מרגישה בודדה? יש לנו פתרון עבורך

הרגשת בדידות היא תחושה שכל אדם חווה בדרגה כזו או אחרת, הרגשה זו אינה תלויה בהכרח בסביבה, בכמות האנשים או במציאות הקיימת. היא פשוט מגיעה ככה סתם * במידה ותחושת בדידות תוקפת אותך סתם כך בלי סיבה, פשוט תתחילי לחלום בהקיץ (חלומות)

טליה אדר | כיכר השבת |
הדעה הרווחת היא שכאשר חשים לבד צריך פשוט לצאת ולהתערבב עם האנושות, בהסתמך על מחקר שנערך בארה"ב בשנת 2010 מצא כי העליה בתחושת הבדידות עלתה בקרב אנשים בגילאי 40 ב- 35 אחוז. הבדידות ידועה כגורם לכאב פיזי ממשי וגם בעלת השלכות מרחיקות לכת עד לכדי תמותה מוקדמת, היא אפילו נחשבת מסוכנת יותר מהשמנת יתר.

מחקר חדש בבריטניה מביא עימו בשורה חדשה, פתרון יעיל לתחושת הבדידות, נמצא כי 'חלימה בהקיץ' על אדם קרוב או אהוב, אפילו לכמה דקות מגדילה באופן משמעותי את תחושות החיבור והשייכות שהן מנוגדות לתחושת הבדידיות, ויוצרות לאדם הבודד הרגשה נינוחה יותר.

המחקר נערך על 143 סטודנטים ואנשי צוות שהיו פעילים במחקר, נאמר להם כי מדית הבדידות בה הם נתונים היא מעל הממוצע, כדי לגרות את תחושת הבדידות שלהם. הם התחלקו ל-3 קבוצות : 'חולמים בהקיץ חברתיים', 'חולמים בהקיץ שאינם חברתיים', וקבוצה שלישית 'קבוצת ביקורת'. קבוצת החולמים בהקיץ החברתית, התבקשו לחלום בהקיץ על אדם אהוב וקרוב אליהם. קבוצת הלא חברתיים התבקשו לדמיין מצב העוסק בעצמם בלבד. קבוצת הביקורת ערכה תרגילי זיכרון.

קבוצת החולמים בהקיץ החברתיים הפגינו תחושת שייכות גבוהה יותר משאר הקבוצות. על אף מגבלות המחקר, טוב לדעת כי חלימה בהקיץ על אדם קרוב ואהוב יכולה להועיל ולהיטיב את תחושת הבדידות ובכך לשפר את איכות החיים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית