"תזרקו את השכל ותאמינו"

המהפך של חגי פליסיאן: מחשוד ברצח לאברך כולל

חודשים לאחר ששוחרר מהכלא וכתב האישום נגדו בוטל, חגי פליסיאן, מי שהואשם בתחילה ברצח בבר נוער - החל ללמוד בכולל • בראיון בלעדי שהעניק ל"כיכר השבת" הוא מספר על חייו החדשים ועל הרב שחיזק אותו. "הקב"ה זיכה אותי לחזור בתשובה מחדש" • עורך דינו: "החיים שלו זה הכולל" • צפו בוידאו (חרדים)

(צילום: ישראל כהן)

כחודשיים אחרי ששוחרר ממעצר, חגי פליסיאן שנאשם בתחילה כמי שביצע את הרצח ב"בר נוער" - החל בחיים חדשים. הוא מתקרב עוד ועוד אל הדת וסדר יומו עבר שינוי מן הקצה אל הקצה. חייו של פליסיאן, כיום אברך בכולל חצות, מתחילים בנץ עם תפילת שחרית ומסתיימים בלימוד תורה לתוך הלילה.

בראיון בלעדי שהעניק הערב (רביעי) לאתר "כיכר השבת" הוא מספר כי השינוי שלו החל עוד לפני שנעצר, דווקא כאשר יצא לחגוג במסיבה בעיר תל אביב: "יום אחד יצאתי לאיזו מסיבה וכביכול נהניתי, ואז שאלתי את בורא עולם מה התכלית של החיים, עוד לא הבנתי. רק חודש אחרי זה, כשהייתי בכלא בחדר סגור הבנתי את התכלית ומה הקב"ה רוצה ממני".

"בזכות הרב אלקריב היה לי כוח"

התקרבותו של פליסיאן לעולם התורה הלכה וגברה במקביל לקשר שלו עם רבו, המקובל הרב שאול אלקריב מגבעת שמואל, "גילינו לא מזמן שהקשר שלנו ישן יותר" הוא משחזר בחיוך ולא מרחיב, "אבל בגדול ניתן לומר שהקשר החל כשאימא שלי הגיעה לרב באותה תקופה קשה שהייתי בכלא, בזכות הרב היה לנו הרבה כוח לעמוד על הרגליים ולהאמין בקדוש ברוך הוא בפשטות. לא ללכת יותר מידי גבוה, אלא לזרוק הצידה את השכל ולהאמין בבורא עולם שהוא עושה את הכל לטובה".

הרב אלקריב ופליסאין, בכולל (צילום: ישראל כהן)

פליסיאן, שנחשד תחילה ואף הואשם בפרשת הרצח בבר נוער, אומר כי גם בעת מעצרו הוא לא חשש והאמין בחפותו: "אני יודע מה עשיתי בחיים שלי ואני יודע שאני חף מפשע, לכן האמנתי מהתחלה. זה שהאשימו אותי והטיחו בי דברים נוראים. נו, אז הקב"ה זיכה אותי שבזכות זה אני אחזור בתשובה מחדש".

האמונה היא זו שהצילה את פליסיאן, בלעדיה, כך הוא מספר, לא יכול היה להחזיק מעמד. "אחד הדברים שלמדתי זה שהקב"ה לא שולח לבן אדם צרות אם הוא יודע שהוא לא יוכל להתמודד איתן" הוא אומר, "לכל בן אדם יש צרות בחיים, כל אחד והכמות אותה עליו לסבול. אז יהיו שיש להם צרות טיפה גדולות יותר משל אחרים".

היו רגעים שחשבת שתישאר בכלא ולא תצא משם?

"היו רגעים שחשבתי לאן לוקחים אותי. באופן כללי אני יכול לומר שהיו רגעים קשים מאוד, כמו לשמוע את אימא כשהיא מגיע לרב אלקריב ולשמוע ממנו שהכול יהיה לטובה ויהיה בסדר, זאת לצד הרבה תפילות, זה נתן את הכוח ברוך השם".

בעת מעצרו נראה חגי כאחרון הפושעים, כמי שהקשר בינו לעולם התורה רחוק מאוד, אבל חגי מספר כי גם אז היה עטור זקן ופאות, וכי התדמית שהדביקו לו לא נכונה. "גם אז הייתי עם זקן, רק עשו אותי עם פרצוף יותר רציני" הוא אומר בחיוך.

סדר יומו החדש של פליסיאן עשיר ברוחניות: "אנחנו בכולל חצות. מחצות הלילה עד לפנות בוקר, ואז תפילה בנץ. אחרי זה אני הולך לנוח טיפה ולסידורים, שיעורי תורה. הכל בהדרגתיות. לאט לאט. אנחנו עוד רק בתחילת הדרך".

יש לך עדיין טראומה מהפרשה?

"כן, יש דברים שעובדים עליהם. ברוך ה', צריכים להתקדם ולהשתפר".

לאלו מבין הגולשים, השרויים במצבים קשים, מעביר פליסיאן מסר: "לזרוק את השכל ולהאמין בקדוש ברוך הוא שכל מה שעושה הוא לטובה. זה המסר שלי. יש הלכה מפורשת שלמדתי והיא חיזקה אותי 'כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד' כל מה שעושה - עושה רק לטובה".

הרב אלקריב שהיה נוכח בראיון, מחמיא לחגי במהלך השיחה ואומר כי "הוא משתדל מאוד, אך הדרך עדיין ארוכה. האמנתי כל הזמן שחגי חף מפשע".

יש מצב שביום מן הימים נראה אותך מחזיר בתשובה אחרים?

"אני לא יודע להעיד על עצמי. אם ירצה השם, מה שירצה זה מה שיהיה בסופו של דבר".

"החיים שלו הם בכולל"

פרקליטו, עו"ד משה יוחאי, סיפר היום בשיחה עם "כיכר השבת" על החיים החדשים של חגי: "הוא לומד בכולל אצל הרב אלקריב, כבר שבועות אחרי שחרורו. הוא נמצא הרבה ליד הרב והוא מגיע לשם הרבה. החיים שלו הם שם".

פרקליטו אומר כי כבר בעת שהותו מאחורי סורג ובריח, פליסיאן ישב ושקד על לימוד התורה, ומוסיף כי "בדיונים חגי היה מגיע עם כיפה לראשו". פרקליטו מספר כי הפרשה הזו גרמה לכך ש"כל המשפחה עברה טראומה קשה".

פליסיאן עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן

כזכור, חגי פליסיאן היה הנאשם המרכזי ברצח המחריד ב"ברנוער" שהתרחש בשנת 2009. שמונה חודשים אחרי שהיה נתון במעצר הוא שוחרר בעקבות מידע חדש אשר גרם למשטרה להבין כי עד המדינה בתיק, בדה ככל הנראה את העדות כנגד פליסיאן מלבו. שחרורו של פליסיאן התאפשר לאחר שבית המשפט המחוזי אישר את בקשת פרקליטות המדינה לשחררו. בד בבד, בוטל כתב האישום נגד פליסיאן.

אמו של חגי, רבקה, אמרה אז כי "הכל סוף סוף הסתיים, ברוך השם שהצדק יצא לאור. מהתחלה האמנו שהוא חף מפשע".

הפרקליטה שליוותה את תיק הרצח, עו"ד אושרה גז, אמרה כי "המדינה חשפה ממצאים חדשים שהביאו לשינוי בתשתית הראייתית. לאחר קבלת החומרים נפתחה חקירה חדשה של שיבוש ובידוי ראיות של העד. בעצה אחת עם פרקליט המדינה והמשטרה החלטנו לשחרר את חגי פליסיאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר