שום, זה בריא לך!

שום ידוע לא רק כתבלין הכרחי במטבח אלא גם בעל מגוון תכונות וסגולות רפואיות, שהוא נמנה עליהם, השום מכונה אף האנטיביוטיקה של הטבע * מחקר שבדק תרופת דמה המכילה את החומר הפעיל שבשום, הוכיח כי השום יעיל להצטננות ושמירה על מערכת החיסון וטוב כתוסף תזונה (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
לשום יש כמה מאפיינים עיקריים, ריחו החריף, טעמו ההכרחי כמעט בכל תבשיל, ותכונותיו הרפואיות שחלקם אפילו נתמכות מדעית. בכמה הזדמנויות נבדק השום מחקרית, והוכח כי הוא יכול לפעול נגד חיידקים, נגיפים עמידים וחיים מסוגים מסוימים, השום ידוע כשומר על טריות המזון ומונע הרעלת מזון, הוא נחשב לאנטיביוטיקה מהטבע. השום נמנה בסגולותיו גם בין בהיתר כטוב לכלי דם, הלב, הורדת לחץ דם, כולסטרול, הפחתה של טרשת עורקים, מניעת שבץ, וכל מה שקשור לחיזוק המערכת החיסונית.

אליצין - הוא החומר הפעיל הקיים בשום, ואחראי על הארומה האופפת את השום, הריח מהשום יוצא כאשר מייבשים אותו אך עימו מתאדים גם חלק מסגולותיו, גם כאשר השום מקולף הוא מאבד מיעילותו לאחר 20 דק', לכן יש להקפיד לקלף ולאכול סמוךך לקילוף, גם בשעת הבישול הוא מאבד מעט מערכו הבריאותי אך עדיין יש לו סגולות טובות ונפלאות.
השום נחשב גם ליעיל מאד בחיסול מחלות נגיפיות וחיזוק מערכת החיסון, הוא טוב מאד למקרי שפעת, צינון והתקררות. יש לו תכונות אנטי מיקרוביאליות, ואנטי ויראליות , ונחשב כקוטל חידיקים טיבעי.

מחקר שנעשה בתרופת דמה המכילה את החומר הפעיל הקיים בשום (אליצין) בכמות של 180 מ"ג. נטלו קבוצה אחת את תרופת הדמה, לעומת קבוצה שניה שנטלו שום, הקבוצה שנטלה שום דווחו על 24 מקרי הצטטנות, לעומת 65 מקרי הצטננות שהיו בקבוצת הדמה, עוד נמדד כי ימי המחלה היו פחותים, בקבוצה שנטלה שום היו 111 בקשות ימי מחלה, לעומת 366 ימי מחלה שהיוו בקבוצה שנטלה את תרופת הדמה. אמנם מדובר במחקר קטן יחסית, אך ניתן לראות את השפעת השום ונפלאותיו גם על קבוצה קטנה שהשתתפה בניסוי זה, נטילת שום באופן קבוע מחזקת את מערכת החיסון ומונעת התרבות חיידקים. שילוב שום במזונות וכתוסף תזונה כדאי והכרחי לשמירה על הבריאות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית