כיכר השבת

סערת לימודי האקדמיה לנשים

"המשכורות הגבוהות זו סכנה; לפתח קריירה זה הרס גדול"

בכינוס גדולי ישראל נגד לימודי האקדמיה לנשים, אמר הגאון רבי נתן זוכובסקי כי המשכורות הגבוהות הן סכנה והגר"א פילץ התריע: "הכבשנים של הדור הזה שורפים יותר מהכבשנים של אושוויץ" (בארץ)

122
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בכסלו | 02.12.15
(צילום: בעריש פילמר, וידאו: ישראל כהן, כיכר השבת)

סערת לימודי האקדמיה לנשים: מרנן ורבנן גדולי ישראל התכנסו אמש (שלישי) בבני ברק, הביעו התנגדות ללימודים אקדמיים לבנות שלא דרך רשת "בית יעקב" וקראו שלא להכיר בתארים אקדמיים במוסדות החרדים.

קרא עוד:

במהלך הכינוס נשא דברים הגאון רבי נתן זוכובסקי, מראשי ישיבת "גאון יעקב" וממקורבי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ותהה על הבעל: "איך הוא יכול להיות בעל דעה כשהיא מביאה את הדברים הגדולים (המשכורת. י"כ). זה לא צריך להיות. יש פה חסרון".

"אני רוצה להגיד עוד נקודה ברשות מרנן ורבנן וברשות המנהלים, גם המשכורות הגבוהות זו סכנה", אמר הרב זוכובסקי, "הם צריכים להתפרנס אבל אם היא מתחילה להביא משכורות גבוהות ומוגזמות בגלל המכללות שהיא למדה ובגלל ההשתלמויות שיש לה זה סכנה לכל מבנה הבית. תריג מצוות שמרתי בגלל שלא נעשיתי שר וחשוב".

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון אמר בכינוס כי "כשהאשה לומדת במוסדות כאלו הבעל נהיה איזה אפעס אברך כולל והיא נהיית ה'חשוב', היא נהיית המובילה. היא התוארים, היא האקדמיה. כל הצורה של הבית משתנה".

"היסוד של הבית זה כשהאשה יודעת בהכרה מה זה חיים של תורה, מה זה 'להקריב' בשביל תורה", הוסיף הגר"ד כהן, "לפתח קריירה בשביל להיות 'חשוב' ולהיחשף לכל העולם ולהיות כביכול שייכת לעולם הגדול זה מבחינת בית של תורה הרס גדול".

ראש ישיבת חברון המשיך ואמר כי "המושג הזה שנכנס יותר ויותר משנה לשנה מושג של אקדמיה זה מושג של סכנה. סכנה לבנות ישראל וסכנה לבתים של תורה. המספרים עולים, האחוזים הולכים וגדלים ואם לא יעצרו את זה עכשיו אין סיבה שבאופן טבעי זה לא יילך ויתפשט ויילך ויתרחב".

"הסכנה היא פשוטה", הסביר הגר"ד כהן, "קודם כל בת ישראל שלא תעזוב באר מים חיים. בית יעקב זה באר מים חיים. זה בונה את הבת שהיא צריכה להעמיד את הבית שיהיה בית של תורה ולהעמיד את הילדים. עיקר החינוך של הילדים זה על האמא. (האקדמיה. י"כ) זה בורות נשברים. המציאות שמי שהולך למקומות האלו הכל נאבד".

הגאן רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח אמר בנאומו כי "בדורות קודמים היו ניסיונות גדולים כמו בסיביר וכדומה כמו כל יתר הצרות שעם ישראל עבר".

"זה נדמה כאילו שאותנו הקב"ה מנסה פחות אבל הכבשנים של הדור הזה שורפים יותר מהכבשנים של אושוויץ, יותר ממרתפי האנקווזיציה עם כל העינויים שבהם, זה כבשנים רוחניים", זעק הגר"א פילץ.

הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת "קריית מלך" שנשא גם הוא דברים בכינוס אמר כי "כל אותם הדברים שבאים מן החוץ זה השפעה של הטומאה של החוץ. טומאת העמים. טומאת החילוניות. עקבות הטומאה הזאת נחרתים ומושפעים בבנות ישראל והדבר הזה יש לו השפעה לכל ההמשך. זאת מלבד כל האווירה שיש שם שהכל מכרסם בכל עבודת החינוך. בכל החינוך של כל השנים. בוודאי שזו סכנה גדולה ונוראה".

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
ונפסיק לכבד את נשותינו שמא נתעשר כמו אברהם אבינו (ב"מ נט.) ונבטל את קורבן הקטורת שמא נתעשר (יומא כו.) ובכלל נמחוק הרבה תפילות מהסידור שמבקשים עשירות!!! לא פרנסה. עשירות!!!! זרעינו וכספינו ירבה כחול. חיים של עושר וכבוד. הנוי והכח והעושר....!!! נאה לצדיקים ונאה לעולם (אבות ו. ח') וכו' ובכלל זה היה חת
תואר שני18.02.18
78
שלום שהאישה לא תלמד לא תתקדם לא תעבוד זה נורא.אם בוחרת בלב שלם להיות עקרת בית אז ניחא. החרדים בעד הדרת נשים בגלל אגו נפוח צרות אופקים רוע.. שתרויח האישה מספיק כסף שתלמד לבריאות ולסחוט כסף של מיליארדים ממדינה בשביל חרדים זה בסדר אה. גועל נפש..
מיכאל05.12.15
77
מבקשים מכם ללמוד בכולל עם מלגה של 500 ואשתכם תקבל שכר מינימום של 5000 ותביאו 15 ילדים ותתנו לכ"א דירה בשביל זיווג בן תורה. אני ממש בדילמה. הדתי לאומי לא מספיק חזק בשבילי. אבל החרדים.... מה ביקשתי, קצת ריאליות.
חרדי05.12.15

הצגת כל התגובות

76
יש כאן בעייה אמיתית. מצד אחד אנחנו רוצים בעל שיושב ולומד, מצד שני אנחנו צריכים כסף למכולת, לבגדים, לשכר דירה במקרה שההורים שלנו לא יכולים לשלם דירה (אפילו בעפולה), לשכר לימוד של הילדים -כמובן בחיידרים, לישיבות, לנסיעות, לטיפולי שיניים לפעמים, לצרכים בסיסיים נוספים. אז מה אפשר לעשות עם משכורת דלה? א
רבקה05.12.15
הפחד שלהם הוא מאיבוד שליטה כבר אין אנשים שמתחננים לקבל מקום עבודה בהוראה כבר אין אוה לפרוטקציונריות שקיבלו והם מרגישות דפוקות שחברות פשוטות שלהם שאבא שלהם לא עסקן עובדות בנקים ובהייטק ומרוויחות יותר מהם. הסמינירם מתרקונים המנהלים מפסידים וזה כל הסוד
נחמןן בן שלום06.12.15
75
לפחות עכשיו אפשר לראות בתמונות מיהם עוכרי ישראל האמיתיים
אמנון04.12.15
74
לא יתכן שאין מספיק אפשרויות בסמינרים. התוצאה שהבנות יחליפו טיטולים במעון ויזדקקו לקופת העיר. והאבא של הבחורה יתן דירה ויפול מהחובות. וחוזר חלילה...
יעל04.12.15
73
כי בעלי אברך ב"ה והמשכורת שלי היתה נמוכה ובקושי זה הספיק לשכר דירה, וממש אני לא חושבת שנשים מתנשאות בעקבות שכר גבוה....
חנה03.12.15
72
"היסוד של הבית זה כשהאשה יודעת בהכרה מה זה חיים של תורה", מי אמר שבחורה שלומדת באקדמיה לא חושבת כך ומבינה כך? "לפתח קריירה בשביל להיות 'חשוב' ולהיחשף לכל העולם ולהיות כביכול שייכת לעולם הגדול" זו לא המטרה אלא אך ורק בכדי לפרנס בית של תורה בכבוד !
google_I03.12.15
71
ככה כתוב בגמרא בתור עצה טובה. האשה חייבת להיות בדרגה פחותה מהבעל אחרת כל הזוגיות לא מתקיימת.
מייבין03.12.15
רש"י שם: לא תקח אשה חשובה ממך שמא לא תתקבל עליה: בחברה שלנו יחוס משפחתי חשוב הרבה יותר מתואר אקדמי. בכל זאת בחורים לא נמנעים מלהשתדך עם בנות של ראשי ישיבות כאשר עיניהם נשואות למשרה של משיב אצל השוער.
רפאל04.12.15
70
כנראה שהם מעדיפים שהנשים ימשיכו לעשות כסף מזנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א03.12.15
69
חבל על הכסף של הלימודים. גם אם לא לומדים דבר מוצאים עבודה בשכר שלעיתים גבוה יותר מהוראה. יש מקומות עבודה שנותנים ללמוד ע"ח החברה. למה להוציא כסף עבור הלימודים? אם יסגרו את מסלולי ההוראה לסמינרים למשך עשר שנים-ידפקו את משרד החינוך ובכך המדינה אולי תתעורר להעלות את מספר מקומות העבודה ואת השכר. אם לא-א
חבל על הכסף!!03.12.15
68
ר' חיים קניבסקי בן יחיד, וכן רוב הנואמים לא באו מבתי עוני, הם לא ראו עוני ולכן הם מדברים כך, הילדים שלהם מסודרים היטב. הם ע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוזנטל03.12.15
67
דרך ארץ קדמה לתורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי אמיתי. אבל מה שמדובר אין קשר לעדה02.12.15
66
עם כל הכבוד למקורבים, חלק מהם דואגים למשפחתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Victor02.12.15
65
יעקב אבינו שמר תריג מצוות למרות שויפרוץ האיד מאוד והיו לו צאן ובקר גמלים חמורים ועבדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הפוך כך היא תוכל לפרנס את הבעל לומד התור02.12.15
64
שיבקרו את משפחות האברכים שמגלות שנים ושלשה ילדים ביחידת דיור ששטחה אינו עולה על 30 מטר מרובעים וכולה מתחת לאדמה. יש מאות כאלה!
רפאל02.12.15
63
כמו"כ האשה ואם הרויחה יותר - מה טוב!, וכל זה לכתחילה. אם יש לה בעיות באישיות - אז שתעבוד על זה. אלו החיים! לא מכיר אשה שבעלה צדיק שאשתו מרימה אף - כנראה שהוא לא צדיק (בלשון המעטה)!
נתי07.12.15
62
בלי להבין. ודאי שצריך פרנסה אבל אסור למכור את הערכים בשביל זה. בן תורה צריך שהערך העליון בבית זה תורה. אם האשה מפתחת קריירה המושגים משתנים. היא מחפשת עבודה במקומות חילוניים ונעשים יותר ויותר פתוחים לרחוב.
מייבין03.12.15
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בהחלט זה הורס בתים שהאשה עובדת המקום הגב03.12.15
60
למה כל הרבנים האלה לא נותנים דוגמא אישית ולוקחים חתנים בלי לתת דירה, ומגדלים ילדים בעוני, כולם סידרו את הצאצאים שלהם בגובים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פורוש03.12.15
59
אני בטוח שהיא יותר פרגמטית וריאלית.
909002.12.15
הסכמה שבשתיקה!!!
אני03.12.15
58
לאברכים? השם ירחם!!! זה שמד רוחני!!
וגם לגפני09.12.15
57
אתם גדולי הדור מחתנים את ילדיכם בשופי,מחוברים לכספי הצדקה, אבל מה הייה איתנו העם שבשדות, האם לנצח נחיה בעוני
אהרון06.12.15
56
ספק מתקיימות ספק אינן מתקיימות.... אבל גזירותיהם של הצדיקים על עוני ובערות ודאי מתקיימות... מה קשה יותר?
אברך פשוט03.12.15
55
שבכתובה של כולנו מופיעה השורה: "ואני אזון ואפרנס אותך" כשהגבר אומר זאת לאישה. אף אחד לא כתב "ואת תזוני ותפרנסי אותי". נשות דורות אחרונים היקרות והצדקניות לקחו על עצמן את עול הפרנסה כדי שבעליהן יוכלו לעמול בתורה. איפה הבעיה? שהן תעבודנה בהתנדבות, תתחזקנה בית מבורך, תלדנה כל שנה וחצי וגם זה לא בסדר?
מנומסת07.12.15
54
שהסמינרים יתנו מענה אקדמאי. נשים רוצות להתפרנס, הסמינרים לא נותנים מספיק כלים. עם כל הכבוד לרב, אני לא שוללת דברי חכמים, רק מבקשת שבמקום להוציא אנרגיה על "איסור" שהרבנים יפעילו אנרגיה להתיר, לא להתיר חלילה את האסור אך לעמוד בקשר עם המכללות ולבנות תכנית אקדמית חרדית, יש לנו סגן שר החינוך חרדי. הוא לא
פרידה03.12.15
53
ישבו בכולל וילמדו, ונשים תעבודנה בשכר מינימום!!! ממה יתפרנסו????? האדמו"רים שנכנסים אליהם עם קשיי פרנסה מבינים שיש דברים שהם צורך השעה. ולא יתכן שאנשים לא יוכלו להתפרנס לכן מסכימים עם זה, בדיעבד. אם לא נראה לכם, תגידו לגברים לצאת לעבוד! אנשים צריכים להתפרנס!!!!! אי אפשר לתפוס את החבל משתי קצותיו בלי
אחת03.12.15
52
אני אומנם קטנת דעה לאומת הגדולים. אבל - אשה יכולה לפתח גאוה והחזיק מעצמה לעומת בעלה, גם אם היא מביאה משכורת של 4000 בחודש - והוא מכניס 1000 ש"ח בקושי מהכולל... ועוד, משכורת גבוהה מביאה לבעל רוגע בלימוד התורה. רוצים בכוח להמשיך את החוסר וצימצום של החברה החרדית/אברכית??? למה א"א לדבר בכנסים הללו על כב
מיכל03.12.15
51
אפילו להיות מורה אסור, אם ככה. מורה בבית יעקב מרויחה כמה גרושים יותר מבעלה האברך. אגב, הידעתם כיצד חינוך עצמאי עוזר למורות להרויח פחות? הידעתם שמורה בתקן תורמת בעל כרחה 150 שח בחודש לחינוך העצמאי האביון שנורא זקוק לתרומתה? הידעתם שמורה מחוייבת בשעת התנדבות מעבר לשעות שלה, כי החנוך העצמאי עני ורש מכד
לא מורה, ברוך ה03.12.15
50
אולי במקום לזעוק ולהתנגדלבת שהולכת ללמוד מקצוע מכניס,יתנגדו הרבים לדרישת החתנים בגיבוי מלא של ראשי הישיבות לסידור מלא ??? שם שורש הרע
לרבנים פתרונים03.12.15
49
הנכם רואים כי הם צודקים הנה תקראו את כל התגובות ותיווכחו לראות כיצד כולכם מתריסם כנגד גדולי ישראל, יש לכם שאלות לכו תשאלו אבל לבוא ולחרף ולבזות את גדולי ישראל זה בדיוק התוצאה של כל אלו שחושבים שהם נהיו משהו, כמה הבנות של זה וכו כאילו הם דואגים רק לעצמם ומנותקים ומדברים סתם ללא בדיקה מוקדמת עוברים על
t03.12.15
48
שהרבנים והסמינרים יתנו מענה העיקר דורשים דירה מהבחורה .. הבנות והנכדות שלהם מסודרות בפרטקציות בכל בית יעקב...וכל השאר תחלפנה טיטולים במעונות ותקמנה משפחות של נתמכי קת העיר וחסדי נעמי...נורא ואיום!!!
נ03.12.15
47
בעלות קריירה משגשגת בחברות מחשבים, והבעל סתם אעפס אברך כוילל. הכלה של ר' דוד כהן למדה באקדמיה תואר ראשון.
מקורב לר דוד 03.12.15
עם דירה כביכול רק עשירים כי אסור להם להתפרנס
יונתן07.12.15
46
מראה כשלעצמו שהיא מעריכה לימוד תורה ולכן רוצה אברך. אז למה שתחשוב שהוא איזה אפס כשהיא מביאה משכורת גבוהה? לא מספיק שהיא לוקחת על עצמה גם את הקללה של הגבר עכשיו רוצים שתקבל מינימום ותקולל פעמיים? איך אפשר לפרנס ילדים ממשכורת ורבע? גם ככה המצב הפיננסי מאד (!) קשה.. אי אפשר גם לעודד שהבעל לא יעבוד וגם
ברברה02.12.15
הגברים לא עובדים כי הם בכולל המשפחות ברוכות ילדים והאישה גם תעבוד ותכניס משכורת נמוכה. זו גזרת רעב על המשפחות יש כאלו שיודעים לחיות גם כך אבל הרבה לא יודעים וזו המטת גזירת רעב עליהם.
י פלוני03.12.15
45
מה רע בהכנסה גבוהה? זה טוב לכולם
חיים02.12.15
44
פרנסה מילה גסה ?? העיקר הרבנים רצים אחרי כל גביר מזדמן ומשיאים את בניהם לבנות עשירים. העיקר שה"עמך" שישארו עניים וטיפשים .
מאיר02.12.15
43
כל השנים חונכנו בסמינר שעול הפרנס מוטל על האשה בכדי שבעלה יוכל לשבת וללמוד בשלוה אז עכשיו מה פתאום אסור? אז אין בעיה שכל הגברים ילכו ויעבדו והנשים ישבו בבית אבל גם זה לא בסדר אז מה כן?? איך נאכיל 10 ילדים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה02.12.15
בכדי שהבעל יוכל לשבת וללמוד, אבל בוודאי שצריך עבודות מתאימות ואם אין עבודות כמו הוראה או דברים בסגנון הזה בוודאי שעדיף לדעת גדולי ישראל שהבעל יצא לעבוד.
מייבין03.12.15
42
לפתוח מקרר בשבת עד שרב עובדיה התיר גם לאשכנזים!
Uknown02.12.15
41
זאת אשה שמביאה 10.000 שקל ולא 2000 שקל.אז זה ישים את האשה בראש המשפחה...והבעל יקבל את מזונותיו מהאשה.... אז תחליטו מי אתם רוצים שיפרנס...
mike02.12.15
40
נכון מקומה של אשה בבית ולא בחוץ, היא שר הפנים, הוא שר החוץ, בדיוק כמו הוראות הי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר02.12.15
39
אבל לצערי לא שמעתי על כינוס חירום על כך שלא מקבלים בחורים למוסדות בגלל מוצא או שיקולים זרים אחרים, ואף לא שמעתי על כינוס חירום על זריקת בחורים כלאחר יד מהמוסדות. משום מה דואגים ל"שם הטוב" של המוסד ולא לרוחניות. רק כשמגיע הדבר לפרנסה - פתאום נזעקים על רוחניות....
אברך פשוט03.12.15
38
לי פסק רב חשוב שאני יכולה ללמוד משפטים, היום אני עו"ד, המשכורת מצוינת והאף ממש לא בשמיים. בעלי בכולל ועוזר עם הילדים בבקרים- מקבל אותם בצהריים. גם בעלי לומד בנחת, במקום לחשוב מאיפה להשיג הלוואה נוספת. מי שהיא חזקה רוחנית יכולה ללמוד ולא תיפגע, ולשם כך צריכה לשאול באופן אישי.
יעל06.12.15
37
ושבעלי יוכל לפתוח כולל אברכים, או ישיבה לבחורים. אני לא חושבת שאני אשתמש בזה להעלאת רמת חיים כי זה לא מעניין אותי. ומי שזה מעניין אותו ייקח חובות בכל מקרה לא קשור לכסף שהוא מרוויח. בכל מקרה כל מי שקונה היום דירה חייב לקחת משכנתא, פעם לא היה צריך משכנתא כל כך גבוהה. הרבה נשים יעדיפו להישאר בבית, אך ה
אילה ירושלים03.12.15
36
האורווה :)
חוה03.12.15
35
ויש לה תעודה מוסמכת. אז למה הוא יוצא נגד הלימודים?
חיים מושקוביץ03.12.15
זה כמו סמינר למורות להתעמלות
זיו807.12.15
מכון וינגט זה היונים של הדור כל הספורט מגיע משם!!!!!!
חחחחחחח08.12.15
34
אנו גדלנו בבית עם 10 ילדים בחדר וחצי, שירותים בחוץ עם עוד 3 שכנים,ואבא ישב ולמד, ולא למדנו תוארים וראינו שהעיקר בבית היא לימוד התורה של האבא ושהוא מוסר נפשו על זה, קיבל חתנים תלמידי חכמים וזה נמצא בתוכנו להמשיך הלאה את המסורת של ההורים,חיינו בעוני אבל ב"ה הסתדרנו, ואנו ממשכיכים את השושלת. ההורים.
תגובה לאקדמיה03.12.15
גרם לילדים לנטוש לגמרי את הדת אף אחד לא מספר. חבל!
רפאל03.12.15
33
אוי מה שמענין אותם זה בנות שמרויחות קצת אין לכם עלמה לזעוק אל תזעקו!!!!!!!!!! רוצים הון כסף על סמינר ועוד משלמים שהבת תשב בבית אח''כ
יוסי03.12.15
32
אין בעיה. שהם יפרנסו את הציבור. האשה תשב בבית, ותגדל את הילדים, והבעל ישב בכולל וילמד. אידיאלי ביותר! וכעת: שהעסקנים שעומדים מאחור - שהם יביאו את הכסף בתחילת החודש... מענין כמה הם מרויחים לחודש, וחוץ מזה, הם פשוט מפחדים שלא ישארו בנות לעשות את מבחני החוץ, כי זה תעשיה גורפת כסף, והרבה...
אוי ואבוי03.12.15
31
"היסוד של הבית זה כשהאשה יודעת בהכרה מה זה חיים של תורה, מה זה 'להקריב' בשביל תורה", כך טוענים הרבנים! אני לא יכולה לחלוק כי זה גדולים ורבנים ממני... אבל לפי עניות דעתי זה החינוך שקבלה האשה. ולא המשכרת הגבוהה!!! אני בתור אשת אברך שמביאה פרנסה יש לי הרבה התמודדויות והרבה הקרבה . בידיעה שכל דקה של בז
אסתי03.12.15
אסתי את לא מבטלת תורה אלא עצמך ואת יותר חשובה מתורה....
מיכאל06.12.15
ההכרה בערך התורה היא חינוך ולא כסף.... צריך לחזק יותר ויותר...
google_I03.12.15
30
בשכר נמוך מהבעל ? והיא גם לבושה עם חליפות ועניבות כמו הבעל
איש02.12.15
29
רוצים מאיתנו שהבעלים ישבו וילמדו ולא נקח הרבה כסף מההורים בשביל הדירה וגם נרויח קצת כסף כל חודש וגם נביא הרבה ילדים לעולם, שכל ראשי הישיבות שדברו שם שיקצצו את המשכורות שלהם לכלום שהם רוצים שיהיה לנו ואז נראה אותם...
חרדית02.12.15
28
לא העוני. לא הדלות. לא הקשיים הכלכליים של אלפי חרדים מטריד את שלוותם. אלא החשש ממשכורות גבוהות של הנשים. לא יאמן.
משה02.12.15
27
כבוד הרבנים הסבירו את התיאוריות מאוד יפה.. לא מדובר פה באיסורי דאורייתה או רבנן וכו'.. אלא בהלך רוח, ותפיסת חיים שאינה תקנית לפי דרכי וחיי התורה. אבל, אין ספק בכך, שהבעל ובטח האישה היו רוצים מאוד מאוד את מקומה של האשה רק בבית - עקרת הבית - עיקרו של בית. אך מה עושים כשהקצבת כולל של הבעל מספיקה רק ל
חיים02.12.15
26
מה לגבי גבר ? ואם גם לגבר אסור מאיפה יהיה פרנסה אם אין את ההשתדלות הטבעית .אני באמת לשאול ולא כדי לקנטר.
מאיר02.12.15
25
די אני לא מאמינה שה' מסכים איתכם, שחררו את הנשים שלכם, די לשיעבוד הזה, אישה מנהלת את הבית, יולדת ילדים, מגדלת את הילדים , היא כבר ראש הבית, בלי להביא את המשכורת הגבוהה.....די לעבדות הנשים שלכם!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירה02.12.15
24
מכללה שרוצה כשרות שתעמוד בדרישות, אין היום מכללה אחת נקיה! מלבד "תבונה" שע"י מרכז אקדמי לב. רק חבל שזה של חסידים...
ירושלמית03.12.15
23
היתה אחראית המרכזית על חנות המכולת שלהם כידוע. לא נראה שנפגמה חלילה הקדושה בבית, או הגדלות בתורה של הח"ח!
נגבי03.12.15
22
כאשר מדברים על קרירה ובכלל בכל בית השאלה פה היא איפה רואים את העיקר? ואיפה רואים את הטפל? , אם ההורים לחצו לעשות קרירה ?או האישה ראתה שזה הטוב ביותר בשבילה? הגאוה מול הבעל יכולה לצמוח גם בלי קרירה ואפשר להעריך את הבעל גם עם קרירה וכאן הלעה , אבל חשוב מאוד שהרבנים מעוררים על הנושא הזה , וחשוב שידברו
גיטל 06.12.15
21
אנחנו רוצים אתכם בורים ועניים, כדי שיהיה נוח לשלוט בכם! כדי שתמיד תתנהגו כמו עדר כבשים בלי שכל ובלי תקווה לעתיד טוב יותר
אביטל03.12.15
20
לקבל משכורת רעב ואם הבוס רוצה לעלות את השכר, לבקש ממנו בכל מיני תחנונים שיואיל בטובו לא להעלות את השכר שחלילה לא יהיה גרוע מהכבשנים באושוויץ.... איני רוצה לומר לשון הרע ולא רוצה להעלות שמות של כל מיני בנות רבנים מקבלות משכורת פיצוץ עם פרוטקציה השמורה להם... כך שאי אפשר לתבוע רק אחרים ולעצמם מותר...
לא מובן03.12.15
19
מה קרה האנשים יעבדו יהיה כסף ואז לא יוכלו לשלוט עליהם... לא יצטרכו להתחנן לכסף מקופת העיר ולא יצטרכו טובות מהעסקונה החרדית....
נשנש03.12.15
18
בבקשה שהסמינרים והרבנים יתנו מענה .העיקר שהבנות והנכדות שלהם מסודרות עם פרוטקציות בבית יעקב...וכל השאר תעבודנה במעון להחליף טיטולים ולהזדקק לקופת העיר
שהסמינרים והרבנ03.12.15
17
אני אמא ל8 ילדים. הריונות ולידות קשים. איך אפשר לצאת לעבוד ??? איך מוסרים תינוק בן 3 חודשים לזרה ?? איך ???? האיש שר החוץ והאשה שר הפנים כך חונכנו לא ???!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי02.12.15
אילוצים וצריך הקרבה לפרנסת בני ביתו, חוץ מזה כמה שר החוץ מביא זו השאלה אם מספיק יופי ואם לא מה אז? סתם גזרות קשות על עם ישראל, אם האישה תוכל להביא הרבה כסף אז הבעל יוכל ללמוד תורה בנחת....גם הילדים שיגדלו לא יבעטו בכל בגלל עוני מה שקורה בימנו לצערי, חכם עיניו בראשו....
אויש תנוחי03.12.15
עם לימודים מתאימים יש עבודה מצויינת גם מהבית בעיקר בתחומי האינטרנט והמחשבים. כך אפשר גם לפרנס וגם להיות עם הילדים. אי אפשר למנוע השכלה
ירושלמית03.12.15
16
לדעתי הרבנים הגאונים צריכים להלחם בתופעה שבחורים דורשים דירות ואז לא תהיה מצוקה כספית. בינתיים הם אלה שדורשים ל״שפיצים״ דירות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.12.15
15
היא שקמים אנשים וטוענים שפרנסה של יהודים היא סכנה.
אברך פשוט02.12.15
שאדם צריך לדאוג לעולם הבא של עצמו ולעולם הזה של חברו. לא קראתי בפנים, אבל כך סיפרו לי בישיבה.
רפאל02.12.15
הגברים צריכים לעבוד ולא ללמוד
אברך מבוגר02.12.15
הבעיה שמההתחלה כל אותם רבנים עשו מוקצה מעבודה לגברים.ועכשיו הכל חוזר.ועוד מאשימים תנשים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני02.12.15
לאשכנזים!
אברהם02.12.15
14
שהייתי תמה עליו, מאז ומתמיד, מדוע מנהלי המוסדות שמעסיקים חרדיות (גנים וכו') נותנים משכורת רעב לעובדות, ואת ההפרשים - משלשלים לכיסם - זה פשוט עניין "חינוכי" טהור: שהבעל ה'אברך' יישאר ה'דעה' בבית. ב"ה, הארתם את עיניי! יישר כוח
האברך02.12.15
13
מעניין כמה הבת של הרב זוכובסקי ציפי רוטלוי מרויחה ביתד??
רוני02.12.15
12
בדרך כלל אצל הספרדים. ואני ממש לא אומר זאת מגזענות.. יש פחות כסף לשני הצדדים ואין לא דירה ולא רבע דירה. מה מצפים שימותו ברעב??? שיבואו לפריפריה ויראו בנות אברכים ונשות אברכים נאנקות תחת עול הפרנסה. שיבואו ויראו מה המשמעות של להסתפק האם לקנות או לא לקנות עוף לשבת....
דני02.12.15
11
הגיעה הזמן שהגבר יהיה גבר והאישה תהיה אשה... צער גידול בנים שייך לנו ופרנסה שייכת לגב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר02.12.15
10
100 תלמידים לאקדמיה !!!
דוד כהן02.12.15
9
מה לגבי לוסטיג? הרב איינהורן היה אצלנו בסמינר ואמר שהרב שטיינמן שליט"א לא יוצא נגד התארים כדי שלא יחשבו שהוא יצא נגד לוסטיג, ומה עכשיו??
גלי03.12.15
8
הם כבר יקבלו דירה ומשכורת טובה גם בלי לעבוד. האמת המרה היא שבשום מקום עבודה ח-ר-ד-י לא היו מקבלים אותי,לולא התואר הראשון שלי,כי אני לא מקושרת וגם לא שייכת למוצא הנכון... וזה פשוט לא יאמן שדברים כאלו נאמרים קבל עם ועדה במאה ה-21,זה פשוט יחסי ציבור גרועים ליהדות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל03.12.15
7
לצערי המלחמה נגד תוארים היא לא לכתובת הנכונה. אלה שלומדים בשביל תואר הם באמת הקורבנות. הם נאלצים ללמוד לתואר כדי לקבל תגמול ראוי למה שהם עובדים – הקשר בין תואר למקצוע הוא מקרי לגמרי מדינת ישראל בונה או מונע כל התקדמות על נושא תארים וכן משלמת משכורת לפי תואר (חינוך עצמאי) – גם אם אין למקצוע ועסק ס
יעקב03.12.15
6
זוהי גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, זה לא עומד במבחן המציאות, הם הקלו עם הגיוס ומנסים לאזן עם חומרת האקדמיה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך02.12.15
5
ברגע שישתנו היוצרות ונשים יהיו מעל הגברים זה יהיה כמו אצל החילונים הפימינזים וכל הטעויות האלה של המודרנה רחמנא לצלן
דאנקן 02.12.15
אולי תחזור לימי בריאת העולם.כדאי שתתעוררו יש שיוויון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתה פרימטיבי.03.12.15
4
סכנה גם לאכיל את הילדים ולחתן אותם
דנה02.12.15
3
עניים יותר כנועים וצייתנים,כל דיקטטורה יודעת את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי02.12.15
2
אנני חולק אך האם בורות היא הדרך ? הרי התורה כתבה, ופסקו תנאים כי חוכמה אפילו בגויים תאמין. אז השכלה תיכונית או אקדמית אסורה ? וכל חוכמתם האקדמית בנושא "אמונה" רדודה עד מאוד ואפילו לא קיימת כלל. כך שלא נישקפת סכנה של ממש. באמת ותמים מדוע לא?
akuoi02.12.15
1
לקבל משכורת ממשרד החינוך -זה לא משכורת מנופחת! הילדים שלנו צריכים לגדול בבית שיש בו הרחבה רוחנית אך גם גשמית.. כשאבא בכולל ואמא מכניסה מינמום, איזה חסכים הילדים גדלים... שכל הזמן חסר וחסר. הגזמתם עם הקיצוניות והאמירות
חיה02.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24