כיכר השבת

סוער בכנסת

שר החינוך שי פירון תקף את ש"ס: "אין לכם בושה"

עימות חריף התפתח אמש (שני) במליאת הכנסת בין שר החינוך שי פירון לחברי-הכנסת של ש"ס זעקו על הפגיעה בתקציבי הישיבות. פירון תקף את רשת החינוך של ש"ס שהפכה ללשכת עבודה לאנשי המפלגה ולא בחל במילים נגד דברי הגר"ע יוסף: "נוהג בשפה פסולה כלפי רבנים אחרים" (חדשות, פוליטי)

115
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ד בתמוז | 02.07.13
"אין לכם בושה". פירון ודרעי
"אין לכם בושה". פירון ודרעי (צילום ארכיון: פלאש 90)

עימות חריף וחילופי דברים קשים אמש (שני) בין שר החינוך שי פירון (יש עתיד) לחברי הכנסת בש"ס, ששיאם הטחת האשמות מצד פירון נגד ש"ס על הפיכת רשת החינוך של המפלגה ללשכת עבודה עבור אנשיה ודברים בוטים נגד מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף.

חברי הכנסת של ש"ס הביאו את זעקת רבני הציונות הדתית בעקבות הקיצוץ הצפוי בתקציבי הישיבות הציוניות והגרעינים התורניים.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר במהלך הדיון, בעת שהציג את הצעת אי האמון של ש"ס שעיקרה אטימות הממשלה נוכח זעקת הרבנים על הקיצוצים הדרקוניים בתקציבי הישיבות הציוניות והגרעינים התורניים בפריפריה, כי הוא זועק בשמם של מצביעי "הבית היהודי" על הקיצוץ הצפוי.

"אתם לבטח תרימו גבה למה אני זועק את צעקת ישיבות ההסדר. לכך יש כמה סיבות: הראשונה - אם אזעק את זעקת הישיבות החרדיות זה יגרום לחלקכם נחת, ואין לי כוונה להסב לכם נחת מסיבה זאת; השנייה - הרי ידוע שבממשלה הזאת בקואליציה המוזרה הזאת יושבות שלא ביושר מפלגות שהבטיחו משהו לבוחר ועושים בדיוק להפך", פתח מרגי את דבריו.

"הסיבה השלישית - הרי הבית היהודי חברה בקואליציה הזאת, ואין באפשרותה להגיש אי אמון בממשלה. אז אני עושה זאת בשמם ובשם ציבור בוחריהם", אמר מרגי וציין כי איגוד ישיבות ההסדר הוציא מכתב בהול לשרי הבית היהודי שלא יקצצו בתקציב עולם הישיבות.

"אל תדאגו: תקציבי ישיבות ההסדר לא יקוצצו. וגם אם יקוצצו זה יהיה למראית עין. הם ימצאו את הדרך להשלים את החסר", טען מרגי, "הרי יש ברית בין שני האחים. זוכרים את 'א-חי' ו'א-חי' - סלחו לי על השימוש במילה הלא פרלמנטרית. יש ברית בין שני אחים איך לדפוק את האח השלישי. הרי הם יעשו הכול שהחרדים יקוצצו כי אז זאת תהיה גאוותם. ושלא תבינו - אני בעד שישיבות ההסדר לא יקוצצו, לכן אני גם מביע אי אמון בממשלה על הקיצוץ".

"הורגלתי שלא לדבר סרה ברבנים - רוחש להם אני כבוד רב, ולא משנה מי הרב, מהיכן הוא, מאיזה זרם הוא, ובאיזה ארגון הוא חבר", והזכיר את הגיבוי שהעניקו רבני הציונות הדתית למהלכי הבית היהודי.

"לאורך שלושת העשורים האחרונים, מאז שהוקמה ש"ס, ש"ס הייתה שותפה קואליציונית כמעט בכל ממשלות ישראל. נכון, מיקי? אתה חוזר על זה כל יום שני", המשיך מרגי, "בתקופות אלו, המפד"ל, בכל גרסותיה - אתה יודע, יש לה כמה גרסאות: מפד"ל ישנה, מפד"ל חדשה, הבית היהודי - לא תמיד הייתה שותפה קואליציונית".

מרגי המשיך וטען כי למרות זאת "מוסדות הציונות הדתית פרחו ושגשגו על ישיבותיהם, יישוביהם ועריהם, וגרעיניהם, ותמיכותיהם הכפולות. לא הייתה הוא אמינא למאן דהוא לפגוע בתקציבי הציונות הדתית. ההפך הוא הנכון: ידעו מנהיגיהם, רבניהם, וראשי יישוביהם שיש להם אחות בבית המלך, כתף חמה בבית המלך".

"לצערי כי רב הוא, איני יכול לומר היום: אח לנו בבית המלך - גם אם אשמע את המילה 'אחי' עוד 30 ו-40 פעם. אין לנו אח בבית המלך", תקף מרגי את אנשי 'הבית היהודי', "איננו יכולים לחשות על הפגיעה בעולם התורה והישיבות. גם כשזה פוגע בישיבות ומוסדות הציונות הדתית, אני מוחה".

"עצה לי לראשי הציונות הדתית - עצה לי - תסתכלו היטב במראה, עשו חשבון נפש אמיתי עם עצמכם. תגיעו למסקנה אחת במהרה: הברית הזו אסורה, והממשלה הזו לא ראויה לאמון. תודה", סיים מרגי את דבריו.

שר החינוך שי פירון עלה להשיב לדברים, ופתח דווקא במתקפה בוטה נגד נשיא מועצת חכמי התורה מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף.

"קודם כול אני מאוד מודה לחבר הכנסת מרגי על דבריו בנוגע לצורך להימנע מביזוים של רבנים; ואני מצפה שהוא יגנה רבנים שמבזים רבנים אחרים ומכנים אותם בשמות כגון 'רשע' וכגון זה", אמר פירון כשהוא מכוון לדבריו של הגר"ע יוסף נגד הרב דוד סתיו, "היה מצופה שבאמת תגנה רבנים שנוהגים בשפה פסולה כלפי רבנים אחרים, במיוחד אם הם מועמדים למשרות רמות. לכן אני ממש אשמח אם הפוסל יתחיל במומו, בקהילתו, ובאמת יגנה את כל אותם רבנים. אני מקווה שאתה תדע לומר את הדברים האלה כלפי רבניך, שנוהגים בשפה פסולה בתכליתה כלפי אנשים אחרים".

פירון המשיך ואמר: "30 שנה - זה נכון, מה לעשות - הייתם בממשלות ישראל, והייתה לכם אפשרות לקבע תקציבים בבסיס התקציב, באופן מסודר. אבל אתם הייתם אלה שהמציאו את השיטה שראוי ונכון שזה יהיה תלוי במניפולציה פוליטית כזאת או אחרת, להשאיר את הכוח בידיהם של הפוליטיקאים".

"אתם אלה שמנעתם את היכולת לעגן את הדברים בשפה ברורה וקבועה. אתם אלה שנהניתם להשתמש בעובדה שבסופו של דבר צריכים לעלות אל האח אשר בבית המלך ולהפיל לפניו תחינה שישתדל וימצא דרך להעביר שקל מפה ושקל משם. אתם המצאתם את שיטת הגמ"חים וקיבוץ הנדבות, שהייתה נהוגה בבית הזה ב-30 השנים האחרונות", הטיח פירון בח"כי ש"ס.

"ועכשיו, כשבאים ועושים סדר, ורוצים לעגן את הדברים בצורה מוסדרת - אז נכון שזה כואב ונכון שזה לא נוח, אבל לא אתם שתוכלו לשוחח על הדברים האלה", טען פירון.

שר החינוך המשיך להתייחס לדבריו של מרגי ואמר כי "הדבר השני הוא הבשורה העצומה - באמת בשורה עצומה - שהתרחשה כאן היום במליאה, וזאת העובדה שסוף-כל-סוף לציונות הדתית יש נציג. יש מישהו שדואג לה ובאמת רוצה להביא ברמה את דבריה, ובעיקר הוא זועק בשל העובדה שהכסף נעלם. כסף שמיועד לישיבות, כסף שמיועד לתלמידים שאמורים ללמוד תורה - הכסף הזה נעלם. ועכשיו אנחנו רוצים לזעוק כנגד הכסף שנעלם".

"שמעתי לפני שבוע את הנאום הנרגש של יושב-ראש סיעתך, חבר הכנסת אריה דרעי, שהוא דיבר על החצי ביצה: חסרה חצי ביצה, נעלמה חצי ביצה, אכלו אותה", המשיך פירון, "אז אני רוצה לספר לכם לאן נעלמה חצי ביצה. איך אני אספר לכם? אני אעשה פעולה מאוד פשוטה: אני אלך לדוח החשכ"ל - החשבת הכללית של משרד האוצר - שפרסמה בימים אלה נתונים לאן נעלם הכסף שהוקצה לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס; מי השתמש בכסף. אני אספר לכם לאן נעלם הכסף".

פירון הקריא מתוך הדו"ח על-כך שברשת החינוך 1,604 עובדים ועובדות הינם בני זוג. "ואני מצטט: 'היקף התופעה והשתרשותה ברשת מצביע על כך', שימו לב לאן נעלם הכסף, 'שהרשת משמשת כלשכת תעסוקה, במסגרתה מועסקים על ידיה קרובי משפחה' - סוף ציטוט מדוח החשכ"ל, שיצא לפני כשבועיים. לכאן הולך הכסף - ללשכת תעסוקה מפלגתית", תקף פירון.

"אח לי בבית המלך, שידאג לחלק את המשרות באופן מסודר, כדי שחלילה וחס איש מקרובי משפחתי לא יוותר ללא עבודה. והנה, אחרי שמבקר המדינה מתריע על התופעה החמורה, מתרחשת תופעה מדהימה: יש צמצום ניכר, ורק 400 זוגות - רק 400 קרובי משפחה - עובדים ברשת בשעה זו", הוסיף שר החינוך.

"אז אתם שואלים איפה הכסף, נכון? ו'למה צריך לצמצם את התשלום?'. אבל אני רוצה להגיע לסעיף האחרון. פה בעיני עברנו את הגבול. הנה החצי ביצה החסרה, הנה הדבר שבאמת בעיני מהווה השחתה מוסרית ממדרגה ראשונה", הוסיף פירון להשתלח בח"כי ש"ס, "וכך כתוב בסעיף 3321: ניוד שעות מתי"א בין המוסדות. שעות מתי"א - למי שלא יודע - אלה הן שעות חינוך מיוחד. תראו מה קרה: רשת מעיין החינוך התורני קיבלה שעות. למי היא קיבלה את השעות האלה? לילדים עם אוטיזם, לילדים עם תסמונת-דאון, לילדים עם בעיות קשב וריכוז. ואותם רחמנים בני רחמנים, ששבוע אחרי שבוע נעמדים כאן וזועקים את זעקתם של המסכנים, מה עשו בדברים האלה? ניידו את השעות".

"חברי לסיעת ש"ס, אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים? אתם לוקחים כסף של ילדים עם תסמונת-דאון, ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ואתם מדברים על קיצוץ? אתם משלמים ל-1,600 זוגות נשואים בתוך הרשת, אתם מעבירים כספים מבית-ספר לבית-ספר, אתם מייצרים מצב שבו חשבת הרשת משלמת משכורת לבעלה, שלא עובד – ואתם רוצים לעמוד כאן ולהטיף לממשלה שלנו על כך שהיא מקצצת בתקציבים שמיועדים למקורבים?", סיים פירון את דבריו.

בסופו של דבר, לאחר הדיון הסוער, נדחתה הצעת אי האמון ברוב של 60 חברי-כנסת מתנגדים מול 41 חברי כנסת תומכים.

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
לא מצנזר בתוכניות מקרטעות, התנהלות מבזה
רז15.07.13
48
קשה לכם לקבל את זה ,אך השר פירון צודק ,כמי שמכיר את העינינים מקרוב כל אנשי שס סידרו ג'ובים לבני משפחתם ,הח"כ משולם נהרי מינה את ביתו בהיותה בת 25 בלבד למנהלת המרכזיה הפדגוגית ,המנכ"ל בן צור מינה את ביתו לעבוד שם ועוד ועוד,,,כך שלאנשים ללא קשרים אין שום סיכוי לעבוד ברשת ,ביתו של הרב עובדיה מנהלת בית
יעקוב03.07.13
47
ואני לתןמי חשבתי מזה כ20 שנה כי אני בוחר ב-ש"ס אנשים ישרי -דרך צדיקים ותמימים אשר כל מטרתם היא להחזיר עטרה -ליושנה =ןלא להחזירנו לתקופות אפילות מזמן "המערך " זוכרים ?? וואי עלינא ... איך נפלנו בפח פךךךךךךךך .. ממש אהבלים אנחנו ! ועוד האמנו לרבנים שלהם ??? וי.וי.וי.וי.וי.וי.ממש גנבים ! =========
שסניק - שרוף03.07.13

הצגת כל התגובות

46
אז נכון. ברשת מעיין החינוך התורני יש גנבים. מי גנב? המנהל שהסכים לרשום שני בני זוג כשרק אחד עובד הוא גנב. ומי עוד? אלו שהסכימו לקבל משכורת במרמה הם גנבים. המפקחים שלא בטוח שידעו על כך אבל אם כן גם הם גנבים. (ואלו שלא, לא אמורים לדעת מה התפקיד של כל עובד ברשת, אז החליטו שבבית הספר צריך עוד עובדי ת
א.נ03.07.13
קראתי את מכתבך הנרגש ... אך לא אוכל להענות לך ... מצטער .!! עזוב את ש"ס ותבוא הצידה ... ותקבל צידה ממוסדת ועל השולחן ושנית אם נטפל בהם בניפרד !!! ונמשיך להזרים ... אזי == הזוגות == והמקורבים שוב יקחו לך ת'תקציב (כסף)ואתה שוב לא תקנה השבוע פרות והם =ש"ס יקנו פרוות ....... מצער הה ??? אז ב
שסניק שרוף 03.07.13
המושחתים האלה כפי שאתה טוען, שיש לך טענות נגדם הם אלה שבוקר וערב מדקלמים משפט "שכבות חלשות״... סחבות כלסות... כמו תוכים, אז נכון שאתה לא מושחת ולא גנב, אבל הם נציגים שלך
כבש03.07.13
45
לעם ישראל עוד 20 פירון בכנסת. איש ישר צדיק ועניו.
ספרדי לומד ועוב02.07.13
44
לא יתכן אנשים רפורמים מדברים כופרים ויש להם גם סברות נגד התורה הקדושה אוי לאוזנים ששומעים את הטומאה הציונית
אדיר02.07.13
43
"שפה פסולה" זה נורא ואיום, אבל כשהרב עובדיה קורא לאדם "רשע" זה בסדר? תפסיקו עם ההסתה המגעילה שלכם
איש אמת02.07.13
42
1.הבית של הגויים=הבית היהודי? 2.הבית של המושחתים=ש''ס?
שאלה02.07.13
יש סיכוי שיחזרו בתשובה...
ישעיהו07.07.13
41
אבדו את הבושה לתורת ישראל ולומדיה חכמי וגדולי ישראל ותלמידהון. כפויי טובה לחרדים שהיו בקואלציה בממשלה הקודמת 2009-2012 כבר שכחו אייך החרדים עזרו הרבה בתקציבים בידים יפות ונדיבות ליישיבות ההסדר ובנייה בהתנחלויות.. רק מראה כמה שהם שונאים אותנו לא אנחנו אותם!!!!
הציבור החרדי02.07.13
40
ה' משלם לכל אחד כגמולו.
ישרי02.07.13
39
מי מעז לדבר נגד דברי מרן? מרן לא קילל אלא "הגדיר" את המדובר כמי שאינו ראוי לתפקיד. כל הגינויים והקללות של אחרים שרק משוועים לפתוח את פיהם בחוסר יר"ש מובהק הם הדברים החמורים ולא דברי מרן שהוא קודש קודשים ובכל מילה היוצאת משפתיו מזדעזעים כל העולמות עליונים ותחתונים.
אורה02.07.13
38
בס"ד אחים יהודים די לשנאה!!! אתם מחריבים את בית המקדש ויורקים בפניו של אבינו, אדוננו, מלכבו הקב"ה!!! מה הוא בסך הכל ביקש?? שתאהבו אחד את השני לאט שתשנאו תראו מה עשתה לנו השנאה במשך אלפיים שנים!!!! כמה דם נשפך!!! אל תשפכו עוד דם!! תגרמו לאהבה!! כולנו יהודים
אביהוא14.07.13
37
הכסף של הרשת עבר לידיים מסויימות בתחנה הסופית. הרשת התורנית זה גלגל המזל של הכסף מסתובב מסתובב וכל הרוצה ליטול ייטול... מר״ן כל כך דואג לרשת ומקלל את הרשעים לפיד ושות' ומסתבר שהרשעים נמצאים מתחת לשטיח, מתחת לרגליים, הם סביבו... צועקים וזועקים מר"ן והופ עושים סיבוב והחשבת משלמת כמה עשרות אלפי שקלים..
אוי ערמומים02.07.13
בכל הארץ יש נפוטיזם זה לא סוד חברת החשמל למשל שלפיד הפחדן יחקר שם נראה אותו
אומר אמת02.07.13
ולפחות בחברת חשמל יש גבולות ויש הוראות ברורות לגביהן. אבל ברשת חינוך שמצפצפים על הבוחר הש״סי ואחר כך אומרים לו שתוק, מרן אמר... ואחרי שהשתמשו במר״ן מתחילים לכבס את הרשת ולבכות דמעות תנין ועוד על חשבון תינוקות של בית רבן.. ביקורת בכבוד? אתה עוד חושב שיש איי מי בש״ס שיש לו כבוד? אם אתה מכיר אז אני לא
תשובה לאדון02.07.13
60 שנה שחיתות הטייקונים פה גורפים לכיסם הון ביבי ולפיד הם המגן שלהם וממטמים אותך שהבעיה זה שס אתה תמים?????????? אתה מטומטם!!!!!!!!!!!!!!!!!1
תלמד קצת03.07.13
36
מה זה שם מכון התקנים של הדרך ארץ והבושה??????????? יאלה להקים ועדת חקירה על משכורות יש עתיד כל אדיוט בטלן מקבל הון על חשבון משלם המיסים
אלא מה?02.07.13
35
מי שהולך עם שונא דת אנטישמי כמו לפיד לא יכול להיקרא דתי
מני02.07.13
34
אולי זה יהיה הסוף של כל הכספים שנעלמים....הפעם הוא צודק ובגדול.....יהודי חרדי בימקום לתת דוגמה עושה קומבינות...
מירי02.07.13
33
כאשר אנו היינו בשלטון דאגנו לכם (על חשבון החילונים הפריירים), ואילו כעת שאתם בשלטון אתם לא דואגים לנו (על חשבון החילונים הפראיירים). כל הכבוד לטיעון של הרב מרגי.
המלאך רפאל02.07.13
32
ובחר לצערנו בשס להיות בחוץ חייבים שס ורבניהם לפשפש במעשיהם למה השם הפיל אותם ולצערנו יהיו מיחוץ לממשלות המון שנים
רבי אברהם 02.07.13
31
הוא מזכיר לי את היסמניק מההפגנות בשבת עם זקן וכיפה שמפרק חרדים בשם החוק. היהירות שבו תגמור אותו, בעז"ה.
ירון02.07.13
30
רשת החינוך של ש''ס סידרה גו'בים רק למקורבים וזה אבסורד..זאת היתה מכבסה של כסף למקרובים לצלחת והחילול השם שכל המדינה יודעת את זה וככה הרשת התגלתה במערומיה הוא גדול לאין ערוך..למה בש''ס אף אחד לא עושה חשבון נפש?? למה רק לצאת נגד אחרים זה בסדר ועל ליקויים וחילולי השם שהם עושים זה מושתק??
נתי07.07.13
29
הנני חרדי וקראתי את הדו"ח החמור של שחיתות חסרת התקדים בש"ס, לא נעים לומר, אך שר פירון לא טועה. אני מורה דרך העמותות של ש"ס ,משפחה ברוכת ילדים ומשתכר כמעט 5000 שקל. ברצוני לפנות לשר שי פירון, להקים ועדת חקירה על כל המשתמע מכך ולמנות אנשי משרד שיפקחו על כל
אבי02.07.13
28
נו מה לעשות וכל שאמר פירון דברי אמת אי אפשר לסתור אותו הדברים גלויים וברורים ש"ס באופן עקבי מדברת גבוהה על מצוקת החלש ובאופו עקבי עושה בכסף כראות עיניה עם חלוקת ג'ובים למקורבים והרבה שחיתותיות לא בכדי זו הסיעה עם בכי הרבה אנשים שישבו בכלא ולגבי דברי מר"ן אכן הוא אמר את הדברים של הרשע מרושע גם על כך
אמרים02.07.13
אחרת אין לה זכות קיום ולכן הכרחי שלא תעזור לחלש ! כי אם היא תעזור לא יהיו חלשים וממילא לא תהיה שס !
James03.07.13
שיצביעו שס ויירקו על פרצופכם נבלות
ימח שמך04.07.13
שעושים חילול ה' תראה איזה מלחמה מכוערת הרמתם על כהונת רב ראשי !! וביננו ברגע שיש עתיד יצליחו בע"ה להפעיל את מתווה הגיוס פתאום יהיו הרבה פחות חלשים ואז שס תרד ל 8 מנדטים כי פתאום האנשים שלכם יבינו שכל הרעיון של שס ושל החברה החרדית זה רמאות: אפשר להיות איש הלכה ללמוד תורה והרבה יותר בלי העול של הח
James07.07.13
27
הוא עניו אמיתי וישר.... מסכן שנקלע לכל החלאות הללו.
מיבין04.07.13
26
לפירון אמורים להתייחס כפירורון... אדם משוקץ מנובל ומתועב.... בלי בושה- זה מה שיש לך לומר על הרב הגאון האלוקי מרן ר' עובדיה יוסף שליט"א שמצוי עכשיו בביה"ח?????!!!!! תזהר מגחלתו שמא תכווה..... חזור בך מיד שמא תלקה!!!!!
עבד ה'02.07.13
25
זה מה שיש לך להגיד.. אין לך תגובה קצת יותר מעניינת? אז כדאי שאתה תבלום את פיך
יעל02.07.13
24
צודק בכל מילה. לדעתי רוב החרדים מזדהים איתו בסתר.
דודו02.07.13
23
וקחים כסף שמיועד לילדים מפגרים ומביאים אותו לג'ובים לקרובי משפחה. ש"ס היא מפלגה מרוקאית מושחתת. זו האמת הידועה לכולם!!!
בן תורה02.07.13
22
הפרצוף באמיתי של הדתיים לאומים אני מקווה שאתה לא מיצג את כולם שנאת חינם זה שר חינוך חחחח בושה שנאת חינם מר שי לא פלא שהתחברתה ללפיד הזה אתה יותר גרוע מימנו אתה בתחפושת של דתי ה ירחם אליך חבריך הרב סתיו שאתה יחד איתו באירגון שלכם ההה בגלל זה אתה רוצה שיבחר לרב הראשי שתוכל להכניס את השטויות
ב"ש02.07.13
21
רק בשמות שונים . שניהם גונבים ובוזזים ומרמים בשם הדת.
מממממממממממממרן03.07.13
20
הזך והזוהר למעיין החינוך התורני. הפאר וההדר למעיין החינוך התורני. המלוכה והממשלה, למעיין החינוך התורני. עטרת מרן, מעיין החינוך התורני.
דן סגל02.07.13
19
כנופיות ש"ס,תתבישו לכם,רק קללות ונאצות אתם יודעים? נתפסתם בקלקלתכם ואין לכם איך להגן על עצמכם,אז כמו המרן ש ל כ ם אתם מקללים.
אחד שמתבייש בכם07.07.13
18
שר חינוך שלא מבין כלום חוץ מלישנוא את הדת שר הצחוק,,,,,,,
גדי02.07.13
הה . הה . הה . ועוד פעם חהחהחהחהחה ארוך ........... ואתה מבין ???? חהחהחהחה גדי ??? גדי ??? זה אתה ?????
שסניק שרוף 03.07.13
17
אמת אני לא בחרתי לא בש"ס ולא בבית היהודי אולם זה צודק וזה צודק.מרגי צודק שהכסף עבר לישיבות ההסדר וצודק פירון דפקה אותנו הרשת עם החינוך רק אין לי כרגע משהו אחר לצערי אבל כלפי שמייא הם לא נקיים
שקשוקה02.07.13
16
אלה פושעים הכי גדולים הם פשוט כמו נאצים ממש נגשים לילד החרדי ולוקחים לו הדייסה מתחת לאף ללא בושה עוד מעט הם יבנו מחנות עבודה לחרדים ימח שמכם אמן יום יום אתפלל שהקב''ה יעקר אתכם מן העולם בקרוב
פששששששששששששש02.07.13
15
כה אמר ה' ''לי הכסף והזהב'' כרגע ממש רגעון קטן זה הוא אצלכם אבל זה רק לתרופות
אתה עםהארץ02.07.13
14
לא מבין אתכם נציגי ש"ס מה אתם מתעמתים עם....החזיר בר...הזה בלי ויכוחים הזכירו לו רק שהוא חילוני ושונא תורה גם אם כיפת סמרטוט על ראשו המעוות שר"י...די לתת להם כוח. יש לתקוף רק את מי שמעודד אותם כמו למשל הליצן שרוצה להיות רב ראשי..שמוליק אליהו... הלא הוא הוא שאומר עליהם שהם ..יראי שמים..וצדיקים...מה ל
מלך מלך02.07.13
13
שי פירון אתה בושה לעם היהודי ובכלל לכל האנושות. מדבר על גדול הדור בושה וכלימה השכינה זועקת על "יהודים" שהם בתחפושת ועוד ברוב חוצפתם מדברים על גדול הדור הקדוש
דברים על גדול ה02.07.13
12
מה, לא?
יונו אוקו02.07.13
11
חצוף! אתה לא מתבייש לדבר על מרן פוסק הדור שאתה וסתיו הזה לא מגיעים לאפר שמתחת לנעליו! איך אמרת "רבנים אחרים" זה בדיוק אותו "אחר" שכמו שמובא אחר זה עבודה זרה, ואתם עובדי אלילים שמדברים על גדולי ישראל בשביל ג'ובים לרבנות, אולי החבר שלך מתמודד למשרה נעלה אבל הכל פרוטקציות שלכם ושל חבריכם החילוניים, ה
אלף כהן02.07.13
כחרדי שלומד בספריו של המרן אין עצה ואין חכמה ואין תבונה כנגד השם ובהלכה נאמר בפירוש מפיהם ולא מפי כתבם אי אפשר לסמוך על הכתב לעדויות אז חתום פיך וחתום פה שטן [שס עם הכולל] ואל ישטין עלינו זעום בו וידום. מי שעובר על הלכה ברורה בשולחן ערוך פעם אחר פעם ראה עניינו של הרב אמסלם וראה עניינו של הרב אמנון י
יוסף וחיים 02.07.13
בספרים שלהם, מעניין שכמרן פוסק פסקים מהשולחן ערוך זה אין חכמה ואין תבונה אבל כהוא עושה משהו שאתה לא מצליח להבין וחושב שיש סתירה עם השולחן ערוך, פתאום זה נעשה לך כהקדש אתה לא חרדי ועדיף להיות בעל תשובה מאשר חילוני שרודף אחרי גלימות של חילונים
אלף כהן02.07.13
רק ברחת לרב עובדיה. האם אתה כזה עיוור למציאות? האם אין לך יכולת להתמודד עם הריאלטי?
klozone02.07.13
סגן שר האוצר היה מש''ס והיו מיסים למי ששכח.
שסניק לשעבר02.07.13
אל תתן לגזל של ילדים נכים לבלבל אותך, אל תתן לקשרים המשפחתיים על חשבון התורה להסיח את דעתך. תמשיך לגדף
משה כרם02.07.13
גוזר על הציבור, אהה בעצם שחכתי אתם רק בצד אחד של המטבע ברגע שקשור חרדי אז הוא אשם אבל אם חילוני עושה משהו לא טוב אז זה בסדר גמור הרי אנחנו צבועים לא ?!
אלף כהן02.07.13
הוא צודק בכל מילה!! זה שזה מרגיז אותך זה כבר סיפור אחר!! מי שמדבר על גדולי ישראל וגו'בים לרבנות זה דווקא השסניקים ומפלגת עגל התורה !! ואם כבר מדברים על עובדי עבודה זרה הסגידה שלכם לגדולי ישראל היא עבודה זרה פרקסלנס!! איך שאתם מדברים על הרב עובדיה אתם מדברים על מינימום הקב"ה ולא על בשר ודם (גדול ככל
James02.07.13
ש''ס היו בממשלה בשמונה שנים האחרונות ור' יצחק כהן מש''ס היה סגן שר האוצר והם היו צריכים לדאוג ולהתעניין יותר בבוחריהם וגם לכלל הציבור. תאמין לי אני יודע עד כמה ש''ס לא עשו הרבה בשנים האחרונות.
שסניק לשעבר02.07.13
במשרד האוצר היה סגן השר יצחק כהן מש"ס, ובוועדת הכספים היה משה גפני. כך שהיו הנציגים הבכירים ביותר, במערכת הכלכלית. לגבי הנושא של רשת אל המעיין אם מה שפירון אומר נכון, אז יש בעיה גדולה, כי הכסף לא בדיוק הולך לתלמידי הישיבות אלא לכל מיני אנ"ש. צריך להיות הוגן ולהגיד את הדברים כמו שהם. עם זאת, צריך למצ
צא ולמד02.07.13
החרדים לא ישבו באוצר?!? הלו?!? סגן האוצר הקודם היה מש"ס יושב ראש ועדת הכספים היו מיהדות התורה כנראה שעובדות לא ממש מעניינות אותך, לא טרחת להייחס לאף עובדה שהוא ציין והבודדת שבחרת היא שטות מוחלטת.
דויד02.07.13
החרדים לא הצליחו להתערב בכהו זה בתקציב אבל אתה זה שבורח ומגיב פה בעשרות ניקים להכשיר את השרץ
אלף כהן02.07.13
האמת ממש כואבת לך. הא?? להלן מספר עצות מעשיות: 1. תשב על כסא. 2. תשתה כוס מים. 3. תירגע. 4. תעשה חשבון נפש בקשר למה שנאמר עליכם.
יוסף המספר02.07.13
10
לכל הדפקטים שמלעיזים על הרב פירון לו הייתם רבע מאישיותו היה לכם במה להתפאר אתם לא מגיעים לקרסוליים שלו לא בידיעת התורה ולא בחסד ולא בדוגמא ליהודי רחמן שאימץ ילד נטול גפיים ומגדלו באומץ עם שאר ילדיו איזה פרופיל יש לכם אותם מלעיזים טלו קורה מבין עניכם ותאפשרו לירוק לעצמכם בפרצוף מי ששם לב הגועל של שס
בנימין12.07.13
9
השמר על נפשך שאתה מדבר כנגד גדול הדור כבר אמרו חז״ל כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו ובטח כנגד גדול הדור. אוי לך פירון יש דין ויש דיין עצתי חזור בתשובה כל עוד הקב״ה מאריך איתך אף על המילים האלה אוי לדור שכך עלה בימיו שנציג דתי מעיז לדבר על גדול הדור מחאה נמרצת
אלי02.07.13
8
מי שלא יודע לגנוב מתחת לשולחן בבקשה שלא יגנוב ואח"כ יעשה בושות לכל הציבור החרדי. מה לעשות שהחבר'ה של ש"ס מילאו ספסלים בבתי הכלא בגלל השטויות הללו חבל...
יהודי02.07.13
7
מר פירון ,אתה עדיין לא מטפל בנושאים הדחופים של מערכת החינוך ואתה עוסק בעניינים לא לך ולמשרדך ,אתה עסוק 24 שעות איך להכפיש ולסלול דרך לרעיונותיך הניבזים,משרד החינוך זקוק דחוף לרענון ולחידוש אפליקציות בכל התחומים ,הן במבנה הטכני והן ברוח ,אני עדיין לא מבין למה ילדים קטנים תנוקות צריכים להשאר בגן עד הש
גבריאל02.07.13
6
שוטה רשע וגס רוח איך אתה מעיז לדבר על הרב עובדיה בכלל פתחת ספר אחד שלו?? אתה יודע מה כתוב בו או שאתה עסוק ללכת לתיאטרון ולדאוג שעמנו יתערבב עם הערבים??? תעשה לנו טובה ושחרר אותנו מהנוכחות שלך חצוף שכמוך!!!!
שי 02.07.13
5
קצת סבלנות, הוא יחטוף כבר...
ישעיהו07.07.13
4
בסופו של דבר הרב פירון צודק בביקורת שלו על ש"ס והשיטות הלא מוסריות בה הם נוקטים. אבל לא ברורה לי עזות הפנים שלו לדבר על גדול הדור מורנו רבם של כל ישראל. אם הרב קרא לרב סתיו רשע, סימן שהלכתית הוא באמת רשע. אסור לעמי הארצות כמונו להתערב בהחלטות הלכתיות.
כגד02.07.13
ואם הוא כינה את הרב אליהו בכינויים כאלה ואחרים אז הלכתית הוא צודק? ואם הרב אלישיב כינה את הרבה עובדיה בכינויים כאלה ואחרים אז הלכתית הוא צודק? כל דבר שהרב עובדיה אומר זה הלכתי? הגיע הזמן שתבינו שלפעמים ההתבטאויות של גדולי ישראל הן התבטאויות שאינן הלכתיות !! הרב סתיו אינו רשע על פי ההלכה זו רשעו
James02.07.13
3
שי פירון היזהר מלדבר סרה בגאון עוזנו מרן הרב עובדיה יוסף שכל מה שאמר נכון בין עליכם שאמר שאתם בית של גויים ובין על הרב סתיו שאמר שהוא רשע {והסיבה לזה שהרי אסור לגעת באשה וכולי ובא הרב סתו חורף קיץ אביב ואומר מותר זה חולק על התורה ועל תותרת משה כופרים!!!!!!!!!!!!!!! עדיף אלף גויים ממזרוחניק אחד
פשקוויל02.07.13
2
הנתונים תומכים בטענותיו
יהודי02.07.13
1
מה שצודק - צודק! חברי הכנסת של ש"ס מתנהלים כמו הפרלמט המצרי. כל אחד מקמבן את חברו ואחרי זה מזילים דמעות תנין של: אכלו לי, שתו לי.... פה באתר התפרסמה כתבה על כל השחיתות שיש ברשת מעיין החינוך התורני. איזה חילול ה'! תעשו בדק בית.
יוסף המספר02.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 18:48
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24