פינת הצרחנות

האם אפשרי להרוויח כסף ממכירת מוצרי בריאות של פוראוור?

אלפי נשים חרדית משווקות את המוצרים של חברת השיווק הרשתי 'פוראוור' • במסגרת פינת הצרחנות בתוכנית הכלכלית עשינו את החשבון איך וכמה מרוויחים והאם זה פשוט וקל • צפו (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק )

השבוע בפינת ה'צרחנות' של 'התוכנית הכלכלית', עסקנו בחברת השיווק 'פוראוור' בעקבות מייל שקיבלנו ובו נכתב כך: "שלום חברות יקרות, קוראים לי יהודית לאנדא, אני גרה בב"ב. עד לפני שנתיים עבדתי בהוראה כמחנכת בכיתה ח', ואז הקב"ה ברחמיו זיכה אותי להכיר את קבוצת נסיקה, שאני מניחה ששמעתם עליה בימים האחרונים… הכנסה החודשית הממוצעת שלי היא של 16,000 ש"ח!!".

16 אלף שקל לחודש / מתוך המייל שקיבלתי מנסיקה

גם טובי בילר, מעמנואל כותבת כך: "בתור אמא לשני קטנים היה לי קשה לצאת מהבית מ 7:00 עד 16:00 והתחלתי לחשוב על משהו אחר שמעתי על קבוצת נסיקה - על המקצועיות, על התמיכה הצמודה שיש פה ומה שקסם לי יותר מהכל זה שאני יכולה להרוויח פה הרבה הרבה, בעבודה מהבית בשעות גמישות ושבעז"ה פה בנסיקה ניתן לעשות את זה מהר. ברוך ה' בחודשיים האחרונים הרווחתי יותר ממה שהרווחתי בעבר בהנה"ח והכול מהבית"

ואלו בלימי נוסבוים, מעמנואל כותבת: "עזבתי את ההוראה כי ב"ה אני מרוויחה בחודש אחד, מה שהרווחתי בעשר חודשים בהוראה!".

אז חשבתי לעצמי. מה זה קבוצת נסיקה? איך וממה הם עושים את כל הכסף הזה?

עשיתי חיפוש קצר והתברר ש'נסיקה' הם קבוצה שמשווקים מוצרי 'פוראוור'. על פי ויקיפדיה: "פוראוור ליווינג פרודקטס היא חברת שיווק רשתי אמריקאית בבעלות פרטית. החברה שבסיסה בסקוטסדייל, אריזונה, עוסקת בייצור ושיווק של משקאות, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח אישי ותוספי תזונה מבוססי אלוורה ומוצרי כוורת. החברה הוקמה בשנת 1978 על ידי המנכ"ל רקס מוהן. בשנות ה-90 של המאה ה-20, סופחה לחברה חברת האלוורה של אמריקה".

האומנם? (מתוך פרסום של נסיקה)

קבוצת 'נסיקה' היא אחת הקבוצות שמשווקות את מוצרי פוראוור, יש רבים כאלו. אם אתם גרים בעיר חרדית אתם וודאי מכירים את המודעות המודבקות בכל תחנת אוטובוס ועמוד חשמל. אין ספור פרסומות למוצרים שלהם בכל מקומון או פרסומון. להרזיה, להשמנה, לניקוי הגוף מרעלים, לתולעים, לבעיות מעיים, להנקה, לבעיות עור. להלבנת שיניים, לחתכים, לכוויות, כמעט לכל בעיה אפשרית. פתחו מקומונים ותראו.

על מנת להמחיש את הדברים נספר את סיפורה של גברת כהן. היא מתגוררת במודיעין עילית וראתה מודעה שקוראת: "בואי תעבדו בחברה בין לאומית. צאי לעצמאות כלכלית והרוויחי מאות אלפי שקלים. יהודית לאנדא מרוויחה 16 שקל. גם לך יש סיכוי!". (מתוך תגובת חברת פוראוור: "פוראוור אינה תוכנית ל"כסף קל" אלא אפשרות להקמת עסק עצמאי אשר מתבסס על שיווק מוצרי החברה ומאפשר הכנסה צדדית או עיקרית בעבודה מהבית)

"הזדמנות מטורפת לשנות את חשבון הבנק שלך" "הכנסה גבוהה במיוחד" "הכנסה חודשית גבוהה" (מודעות הקוראות לנשים להצטרף כמשווקות)

היא מתקשרת למשווקת - כמו שאני התקשרתי למספר משוקות - ושואלת אותה במה זה כרוך. המשווקת מספרת לה כי היא יכולה לרכוש מוצרים ב-300 שקל, אך אם ברצונה להיות משווקת בכירה ולהצליח היא צריכה לרכוש ערכה ראשונית ב-2300 שקל ממנה היא מרוויחה 5 אחוזים. ברגע שהיא תתקדם, היא תקבל רווח של 35% אחוז ועל פי ההתקדמות גם רווח של 50%. איך נקבעת הדרגה? לפי כמות המכירות שלכם ושל האנשים שצירפתם.

עכשיו רגע. אם ממכירת המוצרים היא מרוויחה כ-35 אחוז (אחרי שהיא מכרה את החבילה הראשונית בכ-2000 שקל) בשביל להמשיך וליצור רווח של של 16,000 שקל ממכירת מוצרים, היא צריכה למכור בסביבות חמישים אלף שקל. בשביל להרוויח 5,000 היא צריכה למכור בכ-15 אלף.

ערכת צעד ראשון / מתוך אתר של אחת המשווקות

מה היא צריכה למכור בשביל להרוויח 50 אלף שקל?

כשלוש מאות וחמישים בקבוקי ג'ל אלוורה לשתיה ב-139.00 ש"ח או כשש מאות בקבוקי ג'ל אלוורה למריחה ב-81.00 ש"ח, או ארבע מאות בקבוקי אלו פירסט ב-81.00, או כאלף משחות שינים ב-41.00. זה המקום לציין שמוצרי פוראוור יקרים משמעותית מהמחיר של מוצרים הדומים להם - כאשר במענה לשאלתי - הם טוענים שמדובר במוצרים ייחודיים ואיכותיים יותר...

אט אט גברת כהן הופכת למומחית בבעיות עור ועיכול. משווקת פתרונות גם לבעיות נשים, עור, עיכול, ריכוז, הרזיה והשמנה. ואם צריך יש לה גם פתרון מושלם לקורונה, לשפעת, לדלקות, לוורידים ברגלים, לדלקות גרון, למגרנות וכאבי גב.

פתרונות לכל סוגי הבעיות - צילמתי השבוע בתחנות אוטובוס

אך מה שהיא מגלה, שזה לא בדיוק שעתיים עבודה וזה לא ממש קל. גברת כהן מתחילה להתקשר לכל החברות והמשפחה ולספר סיפורי ישועות ופלאים על המוצרים. במקרה גברת כהן היא גם גננת, כך שהיא שולחת לכל ההורים פתק עם המלצה לרכישת וויטמין שמוכרת ויטמינים להורים של הילדים בגן שלה. (סיפור אמיתי)


(מתוך תגובת חברת פוראוור: "הבטחות פרסומיות הינן אסורות בכל תוקף וכל מי שמפרסם הבטחות שכאלו מסתכן באובדן היכולת שלו להמשיך ולשווק את מוצרי החברה". התגובה המלאה בסוף הכתבה.)

אבל רגע. יש עוד אפיק רווח!

היא יכולה להכניס עוד משווקות! "הכסף הגדול מגיע מההכנסות של המשווקות הנוספות", אמרה לי אחת המפיצות. "שמונים אחוז מהרווחים מגיע מהכנסת משווקות נוספות", אמרה לי משווקת נוספת. "ואפשר כמה משווקות שרוצים, זה הגיוני שבכל בניין תהיה משווקת?", שאלתי. היא ענתה לי שאין סוף וכל אחת מביאה עוד מכירות.

כאן אני חייב להדגיש שמדובר בשיווק רב שכבתי, יש לפוראוור מוצרים אמיתיים. כי אם עיקר הכסף היה מגיע מהכנסת משווקים נוספים - זו פירמידה ללא היתכנות כלכלית שאף אסורה על פי חוק. אבל כדאי גם לדעת מעשרות מחקרים בעולם שגם בשיטת שיווק רב שכבתי - מרבית המפיצים אינם מרוויחים!

הבהרת כתמים / בעיות נשים / כאבי ברכים / משחות טיפוליות (צילמתי מתוך פרסומוני השבוע)

לסיכום: אפשר להרוויח. אך זה לא כזה קל. וצריך לשים לנקודות הבעייתיות שהזכרנו, כאשר בשיחה עם יועץ תעסוקה הוא אמר לנו כי בסופו של דבר יש אנשים שמרוויחים משכורות מכובדות, אך מדובר בשעות עבודה רבות ולא בצורה מוסדרת (דהיינו: בשחור) ואולי זו הסיבה שאותן נשים בחרו בעבודה הזו, כי היא אינה דורשת למידה ומאפשרת "עבודה בשחור". והחסרונות ברורים.

בשיחה עם יעקב ולדמן יועץ ומלווה כלכלי למשפחות ומרכז פרויקט שיקום משפחות בקופת הצדקה הכללית של ביתר עילית, הוא אומר לי את הדברים הבאים: "המוצרים הללו מופצים בשיטה "אברכית" ולא בחנויות סטנדרטיות כמו סופר פארם או שאול תמרוקים וכדומה, זה לכשעצמו מראה שיותר ממה שיש כאן מוצר, יש כאן מישהו שעושה סיבוב על המשווקות, אחרת מה רע לך לשווק את זה כמו כל פארמה.

"זה לא אישה אחת ולא שניים, אני אישית מכיר כמה נשים שהשקיעו בזה הרבה זמן ומאמצים ולא התקדמו לשום מקום. אתה פונה אלי עכשיו ואני יכול לספר לך שרק אתמול הגיעו אלי ליעוץ זוג. האישה סיפרה לי שהיא רוצה להיות כמו **** ****** (אחת המשווקות הגדולות) כאשר בדמיון שלה היא הולכת להרוויח עשרות אלפים. היא משקיעה את הנשמה, אמרו לה שהיא צריכה להשקיע 5 שעות בשבוע. אז מיד אחרי שהיא מסיימת עבודה בצהרון היא מתחילה לעבוד בזה, כותבת, מתקשרת, מדפיסה, מפרסמת ומפיצה. כמה היא מרוויחה מכל זה? 250 שקל לחודש!

"היא השקיעה 2000 בהתחלה ואמרו לה לקנות עוד סחורה, אז יש לה עוד. ומה היא אומרת לי? 'בסוף אני עוד ארוויח'. ככה היא מתנהלת כמה חודשים. אמרתי לה שאני לא רוצה לשמוע שהיא מתעסקת בזה. זה חתיכת עוגמת נפש.

"בעבר הדרכתי אשה שהרוויחה כמה מאות שקלים בפוראוור, בהמלצה שלי הפסיקה את העבודה איתם ואת אותו פרק זמן שהיה לוקח לה לשווק ולפרסם היא התחילה לעשות שיעורים פרטיים באנגלית, הביאה כמעט פי ארבע הכנסות! אח"כ כמובן קיבלה מוטיבציה להמשיך ומעבירה המון שיעורים ומכניסה מזה הרבה יותר. זה נכון שיש כמה תותחניות בתחום שעושות על זה כסף יפה, אבל 90% ויותר מכך להערכתי מכניסות רק כמה מאות שקלים. אם היו משקיעות את האנרגיה הזו בכל עבודה אחרת היו עושות הרבה יותר".

"אני רוצה להדגיש", אומר וולדמן, "בשונה מכל הונאות הפירמידה, כאן מדובר במוצר אמתי, אבל שיטת השיווק הזו מנצלת תמימות ומחסור של נשים חרדיות".

מנהל, ראש צוות בכיר, סתם ראש צוות, משווק בכיר או משווק זוטר? / מתוך מצגת,הגדלה

פניתי ל'פוראוור' ישראל, ושאלנו:

1. אנחנו עושים תחקיר בנושא "כסף קל בעבודה מהבית" ואשר בחלקו יעסוק גם בפרסומים שלכם, או של משווקים שלכם. הפרסומים מהעיתונות החרדית מבטיחים רווח של אלפי שקלים בעבודה קלה מהבית תוך יצירת מצג כאילו כל אחת יכולה ושזה קל ופשוט להרוויח. לדוגמה - קיבלתי מייל בו מסופרים סיפורי הצלחות על נשים שמרוויחות כסף גדול כאשר בחיפוש קטן בגוגל מגלה לי שמדובר בקבוצת נסיקה שמוכרים מוצרי פוראוור.

דוגמה לכותרות נוספות: "בואו להצטרף לקבוצה בין לאומית. בניית הכנסה יציבה שמכפילה את עצמה. מצאתי דרך לפרנסה מהבית. בואו להגדיל את ההכנסה. רוצה להרוויח ובגדול."

בחשבון פשוט זה לא יכול להיות פשוט ולא קל, כי אם הרווח על המוצרים הוא 35 אחוז, צריך לייצר היקף גבוה של מכירות בשביל להרוויח את הסכומים המדוברים. העניין הוא שההכנסות הם לא רק ממכירת המוצרים אלה מהכנסה של משווקות נוספות מה שמריח כמו פירמידה.

השאלה שלי: יש סכום כסף חודשי? האם יש אפשרות להחזיר את המוצרים במידה ולא הצלחת למכור?

2. שאלה בנושא: הבטחות פרסומיות. יש רבות שמספרות על מוצרים טובים, רק שבעיון בפרסומות יש דברים שנראים כהבטחות מוגזמות. להרזיה, להגברת חלב, לטיפול בעור, להוספת גובה, לעייפות, לפצעי בגרות, לניקוי רעלים, כתחליף לאינהלציות ועוד ועוד.

והשאלה שלי היא: האם לכל מוכרת ומשווקת יש את חופש הפעולה ולכתוב כל הבטחה פרסומית שמתאים לה? האם יש לה את הסמכות הרפואית לתת המלצות למטופלים על משחה כזו או אחרת?

3. שאלה על כמות המשווקות. אני מניח שיש נשים שמרוויחות, כמה משווקות יש בארץ? האם יש הגבלה על כמות המשווקות? ואיזה אחוז מהנשים בחברה באמת מרוויחות?

תודה רבה.

מבנה הבונוסים / מתוך תקנון פוראוור

תגובת חברת פוראוור:

"שמח על פנייתך, להלן התשובות לשאלותיך ובכלל ההתייחסות של פוראוור ישראל לנושא.

"פוראוור אינה תוכנית ל"כסף קל" אלא אפשרות להקמת עסק עצמאי אשר מתבסס על שיווק מוצרי החברה ומאפשר הכנסה צדדית או עיקרית בעבודה מהבית בין היתר. עסק של שיווק מוצרים אינו עסק קל אלא עסק שדורש השקעה של זמן ומשאבים רבים להצליח כבכל עסק.

"פוראוור הוקמה בשנת 1978 בארה"ב ופעילה מעל ל42 שנה במהלך השנים החברה התרחבה ל168 מדינות ברחבי העולם, בישראל פוראוור פעילה למעלה מ25 שנה באופן יציב ועקבי עם תוכנית שיווקית כמעט ללא שינוי מיום היווסדה. פוראוור אינה רק חברת שיווק אלא המגדלת והיצרנית הגדולה בעולם של צמח האלוורה וכיום מייצרת קרוב ל60% מתוצרת האלוורה האיכותית העולמית. משמע יש לחברה את השליטה על הרכיבים מהצמח עד למוצר. החברה הגלובלית הינה בעלת השדות המפעלים ומחסני השילוח. מכך אנחנו יכולים להבטיח איכות גבוהה מאוד של מוצרינו ללא תלות בגורם חיצוני.

דוגמה למחירי מוצרים (צילומסך מתוך אתר פוראוור)
דוגמה למחירי מוצרים (צילומסך מתוך אתר פוראוור)
הגדלה

"ישנם הרבה משווקים בפוראוור וכל אחד מרוויח בהתאם ליכולת האישית שלו וביחס לזמן וההשקעה אותו הוא מקדיש לקידום העסק שלו ורוב משווקי החברה נעזרים בה כהכנסה צדדית בכדי לאפשר למשפחות שלהן רמת חיים טובה יותר. אין הבטחה להצלחה וגם אסור לפי נהלי החברה להבטיח כל סוג של הכנסה אלא ישנן הערכות כלליות לכמה ניתן להכניס בהנחה שמפתחים עסק לאחר השקעה של זמן ומשאבים. בפוראוור אנחנו דוגלים בשקיפות וכל משווק שמצטרף יודע בדיוק כמה יוכל להרוויח מהעסקאות שלו והסכומים נעים בין 30-48 אחוז ממכירות המוצרים בהתאם להיקף המכירות.

"אתה מוזמן לקרוא את נהלי החברה אשר גלויים לכל ונמצאים באתר החברה: נהלים אלו כוללים את ההסבר המלא על תוכנית השיווקית של החברה ומציינים בבירור את הדברים הבאים שאני מאמין יענו על שא. ראשית אין למשווקים התחייבות כלכלית לחברה ואין כל דרישה לסכום כסף חודשי ובמידה ואתה לא רוכש כלום אתה לא מפסיד כלום. בנוסף אנחנו מספקים אחריות מלאה על כל מוצרינו בין אם ללקוחות הקמעונאיים (לקוחות הקצה) אשר נהנים מאחריות של 100% שביעות רצון על כל המוצרים, משמע גם אם השתמשו במוצר ואינם מרוצים יוכלו לקבל את כל כספם בחזרה, לידעתי אנחנו היחידים או בין היחידים בישראל אשר מספקים אחריות אמיתית ומלאה שכזו, אין צורך בסיבה או תירוץ להחזר אלא שביעות רצון בלבד.

"למשווקי החברה ניתן להחזיר מוצרים במידה והם לא מעוניינים יותר להמשיך לשווק את מוצרי החברה ובכך הם יפסיקו את פעילותם כמשווקים ויקבלו את כספם חזרה על סחורה ברת מכירה עם עלות של 10% מהמוצרים המוחזרים עד למקסימום של 150 ₪ דמי טיפול לכלל המוצרים המוחזרים. בנוסף משווק אשר הפסיק את פעילותו לא יוכל לחזור להיות משווק ולהנות מההנחה הסיטונאית במשך 12 חודשים. רבים רוצים לחזור ונאלצים להמתין עד סוף התקופה. כל המידע הזה חשוף בפני המתעניינים הפוטנציאלים לפני הצטרפותם לחברה.

"2. הבטחות פרסומיות הינן אסורות בכל תוקף וכל מי שמפרסם הבטחות שכאלו מסתכן באובדן היכולת שלו להמשיך ולשווק את מוצרי החברה, הנהלים שלנו מאוד ברורים בנושא האיסור להבטחות כלכליות ובדגש על הבטחות לתוצאות רפואיות שלא מבוססות על מחקרים ועובדות. אנחנו מאתרים פרסומים שכאלו ומזהירים את המשווקים המפרסמים שמידה וימשיכו נאלץ להפסיק את היכולת שלהם לשווק את מוצרי החברה ולעיתים נאלצים גם לפעול להפסקת הפעילות של אותו משווק עקב פרסומים אלו. זהו נושא שאנו מתמודדים אתו על בסיס קבוע ואף מחזיקים תפקיד במשרד האחראי על שמירת הנהלים הללו. לצערי לא ניתן לעצור את כולם באופן מלא אך אנחנו ממשיכים ומנסים.

"3. ישנם אלפי משווקים לחברה בישראל וכל אחד מרוויח בהתאם ליכולתו האישית ולזמן ומשאבים אותם הוא משקיע בעסק העצמאי שלו. רוב משווקי החברה נעזרים בפוראוור בתור הכנסה נוספת במקביל לעבודה ובכך מאפשרת להם היכולת להגדיל את ההכנסות ולתת יותר לבני משפחותיהם.

"אני מקווה שתראה את הדבר הנכון שפוראוור מטרתה לאפשר הזדמנות לכל מי שחפץ לכך תחת תנאים נוחים להקמת עסק עם פוטנציאל הכנסה ובמקביל לא קובלת את המשווקים כספית ומאפשרת לכל מי שלא צלח לקבל את השקעתו בחזרה בהתאם לאמור לעיל".

המיילים השיווקים שקיבלתי מנסיקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר