בעקבות המונולוג

השרה הודיעה שתחרים את הערוץ - שם הגיבו: "הסתה"

גלית דיסטל-אטבריאן הודיעה כי תחרים את ערוץ 13, והזהירה כי הם "מחכים שמישהו מהממשלה יירצח". בתגובה, הערוץ הזהיר מפני "הסתה חמורה" (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עימות סוער בין שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן לערוץ 13, בעקבות נאומה במליאת הכנסת - והמונולוג שהושמע נגדה בערוץ התקשורת.

בכנסת אמרה השרה: "לי אתם קוראים שרת התעמולה, כל יום גבלס פה וגבלס שם, נאצים כמו נצנצים, היטלר על הקילו. אני כבר לא מזדעזעת מזה".

"זה חדשות רעות עבורכם", אמרה עוד השרה דיסטל: "שאני כבר לא מזדעזעת מזה, כי זה כבר שנים שאני שומרת על זכרון השואה ועל זילות השואה, אני כבר לא מזדעזעת, וזה המשפחות שלכם שנשרפו שם".

"יושבים בכל האולפנים, בכל האולפנים ומשקרים במצח נחושה - ומסיתים, מסיתים אח כנגד רעהו, ואני קיבלתי הוראה משפטית לא להתערב עם הרפורמה, כן אני, שרת ההסברה, שרוצה להסביר מה קרה למדינה שהלכה פייפן - לא יכולה להתערב", אמרה שרת ההסברה בזעם.

בתגובה, השמיעה אמש מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח, מונולוג נגד השרה: "עומדת שרת ההסברה על דוכן הכנסת, ואומרת שבעקבות קריאות נגדה היא כבר אינה מזדעזעת מזילות זיכרון השואה. כך בנאום המקורי של שרת ההסברה, הדברים בהקשרם".

"לא נכנס עכשיו להשוואות לגבלס מצד אחד, וקריאות 'יהודונים' בקרב כמה ממקורביך מהצד השני. איך אמרת, השרה דיסטל? 'נאצים כמו נצנצים', רגע אחרי שהאשמת את הערוץ שלנו ב'טיהור' דוברי האמת, לא פחות. בחירת מילים מעניינת שלא נתעכב עליה, כי היה דבר אחד בנאום הזה שלך, שצריך להטריד את כל מי שרוצה להמשיך ולחיות כאן כעם אחד. אמרת - כשרת ההסברה, כן? - שזילות השואה צריכה להדאיג 'אתכם' כי המשפחות 'שלכם' נשרפו בשואה. למי התכוונת? ליהודי לוב, עיראק, מרוקו, תוניסיה, אלג'יריה? או שבטעות ניסית לרמוז או לומר מפורשות שהשואה היא 'עניין של השמאלנים', כלומר 'של האשכנזים', שהם 'בהכרח שמאלנים'? לא הבנתי".

"מי אלה הם ואנחנו באירוע הזה?", הוסיפה קורח, "איך את מסבירה את זה, כשרת ההסברה? איך את מסבירה את זה ביום שבו ראש הממשלה נוסע לאחת מבעלות בריתנו החזקות ביותר, גרמניה, ברית שנחרטה על רקע הפשע הגדול ביותר שנעשה לעם היהודי ובעולם בכלל. מה את מנסה להסביר כאן, ולמי?".

השרה הגיבה בטוויטר: "אני מחרימה באופן מוחלט את ערוץ 13. הרגע נשלח אלי המונולוג שהילה קורח רקחה לכבודי. נדרשת מידה עמוקה מאוד של חוסר הוגנות בכדי לערוך כך את הנאום שלי. משפט וחצי חולצו ללא הקשר כדי להפוך את הכאב על זילות השואה לזלזול בשואה. הערוץ הזה הפך לערוגה של הסתה ורעל. כף רגלי לא תדרוך שם יותר".

בתגובה לכך, מחדשות 13 נמסר: "אנו גאים בטור של הילה, וללא שום קשר השרה דיסטל אטבריאן מוזמנת תמיד להתארח בתכניותינו".

אך בהמשך, העימות החריף כאשר גלית דיסטל-אטריאן התראיינה בערוץ 'עכשיו 14' ואמרה כי "בערוץ 13 מחכים שמישהו מהממשלה יירצח".

מערוץ 13 מסרו בתגובה לכך: "זוהי הסתה חמורה נגד כלי תקשורת בישראל שיש לגנותה בתוקף. האמירה המחרידה של השרה מהווה איום על חופש העיתונות שלנו ושל עמיתינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר