שוב מפנים גב לכותל?

כנראה שתרבות הרפורמים המשתלט על הכותל, בעצם עם הגב לכותל היא רק תוצאה של משהו מתמשך בהנהגה היהודית שלנו, מי שיכול להרשות סלקציה בין יהודים ליהודים, שלא יופתע שתרבות גרמניה כבר כאן דופקת על שערי כותלנו. (דעות)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
התמונות שנראו מהכותל חבטו בבטני הלא רכה, ייתכן שבאמת הגענו לימות המשיח ולא מהסיבות הטובות, למראה חזנית הקוראת בתורה ולא פחות גרוע מכך העובדה שאותם אנשים עומדים עם הגב לכותל. באמת שאני מנסה לשפוט לכף זכות ולומר לעצמי, שלאותם יהודים טוב שאכפת להם ממשהו, אך עצם העובדה שעומדים עם גב לכותל, מעידה על זלזול, אל תתבלבלו... לדת החילוניות מותר הכל.

הלא היא תרבותית, ונאורה, לא פלא שדת הרפורמים צמחה בגרמניה, הבעיה שהיהודים האלו לא למדו את הלקח, אותה קבוצת רפורמים, גם מחקה את הפסוק "ותחיזנה עינינו לציון" והחליפה אותו ב"תחזה עינינו לברלין", כך שזה לא מפתיע שנשות הכותל מפנות גב לכותל.

הבעיה האמתית החמורה נעוצה בשתי עובדות קשות, האחת היא שניראה שהביאו את ברלין לכאן והכותל עומד בוכה, אך גרועה יותר היא העובדה שהחרדים בממשלה לא אומרים דבר וחצי דבר, כמי שאוחז בקרני מזבח הכסף, אך לדאבוני אני איני מתביישת להודות שאדישותם כלל לא מפתיע אותי.

מי שיכול לאפשר לנערות חרדיות לשבת בבית על עצם היותם מזרחיות ולעשות סלקציה בין יהודים ליהודים, שלא יופתע שתרבות גרמניה כבר כאן דופקת על שערי כותלנו, כך שהשכינה עדיין ממשיכה לזעוק חרישית, רק מעטים נושאים עמה בכאבה. הלא יש החרדים לדבר ה׳ ויש החרדים לדבר הכסף.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית