שומרת? עשרת הדיברות לחג רזה במיוחד

הפסח כבר כאן, המצות היין ואי אפשר שבלי החרוסת. החג הזה את לא חייבת לעלות במשקל, את המונח 'דיאטה אחרי החגים' פשוט תקדימי * עשרת הדיברות שיעזרו לך לשמור על המשקל הפסח הזה (בריאות)

ד"ר אסנת רזיאל | כיכר השבת |
בשעה טובה הגענו לחג הפסח, אולי החג הבעייתי ביותר בלוח השנה היהודי למי שנלחמים לרדת במשקל או לחלופין לפחות לשמור על משקלם במהלכו. יתכן שכדאי לכם לחשוב על גישה מהפכנית לחג הזה, נסו לשלב אותו בלוח הזמנים והתזונה של השגרה ומשטר האימונים שלכם ולא להפך, התוצאות יפתיעו גם אתכם.

אחד הדברים הטובים בחג האביב הזה, בהנחה שאכן צלחתם את ארוחת החג ללא עליה במשקל, הוא שיש בו הרבה מאד מאלמנט ההתחדשות. יתכן שזה האביב, יתכן שזו המסורת, אבל יש בהחלט אלמנט פסיכולוגי תומך בהחלטה על שינויים דווקא בחג הפסח. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מהם עשרת הדיברות שכדאי לכם לזכור במטרה לסיים את החג הזה ללא קילוגרמים מיותרים.

אולי הבעיה המרכזית הגדולה ביותר עם פסח היא לא רק העובדה שהוא נמשך שבוע שלם שבו מרביתנו נמצאים בחופשה מן העבודה השוחקת ומתפנים לבלות, לארח או להתארח, אלא התחושה הפסיכולוגית המלווה את השבוע הזה, כזו שבה אנחנו נכנעים מראש לשלל תכתיבים חברתיים ומשפחתיים שגורסים לרוב כי "אחרי החג, נתחיל בדיאטה".

במשפט הזה, ובאורכו של החג ואופיו, נדמה שטמונה הבעיה כולה: התרת הרסן לא רק שהיא מותרת, הרי שהיא הכרחית. אנחנו מוותרים מראש על הקרב להמשיך בדיאטה או לפחות לשמור על המשקל ומוצאים את התירוץ המושלם לאכול, והרבה. אנחנו שוכחים ש"אחרי החג" תתחיל אותה ההתמודדות היום יומית שלנו עם המשקל, ואליו יתווספו קילוגרמים מיותרים נוספים בגלל הכניעה המקודמת הזו שלנו לתכתיבים מיותרים.

איך שומרים על שגרה בפסח?

ראשית כל מקבלים החלטה מודעת להתאים את החג למציאות התזונה שלכם ולא הפוך, מכאן, הדרך כבר קלה מאד ליישום בעזרת כמה עקרונות פשוטים למדי:

פחמימות

אם אתם שומרים על פסח כשר, המצות מציבות לכם אתגר אמתי. בחרתם לאכול מצות בכל אופן? יש לכם היום מגוון רחב של מצות מדגנים בריאים יותר, צריך רק להתאמץ מעט ולחפש אותם. אוכלים מצות רגילות, חשוב לזכור שהן מכילות לפחות פי שלוש מהערכים הקלוריים של לחמים ומשביעות הרבה פחות.

ספורט

יש לכם זמן פנוי! והוא רב יותר מאשר בימי השגרה שלכם. החליפו את הפגישה המתוכננת במסעדה עם חברים דווקא לטיול הליכה רגלי בחג. בקרו בחדר הכושר יותר מהרגיל בזכות הזמן הפנוי, נקו את הבית או עשו כל פעולה אחרת שבשגרה דווקא הייתם עושים אותה במינון נמוך יותר והפכו את הזמן הפנוי הזה לפרודוקטיבי יותר באופן שבוא הוא מסייע לכם לשמור על משקלכם.

תפריט החג

זה בדיוק הזמן שלכם לגרום לאחרים להתחשב גם בכם. מכינים את ארוחת החג בעצמכם, דאגו שיהיה לכם מה לאכול, שפע של ירקות, סיבים תזונתיים, חלבונים רזים בצורה של דגים ברוטב ולא מנות מטוגנות מדי. מכינים את ארוחת החג עבורכם?- נסו להסביר למי שאוהב אתכם שאתם זקוקים גם למנות בעלות ערכים תזונתיים טובים ובריאים ולא רק למנות המסורתיות המשמינות.

שתו הרבה

ודאגו שזה יהיה רק מים, הימנעו מינות התירוש עתירי הקלוריות או ממשקאות מוגזים, אם אתם לא צורכים אותם בשגרה, אין שום סיבה להתחיל לעשות זאת דווקא בפסח.

עוד ארוחת חג? (אפשר לוותר)

אתם מוזמנים ללא מעט ארוחות במהלך השבוע הזה כולו, זה נהדר, התייחסו לכל אחת ואחת מהן כארוחה רגילה. כזו שהייתם משלבים בסדר היום הרגיל שלכם, המשמעות תהיה שאתם תאכלו בה את הכמות הרגילה שתכננתם לצרוך ביום רגיל. השאירו את אווירת החג לסדר, לפגישה המשותפת עם אנשים שאתם אוהבים ושאוהבים אתכם, לא לצלחות המזון העמוסות.

הגדירו מטרות

קבעו לעצמכם מטרות ריאליות לירידה במשקל. גלו מה לא עושה לכם טוב. מהו היעד הנכון מבחינתכם ולאן אתם רוצים להגיע. חשבו גם את המחיר, הזמן והדרך שעליכם לעבור, כולם פרמטרים של מאמץ שאתם צריכים לאמץ וחשוב להיות מחויבים לתהליך ולא להתייאש במהלכו.

Make the time

בעולם המודרני בו אנו חיים רבים מאתנו נמצאים בסדר יום מתיש שאינו מתיר לנו לפנות זמן לעצמנו בתירוצים שונים. זה יכול להיות העבודה או הילדים, אבל הצמדות לסדרי עדיפויות ותעדוף מחודש של לוח הזמנים אל מול המטרות החדשות שלנו כבר יעשה את העבודה. כן, זה צריך להיות לכם מספיק "חשוב" להגיע לחדר הכושר או להשקיע בבניית תפריט מסודר, ואחראי וגם להכין את הארוחות. חצי שעה או שעה בכל יום פחות אל מול מרקע הטלוויזיה תעשה פלאים לסדר היום העמוס שלכם, אתם תגלו שאתם מוצאים את הזמן כשזה חשוב.

מה אתם רוצים להיות?

אנחנו האויבים הגדולים ביותר של עצמנו בדרך להגעה למשקל תקין. בחנו את סדר היום שלכם, את מה שאתם אוכלים ואתרו התנהגויות מזיקות שלכם כלפי גופכם בהקשר הזה. אתם תופתעו לגלות עד כמה אתם אשמים במשקלכם העודף. וכעת כל שנותר הוא להיות כנים אל מול עצמכם בתהליך ההרזיה והמאמץ שהוא דורש.

זקוקים לעזרה?

אתם נמצאים במצב של השמנת יתר קיצונית ומסת ה-BMI שלכם גבוהה מאד? פנו ליעוץ מקצועי. לעיתים כל שאתם זקוקים לו הוא דחיפה מקצועית אמיתית במאבק לשמירה על בריאותכם.

מה חדש הפסח הזה? (ההרגשה הפנימית שלכם שדוחפת אתכם להצליח)

אחרי שלקחתם בחשבון את כל הפרמטרים: משקלכם העודף, הזמן שתוכלו לפנות והדרך הנכונה ביותר עבורכם לאבד משקל ניתוח בריאטרי במקרה של מסת BMI גבוהה, או דיאטה מסורתית בשילוב ספורט. הפסח הזה, הוא הזמן שלכם להתחדש ולחדש לא רק את התחושה הפנימית, אלא גם את הנראות שלכם ולהפוך אותה למיטבית. אם תציבו לעצמכם מטרה ראויה והיא לא להעלות במשקל במהלכו, תחושת הסיפוק שלכם תהיה גדולה מהרגיל, ותיווכחו לדעת, שדווקא החג הזה, אתם באמת מרגישים אחרת. ניצחתם את החג, לא נתתם לחג לנצח אתכם וזה משתלם במיוחד כאשר פסח, נמצא מאחוריכם.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית