ישיג נשק מסין?

"יחזק את תדמית הצאר"; פוטין יפגש עם נשיא סין שי ג'יפינג

בהמשך היום צפוי נשיא סין שי להגיע לביקו ברוסיה, שם ייפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין | מדובר בפגישה דרמטית עבור פוטין שיכולה לשנות את תדמיתו הפנימית ובכן במזרח (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין ושי ב-2017 (צילום: שאטרסטוק)

אחרי יותר משנה של מלחמה באוקראינה וקיפאון מדיני כמעט מוחלט של מוסקבה, בהמשך היום יגיע נשיא סין שי לביקור ברוסיה שמסומן על ידי כלי התקשורת הרוסיים כ"ביקור ההיסטורי של 2023".

במאמר שפרסם הנשיא הרוסי לעיתון המוכר ביותר בסין סיפר כי: "יש לנו ציפיות גבוהות לשיחות הקרובות. אין לי ספק שהשיחות יתנו תנופה חזקה חדשה לדו-צדדיות שלנו. שיתוף פעולה בצורה מושלמת.

זו גם הזדמנות נהדרת עבורי להיפגש עם חברי הוותיק והטוב שאיתו אנו נהנים מהיחסים החמים ביותר." הוסיף פוטין בהתייחס לנשיא סין - שכמוהו כמותו הפך לנשיא כל יכול.

עוד טען פוטין כי "'המערב הקולקטיבי' דבק בעקשנות רבה יותר מתמיד בדוגמאטה המיושנת שלו ובדומיננטיות ההולכת ונעלמת שלו, ומהמר על גורלם של מדינות ועמים שלמים".

"המדיניות של ארה"ב להרתיע בו זמנית את רוסיה וסין, כמו גם את כל אלה שאינם מתכופפים לתכתיב האמריקאי, הולכת ונעשית חריפה ותוקפנית יותר ויותר" - הוסיף פוטין וטען כי נאט"ו מעוניינת "לפלוש גם לאיזורי "האסיה-פסיפיק".

מדובר בפגישה חשובה מאוד עבור הנשיא הרוסי. כך למשל בעיתון האמריקני 'וושינגטון פוסט' צוין כי הביקור יחזק עבור פוטין את האהדה הפנימית שלו ואת "תדמית הצאר".

עוד טענו בעיתון כי מדובר בביקור חשוב לא רק בצל הניסיון של מוסקבה להשיג נשק גם מהסינים, אלא הביקור גם יכול לאותת לעולם המזרחי הכולל את מדינות אסיה ואפריקה כי כבר לא חייבים תמיכה מארצות הברית - וגם סין נמצאת במשחק.

יחד עם זאת, בעיתון טוענים כי סין תרצה למצב את עצמה כמעצמה השנייה לארצות הברית, ולא תאפשר לרוסיה למצב את עצמה בתור המעצמה השנייה בחוזקתה בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר