הילד נמוך? הסימנים שיעזרו לך לזהות ליקוי בגדילה

ילדים נמוכים מדי, לא בהכרח חייבים להשאר כך. כיום יש טיפולים מגוונים ויעילים המסייעים לבעיות גדילה שונות * אם את חוששת ולא יודעת אם מדובר בבעיית גדילה או בסתם עיכוב סביר בהתפתחות, הנה כמה סימנים שיעזרו לך (ילדים)

טליה אדר | כיכר השבת |

1. הוא הכי קטן בכיתה

אם ילדכם הוא בין הילדים הנמוכים בכיתה ועל אף שהוא גדל בשנה, הוא עדיין הילד קטן הכיתה ביחס לחבריו? כדאי שתשימו לכך , יש עקומה סבירה לבדיקה יחסית של גובה, אך אם חבריו מטפסים והוא עדיין מדשדש ונעצר במקומו כדאי שתשימו לב .

2. נמוך מהרגיל

יש לבצע מעקב אחר הגובה והמשקל של הילד באופן שוטף. תהליך הגדילה המשמעותי מתרחש בגיל הינקות; בשנה הראשונה הם גדלים בכ-20 ס"מ, ובשנה השנייה בין 10-8 ס"מ. בעיות או פגיעה בריאותית, ליקוי בתזונה וכד' עלול לפגוע בהתפתחותו. כאשר הם בני 8 -7 קצב הצמיחה הנמוך ביותר הוא 5-4 ס"מ בשנה. אם הילד לא גבה מעבר לכך או פחות בשנה האחרונה, יש לפנות לבדיקה אצל הרופא.

3. הבגדים שלו

הבדיקה הטובה ביותר היא הבגדים שלו, אם לא יצא לך להחליף לו בגדים בשנה האחרונה, המכנסיים לא התקצרו והחולצות לא קטנו או שאחיהם עוקפים אותם, כדאי שתשימו לב לכך .

4. פגים

יש לערוך מעקב צמוד אחר התפתחותם של הפגים ולוודא כי הם מתפקדים וצומחים כמו שצריך ביחס לגילם.

5. גנטיקה

כרומוזום חסר, מחלה תורשתית, בעיה בעצמות וכדו' הם חלק מתופעות גנטיות שיכולות להופיע בילדים, במידה ואם הוא לוקה בתופעה כזו או דומה לה, הוא נמצא בקבוצת סיכן לבעיות גדילה ולכן יש צורך במעקב צמוד.

6. בעיות באכילה

אם הוא אינו אוכל כמו שצריך, והתזונה שלו אינה מגוונת ומאוזנת רצוי לפנות לבדיקה ולוודא שאינו סובל מבעיות גדילה. לא משנה באיזה גיל הילד, בעיות בתזונה יכולות להיות קיימות בכל גיל ולפגוע בתהליך הגדילה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית