כיכר השבת

לא בוגדים, יהודים כשרים / יעקב וידר

חצרוני הגדיר אותנו כלוקים בפיגור שכלי, גרבוז כעובדי אלילים וכטיפשים ועכשיו אנחנו גם 'בוגדים' בתורה. יו"ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר מגיב למאמרו של הרב דב פוברסקי (מאמרים)

69
יעקב וידר | כיכר השבת | ד' בניסן | 24.03.15
יעקב וידר, כותב השורות
יעקב וידר, כותב השורות (צילום ארכיון: דוברות הליכוד)

במאמר מלא בהתנשאות ופטרונות כנגד החושבים אחרת ממנו, פוסק הבוקר יהודי שאני מכבד ומוקיר כי ההבחנה מיהו חרדי לא נמדדת בשמירת תורה ומצוות, אף לא בהקפדה קלה כבחמורה על הלכות אדם לבוראו או אדם לחברו, אלא על עובדה אחת בלבד: האם הצבעת למפלגה פוליטית זו או אחרת.

על פי המבדק שקבע, לו גזל אדם כספי ציבור, קיבל שוחד, שפך דם חברו, ביזה תלמידי חכמים, הרבה שנאה בישראל, המרה פי גדולי ישראל, התעלם מההסתה כנגד אחיו המשרתים והלומדים מקצוע לפרנסתם. פגע בפרנסתם של יהודים רק בגלל שרבותיהם הם לא רבותיו, הרבה חילול ה' במעשיו - הרי הוא חרדי, ובלבד שהצביע למפלגה אשר נציגיה בצבע עורו, כיפתם בצבע כיפתו, ועסקניה הם העסקנים השולטים בעיתון קהילתו. מכובדי, לא זוהי התורה שעליה חונכנו. לא זו היא היהדות עליה גדלנו. אם זהו המבדק היחידי להיותנו חרדים, אז כן, אנחנו לא חרדים.

עכשיו לעובדות: מרבית מהחרדים בעולם אינם מצביעים למפלגות חרדיות, אף לא למפלגות יהודיות, ואגלה לך סוד - גם לא למועמדים יהודים. מרבית מגדולי ישראל בעולם היהודי מאפשרים חופש הצבעה ובוודאי שמתנגדים להדיר יהודי שומר תורה ומצוות שמצביע אחרת.

חרדים מצביעים בבחירות פנימיות של הליכוד (צילום ארכיון: קובי גדעון, פלאש 90)

מרן החפץ חיים זיע"א, אותו אחת מהמפלגות הסקטוריאליות גייסה לתעמולתה, לא תמך בשום מפלגה. הוא תמך בהקמת מוסד מפואר וחוץ מפלגתי שפעל למען עם ישראל ולמען ערכי מסורת ישראל-סבא. המשכו של המפעל המפואר קיים עד היום בארצות הברית. בישראל הוא איננו.

עידן ועידנים, תפקיד הרב ללמד הוראה ולהנחות בהלכה. בארץ ישראל, מנסה העסקונה להפוך את מוסד הרבנות למותג שיווקי, פוליטי ועסקי. כלי שרת בידי העסקונה השלטת והפוליטיקאים הציניים שממנים עצמם וחבריהם לגילדה וכופים על הציבור להצביע בעבורם, כל זאת בשם התורה ובשם גדולי ישראל.

הגילדה הדואגת בקנאות למקורביה לא נותנת פתח לכל החושב להחליפם או חלילה להעביר עליהם ביקורת. בשם התורה הם ינדו כלי תקשורת המבקרים אותם. הם יפעלו לסגור תלמודי תורה, סמינרים וישיבות שהורי התלמידים שבהם העזו שלא להצביע בעבורם. הם ידחפו למנות את בני משפחותיהם לכל משרה אפשרית, גם תורנית. ומי שיעמוד מולם – אחת דינו. ולא רק זאת, בעזותם ידרגו את כבודם של הרבנים על סמך קירבתם לאוזנם, ועל סמך הסכמתם לתמוך בהם פוליטית. ומי שימרה את פיהם (של העסקנים), ינודה ולא יחשב כחרדי.

השיטה הישראלית טובה בעיקר לעסקונה, כיוון שהיחידי שיכול להחליפם, הוא מלאך המוות. אולם רעה מאוד לישראל ורעה יותר למגזר החרדי. מפלגה סקטוריאלית צרה הדואגת בעיקר לבני קהילתה, ברגע שהיא בשלטון תהיה נתונה לשנאה וכעס בקרב רוב האוכלוסייה (כעס שברובו לא צודק), כיוון שתנסה לקדם את עקרונותיה ותקציבים לקהילתה. אולם ברגע שהמפלגה הסקטוריאלית האחרת היא זו שתהייה בשלטון (כגון-מפלגת מעמד הביניים), היא תנקום בזו הראשונה, וכך חוזר חלילה.

אולם כששיטת השלטון תהיה דמוקרטית-ייצוגית, בה יהיו שתי מפלגות מרכזיות שיכילו מימין את כל המזהים עצמם במקום זה, ומשמאל את כל אלו המזדהים עם הצד ההוא. האיבה כפלי המיעוטים תרד. חרדים יוכלו לדור גם בצד השמאלי וגם בצד הימני והדאגה תהיה לכלל ולא לפרט הצר. בארצות הברית, באנגליה וצרפת זה מצליח.

מפלגה איננה קדושה, ובוודאי שלא יכולה להיחשב כחרדית, חילונית או ערבית. מפלגה היא פלטפורמה לקידום רעיונות, וככזאת – השיטה הראויה ביותר לקידום רעיונות היא לא על פי מפתח עדתי וכיפתי, אלא על סמך יכולת ההשפעה דרכה. חרדי רשאי וחייב להצביע על סמך עקרונותיו ובהיוועצות עם רבותיו, לא עם רבותיו ועקרונותיו של האחר. חרדי רשאי להיקרא חרדי גם כשהוא בוחר שלא להצביע במקום שאיננו יכול להשפיע, במקום בו הפוליטיקאי מחליף את דעותיו על פי צרכיו ולא חושש שיוחלף בידי הציבור, כיוון שהוא זה שממנה עצמו.

לא תמך במפלגה, אלא בהקמת מוסד מפואר וחוץ מפלגתי. מרן החפץ חיים זצוק"ל (Mirc sc du)

אסיים באנקדוטה מייצגת, ערב חוק הגיוס ביקשו שניים מבכירי הליכוד להיפגש עם אחד מגדולי הדור, אנשי חצרו סירבו בכל תוקף לפנייתנו. לשאלתנו האם הרב הוא זה שמתנגד, נענינו כי אנשי החצר הם שמתנגדים. 'לא ניתן מקום למי שפועל 'נגדינו', כלומר – נגד העסקונה השלטת.

קמחי כינתה אותנו טיפשים ורשעים והציעה לנו למות. חצרוני הגדירנו כלוקים בפיגור שכלי. גרבוז כעובדי אלילים וכטיפשים. עכשיו אנחנו מכונים 'בוגדים' בתורה. מכובדי, חזור בך ואל תצטרף לרשימה הלא מכובדת שקדמה לך. במקום לכנות שלושים אלף יהודים כשרים, כבוגדים בתורה. פשוט תקשיב להם.

הכותב הוא חבר נשיאות הליכוד ויו"ר המטה החרדי במפלגה

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
אולי תביא גם את משה רבינו שלא תמך באף מפלגה.... חביבייש את גדולי הדור... עכשיו תחליט או שאתה ליטאי ואז יש שתי אפשרויות או שאתה ספרדי.. וגם אז היו שתי אפשרויות... אבל להביא את החפץ חיים???????????? וממנו להביא סיעתא לך על הליכוד??????? תשמע אחי אתה גאון!
מאור29.03.15
41
זה בסדר, מר וידר. אתה עוד צעיר. יחלפו כמה שנים ואתה תתפקח, ותבין כמה דברים שתה עדיין צעיר מכדי להבין היום. ואז, יהיו כבר ילדותיים אחרים שיתפסו את מקומך, כפי שאתה תפסת את מקומם של ילדותיים אחרים שכבר התבגרו והתפקחו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר25.03.15
40
צודק בכל מילה אבל אני ימשיך לצביע למפלגה חרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי25.03.15

הצגת כל התגובות

39
זה נכון שהעסקונה היום היא זו שמכתירה את דעת התורה (מבלי לזלזל ח״ו באחד מגדולי ישראל) לדעתי באמת מנהיג צריך לבוא מהעם שבשדות ולא מכל מיני מו״ל ובעלי אינטרסים. השחיתות - ואפשר לקרוא לעז בשמו- היא נורמה שפשטה בנו והכל בשם ה׳. לטובת זה ישכנעו אותנו שאנחנו מסכנים שלא מבינים דבר ואומללים שדעתם שווה לקליפת
אליהו24.03.15
מסכים עם כל מילה. גם אני לא מרוצה ולכן הלכתי עם הרב מזוז בבחירות האחרונות. זה רב שלא הולך לפי סטיגמות ונורמות. אלא לפי צורך הציבור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי25.03.15
מילים כדורבנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזי25.03.15
38
למינים ולמשכילים אל תהי תקוה
יובל05.04.15
37
שעשה סלט אחד גדול במענה לרב פוברסקי, הוא גם דמגוג בקנה מידה עולמי. לא , החרדיות לא נמדדת לאיזו מפלגה הצבעת (ואל יעשה כותב המאמר מנפולציות) , אחד המדדים הוא להשמע לגדולי הדור. כולם , כל גדולי הספרדים , החסידים והלטאים אמרו להצביע למפלגות החרדיות. והנה קם לנו "אובר חוכם" שאומר לעצמו הם לא יגידו לי מה
צופה מהצד25.03.15
36
מיניים זה לא רק לא חרדי זה לא יהודי
ט25.03.15
35
בושה וחרפה בוגד
שלמה24.03.15
34
אין כזה מושג חרדי, ה מילה תקשורתית, אתה יכול ללכת עם כיפה והחיצוניות החרדית ולהיות חרטה, אם אתה שומר מצוות אז אתה מצוין, ולמרוד בתורה קרי במוסרי התורה גדולי ישראל זה לא לשמור תו"מ
אבי24.03.15
33
חרד לדבר ה'. ולא לדבר החיצוניות ההשקופע והדעת תויירא.
לייזר24.03.15
אם כי כל אחד בדרך שלו
חיים25.03.15
32
משיב דברים נכוחים, עשית לי ייסורי מצפון, שלושה חודשים אני מסתובב עם פתק של כחלון וברגע האמת הכניסו אותי ללחץ ופחד והצבעתי לג׳ בפעם הבאה לא נכנע, אצביע לפי צו מצפוני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי29.03.15
31
ברור שבתוך אחד שלא שומע לגדולי ישראל בחרת להביא דווקא את החפץ חיים זצ"ל, מה עם גדולי ישראל של הדור שלנו שפסקו ה אחד להצביע רק למפלגות חרדיות, מהם אתה בוחר להתעלם כי נוח לך עם התפקיד לו לקחת לגייס בוחרים חרדים ללמפלגה שחרתה על דגלה פגיעה בעולם התורה ובעולם הישיבות.דבר שייחרט לדראון עולם להטיל סנקציות
אברהם25.03.15
מספיק לראות את האדמו"ר מסאטמר מחד ואת הר"ש אוירבך מהצד השני שלא לדבר על רבני הציונות הדתית ותראה שממש זה לא פה אחד. שנית ,הליכוד לא חרט על דגלו פגיעה בערכי הדת,אך לצערנו, הסיטואציה שנוצרה לא איפשרה אלא שילוב החלאה לפיד וזה גרם לנזק רב, והליכוד ניסה לרכך ככל יכלתו את הפגיעה ובקדנציה זו זה יתוקן. שליש
אבי29.03.15
30
להכותב הנכבד אל יקנא לחרדים באמריקה יש קירוב דיעות מריחוק מקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני25.03.15
29
פוברסקי האחרון שיכול לדבר על ציות לגדולי ישראל הוא החדיר את האינטרנט לציבור החרדי לשמחת הקב"ה
אבי24.03.15
28
כתוב "מקרב אחיך תשים עליך מלך", ודרשו חז"ל כל המשימות לא יהיהו אלא ממבחר שבאחיך, ובוודאי זה שולל חילונים. וכן פסק הרב משה פיינשטיין. ממילא כל שיש מפלגות של שומרי תורה חייבים להצביע להם, ועל עצם הקמתם, אתה נתלה בחפץ חיים או ברבנים אחרים שחיו בין הגוים ואין ראיה, חוץ מזה אתה בא לחלוק על גדולי דורינו
לומד24.03.15
27
הרב לא סתם אמר שההגדרה של חרדי זה מי שמצביע למפלגה כזו או אחרת, אלא אחת ממצוות התוה זה ''ועשית ככל אשר יורוך'' וכן כתוב באבות ''עשה לך רב'' אפשר גם להצביע לנציג גוי בפרט בחו''ל אם יש לך רב שמאשר זאת, ומכיוון שאין שום רב שתומך בליכוד, מצביעי ליכוד נוגדים את דעת תורה [ולא רק את דעת הרוב כמו עץ למשל, א
דוד25.03.15
26
שאמרו להצביע לאגודת ישראל
אילן25.03.15
25
גדולי הדור. אין כ''כ מה להאריך הדברים כ''כ פשוטים שהכל נוגע לגופי התורה . שמירה על התורה והמצוות . ודאי שלא הליכוד אמון על כך. דעתך היא דעת הכיפה הסרוגה לכן לא נחשב מהמגזר החרדי. יש הרבה כיפות סרוגות שמקיימים מצוות ולומדים וכו' אבל הם לא החרדים לדבר השם ועומדים על משמר התורה והמצוות . מדור דור.
יוסף ווינר.24.03.15
24
ענק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי24.03.15
23
לגדולי ישראל אתם שומעים להם רק מתי שבא לכם ופעם ב 3 שנים נזכרים בהם שיש בחירות וחוץ מזה בכלל לא בטוח שיש חובה הלכתית לשמוע לרבנים בבחירות ועשית ככל אשר יורוך יש שיטות שזה נאמר רק על הסנהדרין ולא על היום
החכם05.04.15
22
גיוס,תחבורה ציבורי בשבת, פגיעה בתקציבי תתי"ם, זכויות להטב"ם אתה שותף. התנתקות מעזה והסבל שעובר מעל המגורשים אתה שותף כי היתה זו ממדלת ליכוד בה ישב נתניהו כשר אוצר שגירשה. אז תגדל זקן ארוך כי איך אפשר להתגלח בלי להסתכל במראה, וזה מה שתראה במראה, אתה שותף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.03.15
21
אינו חרדי. אך מאידך אדם שנותן את קולו למען מפלגה שרובם מחללי שבת בועלי נדות וכו' רובם אף מכיר וחושב שצריך להתיר נישואין חד מינים וכו' אינו חרדי בעליל כל הדוגמאות שהובאו הן על דברים שיש יצה"ר אך להצביע לאדם כופר איזו תאוה זו? איזה יצר זה מספק? תשובה את היצר הבוגד היצר שאני שונה מכולם....!!! ואין לדמ
רוני25.03.15
20
צודק 100%!! אבל זה שטות לבחור בליכוד, וגם בעיה הלכתית, כי אסור למנות נשים (ע"פ ההלכה) למשרה ציבורית.
מ"ד25.03.15
19
אבל האמת שהכיעור במפלגות החרדיות גדול עוד יותר ממה שנכתב כנראה הכותב אינו בקי דיו בגועל הנפש הזה וטוב שכך
חים24.03.15
18
השיטה להפריד בין רב שפוסק הלכה לבין רב שקובע בכל תחומי החיים היא שיטת הרפורמים מאשכנז
אורטודוקסי29.03.15
17
אין אדם רשאי לבחור כל משאלת ליבו חייב ללכת לפי דעת רבותיו. אחרת בעולמינו החרדים. תהיה אנרכיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה דניאלי24.03.15
וכעת מה עם כל אלה שהלכו לפי דעת רבותיהם והצביעו ליחד מותר לכם לזייף ולהעלים פתקי הצבעה שלהם? האנרכיה האמיתית היא המלחמה האכזרית שלכם באלי ישי שפעל לפי דעת תורה.
ישראל24.03.15
16
המפלגות החרדיות קידשו את המפלגה יותר מדי. בבחירות האחרונות זה בא לידי ביטוי, בהרס בגניבות בהשמצות, זיופים איומים הלבנת פנים ועוד ועוד. וכל זה בשם המפלגה. זה נורא. אין ספק שהיה עדיף אילו לא קמו המפלגות הסקטוריאליות
מה שנכון נכון24.03.15
15
לכותב הנכבד ולפוברסקי ולכל שאר המגיבים כסף חשוב יותר מהכל!
חחחחחחחחחחחחחחח26.03.15
14
א. אני חושב שהרבה חרדים הצביעו ליכוד בגלל שפחדו שגפני ודרעי ילכו עם הרצוג אם היה סיכוי. ב. לגופו של ענין .וידר מצא ג'וב מכניס טוב ומוכן למכור את נשמתו [אם יש לו] בשביל כסף.
אביאל24.03.15
13
אם היה לי את הזמן הייתי כותב קצת בכדי להחכים את וידר ולו במעט כמה הבלים הוא הספיק לכתוב בטור אחד... אבל אין לי את הזמן המיותר הזה וסומך על האינטלגנציה של הקוראים אבל במשפט אחד- מוטב תיהיה רשע לתיאבון ותדע שאתה טועה מאשר לשכנע את עצמך שצדיק אתה וצדק מדיך..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צ'יקו25.03.15
12
הכותב טוען שלאורך כל הדורות הרבנים עסקו בהלכה ובהנהגה וכמעט לא הביעו דעה בנושא הצבאות כאלו ואחרות. אם נניח טענה זאת בצד על אף שגם בה ניתן לדון, שאולי במרבית המקרים אכן כך היה, אבל היו מקרים שבו כן התערבו והודיעו נחרצות למה להצביע.(וע''ז נאמר דור דור ודורשיו, להחליט מתי כן ומתי לא) עיקר הבעיה במאמר ה
תושב ביתר25.03.15
11
איך אתר חרדי נותן לו במה?
לא24.03.15
10
אפילו לא אגיב להנמקות הנבובות שכתבת, ולכל הפלפול ששירבטת. אתה הסיבה שאני (חרדי שעובד לפרנסתו) מזדהה אם הצורך הציבורי להוקיא את מה שמוגדר "החרדים החדשים" זאת כיוון שאתה ההוכחה שהעבודה היא לא העניין, אלא עיבוד ההשקפה הבסיסית ביותר, היא היא התוצאה... ומכאן, תגובה לעצם הנאמר על ידך היא ירידה לשיח המשכיל
שמואל24.03.15
ולתוכן הטענות של הכותב? יש לך משהו להגיד על מנת לסתור אותו?, בכלל קראת את מה שהוא כתב? כי עושה רושם שאתה מתקשה בהבנה בסיסית
יוני נתן24.03.15
כפי שאין טעם לסטור את טענות הרפורמים, כי עצם הכניסה לשיח שלהם נותנת לגיטימציה לעיוותים שהם מציגים, כך כשאדם מציג עצמו כשתו"מ ומתנגח ביסודות הכי בסיסיים של היהדות (כמו "ועשית ככל אשר יורוך" ועל תבלבל לי ת'מוח שגדולי ישראל סניליים... ח"ו, מכיוון שכבר קדמוך המשכילים בטענה הרסנית זו. וגם על החפץ חיים אמ
שמואל25.03.15
הוא בן אדם שחושב אחרת ממך! תקבל את זה! זה שהוא לא חושב כמוך לא אומר שהוא אפיקורס.
חיים25.03.15
לברר את האמת...
חיים25.03.15
איי אייי איייי האמת כואבת, במקום לענות לגופו של ענין אתה מתפלפל עם ההשקפה, ההשקפה שלי לא פחות טובה מההשקפה שלך, תמשיכו כך ובקרוב מאד תמחקו מהמפה הציבורית, נקח לדוגמא את הקמפיין של יהדות התורה בחירה לדורות, אכן כן בחירה לדורי דורות, הרב משה פרוש הרב מנחם פרוש הרב מאיר פרוש ואחרון חביב בינתיים שרוליק
יואלי24.03.15
9
אחת המצוות בתורה היא 'ועשית ככל אשר יורוך', ומומר לדבר אחד ככופר בתורה כולה!!!
משה05.04.15
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר25.03.15
7
פריימריז במפלגות החרדיות במידה ותגידו גדולי ישראל הם אלו שיקבעו מי יהיו המועמדים , זה גם נכון, אבל מה הבעיה שגדולי ישראל יאשרו את המועמדים לפריימריז למשל והציבור יוכל לומר את דברו וע"י כך להדיח חכ"ים שלא עושים כלום (התשובה היא כל הכתבה) מה לעשות?
חרדי תושב בני ב25.03.15
6
בעצם מה שהוא אומר שכל גדולי הדור לדורותם, כולל החזו"א הרב מטשבעין האדמו"ר מגור ומבעלזא וכו' וכו' טעו והטעו, לא הבינו, והובלו ע"י עסקנים. אם זה לא "משכיל" אז מיהו משכיל???
דידי24.03.15
5
לא ענית לשאלה הפשוטה האם תימלטו מיום הדין כאשר הליכוד יעביר חוק נגד המגזר החרדי??? ב.איזה רב עומד מאחוריך? ג.נראה לך שהמחבלים באמת מתייעצים עם ר' שמואל??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאלת תם25.03.15
4
קראתי את מאמרו של הרב פוברסקי, לטעמי הוא לא מנסה לקבוע מיהו חרדי, הוא רק מספר לך, מי נתפס כחרדי. למשל: אוהד של ביתר ירושלים, שמתיישב ביציע הקבוצה המתחרה, ומעודד את הקבוצה המתחרה, וטוען שהוא אוהד ביתר ירושלים - זה נראה לך? חרדי זה מי שנשמע לרבותיו - נ ק ו ד ה! חרדי זה לא מי שעושה מה בראש שלו. מו
פשרן25.03.15
3
היכן בדיוק שורש הטעות הקריטית שלהם. אז הנה ההסבר: על פי ההשקפה החרדית אין ולא היה שום היתר להיות שותף בכל דרך שהיא בשלטון במדינת ישראל. זה דבר ברור ופשוט שעד לפני דור לא היה צריך להסביר אותו בכלל. השלטון במדינת ישראל הוא כפרני ורשע ואסור שום שותפות עמו בעיקר הענין. על זה אין לנו שום ויכוח עם הקנאים
יוסי25.03.15
2
אל תשכח מה הליכוד עשה לחרדים, ומי שמצביע לליכוד בוגד בחרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה24.03.15
1
ה'וידר' הזה עומד בבני ברק ומנסה לשכנע אנשים שיעשו כנגד הוראת רבותיהם, הלזה יקרא חרדי!? בושה שאתם נותנים לו במה, בלי ה'וידר' ועוד שכמותו כל הגזירות שבאו מהליכוד ה"קדוש" לא היו, נתניהו ידע שיש כמה "וידרים" שימשיכו לנהות אחריו כאילו הוא "משיח" ולכן הוא היה רגוע.
משה כהן24.03.15
יקרא "חרדי"?
יוני נתן24.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24