כיכר השבת

כינוס "בדרך בית יעקב"

כנס תלמידות הסמינרים נגד האקדמיה - במימון עיריית י-ם

כינוס "בדרך בית יעקב" לתלמידות הסמינרים נגד האקדמיה, שנחשף ב"כיכר השבת", מעורר הדים. כעת נודע כי חלק ממימון הכנס מגיע מעיריית ירושלים • המארגנים: "מדובר בכינוס חברתי" (חרדים)

32
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בכסלו | 13.12.16
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת" על כינוס הענק לבנות הסמינרים שיתקיים בשבוע הבא בהיכל 'ארנה' בירושלים, תחת הכותרת "בדרך בית יעקב", ושיתמקד בעיקרו בסכנות האקדמיה והלימודים השונים, מעורר הדים רבים בקרב הציבור החרדי כאשר נושא זה הינו מהותי ומעשי כלפי רבים בקרב נשים ובנות תלמידות המבקשות לדעת כיצד עליהן לנהוג.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הדוחפים לקיומו של הכינוס המדובר הינו חבר מועצת גדולי התורה, כ"ק האדמו"ר מסלונים שלדברי מקורביו נושא פרצת האקדמיה בוער בעצמותיו.

בשיחה שנשא הרבי במהלך טיש סעודה שלישית בשבת האחרונה התייחס האדמו"ר באורח נדיר לסוגיה המעיבה עליו והבהיר כי אין לכל הלימודים החיצונים הללו מקום ביהדות הנאמנה.

האדמו"ר הרחיב בנושא אמונת המוח ואמונת הלב ואמר כי אפילו שהלימודים הינם על טהרת הקודש כביכול הרי שרק אחרי תקופת זמן רואים שהביא חלילה לכפירה. "רק אחרי שנים רואים למה זה הוביל וזו סכנה גדולה ואיומה", עורר האדמו"ר שאף צפוי לשגר מסר לכינוס.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי לכינוס הושג תקציב נכבד מעיריית ירושלים, זאת בהשתדלות נציג יהדות התורה אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' ויוסי דייטש מ'אגודת ישראל'.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומרים המארגנים כי "מדובר בכינוס חברתי שחלק ממנו יהיה מופע של שירים ומוזיקה וחלק ממנו דרשות הרבנים".

"מותר לציבור החרדי לקבל תקצוב על אירועי תרבות משלו ואף אחד לא יכול להתערב לנו בתכנים", הם מבהירים. "הרי גם במוסדות הלימוד שלנו אנחנו מקבלים תקציבים מהמדינה ובכל אופן מחנכים נגד השפעת רוח זרה ותכנים מבחוץ".

"ובכלל", הם מוסיפים, "אם לחילונים מגיע אירועים של ספורט אין שום סיבה שלנו לא יגיע מימון לתרבות חרדית".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בשבוע הבא, בשעות הבוקר של יום שלישי, צפוי להתקיים כינוס חירום בהשתתפות אלפי בנות הסמינרים מכל רחבי הארץ נגד האקדמיה, תחת הכותרת "בדרך בית יעקב".

מפרטים ראשונים שנחשפו ב"כיכר השבת" עולה כי הכינוס ייערך באיצטדיון ארנה בירושלים בהשתתפות רבנים ואישי חינוך במטרה להקים קול זעקה ומחאה על חדירת האקדמיה לבנות הציבור החרדי ומאידך לרומם את כבודה ורוחה של בת ישראל ולתת דגש על חשיבות שמירת המסורת וצביונה של בת ישראל הכשרה והצנועה.

בכינוס צפויים לשאת דברים בין היתר חברי מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל" ורבה של רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין.

כמו כן יובא מסר מיוחד מאת מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
נ
יהויקים.13.12.16
מישהו יודע?
משה קנייבסקי 17.01.17
20
ואל תלכו ללמוד הוראה וגננות רק כי- זה מה שיש בסמינרים...
תמר היום13.12.16
19
לא כל בנות ישראל יכולות ללמד מורות וגננות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיגי13.12.16
אבל לא האקדמיות זה המקום האמיתי של בנות ישראל!!! מה יהיה על הדור הבא?
אני13.12.16

הצגת כל התגובות

18
וואוו,,מצעד שכזה, מדהים, מצית דמיון, לבושות כך חסודות נגד האקדמיה, סוף סוף יופיין של בנות מלך לא פנימה, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רז13.12.16
17
גדולי ישראל התירו הקמת הסמינרים לבנות, אשר כשמם הם מיועדים אך ורק ללמוד הוראה בבית הספר ובגנים. והנה קמתם תחת אבותיכם גדולי ישראל, תרבות אנשים חטאים ומלמדים לימודי אקדמיה לכל דבר, הנהלת חשבונות, מחשבים,ועוד.
דן סגל13.12.16
צריך לחזור מהר ללימודי סריגה וניפוי קמח.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי13.12.16
16
די כבר לצעוק כל היום מה לא לעשות! תנו פתרונות אני בוגרת בית יעקב ואחרי שסיימתי את הלימודים חיפשתי עבודה ולא מצאתי כשמצאתי שילמו לי שכר מינימום. יצאתי מחוסר ברירה ללמוד והיום שנה אחרי סיום הלימודים אני עובדת מלא ומביאה הביתה משכורת מכובדת ובעלי יכול ללמוד בשקט. לא חושבת שאקדמיה זה פיתרון טוב ומודה שה
אני13.12.16
שהגברים יקומו מהספסלים ופינות הקפה, ילכו לעבוד ולפרנס כפי שהתחייבו, ואף אישה לא תיאלץ ללמוד במסגרות לא מתאימות כדי להרוויח טוב כדי שהבעל "ילמד תורה". "מצוו' - בספק הבאה בהמון עבירות. גם אבות הבנות לא יצטרכו לגסוס בדרך לחופה מנטל הדירות כי כל א' ירכוש לעצמו דירה.
עולם הפוך הקמתם13.12.16
15
מלה מחקתם
קורא מפוכח13.12.16
14
אבל אני מחייך לא דואג להמשך, כי יש לי אמונה...
יוצמח13.12.16
13
הכנס הזה מחזק את המגמה הטובה, ללימודי אקדמיה,הכל מתפרק ומתמוטט הנה זה מגיע הסמינרים ילמדו רק את הבנות של המורות המנהלות והראשי ישיבות שגם כך לא חסר להם כסף רק שהמציאות תשתנה הציבור החרדי מתחיל לתפוס שעושים עליו הרבה סיבובים ויש גבול כמה אפשר להיות פרייאר לחבורת השמנת ומשפחותיהם
אבי13.12.16
12
מדינת ישראל משקיעה כסף ללמד אותם משהו. שלא יקבצו נדבות או יהיו סתם פרזיטים. ועירייית ירושלים פועלת כדי שישארו במצבם, לא ישלמו ארנונה ואז עיריית י-ם תבקש תמיכה מהממשלה כי היא בדרוג 3 ממש חלם.
יצחק13.12.16
11
הכי קל זה לאמר "אל תלמדו"ואז???תתחתנו כמובן עם אברך..ותחיו ממשכורת של 4000 שח לחודש..דייי... יש מכללות נפרדות לגמרי ואני אישית לומדת במקום שיש בתוך הקבוצה מישי מהועדה הרוחנית של הקאמפוס ששם כדי לשלוט על תכנים נקיים.. אכ אז יש מוצא.. ומי שבכז רוצה שלא נלמד..מוזמן לפרנס את משפחתי..
צפונית14.12.16
כל אבל ממש כל כל גדולי ישראל ובכלל כל אדם חרדי היו והינו נגד האקדמיה הם ונשיהם בניהם ובנותיהם וכל אשר להם: הג"ר עובדיה יוסף [אבל בתו הרבנית עדינה פתחה מכללה אקדמית בברכתו] הג"ר אלעזר מנחם שך ראש שישיבת פוניבז' [אבל אשתו למדה באקדמיה לרפואה והיתה אחות] הג"ר יצחק הוטנר [למד באקדמיה בברלין ובתו עשתה ד
רפי שמשון 17.01.17
10
ואח"כ תנו לנו מוסר על יראת שמים!!!
נתי13.12.16
התירו את הפיאות מי שיש לו הורמונים חזקים שרגיש לפאות שיעבור טיפול נקודה
שפוי13.12.16
באמת, הפאות זה סמל החוסר יר''ש! צריך לטפל קודם כל בזה.
אני13.12.16
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
משה הלוי25.12.16
9
הבנות שלו מסודרות, הוא שותף להקמת בתי ספר מכניס את כל חסידותיו כמורות ואז פורש עם הבנות לפתוח בית ספר חדש ולשם מקבל את חסידותיו החדשות כשהישנות נשארות בבית ספר הישן של הלטאים וקצת חסידים, מה רע? רעיון של היי-טק שכנראה למדו מאיזה בעל תואר בכלכלכה פוליטית נצלנית. מה שלא ברור לי אצל האדמור, מה אכפת לו
ביתרי17.12.16
8
חשבתי שאתם שם בכיכר השבת תהיו קצת יותר פארים למה כל מנהל מוסד יכול להיות לו תואר שני וכלכ סגנית כם וליועצץ חינוכי גם שלישי ודוקטורת ? למה לא לתת הזדמנויות גם למי שלא משתייך ל"אליתה" הנבובה מכל ?למה ? ואל תגידו לי גדולי ישראל בסדר את זה כבר שמעתי מיליון פעם תחפרו קצת ותראו מי מונע הכל (נשלח באמצעו
ראש בריא13.12.16
7
אין דרך הגונה מזו כדי לבזבז את כספם של משלמי המיסים והארנונה..
אלתר דרויאנוב13.12.16
6
כל סביבותיו של אדמו''רנו היקר מסודרת עם פרנסה, הטבות ותנאים הזויים ופרישה מוקדמת - לכל החיים. עוד מימי מאיר לוריא ושמואל וינברג, החינוך העצמאי מפוצץ סלונימאיות בלי קשר לגודל (קוטן) המגזר באוכלוסיה. מי מדבר על כנופיית ויינברג-לוריא-קסטלניץ-קו מושרשת עמוק בכל הסמינרים, וסליחה אם שכחתי מישהי. כמ
בוגרת בית יעקב13.12.16
5
המציאות טופחת על פניכם למה שמורה וגננת יקרעו את עצמן ויקבלו רק שכר לפי BA וח"ו לא לפי MA מי פרייר לצאת מהבית לשלם בייבי סיטר גנים ויוקר המחיה וכו' לעבוד בעבודה קורעת ושכרו יהיה פחות כי "בדרך בית יעקב" החליטו העסקנים ש...... כולם כבר נרשמים לאוניברסיטאות ישנה תופעה כבר גלויה שבחורי ישיבה מעדיפים
מותי13.12.16
4
וחייבו אותם להגיע ואם לא יעשו כמו בכנס אצל הספרדים שמי שלא יגיע לא יקבל מילגה וכאלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל13.12.16
3
אשריו ואשרי חלקו ,בזכותו עוד אברכים יכולים לשבת ללמוד תורה ללא הפרעות וטירדות!! תפסיקו לעשות את התורה חשוכה ... התורה מעודדת תורה ועובדה!! מאות שנים כך היתה הדרך!באנו ארצה וחרדים רוסים פולנים וגרמנים פשוט עשו את התורה בתור מחנק ...!!דיייי כבררר!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הרב עובדיה יוסף13.12.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל13.12.16
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברור שהם נגד13.12.16
עוזרת בוגרת סמינר בייס יענקעב...
חיים ציליאק13.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24