כיכר השבת

הרב שי פירון: כופר / דעה

מי שכופר אפילו בתיבה אחת מהתורה נחשב לכופר, קל וחומר מי שמוחק איסור שלם מן התורה. אך אם הרב פירון אכן עומד מאחורי כפירתו, הרי אם יקרה התורה לליבם של רבני הציונות הדתית, חייבים הם להתאחד מאחורי פסיקתו של הרמב"ם בקריאה חריפה, חדה וברורה, ולומר לרב שי פירון: אינך נמנה עוד על היהדות הנאמנה

176
הרב יעקב בלוי | כיכר השבת | א' בניסן | 12.03.13
הרב שי פירון
הרב שי פירון (צילום: פלאש 90)

היום (ג') הוציאו תשובה ישנה של הרב שי פירון, שגרמה לו מבוכה רבה. היא גרמה לו להראות כאדם המאמין בתורת משה רבנו.

בתשובה לשאלה, האם מותר למכור בית לערבים, כתב פירון כי אסור למכור בית לערבי משום איסור התורה של "לא תחנם".

פירון מיהר להתנער מתדמית פוסק ההלכה הפרמיטיבי, החשוך והמיושן. "אז ייצגתי את ההלכה לא את עצמי" הוא הגיב. "איש חינוך אמיתי" אין מה לומר, פוסק הלכה שמחייבת את השואל, אבל את עצמו? מה פתאום!

בהודעתו זו, גילה פירון על עצמו שהוא כופר בתורת ישראל. ולא אני אומר שהרב לשעבר שי פירון כופר, אומר זאת בצורה חדה וברורה הרמב"ם. אותו גדול שהקוראים לנו להתגייס ולעבוד, מצטטים אותו חדשות לבקרים.

וכך כתב הרמב"ם (הלכות תשובה, ג, י"ז): "שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת - אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה".

כלומר, מי שכופר אפילו בתיבה אחת מהתורה נחשב לכופר, קל וחומר מי שמוחק איסור שלם מן התורה, איסור "לא תחונם". אומנם, נכון שישנה מחלוקת ראשונים בעניין מכירת קרקע בארץ ישראל לנוכרי, וגם הדעה בפוסקים האחרונים אינה נחרצת לאסור. אך הרב פירון אינו מפרש מחדש את האיסור, אלא אומר ההלכה אינה מייצגת את עמדותי האישיות.

הרב פירון - כופר או פוליטיקאי?

לכאורה יצא המרצע מן השק. הרב פירון, כמו חברתו למפלגה "הרבנית" רות קלדרון, פושטים את טלפיהם ואומרים "ראו טהורים אנחנו". משתמשים בתורת ישראל כמכשיר למטרותיהם האישיות. הופכים את התורה הקדושה והתלמוד ככלי למטרות חילוניות.

אבל, יכול להיות שמה שנראה על פני השטח ככפירה, הוא בכלל משחק פוליטי. הרי אם הרב פירון היה אכן כופר, כבר אז יכל לענות לאותו שואל כי הוא יכול למכור את ביתו לגוי, וכתבי הקודש הם גיבובי חוקים חשוכים שנאמרו לפני אלפי שנים ואינם רלווטיים לזמנינו. אך פירון בחר כן לצטט את דברי ההלכה ולפסוק כי אסור למכור את הבית לערבי משום "לא תחנם".

התורה חייבה אותנו לדון לכף זכות, וזו הזכות שאנו יכולים ללמד על הרב פירון, שמתוך פחד שיצטייר כאדם חשוך הוא מיהר להודיע כי ההלכה אינה משקפת את עמדותיו האישיות. בקיצור פוליטיקה ישנה במיטבה.

אך אם הרב פירון אכן עומד מאחורי כפירתו, הרי אם יקרה התורה לליבם של רבני הציונות הדתית, חייבים הם להתאחד מאחורי פסיקתו של הרמב"ם בקריאה חריפה, חדה וברורה, ולומר לרב שי פירון: אינך נמנה עוד על היהדות הנאמנה.

תוכן שאסור לפספס
176 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
אחחחחח כמה נחת
pop23.03.13
69
אתם קורים הרב איזה רב זה זה רשע
יניב14.03.13
68
נדמה לי שכל ירא שמים יאמר את אותו דבר ההלכה היא לא שלי ולא דעתי אלא של הקב"ה. ולכן לא יצגתי אז את דעתי האישית אלא את דעת ההלכה בלבד שלא אני המצאתי אותה ולא אני יכול לשנות אותה. לכם פתרונים איפה הכפירה ??
מאן דהוא 13.03.13

הצגת כל התגובות

67
מה רציתם שיהיה כשמתפשרים מגיעים לאן שרואים כנראה שהשם אוהב את החרדים מש"ס וג' והבהיר להם שטוב יהיה שיתבדלו מהחילונים ולא להתפשר על כלום בגלל מנעמי שלטון וכסאות כי בסוף כמה שתתקרב ישנאו אותך יותר לחרדים אין דבר יותר טוב ממה שקורה היום היהדות רק יפרח והבירור מי לה אליי יתבהר
נתי13.03.13
66
גם אני חבשתי כיפה סרוגה עד לפני 12 שנה וכשהבנתי לאיזה זרם אני משייך את עצמי מייד החלפתי לכיפה שחורה!!!
המוכיח13.03.13
65
למה אתם קוראים לרבניסט הזה רב?
אחד13.03.13
64
סוף מעשה במחשבה תחילה
יוסף12.03.13
63
ברור שהרמב"ם אומר משהו אחד ולא קשור. אבל אם אפשר ללבות את האש. למה לא ואני עוד חרדי
מענדל12.03.13
62
הכל פוליטיקה...
אמת מארץ תצמח12.03.13
61
מאז שאני גולש באתר זה אני מגלה מיהם הציבור החרדי , ויכול לכוון יותר "והבדילנו מן הטועים" , מעולם לא תמכתי ברב פירון לח"כ ואף יותר חמור הוא שייך לפלג מסויים בציבור הדת"ל שפלג אחר מחרימו ! אומנם עם כל הכבוד לנסים בן חיים אני לא צריך לתת דין וחשבון אודות כל רב בישראל ללא הבדל דת גזע ומין, אני לעולם לא
אברהם12.03.13
לך לבתי המדרש, לא פה אתה תכיר אותם, באתר הזה יש מלא כתבים דלי"ם והם מפרסמים את ניר בן ארצי ומפנים לכתבות באתר סרוגים ומה שכן כותבים זה מה שימשוך לאתר הזה הכי הרבה צופים ומגיבים. אז אל תהיה טיפש!
אבא שלום12.03.13
למשטרה כי השידך יהרס...
אמת מארץ תצמח12.03.13
60
להודיע לאנשים שהם "אינם נמנים על היהדות הנאמנה". אם הייתם עושים זאת רק לכופרים, מילא, אבל כל בנאדם שני שלא מסכים איתכם הוא לא נמנה על היהדות הנאמנה. אז אולי תרגעו ותתחילו להתעסק בבעיות הפנים שלכם.
מויש12.03.13
59
פשוט לקרוא וולבכות, החפץ חיים בוכה עליכם בשמיים!!! העיקר מצטטים מתחת ״מי האיש החפץ חיים....נצור לשונך מרע!!״ ראשית אני חייב לציין שאני הקטן חלוק בדעותיי על הרב פירון ודרכו, אבל מפה ועד לומר כופר??? תתביישו! הרב הוסמך ברבנות הראשית ושימש כראש ישיבה, ידוע לכם מה אומר החפץ חיים על יהודי שמדבר לשון הרע
חננאל12.03.13
אני חלוק על דרכו לחלוטין אך לעולם לא אבזה אותו ברבים ואוציא דבריו מהקשרם. בושו לכם עורכי כיכר השבת.
דתי לאומי12.03.13
58
הרי יש התרים בהלכה לפי העניין והמקום. אז לפני שאומרים על רב לשון הרע - כדאי לבדוק אתו את העניין
א12.03.13
57
לא בגלל זה הוא כופר הוא כופר בגלל שהוא בעד איסור חמור שבתורה ומגעיל ולהבדיל אסור גם בנצרות ובעד חיתון בלי חופה וקידושין זה רפורמי ובאמת זה הפירות של אירגון צוהר שכשיורדים ומתפשרים יורדים עד לעפר
נתי13.03.13
56
למה אתם מכתירים אותו ככופר??? ההפך אתם ממש לא מבינים הוא חכם ועומד מאחורי ההלכה הוא אומר שלדעתו האישית זה כך אבל בגלל שההלכה כך אז למרות שבהגיון שלו הוא לא חושב כך אבל הוא פוסק כמו ההלכה. אני גאה בו
משה13.03.13
55
איך אתם קוראים לרבניסט הזה רב הא???
אחד13.03.13
54
בושו לכם אתם באמת חושבים שזה מה שיסיר מעליכם את "הגזרות" הבאות זה מה שיקדם אותכם, להטיל דופי בפירון כל יומיים אתם בודקים בציציות של פירון ובנט מה יש לכם אתם רוצים שלפיד יטפל בכם בלי פירון תאמינו לי מצבכם לא יהיה יותר טוב זה כל כך מנחם אותכם שהוא כופר אולי תתאמצו עוד קצת ותוכיחו שפירון לא יהודי
דוד12.03.13
אנחנו "נגיע להבנה" של נשיאה בנטל כשאתם תבינו שצריך לקיים תורה ומצוות.
Shout4Heaven13.03.13
לא ידעתי שלשון הרע והוצאות שם רע, כפי שאני רואה מכל התגובות שלך כאן, נכללות במצוות עשה. תודה על החידוש
דתי לאומי13.03.13
בס"ד. על בנט ועל כאלה שרוצים להחריב עולמה של תורה זה לא לשון הרע. גם רבנים אומרים דברים זהים.
Shout4Heaven13.03.13
אם תלמד טוב באמת את הלכות לשון הרע לפי החפץ חיים אז תראה שהוא כותב בברור שיש מקרים שלא רק מותר להגיד דברים כאלה אלא אפילו חובה להגידם ולפרסמם. ומצטער לבשר לך, אבל אהוב לבך הכופר פירון בהחלט כלול בהנ"ל אחרי שהצטרף לכנופייתו הכופרת במוצהר של לפיד.
יהודי צפוני13.03.13
53
בס"ד איסור המכירה חל על עובדי כוכבים דווקא מה שאין כן המוסלמים. סתם יצא שם רע לחרדים עכשיו, חבל. מכל מקום ברור שפירון כופר מכך שאמר שהוא כופר במצווה מן התורה.
מואל12.03.13
52
החרדים גדולי הכופרים על ההלכה לא לתת לערבים חניה בארץ. ראו כמה ערבים עובדים בערים החרדיות, לא רק ביום חול, אלא אפילו בשבת כגויים של שבת, אלפי ערבים עובדים בבתי המלון כדי לקבל הכשר מהדרין, זה לא לתת להם חניה בארץ?
דן סגל12.03.13
מבין בהלכה ואני מוכן להבטיח לך שאתה חלוני שמעולם לא תפס גמרא ולמד מפני שדמוי מילתא למילתא חלש כמו של ילד בן 5 או כמו של חלוני מתרעם
שלומי12.03.13
שכותב כל היום תגובות באתר
ירון 12.03.13
,, עונים לגופו של אדם בלעג.אז מי הם הכופרים בהלכה? הרב פירון או הרבנים החרדים? שעוברים על הלכה מפורשת, ועל כך נענשים בעשרות בנות המתחתנות עם ערבים, אחמד בן שרה.
דן סגל12.03.13
האם מותר להעסיק ערבי, וע"י כך לתת לו חניה בארץ, שהרי אם לערבים לא היתה עבודה היו מהגרים מן הארץ? מי התיר לחרדים להעסיק ערבים? ומדוע בגלל הכשרות המהדרין חייבים בתי המלון להעסיק אלפי ערבים, רק כדי שהחרדים יתענגו בהם בשבת?
דן סגל12.03.13
51
אתה לא זוכר מרנן אלישיב ויבדלחט"א יוסף יצאו בפומבי נגד מכתב הרבנים לפני שנתיים שלקח קו נוקשה בענין שכירת בתים לגוים בא"י? להם אתה גם קורא כופרים? קראת פעם התשובה של הרב הרצוג בענין? גם הוא כופר?
אליהו12.03.13
ממנה. טיפש!
האדר12.03.13
50
חברים לשון הרע זה עדיין איסור. הגבתי פה מבלי שקראתי את תגובתו של פירון. אם 11 צודק אז אני חוזר בי.
ראו תגובה11 12.03.13
49
מי אתם שתגידו על הרב פירון כופר רשעים מרושעים הפוסל במומו פוסל התורה של החרדים צריך לזרוק לאשפה בז לכם ולשכמותכם משניאי התורה האמיתית זה אתם.
יוסי12.03.13
יותר מהגויים אפילו.
אמרי אמת12.03.13
אפר לפיך יטמא, גדולי התורה שלנו הם כופרים והעיפרון הוא ברמה? אתה רשע מרושע ואתה זה שפסלת קודם לכן אתה חתיכת כופר שאין לך חלק באלוקי ישראל אתה מבזה את גדולי ישראל לחזק את האדיוט הטמא הזה ש"ההלכה לא משקפת את עמדותיו" אנחנו משניאים את התורה? אה כי לכם יש תורה חדשה מי צריך את התורה שלכם בכלל זה לא תו
3412.03.13
פירון צריך לזרוק לאשפה אין לך בושה ירפורמי אחד נבלללל !!!!!!!
1233312.03.13
גוי שכמותך, שי פירון כופר ואתה כופר ואפיקורסים שניכם ואין לך חלק לעולם הבה, תתכונן לגיהנם בן בליעל שכמותך. מסכן מילל.
דעת12.03.13
איך הגעת ל "הרב" פירון????
דחילאק12.03.13
מגולח מדושן עונג ממש כמו האפפיור
שמואל12.03.13
שכחתי משהו..?..
היחיד בדורו...12.03.13
של פירון, אז סוף סוף עכשיו קבל עם ועדה כולם ידעו מי אלו הלפידים הנ"ל בושה לכם ! אתה תשלם על כך !
דברי בלע 12.03.13
48
ואמר, שהלכה היא מאד גמישה, וניתנת לפרשנות לפי השקפת עולמו של האדם, "ולפי עמדותיו הפוליטיות"... אלו הערב רב של הדתיים לאומיים, הבנתם....
יהודי מאמין12.03.13
47
הרב עובדיה יוסף קובע בספרו "יביע אומר" שהביטוי לא תחנם חל רק על עובדי עבודה זרה.המוסלמים אינם עובדי עבודה זרה לפי ההשקפה היהודית.
רון14.03.13
46
אין יהודי כופר...ובקשר לרמבם אז ברור שכל מילה זה קודש קודשים אבל אין יהודי שאומר שתיבה בתורה לא מאת ה', ויפרון הוא נסיך וצדיק כי הוא יהודי!!!
יהודי פשוט12.03.13
פירון*
יהודי פשוט12.03.13
45
עם הציבור הד״ל . למה עד היום לא מובן . יש סטיגמות וכל מרעיו בישין בציבור החרדי . ואני החרדי אומר חד וחלק , יש לנו החרדים המון המון מהדלי״ם אנחנו לא מגעים לרבע מה א״ש מהמידות כן כן יש לנו המון מה ללמוד מהם מה זו תפילה בזמן מה זה לכבד מקום קדוש ועוד המון . הם יותר טובים מאיתנו . אדם חרדי לא נמדד בכמה
טובי12.03.13
44
הרב קוק אומר "כשרואים אנו איזה קבוצה או חברה שמדברת תמיד את דבריה בכעס הרי לנו סימן שאין לה דעת"(אורות הקודש)
אבישי12.03.13
או ניסתרת שמתגלה. ואגב דעת זה מה שאין אצלכם והדברים ארוכים מאד איך מחוסר בדעת הגעתם לאן שהגעתם.
בן חיים12.03.13
43
הרב אמנון יצחק שליט"א מזכה הרבים הגדול בישראל ואת הרב פירון נזהרים לדון לכף זכות? איפה היראת שמים? 'יראה' מלשון 'ראיה' רואים מה שרוצים לפי אינטרס.
אבשלום12.03.13
42
עמה לא רב חלאה ולבן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד לוי12.03.13
41
איזה רב הוא בכלל, אין לו בושה לפלוט מפיו דברי כפירה בארה"ב הוא היה נמנה עם תנועת הקונסרבטיביםוגם הליפמן הזה מבית שמש
ביתריסט12.03.13
40
אם הוא כופר או לא רב ואם הוא רב הוא לא כופר. מזה הצירוף הבלתי הגיוני הזה?
הדעת12.03.13
39
טוב, אז באמת התייחסות אחרונה. בהודעת הדובר שיצאה מיש עתיד, היה מי שרצה להבין כאילו יש את העמדה ההלכתית - ויש את העמדה שלי, שהיא שונה מההלכה. כאילו - ח"ו - אני לא מקבל את ההלכה. למען הסר ספק - כוונת ההודעה היתה שבתשובה סקרתי עמדות הלכתיות. יש דעות שונות בהלכה. אני סובר כמו אלה שלא אוסרות על השכרה א
שי פירון 12.03.13
האם זה אומר שבנוסף לתואר "רב", יש לך גם תואר של "פוסק הלכה"?
מס' 2012.03.13
אכן תמך בזה לאחרונים שעדיין לא ראו בוא ככופר.
הרה12.03.13
אם אתה לא סובר כך מבחינת הלכתי ויכול להיות שאתה צודק שבאמת מותר אז למה אתה לא פסקת שמותר אם מבחינת הלכה זה מותר ובמה שכתבת אתה מחזק את הטענה שאתה געזני כי אתה סובר מותר על פי ההלכה ופסק אסור ואני ידון לכף זכות שאז לא עדין לא ראיתה את התשובה מהרב הרצוג שזה מותר אבל עכשיו אתה צריך לחזור לאלה שפסקת להם
משה12.03.13
בלי שגיאות.....
יעקב14.03.13
38
למה קוראים לו ה"רב" הוא רב את ריבנו הוא לו רב הוא כופר
רודף צדק12.03.13
37
תקרא לו רב או לא . אתה חסר פרופורציות לחלוטין.. אינך יודע עליו דבר!!
ברור12.03.13
פרובוקציה/לשון הרע
אלדד12.03.13
צריך להזהר בלשון
חמי13.03.13
36
אלא "לא תחנם" (בלי וי"ו) וחוץ מזה שי פירון לא עונה על הגרדת הכופר המצוטט מהרמב"ם - הוא לא אמר שאין איסור כזה בתורה. הוא אמר שהעמדה האישית שלו שונה (במילים אחרות, הוא מודה שהאיסור ישנו אע"פ שהוא לא מוצא חן בעיניו).
סענדר12.03.13
35
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחח12.03.13
34
ברור שאתה לא אוהב אותו. אבל ההגיון הזה הוא מגוחך. לפי זה חצי ממפלגת ש'ס כופרים על גניבה שהם תוענים שהיו בסדר. אתה מחפס אותו, הבנתי. אכשיו תפסיק לבלבל את המוח עם שתויות
ללה15.03.13
33
שי טירון היה בסך הכל בצבא בדרגת טוראי,והוא זה שרוצה בכוח לאלץ בני ישיבות להתגייס לצבא
הרבי קונילמל13.03.13
תתגיסו ותהיו רק טוראים, מי ישמע כמה לוחמים יצאו מהציבור הזה...
אסף13.03.13
32
אם הוא אמר לתקשורת כך שיתבייש לו
אחד12.03.13
31
והוא מצליח
בר כוכבא12.03.13
30
ההבדל בן גדולי ישראל שהם יצאו נגד הפרסום והוא נגד ההלכה ומי שיוצא נגד ההלכה שלא יקרא לעצמו רב
תשובה12.03.13
29
העתקתי מהפייסבוק שלו: שי פירון א. לפני עשור נשאלתי על עמדת ההלכה בשאלה זו. השבתי על פי פירוש של הרמב"ן לאיסור לא תחונם. כעבור ארבע שנים עיינתי בסוגיה לעומקה. ראיתי שיש צדדים נוספים בהלכה זו. לכן כאשר עמד לדיון סוגיית הפסק בצפת, התייצבתי בראש אלה הטוענים שאין לאסור את המכירה על פי הפסק של הרב הרצוג.
benifene12.03.13
28
עובדיה יוסף התיר להעביר שטחים לפלשתינים בשנות ה90 כי הוא רצה ששס תמשיך להיות בממשלת רבין....אריה דרעי תמך בהסכם חברון כדי לקבל הקלות במשפטו פתאום אתם מודאגים מלא תחנום איזהשקרנים
אלעד14.03.13
27
בס"ד. בכללי זה ברור שפירון (אין צורך לקרוא לו רב) הוא כופר, רק בגלל עצם אמירתו שאין דעותיו לפי ההלכה. דהיינו רפורמי. מכל מקום מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א אמר שאין איסור במכירת בתים לערבים (מוסלמים) משום שהאיסור הוא על עובדי אלילים, וידוע שהמוסלמים לא בכלל עובדי אלילים. זה מבלי להיכנס לעניין הפוליטי
Shout4Heaven12.03.13
26
פשוט מואד סביר להניח ששינה את דעתו. ניתוח של הכותב אינה ברמה בכלל
דוד12.03.13
25
הקשר בין אמירתו של הרב פירון לרמב"ם רחוק. הרב פירון לא התנער מההלכה, אלא שיש התנהלות מתאימה לכל מצב ופוסקי הלכה יודעים אותה. יש פעמים רבות התנגשות בין הלכות שונות ושיקולים הלכתיים שונים. אם לכותב אכן אכפת מדעת ההלכה, האם לא שמע על מצות "שמע בין אחיכם", ולא היה לו ראוי להפנות את תמיהותיו לרב פירון ל
שלמה12.03.13
24
שי פירון משנה את התורה לצרכיו בדיוק כמו חברנו רבני העדה החרדית. זה להקלה ואלה להחמרה .
יעקב12.03.13
23
באיסור או בתיבה מהתורה, אלא שהלכת "לא תחונם" אינה מייצגת את עמדתו האישית. מה כל הרעש?? לא למדתם מאמר חז"ל: "אל יאמר אדם אי אפשי בש חזיר, אלא אפשי, אך מה אעשה והתורה אסרה עלי". זה בדיוק מה שהוא אמר. (הבעיה היותר גדולה היא שהוא פוסק הלכה לפי הרמב"ן!!!!!!! ז"א מישהו בימינו מסתמך על אחד הראשונים בלבד
מגיב12.03.13
22
הרי כתוב בתורה שאסור.
די לחכמה ברמיזא12.03.13
21
יפה מאוד
אחיקם12.03.13
20
האיסור ההלכתי הוא מכירת בית לעכו"ם מי מחשיב את המוסלמים לעכו"ם שיקום...
איתן14.03.13
19
בכתבות מעין אלו הכותב מקצין בכוונה את הדברים. ככה מי שקורא את הכתבה יבין לבד שזה שטויות והזיות לקרוא לרב פירון כופר. כתבה מסוג זה עושה לרב פירון רק טוב, הכותב יודע זאת טוב מאוד!
דניאל בן מלך12.03.13
18
ש"ס פסלה את החרדים , הבעלי תשובה , החילונים , הדלתלים , הרוסים דווקא ש"ס התנגד לפסילת מפלגת רעם-תעל הערבית ! מה תגידו על זה ???
חרדי שפוי וחרד12.03.13
17
הפנית את השאלה לרב שי פירון לפני שפירסמת עליו כתבה? ולכפור בהלכות לשון הרע או בחלק מסייגיהם האם זה גם כופר או לא? היית צריך לדרוש ממנו קודם תגובה ישירה ואז לשאול את רבותך אם אפשר לפרסם! אבל בימים שדם כל "מזרוחניק" הותר נראה שכל אחד רשאי לפסוק על פי דעתו.. בצער רב..
עמ"י חי12.03.13
פירון מפרסם בגלוי את דיעותיו ולכן הוא נחשב כופר ומחטיא רבים. דבר שני- כשמדובר על לשון הרע ועל "לא תשנא את עמיתך בלבבך" אז מדובר על עמיתך לתורה ולמצוות. כשאחד שמתיימר להיות רב, כופר בגלוי בהלכות וחובר לחוטאים וכופרים מוצהרים כמו לפיד אז הוא בטח לא "עמיתינו לתורה ומצוות" כאלה אנשים חובה לפרסם את חטאיה
יהודי צפוני12.03.13
וספר לי אחר כך אם הרב פירון 'כופר בגלוי בהלכות'. ואם ליבך יהיה תמים אמור לי מה דעתך על הכותב ועל 80% מהמגיבים פה..
עמ"י חי12.03.13
לא התייחסת לעניין הכי פשוט וגלוי-עצם זה שפירון נמצא יחד עם לפיד כבר מצהיר הכל. מזה אתה לא יכול להתעלם.כולנו יודעים מי הוא ומה הוא לפיד. ואם פירון איתו זה כבר אומר הכל. אחד שמתיימר לשמור תורה ומצוות לא יכול לחבור ולתמוך בגלוי בכופרים ומחטיאים מוצהרים כמו לפיד וכנופייתו! תתייחס קודם כל זה!
יהודי צפוני12.03.13
16
החזון איש כבר אמר שהדת"ל גרועים יותר מהשומר הצעיר. אנשים כמו שי פירון מוכיחים שהחזו"א זצ"ל צדק. אויייש כמה שהוא צדק.
זובין מהטה12.03.13
שומעים חרפתם ואינם משיבים ועליהם נאמר "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו"
איש אמת12.03.13
15
ראה כתבה בכיכר השבת "הציונות היא הסכנה הגדולה ליהדות" כתב בן ציון ישורון ןהנה לכם ראייה
שועל המדבר12.03.13
14
מאז שאני גולש באתר זה אני מגלה מיהם הציבור החרדי , ויכול לכוון יותר "והבדילנו מן הטועים" , מעולם לא תמכתי ברב פירון לח"כ ואף יותר חמור הוא שייך לפלג מסויים בציבור הדת"ל שפלג אחר מחרימו ! אומנם עם כל הכבוד לנסים בן חיים אני לא צריך לתת דין וחשבון אודות כל רב בישראל ללא הבדל דת גזע ומין, אני לעולם לא
אברהם12.03.13
לך לבתי המדרש, לך לישיבות, לך פעם לגדולי ישראל, תשאל, תקרא, תחפש, תדרוש, תבין, תחוה, תעלה עוד ועוד ועוד ועוד.
אבא שלום12.03.13
פה מתגלה האמת הכעורה!! באתר הזה רואים את הציבור החרדי במלוא כיעורו! אני משתדל לאהוב כל אדם מישראל אבל אתם פשוט מקשים על המצב אני גם לא מסכים עם כל הפסקים של הרבנים החרדים ועדיין יש כבוד בסיסי לא לרב אפילו סתם לאדם תעצרו רגע ותחשבו
נועה12.03.13
תי המדרש וביישיבות היא בכל פינה בחיים היא בעיתונות היא במכולת היא בהתנהלות היום יומית היא בעיתונות!! ואז אדם נמדד! לא מול ספר! אלה בחיים שהמטרה שלנו כעבדי ה' שיהיו כולם תורה...
נועה12.03.13
עיתונאים באינטרנט ועוד בבעלות ווינט.
דבר אמת12.03.13
13
על ביזוי כבוד התורה המחפיר כנגד רבינו הקדוש צדיק יסוד עולם פאר הדור והדרו מרן הגאון רבי שי פירון מגדולי הקנאים שבדורנו אשר ההלכה היא נר לרגליו ואור לנתיבותיו וממנה לא יסור ימין ושמאל. אוי לנו שכך עלה בימינו---
צופה12.03.13
12
אם הבנאדם הזה כופר שיענישו אותו מלמעלה אנחנו לא צריכים להגיד כלום כמו שלא כל חרדי שנמצא בתחפושת אתם מודיעים עליו..אם הרב פירון רשע שיענש מלמעלה... 
משה12.03.13
ומייצג את עצמו בתור רב שומר תורה ומצוות חובה עלינו להוכיח אם אנחנו יודעים אחרת שאני לא ישגו בזה.
....12.03.13
דרעי עבר על לא תגנוב ובניזרי גם עבר על דין תורה ואז עוד שיקרו הסתקלו בקנקן
מעניין12.03.13
יראה ללבב! מה אנחנו בכלל יודעים אחד על השני? על סמך מה אנחנו שופטים?! מה בינתו? מה כוחנו? יש דיין אחד והוא הקב"ה והוא היחיד שיודע באמת מה כל אדם
אדיר12.03.13
11
פירון מזמן חצה את הקווים כאשר נפגש עם משפחה חדשה ופרש בפניהם את משנתו שיש לאפשר לכל אחד להנשא לפי ראות עניו
אלי14.03.13
10
...
שמוליק כהן12.03.13
9
פשוט הצחקתם אותי. אולי הרב של הגינה...
שרי12.03.13
8
כתוב שאין לשלוח דברי לשון הרע. אז מה זה אם לא לשון הרע???! ועוד כל התגובות האלו! להזכירכם לשון הרע זה על דברי אמת!!! קל וחומר על דברים שאינם אמת. מי מעז לתת את הדין על כך בשמיים???!!
חננאל12.03.13
ההתראה שיש בתגובות זה רק למראית עין... חבל מאוד על כך!
עמ"י חי12.03.13
7
והחרדים עוד מתלוננים למה פירון וחבריו מחרימים אותם, ואינם מסכימים לשבת אחים גם יחד בממשלה.?
דן סגל12.03.13
6
ובסוף אחרי 100 הפכו לכופרים....ורבני צוהר התכלית שלהם זה לא לקרב ליהודים אלה לעגל פינות בהלכה למען התקשורת והחיבוק מהשמאל....פירון וכמותו הם קללה לעמנו
simonisrael14.03.13
5
חלק נכבד מרבני הציונות הדתית באמת אומרים שהוא לא משלהם.. מי שירצה יצור איתי קשר ואמנה לו מספר נכבד של רבנים דתיים לאומיים שאומרים עליו שהוא לא משלהם
חאס וחלילה12.03.13
4
לפני שאתם קוראים לרב פירון "כופר" ושאר כינויים, כדאי שתכירו את הבנאדם ולא לשפוט לפני כן. בתור תלמיד שלו אני יכול להעיד שהוא רב גדול והתשקורת גורמת לו עוול גדול...
שמוליק12.03.13
רב גדול לא מכלה זמנו עם אהוב נפשו יהיר הפרחח
רב בריח תחתון12.03.13
3
חרדי הייתי מתעצבן.
דרור12.03.13
2
השעה משחקת להם, תחשבו על אותם עמלי תורה שיצטרכו למסור נפש יותר בגלל ההתלהמות הזו.
יעקב12.03.13
1
וכי מישהו חשב שהוא אחד מגדולי הדורות, או משהו כזה?
moisihilu12.03.13
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24

המגיד הנודע

גם אתם מטאטאים את החולשות והבעיות? - גישה מיוחדת לטיפול

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 03.04.24

שיעורמיוחד

פרה. זה לא רק שם השבת, אלא גם שלב בחיים שלנו

הרב אשר פרקש | 28.03.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

שיעור לשבת

איך אפשר להתמקד בחצי כוס המלאה כשהחצי הריק מכאיב?

הרב יואב אקריש | 28.03.24

המגיד הנודע

תשובות על השאלות הללו יכולות לשנות את חייכם | צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 27.03.24

שיעור מיוחד לפורים

עד דלא ידע: באמת לשכוח מי היה המן ומיהו מרדכי?

הרב אשר פרקש | 21.03.24

השיעור השבועי

עוצמות פנימיות: כך תקבלו את עצמכם בכל מצב

הרב יואב אקריש | 21.03.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

המגיד בשיעור לפורים

מחפשים תשובות לצרות בחיים? צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 20.03.24

שידור חוזר

אל תהיה עני • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 19.03.24

שידור חוזר

פרשת ויקרא | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 19.03.24

מתכוננים עם המשפיע

הכנה מדהימה לפורים: דמויות המגילה - ואנחנו | צפו

הרב אשר פרקש | 14.03.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

שיעור מיוחד

יש לך לפעמים תחושה שהכל תקוע בחיים? צפה בזה

הרב יואב אקריש | 14.03.24