מצוננת באמצע הקיץ? כנראה שאת מכורה לאינטרנט

פתאום ככה צנחה עליך שפעת באמצע הקיץ הלוהט, ואת פשוט לא מבינה למה? מחקר חדש מצא כי אנשים המכורים לאינטרנט ולמחשב מצוננים יותר * שימי לב! המרחב הוירטואלי מסוכן לבריאות שלך (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
ברור לנו שאתם לא סתם מול המחשב, או שהראש שלכם תקוע ככה סתם באיזה מכשיר נייד זניח בשיחת וואטסאפ מעניינת. הכל חשוב ודחוף, אהה וגם כמעט בטוח שזה רק ענייני עבודה שחייבים. כדאי שתחשפו לנתון הבא שמחקר חדש הביא עימו "החיים הוירטואליים יכולים לסכן אותנו". אם אתם מאלו שמבלים יותר מ-10 שעות בממוצע במרחב הוירטואלי 'איפושהו' אתם בסיכון גבוה יותר לחלות בשפעת או בהתקררות וכידוע שפעת עלולה להיות מסוכנת מאד.

חוקרים מאוניברסיטת סוואני שבמילאנו, בחנו קבוצת אנשים המורכבת מ-500 איש, בטווח הגילאים 18 עד- 100, על הרגלי השימוש שלהם במחשב ועל רמת הנטייה שלהם ללקות בצינון. הם חילקו את ההתמכרות לקלה וכבדה. תוצאות המחקר העלו כי 40 אחוז מכלל המשתתפים מכורים לשימוש במחשב ולאינטרנט, אלו המכורים בצורה כבדה ומשמעותית למחשב ולרשת נוטים לחלות בשפעת וצינון ב-30 אחוז יותר מאלו שאינם מכורים. ממצא נוסף חשף כי הנתונים היו זהים גם לתסמיני לחץ וסטרס שניצפו במחקר זהה.

הסיבה לכך מציינים המדענים, כי המכורים היושבים שעות מול המחשב הווטסאפ או שימושי רשת נוספים, מבודדים מהסביבה. מערכת החיסונית שלהם הופכת להיות חלשה יותר ופחות עמידה ונלחמת מול חיידקים וזיהומים חיצוניים.

פרופסור רוברטו טרוזולי בראיון לדיילי מייל טוען כי "הבידוד מהחיידקים של הסביבה ושל אנשים אחרים גורם לנו להיות חסרי אונים מול זיהומים זניחים יותר". בידוד מסביבה אנושית גורם לנו להמנע או להחשף לזיהומים סביבתיים יומיומיים, ולמנוע מהגוף להלחם בהם כפי שרק הוא יודע. מערכת החיסון הופכת להיות פחות פעילה וחלשה יותר. וגם העליה ברמת הלחץ והקורטיזול האחראי לכך בישיבה ממושכת. נתונים אלו תורמים לירידה במערכת החיסון הגורם לצינון ושפעת. כדאי שתחשבו על זה, חשוב!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית