"ל, לצורך פעילות טרור כנגד מדינת ישראל, והוא ימשיך לפעול יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל לסיכול פעילות המסכנת את ביטחון המדינה", נמסר מדוברות שב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר