פושע מלחמה?

"מעורב בחטיפת ילדים מאוקראינה"; צו מעצר הוצא נגד ולדימיר פוטין

בית הדין הבין לאומי בהאג החליט להוציא צו מעצר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגין ביצוע פשעי מלחמה באוקראינה | באוקראינה הגיבו: "זאת רק ההתחלה" | רוסיה: "הצו הזה הוא חסר כל משמעות" (חדשות, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הקרמלין)

אחרי יותר משנה של מלחמה באוקראינה, בבית הדין הבינלאומי בהאג הוחלט להוציא צו מעצר נגד הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בגין חשד לביצוע פשעי מלחמה באוקראינה.

על פי הצהרת בית הדין, הצו הוצא לאחר שנקבע כי פוטין חשוד בביצוע "לכאורה של פשע מלחמה של גירוש בלתי חוקי של ילדים והעברתם בצורה לא חוקית מאיזורים כבושים באוקראינה לתוך שטחי הפדרציה הרוסית".

יצויין, כי לבית הדין הבינלאומי בהאג סמכות להוציא צו מעצר גם נגד מנהיגים וחברי פרלמנט בנושאים של פשעי מלחמה עליהם לא חלה חסינות.

מנגד, בית הדין היבנלואמי בהאג לא שופט חשודים שלא בפניהם, ולכן כל הנשיא פוטין לא יגיע מרצונו לבית הדין הוא לא צפוי להעצר.

במוסקבה הגיבו לצו וכתבו כי "צו המעצר נגד פוטין חסר משמעות. רוסיה לא מכירה בסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי, וכל החלטותיו בטלות ומבוטלות."

התובע הכללי של אוקראינה שפעל למען הוצאת צו המעצר הזה כתב: כי זו החלטה "היסטורית עבור אוקראינה ועבור מערכת הצדק הבינלאומית כולה".

גם ראש הסגל של נשיא אוקראינה זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "צו המעצר נגד פוטין הוא רק ההתחלה".

לצד זאת, מוקדם יותר בשבוע שעבר, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך ביקור בחצי האי קרים הכבוש לציון 9 שנים ליום שכבש אותו מידי אוקראינה וסיפח אותו לרוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר