הנה זה בא: 'חוזרת בגדול'

כנראה שגם את עוצרת לרגע בימים האלו הנוראיים ושואלת את עצמך, האם אני באמת חוזרת בתשובה? מה בעצם אני עושה בתכל'ס כדי לשוב? לשוב לאן? ואיך? ולמה לי? כנראה שגם את שואלת את עצמך אם חזרה בתשובה עיקרה הכאה על חטא שמלווה ברצינות ובדכדוך? האם אני אמורה להתהלך בימים אלו עם פרצוף תשע'באב? צאי מזה>>

שרי שטיירמן | כיכר השבת |
ובכן צאי מזה! ממש להיפך. חזרה בתשובה אמיתית תמלא את ליבך באושר ובסיפוק מידיים , אם את חשה שמחה והתרגשות סימן שאת בדרך הנכונה...

ראשית שימי לב לצמד המילים לחזור בתשובה. לחזור ולשוב , ממש כפילות. כאילו אמרנו לחזור בחזרה. שלש שאלות קרדינליות לפנינו לאן אנחנו אמורים לחזור ואיך חוזרים לשם ולמה לנו לשוב, האם איננו אמורים להתקדם בחיים?

מכיון שאנחנו דור הסלפי , שלא בדיוק מתמודד עם דחית סיפוקים אענה לכן דווקא על השאלה האחרונה למה לי לחזור? מה זה יתן לי? ובכן , כדאי לחזור. לצורך הענין אקח בהשאלה תאור ממערכון ישן וחביב של "הגשש החיור" על החוזרים מחו"ל.

הנה כמה משפטי מפתח על אופיינו האנושי : "אתה מת לחזור!", "מי שכבר התנסה בחוויה הזו של לחזור, רוצה לחזור ולחזור ולחזור על החוויה הזאת של לחזור". "יש מין התרגשות כזאת באויר שאי אפשר להסביר אותה ... אנחנו מתחילים להתרגש , הלב עובד שעות נוספות, מוחאים כפיים כשנוחתים והעיקר זה לאן אתה חוזר ..."

וביננו מי לא אוהב לחזור הביתה? לריחות המוכרים, לניחוחות הטובים והאהובים. לשלווה הביתית, למרחב האישי המוגן שלנו, לחום שעוטף אותנו , לאזור הנוחות האולטימטיבי, לחלקת האלוקים שלנו. לחזור זה לנחות . כמו למשל מנעלי עקב גבוהות ולוחצות אל תוך זוג נעלי בית ישנות ומהוהות . אחחח.. איזו הקלה.

וכל הנאמר לעיל במישור הפיזי נכון ושריר וקיים ותקף כשזה מגיע לנפש שלנו,לנשמה.

מרבית ימות השנה הנשמה שלנו רועה בשדה זר, דחוקה ומעונה במסגרת הלוחצת של העיסוקים הגשמיים השוטפים שלנו החיים שלנו מתנהלים על ציר לא לה . על ציר של מחויבויות ותחרותיות והיא סובלת מהנתק הזה ממקורה, כמהה לחזור ולשוב אל כור מחצבתה ולעסוק רק בטוב ובטהור.

מן המיצר היא קוראת ומתחננת לי-ה לעשיה רוחנית לפעילות מסוג אחר. למרחב שלה שבו רק אלוקים שולט. אז כבר הסקנו שכיף לחזור , אם כך תני גם לנשמה שלך צ'אנס לחזור לאזור הנוחות שלה , מסיבה פשוטה מאד, כי הריצה הבלתי פוסקת לעבר השגיות גשמית תשאיר אותך תמיד רעבה לעוד ומדוכדכת בעוד החזרה לקרבת השם תמלא אותנו בשמחה ובהתרגשות ובכל הסממנים הטובים של חזרה הביתה!

ולכך רומז הפסוק" השיבנו השם אליך ונשובה חדש ימינו כקדם "

לכאורה מה חדש יש בקדם ? מה החידוש בישן? רק החזרה למצב הקדמוני שלנו שבו היינו קרובים להשם ללא חטא , זוהי השמחה האמיתית של "כשמחך יצירך בגן עדן מקדם". ועל כך אומר ה"שפת אמת" זצ"ל " כי הנה עיקר התשובה אינו על עברה דווקא אך שצריך האדם לשוב להתדבק בשורשו"

תני לנשמה שלך בימים אלו שבין כסה לעשור טעם של בית. בית השם.פשוט תעדיפי מצוות ועיסוקים רוחניים יותר ואז תעטוף אותך ההתרגשות הזאת שאי אפשר להסביר אותה ,הלב עובד שעות נוספות , כי העיקר זה לאן את חוזרת?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית