התוכנית הכלכלית • צפו

מי הרבנים שאוסרים שימוש בסמל מאושר במכשירים כשרים? הרפורמה וקריסת הבנק בארה"ב

עו"ד ובעל חנות שנפגע בשל אלימות מפגינים על דרישת ועדת הרבנים לענייני תקשורת • הגבירים החרדיים שנפגעו בשל קריסת בנק ההייטק ובורסת הקריפטו הנוספת שקורסת • האם צריך לקחת מס נוסף על סיגריות ואיך החברה המרכזית למשקאות קלים עושה "סיבוב" על חשבוננו - הצרכנים | צפו בתוכנית עמוסה ומרתקת (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
איצלה כץ לצד משה מנס (צילום: אלעד זהבי. עריכה: ידידיה כהן. הפקה: אשר רוט)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת משה מנס, עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום ועל כל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס והשבוע עם שלל ראיונות בתחומים שונים ומרתקים עם איצלה כץ וכותרות.

והשבוע, ריאיון מיוחד עם עורך הדין לענייני זכויות זיו אינג'ל ועם מי שהיה בעל חנות סלולר, בריאיון הם מספרים על דרישת הוועדה לאסור שימוש בסמל הכשרות, למרות שלדבריהם זה סמל בו השתמשו באופן עצמאי במשך כל השנים והם לא מכירים את הוועדה ומי עומד מאחוריה.

בכותרות, דיברנו על קריסת בנק SVB ועל הסיבות לכך, מי הפסיד ולמה אין לנו שמחה לאיד למרות שהיה שם כסף של משקיעים שהצהירו על הוצאת הכסף מהארץ.

המכתב הנזעם של שר הכלכלה ניר ברקת בנוגע לעלית המחיר הצפויה של החברת המרכזית למשקאות - קוקה קולה. על מחיר לכתיבת נאום ועל הקריסה הגדולה של התחבורה הציבורית במגזר החרדי באופן כללי, בדגש על ימי הפורים כאשר מי שאמור היה לעזור לנו הוא סגן שר התחבורה אורי מקלב שקולו לא נשמע בתחום.

****

תגובת ב"כ המנהל המיוחד לוועדת הרבנים: "בהמשך לשיחתנו, הטענות שהעלית בפנינו מורכבות משקרים וחצאי אמיתות שהוצאו מהקשרן, ווהן מונעות על ידי גורמים אינטרסנטיים – בעלי חנויות שמוכרים מכשירים עם סימן אישור מזויף, שהמנהל המיוחד נקט כנגדם הליכים משפטיים, כמתחייב מתפקידו. ראשית יובהר, כי המנהל המיוחד מגנה מכל וכל מעשי אלימות כלשהם. תחת פיקוחו של המנהל המיוחד, פרסמה ועדת הרבנים מספר מודעות המגנות את מעשי האלימות ומבהירות כי אלו אינן נעשות על דעתה. מצ"ב דוגמא בענין זה".

"להלן התייחסות למספר עניינים נוספים שהועלו על ידך: בניגוד לנטען, סימן הכשרות של הוועדה אכן שייך לוועדת הרבנים, ואף הוכר ככזה על ידי בית המשפט, שאסר במספר החלטות על שימוש בסימני כשרות דומים. בעלי חנויות כלל אינם משלמים אגרה – או תשלום אחר כלשהו – לקופת הפירוק של ועדת הרבנים או למנהל המיוחד, בין אם יש להם אישור של הועדה ובין אם לאו. לעמותה גם לא משולמת אגרה כלשהי עבור מכשירים, וממילא קופת העמותה אינה "מתעשרת" ממכירתם באופן כלשהו. הוועדה מפעילה מוקד אליו אפשר לפנות בכל ענין".

"במסגרת תפקידו ובהתאם לאישור בית המשפט, הגיש המנהל המיוחד מספר תביעות כנגד חנויות המוכרות מכשירים הנושאים אישור מזוייף של ועדת הרבנים. בית המשפט כבר קיבל חלק מתביעות אלו, והורה לחנויות להפסיק למכור מכשירים אלו. נראה כי הידיעה שהועברה אליך מונעת מאינטרסים מאחוריהם עומדים חנויות אלו, המתעשרות ממכירת מכשירים הנושאים אישור מזוייף של ועדת הרבנים. כאמור, הינך מתבקש להביא את תגובתנו זו במלואה ואין לצטט חלקים ממנה בלבד. מובהר, כי כל הטענות והזכויות שמורות, ובכלל זה לעניין הוצאת דיבה ולשון הרע. בברכה עו"ד יוסי בן נפתלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר