יש לי מושג

"הייתי צעיר וטיפש ומשכתי את כספי הפנסיה, זה הפיך?"

מהי הטבת המס על כספי הפנסיה? • מה תקבלו אם לא תמשכו תגמולים 35 שנה • למה לא לשפץ מטבח עם כספי הפיצויים • שלושת האפשרויות לשימוש עם הכסף שנצבר ומה מומלץ עבורכם

מתוך התוכנית הכלכלית

היום בפינת יש לי מושג עם טראסט פיננסים אני רוצה לשאול אותך שלומי כהן. בעבר, בצעירותי, סיימתי מקום עבודה ומשכתי את כספי הפיצויים. האם עשיתי טעות?
השאלה האם טעית במשיכת כספי פיצויים תלויה במספר גורמים, בהם גם גילך. אם היית מתחת לגיל 30 זה לא נורא. בגיל פרישה אנחנו מקבלים קצבה חודשית מהכסף שנצבר לנו. הכסף הזה הוא הכנסת עבודה, כמו כל הכנסת עבודה אחרת. מדינת ישראל נותנת לפנסיונר הטבת מס, של בערך 6000 שקלים מעבר לכל אדם רגיל, כלומר, אם למשל אתה בגיל 50 ומקבל 6000 שקלים מעבר לנקודות הזיכוי שלך, אתה משלם עליו מס, אם אתה מקבל את הכספים מקרן הפנסיה - אתה לא משלם על זה מס. יש לכך התניה מאוד חשובה - שלא משכתי כספי פיצויים במשך 35 שנה לפני שיצאתי לגיל פרישה.

כלומר, ההטבה דורשת ש- 35 שנה לא תמשוך כספי פיצויים. זה לא אומרת שאם לוקחים בגיל 40 או 50 3000 או 4000 שקל, סכומים מינוריים, באמת מפסידים את הטבת המס. אבל ככל שאקח יותר כספי פיצויים אני מפספס את הטבת המס עד כדי מפסיד אותה לגמרי, בסה"כ עדיף שלא לגעת.

הכסף הזה שנצבר בקופה- מה אני כן יכול לעשות אותו?
פיצויים זה כספי פנסיה לכל דבר, הם לא שם בשביל לשפץ מטבח או לקנות רכב.

מה אני כן יכול לעשות עם כספי הפיצויים ? מה האפשרויות שלי ?
יש שלוש אפשרויות. למשוך את הכסף - גם שם יש הטבת מס, הבעייתיות שבו זה שזה יקטין לי את הקצבה, אני מאבד חלקית את הפטור ממס. רצף פיצויים - זו האופציה המומלצת בעיני, אני רוצה שהכסף יישאר בקופה, ובפעם הבאה שאעזוב את מקום העבודה - אוכל להתחשבן. זה נותן לי עוד תחנה בדרך, או לסגור את הכסף לרצף קצבה לשימוש בגמלאות.

אז יש לי שלוש אפשרויות, ואתה אומר שהמשמעות יכולה להיות כלכלית מאוד משמעותית
כן, לכן שווה להתייעץ. בכלל לפני שמושכים כסף מכל מכשיר פנסיוני - שווה ללכת ולהתייעץ.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר