הכנה לכיתה א': כך תכיני את ילדך לבית הספר

החופש הגדול אוטוטו מסתיים והמוני ילדים יתחילו את שנתם הראשונה. הכנה לכיתה א'

רוני כצמן | כיכר השבת |

הכניסה לכיתה א' מלווה בהתרגשות רבה מאד, אך לצידה גם לא מעט חששות, הן אצל ההורים והן אצל הילדים. מדובר בתקופה חדשה, בהתמודדות עם אתגרים שונים וגם במפגש עם מסגרת אחרת לגמרי.

כדי להצליח לעבור את זה בקלות רבה יותר, ובכלל גם לעמוד בגבורה מול המטלות השונות, הניתנות במהלך השנה, אפשר לנצל את תקופת החופש הגדול, רגע לפני העלייה לכיתה א', לפעילויות מהנות והפעלות שונות, שתוכלנה לעזור בכך. הנה כמה רעיונות:

  • דפי צביעה וחוברות יצירה – הנה הזדמנות נפלאה לעזור לילדים שלכם להגיע לכיתה א' מוכנים יותר. תוכלו למצוא כיום מבחר של דפי צביעה וגם חוברות יצירה יצירתיות במיוחד, העוסקות בנושאים שונים.

    במהלך העבודה על דפים אלה או על החוברות תוכלו לנצל את הרגע לשיחה קלילה עם הילד או עם הילדה שלכם על העלייה לכיתה א' ועל האתגרים השונים, שיעמדו מולו או מולה.

    דפי הצביעה יוכלו להיות מקום לביטוי עצמי, וגם חלק מפעילות כייפית מאד ובעיקר גם צבעונית. הם יוכלו, "על הדרך", לעזור לילד לפתח מיומנויות חשובות, לעודד חשיבה עצמית ולהביא לידי ביטוי את היכולות האמנותיות שבהם.

  • מפגשים עם ילדים בני אותו גיל – אחת הדרכים לעבור את התקופה בשלום וגם להכין את הילד לכך היטב היא באמצעות מפגשים עם ילדים בני אותו גיל, שצפויים ללמוד באותו בית הספר של הילד שלכם ואולי גם באותה הכיתה.

    זוהי הזדמנות נפלאה ליצור חברויות חדשות ועבור ההורים עצמם הזדמנות גם להכיר הורים, העוברים בדיוק את אותם הקשיים שאתם עוברים. כדאי גם לבקר בבית הספר החדש, לראות את כיתות הלימוד ואם אפשרי גם לפגוש את המורים בבית הספר, שילמדו את הילד.

  • הסוד של מיה – במסגרת הכנה לכיתה א'מוצע לילדים שלכם אתר אינטרנט ייחודי של המרכז לטכנולוגיה חינוכית. אתר זה, שנקרא "הסוד של מיה" כולל מבחר של משחקי כיף, משחקי חשבון, אנגלית וגם הפעלות העוזרות בקריאה ובהבנת טקסטים שונים.

    האתר, שמיועד לקטנטנים בגילאי 3 עד 7, עוזר להם לפתח מיומנויות חשובות, וכל זאת עם הרבה כייף והנאה.
  • קיימות לא מעט דרכים, שתוכלנה לעזור לילד שלכם, וגם לכם, להתכונן לקראת שנת הלימודים. אולם, לצד כל אלה, חשוב יותר מכל, ליצור לילד סביבה תומכת, סביבה אוהבת ומחבקת, וכן גם כזו שעומדת לצידו בכל עת.

    המעבר לכיתה א' איננו פשוט לילדים וגם להורים. אולם אפשר לעבור את התקופה הזו בקלות רבה יותר וללא קשיים מיותרים.

    ]]>

    תוכן שאסור לפספס

    0 תגובות

    אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

    טוען תגובות...
    תוכן שאסור לפספס

    Mame לאישה הדתית