ביושבנו על סיר הבשר: טרף או כשר?

פרשיות רבות מתהדרות בתואר 'הלם' ו'זעזוע עמוק', אך אין ספק שפרשית הברחת הבשר מהרשות הפלסטינית למסעדות ברחבי הארץ המתיימרות להתהדר בתואר "כשרות", טלטלה את מערכות הכשרויות בארץ (אקטואליה)

טליה אדר | כיכר השבת |
כל אחד מאיתנו רוצה לשבת על צלחת הבשר רגוע, שאינו נכשל באכילת נבלות וטריפות. שלא לדבר על העובדה כי בשר פיגולים זה, חשוד באינספור בעיות בריאות כבדות משקל.

איך יידע אדם שנכנס למסעדה, אם לא יכשילו אותו באיסורי תורה חמורים, שאפילו אנשים מסורתיים נזהרים מהם? איתמר, מנהל מסעדת הבשרים הירושלמית הידועה 'רודריגז', שמתמחה בתפריט בשרים עשיר במיוחד קובע חד משמעית כי לא ייתכן שיקרה דבר שכזה תחת כשרות מהודר.

"במסעדה העומדת תחת השגחת גוף כשרות אחראי, ניתן להיות רגועים, כי קיים פיקוח צמוד ובלתי מתפשר על הבשר. הבעלים יודעים בדיוק מאין הוא הגיע ומי הספק האחראי עליו. אני, כבעל מסעדה, נוטל את מלוא האחריות על הנושא, שכן אני מחויב מלבד כלפי שמיא, גם לאמון הציבור ולקהל הלקוחות שלי".

יוני, משגיח הכשרות ברודריגז, מפרט לנו בהרחבה, מדוע דבר שכזה אינו יכול לקרות תחת כשרות מהודרת: המקור תמיד ידוע. בשר תחת כשרות מהודרת הינו מוגדר תחת השגחת כשרויות מסויימות כגון: "הרב מחפוד" , "הרב לנדא", "הרב רובין" ועוד. המשגיח יודע לזהות את הבשר, שכן הוא מופיע באריזות חתומות, ולא מדובר בבלוקים ש שהופשרו והוקפאו.

הבשרים שהתגלו בבתי האוכל שעלו לפרסום, היו מסוגים שונים ללא זהות. דבר שלא ייתכן שיקרה תחת כשרות מהודרת. בכשרות מהדרין, הבשר מגיע עם חותם בתוך חותם והמשגיח מזהה את החותם שיש על הבשר עצמו! כך שאין כאן מקום לזיופים.

יתירה מכך, הבשר עטוף בחותם בתוך חותם וישנה תווית המציינת את סוג הבשר. במידה והמדבקה מודבקת מעל הניילון זה בהחלט לא תקני והבשר נפסל! זאת גם כדי למנוע זיופים. כמו כן מוצמדת הולוגרמה, שהיא חותמת כסף שמופיעה באריזה והיא ממוספרת. ההולגרומה היא כמו תעודת זהות לבשר.

בכשרות מהדרין יש תמיד ספק מוגדר שאצלו יש השגחה צמודה על הבשר, והוא מקבל אישור לבשרים שלו מאותו גוף כשרות ובמידה ויש שאלה פונים אליו בלבד, זה לא מפוזר על פני עשרות ספקים שבמידת הצורך לא יודעים למי לפנות. כך שהכל מוגדר מסודר ובדוק.

הרב עזריאל מצרפי סמנכ"ל כשרות בד"צ "בית יוסף" אש בין היתר נותנת הכשר 'מהדרין' ל- 'קפה גרג' מחדד את הדברים כי ההלכה של חותם בתוך חותם מגינה מפני מקרים חמורים שכאלו שכן כל מוצר בשר, בין אם הוא מעובד או לא, מקבל שתי חותמות! כך לדוגמא נראה מגשית של עוף המקבלת מדבקה על המגשית עצמה וגם הולוגרמה עם מספר סידורי שהיא כמעט בלתי ניתנת לזיוף והיא מודבקת כאמור על המוצר עצמו.

כמו כן על המדבקה כתוב מפורשות כי הכשרות מותנית בהולוגרמה אשר על המוצר, כך שיש שני מקדמי ביטחון שתפקידם לוודא שהמוצר אכן יצא מהמפעל שלנו והינו מגיע ללקוח ללא כל חשש". כך כולנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי אנו מוגנים מפני זיופים אפשריים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית