היי, גם את מנהיגה!

מה חיפשו חמש-עשרה סטודנטיות בביתה של מירי שניאורסון * מה הייתה השאלה האחרונה שנשאלה על ידן ומה גילתה כאשר סידרה את הסלון אחרי לכתן * איך זה קשור לרבי מליובאוויטש שיום הולדתו חל השבוע ומהי מנהיגות נשית בעולם החרדי?(תרבות)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
רק בבוקר שבת כשארגנתי מחדש את הסלון והכיסאות הבחנתי בתוכניה המקופלת שנשרה על הרצפה בסיום המפגש אמש. לאחר שהדליקו נרות שבת במלונית בכפר הגיעו לביתי חמש-עשרה סטודנטיות בגילאים שונים, מפריפריה כזאת או אחרת, בשלבים כאלה ואחרים של גילוי החיים היהודיים. הן באו לשבת הגדול ואני, אחרי שסידרתי את הסלון, גיליתי לראשונה את הכתוב בתוכניה: "מנהיגות בעולם הנשי" עם הגב' מירי שניאורסון בביתה...

ואני בכלל דיברתי איתן על השבת, על משפחה, על שמור וזכור, על הקדושה, ובמיוחד על אור הנרות המופקד בידינו הנשים, על הכוח הזה שיש לכל אישה להכניס את האור הביתה. כאשר ליוויתי אותן בדרכן לסעודת השבת במלונית, נצמדה אלי סטודנטית קטנטונת בשם אור ואמרה: "לפני שאנחנו הולכות, שאלה לי לסיום. מהי מנהיגות נשית בעולם החרדי בעיניך?".

היו לי את הימים האלה של הניקיונות והקרצופים שבין שבת הגדול לי"א ניסן כדי לשאול את עצמי איך נוצר מנהיג, ומהי בעצם מנהיגות. והבנתי, שאם את רואה מטרה, חשה צורך לממשה ומסורה לה בכל ליבך, ובליבך מפעפעת רוח של שליחות, את מנהיגה. אלא, שהשאלה היא כיצד תשכנעי אחרות שהמניעים שלך אינם אישיים ואת רואה את החזון ומסורה אליו בכל כולך.

המודל שלי למנהיגות כזאת הוא הרבי שלי. היקף הפעילות שלו גדול עוד יותר מצבא השליחים והשלוחות שהעמיד ופועל במרץ מקצה העולם עד סופו. המסר שהעביר הרבי לכל אלה שבאו עמו במגע הוא, שהם או הן צריכים וצריכות להפוך למנהיגים בתחומם.

רבה הראשי של בריטניה, הרב סאקס, התבטא: "הוא לא ביקש למשוך מעריצים, הוא היה אדם ששאף ליצור מנהיגים". ובתוך כל הסידורים, הקניות והניקיונות, אני מנסה למצוא את סוד מנהיגותו של הרבי. האם אנו יכולות לחקות אותו ולשכפל את ההצלחה.

בשנה האחרונה אני מראיינת בכל שבוע אישה/שליחה אחרת בארץ או בעולם. הראיון מתחיל בדרך כלל בסירוב או הצטנעות מצידן, אלא שעד מהרה, מהרגע שאני מסבירה להן שהרבי בחר בהן לשליחות וסיפורן הוא חלק מאותה שליחות, השיחה קולחת. מראיון לראיון, אני מגלה מהי מנהיגות נשית חרדית. בכל סיפור כזה אני נחשפת לחיים של מנהיגה ומראיון לראיון אני מגלה מה הם תפקידיה ואתגריה של אישה מנהיגה, ועד כמה יש לי ללמוד ממנה, וממש לא משנה בת כמה היא.

שליחות הן מנהיגות, שליחות הן נשים שיוצרות מציאות, אבל לא שוכחות לרגע שבתוכינו פנימה אנחנו מובלות. צועדות אחר הוראותיו של הרבי, חוקי התורה, חוקי השולחן ערוך, מנהיגות מסוג מיוחד במינו!

כשחשבתי שוב על קבוצת הסטודנטיות שישבה בביתי בליל שבת הגדול במסגרת פעילות חב"ד בקמפוס, יכולתי לדמיין את עצמי מגיעה לבתיהן בעוד עשור או שניים. יהיה זה בשדרות או בקצרין, בבקעת הירדן או במישור החוף.אמצא אותן באמצע החיים, כשהן מנהלות בית חב"ד עם בעליהם וילדיהם.

כך בדיוק התחיל סיפורה של השליחה האחרונה שראיינתי בכפר מונש שהכירה את היהדות כאשר הייתה סטודנטית במכללת רופין הסמוכה וחזרה לשם כעבור שנים כשליחה במסגרת חב"ד בקמפוס. כי זה מה שאמור מנהיג לעשות, עוד מנהיגים שיעשו בתורם עוד מנהיגים. וזו מנהיגות יהודית נשית אמיתית בעולם החרדי.

מזל טוב ותודה רבה לרבי שלי שנתן לנו משימות ואתגרים, נתן לנו שליחות מעשית, נתן לנו תפקידים והפך אותנו למנהיגות ומנהיגים.

חג הפסח כשר ושמח!

מירי שניאורסון היא בעלת "הבחירה שלי", מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו לתגובות: Mirisch1@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית