אחרי צו המעצר

פוטין הגיע לעיר הכבושה והתקבל בידי 'מעריצים' | תיעוד

לראשונה מאז הוצא נגדו צו מעצר, נשיא רוסיה פוטין הגיע לביקור בעיר מריופול הכבושה | במהלך ההגעה נפגש "ספונטנית" עם תושבים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

במהלך הלילה (מוצ"ש) הגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעיר מריופול הכבושה, שם פגש בין היתר תושבים שברכו אותו על שיקום העיר.

התושבים, שנבחרו בקפידה, נשלחו למקום אחרי שקיבלו דירות חדשות משלטון הבובות הרוסי החדש, שהקים במהירות מבנים חדשים אחרי שרוסיה הרסה את העיר במסגרת הניסיון שלה לכבוש את העיר.

מדובר בביקור ראשון של הנשיא הרוסי אחרי שהוצא נגדו צו מעצר על ידי בית הדין הבין לאומי בהאג שמונע ממנו להכנס למעל 100 מדינות שיעצרו אותו במקרה שיחליט להגיע אליהן.

על פי הודעת הקרמלין, "פוטין נהג ברכב ברחובות העיר, ועצר כדי לשוחח עם תושבים. בנוסף, הוא בחן את מאמצי השיקום של העיר ואת קו החוף".

כזכור, על פי הצהרת בית הדין, הצו הוצא לאחר שנקבע כי פוטין חשוד בביצוע "לכאורה של פשע מלחמה של גירוש בלתי חוקי של ילדים והעברתם בצורה לא חוקית מאיזורים כבושים באוקראינה לתוך שטחי הפדרציה הרוסית".

יצויין, כי לבית הדין הבינלאומי בהאג סמכות להוציא צו מעצר גם נגד מנהיגים וחברי פרלמנט בנושאים של פשעי מלחמה עליהם לא חלה חסינות.

מנגד, בית הדין היבנלואמי בהאג לא שופט חשודים שלא בפניהם, ולכן כל הנשיא פוטין לא יגיע מרצונו לבית הדין הוא לא צפוי להעצר.

במוסקבה הגיבו לצו וכתבו כי "צו המעצר נגד פוטין חסר משמעות. רוסיה לא מכירה בסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי, וכל החלטותיו בטלות ומבוטלות."

התובע הכללי של אוקראינה שפעל למען הוצאת צו המעצר הזה כתב: כי זו החלטה "היסטורית עבור אוקראינה ועבור מערכת הצדק הבינלאומית כולה".

גם ראש הסגל של נשיא אוקראינה זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "צו המעצר נגד פוטין הוא רק ההתחלה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר