כיכר השבת

הרשימה הנוצצת

עשרה מי יודע: דירוג הישיבות הגדולות הטובות ביותר

לראשונה במדיה החרדית הסקר הגדול של 'כיכר השבת': הרשמים, הת"תניקים וטובי האברכים מדרגים את עשרת הישיבות הגדולות המובילות. ויש גם הפתעות • פרויקט חג מיוחד (חרדים)

268
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ט בניסן | 04.04.18
עשרה מי יודע: דירוג הישיבות הגדולות הטובות ביותר
(צילום: יעקב נחומי, בעריש פילמר, כיכר השבת)

לאחר שסקרנו בפניכם את עולם הישיבות כפי שמשתקף במפת התקשורת החרדית, הגענו לחלק המרכזי של הפרויקט בו דירגו אנשי עולם הישיבות עצמם - את הישיבות על פי שני מדדים מרכזיים. המדד העיקרי והמוביל הוא מידת המבוקשות ויוקרתה של הישיבה, או במילים אחרות כמה קשה להתקבל אליה – היצע וביקוש. המדד הנוסף הוא קשה יותר להגדרה: "מקום טוב באמצע הדרך".

במהלך הכנת הכתבה נתקלתי בישיבות רבות הנחשבות למקום מצוין – בו לומדים כיאה באווירה טובה, אולם ישיבות אלו אינם עומדות בתחרות עם האריות שבחבורה. אליהם מגיעים בחורים הנחשבים כבחורים "טובים" ולאו דווקא הכישרונות הגדולים של עלם הישיבות. גם ישיבות אלו ראויות לסיקור וייתכן שדווקא במקומות האלה מדד השטייגען מנצח.

רגע לפני שנחשוף את הדירוג המלא נספר לכם איך הוא נעשה. לצורך הכנת המדרג 'כיכר השבת' ריכז עבורכם 50 מהמשפיעים והמובילים של עולם הישיבות ביניהם רשמים מקצועיים, ראשי ת"ת וותיקים וגם אנשי ניהול והשגחה מתוך עולם הישיבות, לצד הורים מודאגים לנערים בגיל הרלוונטי הנערכים לקראת עונת הרישום הבוערת, בימים אלו. כל אותם אנשים קיבלו שאלה ובה התבקשו לדרג את הישיבות (ראה תמונה).

שקללנו את התשובות של כולם, מהשקלול הוסרו מניעים אישיים. (כגון: רשם של ישיבה מסוימת שהוסיף את ישיבתו לעשרת הישיבות הטובות התעלמנו מתשובתו, כנ"ל לגבי ת"תניקים, אנשי צוות וכל גורם הנוגע בישיבה מסוימת נטרלנו את השפעתו במהלך הדירוג)

המבוקשות והיוקרתיות

הרשימה הבאה תקבע מה הן הישיבות היוקרתיות ביותר, אליהן הכי קשה להתקבל. מתוך מאות ולעיתים מתוך אלפים הן מצליחות לסנן לעצמן את הכישרונות הבולטים של עולם הישיבות וזוכות בתואר "המבוקשות" בכבוד. יצוין, כי הישיבות הללו הן גם קובעות את הטון בדרך כלל ועולם הישיבות נוטה לחקות אותן. כל נער בגיל הרלוונטי אם תשאל אותו לאם הוא רוצה ללכת יינקוב לפחות בשניים או שלושה שמות מתוך הרשימה שלפניכם. לא אפתיע אם אספר לכם שגם ההורים ישמחו שבניהם ילך לשם.

מקום ראשון: ישיבת 'כנסת ישראל' חברון גבעת מרדכי.

ישיבת 'חברון' מחזיקה כבר שנים רבות בתואר הישיבה היוקרתית ביותר. מכאן יוצאים מובילי המגזר החרדי כבר עשרות שנים הן בתחום התורני והן בתחומי היום יום – החל מר"מים וראשי ישיבות ועד עורכי דין מפורסמים. יצוין, כי היו שנים בהם ידעה ישיבת חברון ירידה בביקוש עד כדי כמעט סגירה. אולם מאז שראשי הישיבה הנוכחיים נטלו את המושכות הישיבה שומרת כבר קרוב ל-30 שנה על שמה הנחשק. למרות מיקומה בראש טבלת המבוקשות בשנים האחרונות נעשו לא מעט שינויים והתאמות לדור בתוך הישיבה היוקרתית ישיבת הדגל של המגזר הליטאי – חברון.

ישיבת חברון, יוסי זמיר - פלאש 90

מקום שני: ישיבת פוניבז'

יש שיגידו כי לפוניבז' מגיע את המקום הראשון, ובצדק. מיטב הכישרונות של עולם הישיבות מפארים את שורותיה זה עשרות שנים ההחלטות החשובות של הציבור החרדי מתקבלות בין כתליה. ואולי דווקא משום כך יותר מדי הרבה מלכים הטוענים לכתר אחד משם פרצה אש המחלוקת, הפילוג הליטאי התחיל דווקא בישיבת הדגל שלו – פוניבז'. שמה של הישיבה ידע עליות ומורדות בשנים האחרונות בעיקר בהתאם למדד הלבנים המתעופפים וחביות הטשולנט הנשפכות. ככל שאש המחלוקת בוערת כך הורים החפצים שבנם ילמד במקום טוב המחנך ליראת שמים יחששו לשלוח אותו לעין הסערה. יצוין, כי למרות כל זאת עדיין פוניבז' ניצבת בראש הפירמידה. כמעט אף ישיבה לא תתחרה עם שעות הלימוד ואיכותו כפי שמתקיימים בין כתלי פוניבז'.

ישיבת פוניבז', רוני שוצר - פלאש 90

מקום שלישי: תושייה תפרח

ישיבת תפרח נחשבת למעוז של ה"צולים". היא מבוקשת בעיקר במגזרים הסגורים יותר, לכן בשונה מפוניבז' וחברון (של היום) המסוגלות להכיל גם וגם, ישיבת תפרח מתאימה למגזר היותר 'פרומער' ובסגנונה היא מובילה מבחינת ביקוש, סינון הבחורים נערך בקפידה על ידי ראש הישיבה הגר"א פילץ השליט הבלעדי בישיבה כשבסופו של תהליך מתקבלים לישיבה מדי שנה כ-150 בחורים שרמתם הרוחנית והלימודית עולה בקנה אחד עם דרישותיו המחמירות של הרב פילץ.

הרב אביעזר פילץ, פלאש 90

מקום רביעי: נתיבות חכמה – וולפסון

ישיבת 'וולפסון' היא הפתעת הסקר הגדולה. מתוך עשרות האנשים שהשתתפו בו כמעט ולא היה אחד שלא מנה אותה בחמישייה הפותחת. האמת? נדהמנו. ישיבת 'וולפסון' הינה ישיבה צעירה יחסית בת כעשור אשר שמה רק הולך ומשתבח עם השנים. הגאון רבי דניאל וולפסון, הראשון שזיהה את הפוטנציאל הגלום ברשם צמוד והיא הראשונה שפתחה את העידן החדש של עולם הישיבות. היא מחזיקה צוות צעיר ורענן וממשיכה לתחזק את נושא הרישום מדי שנה. אפשר לומר שהיא דחקה את רגליה של ישיבת 'מיר ברכפלד' בחמישייה הפותחת של עולם הישיבות והותירה אבק לרבות מהישיבות הוותיקות תוך שהיא ממציאה את כללי הרישום החדשים.

הגר"ד לנדו בישיבת נתיבות חכמה, באדיבות המצלם

מקום חמישי: ישיבת 'אור ישראל'

ישיבת 'אור ישראל' ידועה במשטר האימים הקפדני שלה ובסדר היום המהודק יהיו שיגידו המהודק מדי (בית כלא). דווקא אופייה הקשוח נחשב למבוקש על ידי הורים רבים - בפרט מבתים מודרניים ששמחים לדעת שבנם קם ב-7:10 לתפילה נכנס ב-8:42 לסדר ויוצא משם ב-13:00. יצוין, כי למרות המשטר האימים הקפדני בחורי הישיבה עצמה מאור מרוצים וחשים תחושת סיפוק רוחנית גבוהה דווקא בעקבות השמירה על הכללים, הסדרים והזמנים. הישיבה אולי לא מיועדת לכל אחד אבל מי שמתאים לה ישמח להתקבל אל בין שורותיה ולהיכנס למסע הקפדני של 6 שנות לימוד ללא הפסקה. עובדה מעניינת הקשורה בהצלחתה של הישיבה היא פירותיה המפוזרים בכוללים החשובים ביותר וממשיכים בקו הקפדני והמהודק אליו הורגלו בשנות לימודם בישיבה.

ישיבת אור ישראל, יעקב כהן - פלאש 90

מקום שישי: נתיב הדעת - קפלן

'קפלן' מזכירה את 'וולפסון' באופייה הצעיר אולם רואה עצמה יותר כישיבת בוטיק המקפידה לא לקבל שיעורים גדולים מדי ומתהדרת בשיטת הלימוד העיונית אותה מנחיל הרב קפלן. גם הישיבה הזאת נחשב לאחת ההצלחות של העת החדשה ושיטות השיווק האגרסיביות של הרשמים מוכיחות את עצמם גם פה. יצוין כי אחד הגורמים לביקוש הרב הוא דווקא זה שהישיבה לא מקבל בחורים רבים מדי שנה מה שמגדיל את החסר.

מקום שביעי: אורחות תורה

'אוחרות תורה' נחשבת למעוז הפרום הבני-ברקי וישיבת הדגל של מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בחורים מבתים מודרנים בכלל לא יקראו בישיבה זו כאופציה., אולם בתים בני ברקים רבים יראו בישיבה זו עדיפות ראשונה. לישיבה מתקבלים מדי שנה יותר מ-100 בחורים המגיעים ממשפחות פרומריות. את יוקרתה של הישיבה היא קיבלה דווקא בשל מנהיגה ומייסדה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

מרן הגראי"ל זצ"ל בישיבת אורחות תורה

מקום שמיני: בית מתתיהו

ישיבת בית מתתיהו היו שנים בהן נחשבה בחמישייה הפותחת אולם עם הזמן חל כרסום במעמדה. בשנים האחרונות עברה הישיבה מתיחת פנים ומישיבה הנחשבת לישיבה מאוד מודרנית אבל מקבלת רק בחורים הנחשבים לכישרוניים במיוחד כיום תעדיף הישיבה בחור שהוא פחות מוכשר אבל יותר פרומער – בחור שלא יתפרפר בלילות וילמד בבקרים. מאפיין מרכזי בישיבה הוא המשטר. מאז ומתמיד הייתה ידועה ישיבת 'בית מתתיהו' כישיבה עם משטר חזק, אולם עם מתיחת הפנים היא הידקה את המשטר יותר.

ישיבת בית מתתיהו, כיכר השבת

מקום תשיעי: ישיבת 'מיר ברכפלד'

ישיבת 'מיר ברכפלד' היא הישיבה "החדשה" הראשונה. נפתחה לפני כ-20 שנה ועד מהרה מיצבה את עצמה במקום השלישי מיד אחרי חברון ופוניבז'. עם השנים מעמדה הלך ונשחק, למרות זאת היא עדיין נחשבת למקום יוקרתי ומבוקש המציע תנאים גשמיים סבירים וממוקמת בעשירייה הראשונה. לישיבה מתקבלים גם כישרונות חדים. נהוג לומר שכל אלה שלא התקבלו לחברון מגיעים למיר ברכפלד. אולם יצוין, שיש הורים רבים שיראו במיר ברפכלד עדיפות ראשונה, בגלל היותה ישיבה שמורה יותר מאחיותיה הגדולות.

(M.t.lifshits - ויקיפדיה, ברשיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0)

מקום עשירי: ישיבת שערי שמועות

הישיבה שהוקמה על ידי נצר לרמן הגרמ"ש שפירא זצ"ל נחשבת לסוג של ישיבת בוטיק שהתרחבה. הישיבה שהוקמה אך לפני כעשור הפכה בשנים האחרונות לאחת המבוקשות. מיקומה בעשירייה הרראשונה הפתיע גם אותנו.

כמעט אבל לא: שמות הישיבות הבאות חזרו יותר מפעם בתשובות קיבלנו מהמדרגים השונים. חלקם אפילו הצליחו להפתיע אותנו. קבלו את אלה שכמעט אבל לא: עטרת שלמה – סורוצקין, היכל יצחק לנדא, תורה בתפארתה.

סקירה נוספת תעשה בהמשך גם על הישיבות הספרדיות.

תוכן שאסור לפספס
268 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
131
כי עולם הישיבות הוא מסכן ורדוד .
יהודה04.04.18
130
הציוניות הוא עולם בריא שאין לו הבחנה בין ספרדי לאשכנזי
גיימס הטפילד04.04.18
תמשיך לחיות בסרט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י05.04.18
בתור בעל תשובה אני מעיד שפעם ראשונה שמישהו שאל אותי מה המוצא שלי היה בצבא. בגיל 28 שאלו אותי אם אני פרענק אישתי אשכנזיה זה לא הסתדר להם כנראה בעין. בכל מקרה אני חשבתי שהם מתכוונים לפרנקים( כלומר צרפתים) לא הבנתי מה רוצים ממני מה אני נראה צרפתי
א16.01.22
את"ל..
א 05.04.18
129
1. הר עציון. 2. ירוחם. 3. הר המור. 4. מרכז הרב. 5. מעלה אדומים. 6. בית אל. 7. כרם ביבנה. 8. רמת גן. 9. תורת החיים. 10. מעלות
המדרג04.04.18
1. סיירת מטכ''ל 2. שייטת 13 וכו'
ציון03.07.21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א05.04.18

הצגת כל התגובות

128
תכל'ס מכיון שאנוכי מכיר מקצת מהשיבות הנ'ל מקרוב לכן 1 שערי שמועות ישיבה נחמדה ותו לא, לפניה יש משהוא כמו 20 ישיבות, במקום שערי שמועות יש לדרג שם אולי בדגש על אולי את אור ישראל, שנמצאים שם בחורים מרובעים ובינונים בכמויות לא נתפסות. וולפסון גם תכל'ס ישיבה טובה אבל במה היא יותר טובה ממירפלד בית מתתיה
יוסי 15.04.18
127
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי טהור.05.04.18
בושה גדולה, זאת אימרה מגרמניה הנאצית. זה דור עיקבה דמשיחא לא משנה איפה למדת. קפיש
הלב שלך טהור?16.01.22
א. לגבי כינוייך - אין דבר כזה אשכנזי טהור כולכם בני תערובת המקור אדם הראשון או אם תרצה מאוחר יותר אברהם אבינו - שניהם עירקים .0חידקל מנהרות גן עדן מצוי בעירק..) ב. מי שחיבר את הכתבה הזו לא מצא בחורים מישיבה ספרדית שיושבים בפיצריות או מסעדות וכו או כאלו שיסכימו לענות על שאלות במקום ללמד... ג. להמשיך?
שלי12.09.18
126
שהיא בנסיגה עד שההנהלה(! דייקא ולא רה''י) תתעשת ותעשה פרסה מהגזירות (גם רוחניות) שקמות עלינו יום יום. אם הישיבה תמשיך כך נמצא את עצמינו במקום ה30 (בכלל אני נגד דירוגים כל אחד ומה שמתאים לו). חברונער'ס להתעשת!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חברונאי05.04.18
125
הבחורים של ישיבת וולפסון מרשימים מאד, תמיד ניתן לזהות אותם ממרחק, רצינות על הפנים חיוך צנוע, עוצמה אישית עם שמחה פנימית, ניכר שיש שם דמויות חינוכיות ממדרגה ראשונה! הבנים שלי בישיבות אחרות אבל לבת שלי אני מחפשת שידוך דבר ראשון מוולפסון. יש לי חברה שיש לה חתן משם והם נהיו חסידים מושבעים של הישיבה הזא
בית וגנית05.04.18
124
שטויות כמה שילמו על הדירוג הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי05.04.18
123
לא ברור מי הוא זה שדאג לסדר שבכתבה הסדר הנכון פוניבז חברון תפרח קפלן אור ישראל בית מתתיהו וולפסון ואין ספק שהישיבות החדשות כמו סורוצקין ותפארתה צוברים פופולריות מדי שנה להורים נמאס מההפקרות בחברון ופונביז. תפרח בכללי ישיבת נישה שבמגמת ירידה כבר שלוש שנים. וולפסון בשנתיים האחרונות די
סדר05.04.18
מה ההשתלחות? אתה עוד אחד מסורוצקין שמפנטז? הרשימה די נכונה ואל תדחוף את סורוצקין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי בנשמה05.04.18
אתה פשוט מדויק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סדר05.04.18
122
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש אחד05.04.18
121
ישיבה יוקרתית חברון. החליפות הכי יפות, התסרוקות הכי יפות. אבל לך תחפש מנין בבית מדרש. מבלי להכליל, זו הישיבה עם הכי הרבה בטלנים וריקנים. אפילו הפעילו שם רדיו בשבת. גרתי מולם, ואני יודע טוב טוב מה הולך שם. ועדיין חברון זה קלאסה לכל מי שמחפש שופוני. מי שבאמת רוצה להיות שקוע בתורה ודבוק בה שיחפש
אחד שיודע 05.04.18
שקרן ורשע?
א 05.04.18
120
חברון, פונוביז', בית שמעיה, נחלת הלויים, מאור התורה, יסודות התורה, שערי שמועות, סילבר, קול יעקב וולפסון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח08.04.18
בית שמעיה ומאור התורה לפני חברון ופונוביצ' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלוגלי08.04.18
להלן זה הדירוג הישיבות(אשכנזי וספרדי) חברון פונוביז משכנות התורה בית שמעיה ,וולפסון, יסודות התורה,תפרח,רכסים,קפלן,מא התורה
מרדכי02.08.20
119
שלומדים (או שאמורים ללמוד) בכל אותם הישיבות
פולה05.04.18
118
הסדר האמיתי בית מאיר חדרה ק"ס דברי אמת חמד ליזרוק שערי שמועות תפרח
דוד05.04.18
הסדר האמיתי מהסוף!!!
אא01.06.18
117
סקירה נוספת תעשה בהמשך גם על הישיבות הספרדיות. זה מה שכתוב בתחתית האתר כל מי שבוכה איפה הספרדיות
חיים 05.04.18
116
כמבקר מטעם משרד החינוך הייתי ברוב רובן של הישיבות שהוזכרו ואני חייב לומר שמההתרשמות מבחוץ שלי באף ישיבה לא מצאתי תורה ואצילות נפש במקום אחד כמו שמצאתי בישיבת נחלת הלווים בחיפה. על כל היתר או לפחות על רוב היתר אעדיף לא להרחיב.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א05.04.18
עם תעודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף08.04.18
115
לא הישיבה עושה את הבחור הבחור עושה את הישיבה!!! כול אחד צריך ללמוד איפה שמתאים לו ששמה הוא יוכל ללמוד ואם פונוביז לא טובה לו אז זה לא יקדם אותו בלימוד הוא רק יפול כול אחד צריך ללמוד איפה שמתאים לו באמת!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראפ05.04.18
מבינים את דבריך.
א 05.04.18
114
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שיודע05.04.18
113
ממש לא הבנתי הרי בחור צריך ללכת לישיבה שמתאים לסיגנון שלו. זאת אומרת שאי אפשר לדרג הישיבות ???????
משיח05.04.18
112
אותנו חינכו שישיבות זה לא אוניברסיטאות !המטרה זה לעבוד את ה' . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובד ה' בלי סטיגמות05.04.18
111
מיהם הבחורים הנמצאים בה והאם הם בוחרים לקלקל את שם הישיבה או להפך,לבנותה?!
אני 05.04.18
110
1 . חברון 2 . פוניבז 3 . תפרח 4. אור ישראל 5 . וולפסון 6 . קפלן 7 .מירפלד 8 . בית מתתיהו 9 . תורה בתפארתה 10 . נחלת הלווים .
הישיבשער 07.04.18
109
איזה עידוד לעולם התורה ממש מעכשיו כל שאר הישיבות יתחזקו כל כך בלימוד ויראת שמים ובכלל הישיבות מהעשיריה פשוט ימשיכו לעסוק בתורה ולא יהיה להם גאוה ובשום אופן לא יאמר אף אחד מהם "זהו אני בישיבה מצויינת אין לי צורך להשקיע"
אייזיק05.04.18
108
עם עובדות לא מתווכחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוריאל05.04.18
מאור התלמוד הינה ישיבה שתכליתה בינוניות, ואכן לא תמצא אותם בקדמת הבמה.. רק מתחת לראדאר... אלא אם כן הם יצאו לפוניבז' או ל"חיזוק"..
משה19.04.18
תכלס מאור התלמוד הישיבה שמתפקדת הכי טוב תפילות סדרים מידות ממש ישיבה ליגה
יוסי08.04.18
תכלס' אבל את החבר'ה פה לא באמת מעניין תפילות לימוד בניית האישיות עבודת המידות וכו' כי פה זה בסה''כ עולם השקר שתחתונים למעלה ועליונים למעלה
אסף05.04.18
107
אצל הספרדים 'יקירי' (באר התלמוד) מאוד מבוקשת וקשה להתקבל לשם
יעקב כ.27.05.21
106
אני הייתי מציע בחור שרוצה ישיבה פצצה בלימוד שלא נופלת מחברון ומפוניבז שילך לוולפסון .
שכן מבית וגן 09.04.18
105
שבחברון ופונביז שחרית שם מזוויע אז אני גר ליד חברון ולפעמים מתפלל שם אז זה לא מזוויע כלכ כך נכון שזה גרוע אבל כל דבר בפרופרציה וזה דבר גרוע מאוד וזה חסרון גדול אך מצד שני היים פעם ב12:30 בלילה בכל שאר הישיבות אפ' וולפסון וברכפלד ולנדא ריק בשעות האלה בפונביז וחברון שוקק חיים בבית מדרש תענוג גדול להיכ
יצחק08.04.18
104
מענין מי הקובע הרי הבחור הוא שעושה את הישיבה בכל ישיבה יש בחורים טובים ופחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ל05.04.18
103
אין חולק
משה05.04.18
102
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי05.04.18
101
שיח לא מתאים ולא מועיל,
דוד 04.04.18
100
מעניין שאין אף אחת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.04.18
הרי אתם מתים להתקבל לישיבות האשכנזיות, אז ברור שהטובות הן אשכנזיות...
מבסוט04.04.18
מהאשכנזיות!! (כמו שערי תבונה וכו')
א04.04.18
ח ופחות מחפשים דת שהיא גזענית נטו
בני הפרנק04.04.18
הישיבות הספרדיות''כת בסוף הכתבה.קשה לקרוא בלי ניקוד?
יאיר04.04.18
לצעירינו עורכי הכתבה לא התעניינו מי מהישיבות מקבלת בחורים בעלי מידות טובות ביישנות ורחמנות שהם סימנים לבני ישראל מדור לדור אלא שאלו למי יש שם, מי משחק את הפוזה להוציא את הנשמה להורים לקבל את בניהם, וכן שאלו על כישרונות איך אמר לי ראש ישיבה לפני 20 שנה למה לנו לשדות בשדות זרים פשוטו כמשמעו ב״ה לפני ש
דני עמוס05.04.18
99
ישיבת לנדא היכל יצחק ממוקמת במקום השלישי בעולם הישיבות
כיום25.12.19
98
ועל ראש הישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק04.04.18
97
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.04.18
שם זה משהו מיוחד היו צריכים להכיר את הלכלוך מבפנים יש להם דרך ארוכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר05.04.18
הרב דוד יוסף למד באור ישראל הקטנה וחברון [שהם כידוע ישיבות אשכנזיות]
מתי צורף02.06.20
96
סלבודקא הרבה יותר מאורחות תורה!!!!! מרנן ישישי ומנהיגי התורה - הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש!!!! גאוני עולם ותבל!!! מה זו הפוליטיקה הזו שלא לכתוב את סלבודקא?!?!?!?!
מאיר רובינפלד05.04.18
הישיבה.. [וממש לא חסר דוגמאות]
א 05.04.18
95
עשרייה בישיבות ספרדיות ברמת הביקוש להתקבל: מקום ראשון: רכסים מקום שני: באר התלמוד - יקירי מקום שלישי: בית שמעיה מקום רביעי: יסודות - הרב לב מקום חמישי: שערי תבונה מקום שישי: כסא רחמים מקום שביעי: משכנות התורה מקום שמיני: מאור התורה מקום עשירי: אהל יוסף לא יודע מה הרמה של הישיבות האלה אבל אני יודע
רפאל ה27.02.21
חסר לך מקום 9
אריק05.05.22
94
מצחיק מאוד הפלג המבולבל... אינטרנט מדרג את הישיבות....
רפי15.04.18
93
לכו לעזאזל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתי07.04.18
92
אם נלך על מותג. חברון 1. ואם על שטיגעען אמיתי וחזק רק ארחות תורה שיפשוף רק פונוביז כל השאר חיקוי בגודל מוקטן תבדקווווו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר05.04.18
91
פחחחחחחחחחח!!!!!!!!!!
משה04.04.18
90
למי שמבין באמת 1 חברון 2 פונביז 3 תפרח 4 קפלן 5 וולפסון 6 אור ישראל 7 תורה בתפארתה 8 בית מתתיהו 9 מיר ברכפלד 10 אורחות תורה ומי שאומר אחרת פשוט לא מבין
רשם ותיק01.07.22
89
בתור אחד שמסתובב בבני ברק ופוגש בחורים משתי הישיבות ולא מצאתי שום הבדל ביניהם מבחינת מראה חיצוני והתנהגות. אולי מישהו יכול לתת לי חילוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח08.04.18
לבד בין תלמידים מקבוצות שונות ולאחרונה גם שוטרים שבאים לשמור על ה"סדר"ים...
שלי 12.09.18
בפונוביז' תמצא יותר כשרונות
נתניה17.09.21
88
לבחור ספרדי יסודות התורה - הרב לב חברון פונוביז סולובייציק מאור התורה בית מתיתיהו סורוצקין קפלן תפ הסקר הנכון והאמיתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף08.04.18
היא לא מספר 1 אף לא בישיבות הספרדיות.. אולי מספר 6-7.. הסדר בספרדיות הוא בערך 1. יסודות (זיאת) 2. מאור התורה 3. בית שמעיה 4. רכסים 5. אש התלמוד 6. יסודות התורה 7.באר התלמוד... ואולי שכחתי עוד איזה ישיבה באמצע..
לא יסודות לבניק12.08.18
שכחת את תפארת הלוי
שאול03.07.21
רואים ששניכם מושפעים מרשמים הסדר הנכון בישיבות הגדולות הוא כך יסודות התורה יקירי ירושלים משכנות התורה מאור התורה בית שמעיה רכסים יסודות זיאת דעת חיים ועוד אבל זה פחות או יותר הסדר הנכון מבחינת הישיבות האמיתיות ולא סתם אינטרסים של רשמים שמחפשים לדחוף את הישיבה שלהם בכל כותרת כל השיבות שמניתי כאן
הישיבשערס'18.07.20
87
צודק חלקי מה אן תפרח ואורחות תורה כל השאר זבל מישהו פה נכנס לשחרית בחברון????!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי05.04.18
86
שערי שמועות היא ישיבה שהיא מתכון בטוח לבחור להישבר ולכן פלא שבכלל הזכרתם אותה. קודם כל היא במושב ואין מה לעשות במושב הזה. כשבחור רוצה קצת להתאוורר הוא לא יכול וחוץ מפרות ברפת אין מה לראות שם. מעבר לזה ששם לא לומדים בקיאות והכל סביב העיון באשליה שהם המשך של ישיבת וואלוז'ין או בריסק. בחור שלומד 3 סדרי
שמעון שפירא05.04.18
85
אתם הכי טובים והכי יפיםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה05.04.18
84
הרשימה פשוט לא משקפת כלום! איפה לנדא????????????????????
יוסי05.04.18
83
לא נושרים אלא מונשרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה05.04.18
82
בכל פעם, אני שואל את עצמי, האם יש תהום רדידות נוסף שניתן לרדת אליו? ואני בטוח שלא. ושוב אני מופתע. כנראה אני נאיבי.
דוד יעקב05.04.18
יידעו למה לשאוף.
א 05.04.18
81
בתור רשם של ישיב"ק דווקא אני חושב שישיבת מן ההר ביתר היא מקום 10 אצלינו בירושלים והמרכז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי אונסבכר05.04.18
לדעתי תורה בתפארתה היה צריכה להיכנס לפני שערי שמועות וכ'ו אבל אין ספק שגם מן ההר בזינוק מטורף
יוסי מן11.04.18
80
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש אחד05.04.18
79
אין על נחל׳ס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.04.18
78
בדקתם פעם באמתתת בכמה בחורים קמים לתפילה ב..חברון? בפונביז? הכל עורבא פרח.אין יראת שמיים בגרוש.גם המדד הנוכחי אפס מאופס.ואחרי זה הולכים בחורים מסכנים ומתראיינים לערוץ 2 ואומרים בטח צריכים לקבל מיליון . חצי מליון וכן הלאה... ברור שכולם מבינים שהכל שם רקוב מביפנים חוצ מכמה צולים שלא קלטו את עצמם וכולם
פרענק גאה!05.04.18
אבל זה לא משנה מה אנחנו אשכנזים ספרדים הכל בעבלעך.
א 05.04.18
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ומה פתאום לחוות דעת על ישיבות דרך ווצאפ.05.04.18
76
לעבור את מבחני הכניסה הקשים של הישיבות הקטנות נהרדעה ונהורא.
דן05.04.18
חחח נהרדעא ונהורא לא מצליחות לעבור את המבחנים של מערבא אבל מבחינת מאנצ' של בחורים נהורא עדיפה על כולם
מיסטר איקס10.06.21
75
סלוביציק
ערן17.07.19
74
ברור שתפארתה הכי טובה
ללא שם20.01.19
73
וכמו תמיד אוהבכם רק דברו בנחת ובלי עצבים.
א 05.04.18
72
הם לומדים בשביל מעמד...ועוד כל מיני דברים חולפים..... "לימוד לשמה......".......?!
הקדוש ברוך הוא05.04.18
71
למה עירבבו סגנונות תעשו תחקיר בתוך כל סיגנון משלו ככה זה יותר אמיתי ומהנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי05.04.18
70
ארחות תורה רק שבע? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי05.04.18
69
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד05.04.18
68
מעניין אף לא ישיבת ספרדית אחת לא רשומה חזק וברוך לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עופר קשאני05.04.18
67
אם כי ברור שהדירוג לא מדוייק. בכלל, הלוואי שיעברו בישיבות למודל יותר מסודר (קורסים ומבחנים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חברון מאז ולתמיד05.04.18
66
כידוע ולמרבה הצער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק05.04.18
65
ל145 איפה אתה חי הייתי מדרג את משכנות התורה במקום ה-11 (עם כל הכבוד...)
מ10.08.20
אחד עשרה???????????? אתה אמיתי איתי???? היא בין החמישיה הפותחת
חנה מירלה26.07.21
היא לא מהחמישיה
יוסף חברוני23.05.22
64
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל134 אליעזר פורת 17.04.18
63
תורה בתפארתה סורוצקין ומן ההר פשע שלא נכנסו לרשימה
יוסי מ11.04.18
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י.א.04.04.18
''סקירה נוספת תעשה בהמשך גם על הישיבות הספרדיות.''
דוד04.04.18
61
השורה הראשונה: יסודות זיאת, יסודות לב, מאור התורה, בית שמעיה, רכסים. שורה שניה: דעת חיים, אש התלמוד, תפארת לוי, משכנות התורה, באר התלמוד. שורה שלישית: אוהל יוסף, שערי תבונה, דרכי דוד.
דניאל12.07.21
60
מה אם הישיבה של מרן פוסק הדור הגאון רב משה שטרנבוך ראב''ד העדה החרדית זה צריך להיות מהשלש הפותחות
גרוניך05.06.18
59
חושב שצריך לדרג את חברון במקום ה30 הישיבה עוברת שינויים מרחיקי לכת ואם לא תעשה פרסה(כמובן הכוונה להנהלת הישיבה ולא לראשיה...)תדרדר לבית חרושת קלאסי לבחורי ישיבה. חברונער'ס תתעשתו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חברונאי07.04.18
58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתחסד.05.04.18
57
לנדא נמצאת בחמישיה הפותחת לפני וולפסון(נכון שעלו אבל ירדו פלאים מאז שהרב לנדא פתח את ישיבתו ולקח את טובי הבחורים בירושלים, שרובם הלך לוולפסון וחברון והיום מבכרים את ישיבת היכל יצחק.
יוני05.04.18
56
1. חברון 2. פוניבז 3. תפרח 4. אור ישראל 5. וולפסון 6. קפלן 7. בית מתתיהו 9. מירפלד 10. תורה בתפארתה .
הישיבשער המבין 05.04.18
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עופר05.04.18
אחי, עופר היקר יש בפ"ת ישיבה שנקראת אור ישראל יש שם חברה מוכשרים יותר מכל מקום אני דיברתי שם עם בחורים והייתי ביחידה מובחרת בצבא כולם שם יכולים להיות מבכירי צהל גם יש משמעת הזויה אם הייתי חרדי רק לשם הייתי שולח
מוישי05.04.18
אני יכול להטיח לך שמצד השכל הם לא רואים את מי שאמרת ממטר.זה בלי להכנס לעניין הדתי המוסרי והאנושי. עיין ערך ביבי, ברק ולא רק הם....
מה אתה מבלבל05.04.18
פי ממאה ממך, החילוני שבקושי יודע פרשת שבוע. ואם תרצה אני יסביר לך מדוע.
א 05.04.18
מהישיבות שנזכרו למעלה, הוא פצצת כישרון מהלכת.
היי05.04.18
54
בושהההההה גדולי הדור יוצאים מעדות המיזרח גדול הפוסקים יצא מיפורת יוסף לא מיתבישים זורקי שולחנות וווווווווומא לא הכל נישכח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק05.04.18
ומה זה משנה ספרדי אשכזי, אתה ילד.
א 05.04.18
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי יודע מה עם באר התורה ???05.04.18
בקרשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מבין07.04.18
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי05.04.18
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי05.04.18
50
א. מאור התורה בית שמעיה משכנות התורה יסודות זיאת יסודות לב רכסים (אלה שורה ראשונה) ב. דעת חיים שערי תבונה אוהל יוסף באר התלמוד אש התלמוד (שורה שנייה) ג. תפארת הלוי שיח יוסף דרכי דוד תורת דוד (שורה שלישית) נ.ב לא ברמתה של הישיבה אלא בביקוש להתקבל אליה
אליאור05.07.21
תפארת הלוי בשורה שלישית חחחחחחחחחחחחחחחחחח......
נתניה17.09.21
תכלס תפארת הלוי מהשורה הראשונה
יעקב12.07.21
49
ומה עם ישיבת אור אלחנן ברשות מררה"י הגר"צ וינפלד והגר"א חדש??
קישקוש15.04.18
48
הרי אין באמת הבדל בניהם לכל הישיבות שהוזכרו רק הבדל קטן בצבע הבגדים
משלי שועלים04.04.18
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
טי05.04.18
47
עשרת הישיבות הטובות שהצליחו השנה שנת תשפ"א בעולם התורה הספרדי הן: א.משכנות התורה ב.מאור התורה ג.יסודות התורה ד.יסודות ה.באר התלמוד ו.דעת חיים ז.רכסים ח.אש התלמוד ט.קול יעקב (למרבה הפלא אבל כן) י.(אוהל יוסף, שערי תבונה , תפארת הלוי, דרכי דוד)
אליאור02.08.20
חחחחחח... תפארת הלוי מקום 10 ומשכנות התורה מקום ראשון
משה03.07.21
רציני איפה בית שמעיה
נהוראי55619.10.20
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני15.04.18
אהבתי
סיימון05.07.18
45
היכל יצחק לנדא נמצאת היום הרבה לפני מיר ברכפלד ובית מתיתיהו ושערי שמועות . ומה אם תורה בתאפרתה . ע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 07.04.18
לנדא לא יותר טובה ממיר ברכפלד מכל כיוון שהוא
...09.04.18
44
תמיד היתה ותמיד תשאר מספר אחד אין מה לעשות
נעמה05.04.18
43
הכושל
בחור מחברון05.04.18
42
קול יעקב יסודות לב רכסים דעת חיים מאור התורה יקירי ירושלים ברכת אפרים רינת התורה אור לציון משכנות התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמאוואן05.04.18
1. הסדר לא נכון בכלל.... 2. יש ישיבות בעשיריה השניה והשלישית.. 3. מה עם יסודות זיאת?
בחור שמבין12.08.18
שערי תבונה בולע אותם..... שתגדל תבין!!!
אחד שמבין01.06.18
יש לך טעיות רציניות יש כאן כמה ישיבות מהשורה השלישית וכו' לדוגמא שורה ראשונה מאור התורה יקירי ירושלים משכנות התורה רכסים יסודות לב דעת חיים שורה ב' ברכת אפריים רינת התורה שורה ג' אור לציון קול יעקב
הישיבשערס'18.07.20
תפאר הלוי מקום ראשון
שימעוני03.07.21
41
שטויות והבלים זה מה שמעניין אותך????? 10 ישיבות מובילות עלק....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
avi05.04.18
40
אם יש הכי הרבה ביקוש זה אומר מה?? ומי קובע את מדד השטייעגען? נניח שכוווולם רוצים חברון .. זה כי לומדים שם הכי טוב ? כנראה שלא .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james05.04.18
זה כתבה בשביל נייעס. בכל הישיבות יש טובים ובטלנים לפעמים יש קצת הבדלים.. ממש לא צריכים לרגש בחור כדי לקבוע לאן הוא מתאים, הוא מגיע לכולל אין שום הבדל.
א 05.04.18
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בית וגן05.04.18
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.05.04.18
37
אתה צודק, אין כמו נחל׳ס בחיפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גל05.04.18
36
אין השוואה בכלל לנדא לפחות מקום 6 וואי לפני קפלן ועוד.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד05.04.18
35
לא ולא
דובי סורוצקין05.04.18
34
שבאבניקים משפיע עליכם חזק, אה? די עם השטויות האלו, זה נשמע מריבת ילדים (אבא שלי הכי חזק...)
רבקה05.04.18
33
אבל למען האמת בה קבעו את המדדים בצורה מדויקת שנראה שלא היה כאן שיתוף פעולה של הרשמים והצוות אלא נטו של הנסקרים, כי אכן דמות כראש ישיבתם אין לאף ישיבה כיום, וצוות צעיר ונמרץ המשקיע בכל בחור כל הכוחות, הוי אומר משגיח לכל שיעור משיב לכל שיעור זה מתכון בטוח שהנחיל רק הרב וולפסון, ושכחו לציין את הבוגרים,
שלוימי גליס05.04.18
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.04.18
31
משכנות התורה זה ישיבה שמלמדת את הבחור להיות אדם נכבד ומוערך וגם לימוד מיוחד אפילו שלא למדתי שם אבל הישיבה הזאת בכותרת אצלי ישיבה שאין לתאר את הבחורים שיוצאים משם בהצלחה
משכנות התורה14.02.19
ישיבה מעטירה ושמים דגש על לימוד ונכבדות ויראת שמיים של הבחור
מרדכי01.03.19
אתה מגזים אחשלי
לא17.09.21
30
אני בחור משיעור "ג מאחד הישיבות הקטנות הטובות בירושלים ואני מבולבל לגמרי מהכתבה לאיזה ישיבה גדולה ללכת האם משהו יוכול להמליץ לי על כמה ישיבות מצוינות שלא לוחצות מדי על הבחור והם לא סגורות מדי ולא פתוחות מדי ?
יעקב ישראל08.04.18
29
הישיבה היותר טוב בארץ הוא וולספון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו 05.04.18
28
אם ההוא הכניס את סילבר משמע שהוא לא מכיר את עולם הישיבות ואם הכנסת את שערי שמועות אתה לא מבין בישיבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי05.04.18
27
וולפסון הכי טובה שיש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלימלך 05.04.18
26
למדתי בכנסת ישראל ועטרת ויש לי חברים מחברון. אבל הילדים של השכנים שלי לומדים בכסא רחמים וזה משהו אחר לגמרי היראת שמים שם יותר אמיתית בהרבה. כאשכנזי לא יודע אם יהיה לי אומץ לשלוח לשם את ילדי אבל מקווה שאזכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה רייך 05.04.18
הכל אותו דבר, אל תוותר ותשלח לשם.
א 05.04.18
25
אין כזה דבר ישיבה טובה. יש רק ישיבה מתאימה. יראת שמים בישיבות הנ"ל לצערי אין כ"כ לעומת הישיבות הספרדיות למשל כגון יקירי ירושלים לצערנו כולנו יודעים כמה "קדושה" יש בחברון אז שנו כותרת ל "הישיבות הסבירות ביותר שבניכם יקבל דירה על צוואר חמיו וחמתו" או משהו כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ04.04.18
ביקרי ירושלים, ואל תדאג אתה ספרדי לא לחוץ מלהתחייב לחתן..
א 05.04.18
24
יודעות רק שור שנגח, את נשמתם ובוראם לא הכירו כי הם לא לומדים פנימיות התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם04.04.18
והם לומדים או שומעים מוסר וזה היר"ש שלהם, גם בלי תניא.
א 05.04.18
23
תורה בתפארתה במקום שערי שמועות!
יאיר04.04.18
22
ישיבת איתרי מעל כולם!!!
ישיבשער04.04.18
21
גברת מירי ברנשטיין את אשכנזיה לא? איך בדיוק שברו את הבן שלך? תחשבי מה עוברים הספרדים בכדי להתקבל לישיבות הנ'ל הורסים להם את החיים אבל הם אשמים הם רודפים
יונתן04.04.18
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ענדל04.04.18
19
1. אור ישראל 2. פונביז 3. תפרח 4. חברון 5. תורה בתפארתה 6. קפלן 7. וולפסון 8. סורצקין 9. מירפלד 10. לנדא
טוביה04.04.18
ווולפסון יותר מאור ישראל
תיקון09.04.18
18
לפי דעתי הישיבה היקרה במגדל העמק הטובה ביותר לא רק בארץ אלא בכל העולם כולו ואשרי מי שלומד ולמד שם
בעלשם טוב04.04.18
17
בלי הספרדים הם לא היו מרגשים טוב כל ההרגשה הטובה שלהם שהם לא ספרדים בזכותנו אתם מצליחם
חיים04.04.18
מהראש שלך מה אתה, ו"תתבולל".. ותשמור רק את ההלכות ולא את המנטליות. [שהשתנתה לכולם.]
א 05.04.18
16
כל מי שאחראי לכתבה הזו כנראה מעולם לא היה בן ישיבה. ישיבות לא ניתנות לדירוג. קשה להאמין שבמגזר הישיבתי יש מישהו שכל כך רדוד עד כדי כך.
דוד04.04.18
כבר לא כל כך עמוק.
א 05.04.18
15
הרסתם את העדינות ואת המבחן המתמיד שכל ישיבה עומדת בה להוכיח את עצמה, כי כשזה כתוב כבר לא צריך לדפוק חשבון. אבל אם כבר, אז כן, וולפסון שווה את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה04.04.18
14
מהכתבה שלכם משמע שמשה קיבל תורה מסיני ומסרה לליטאים וכאילו שאין את התלמוד הבבלי שבא מבבל (עירק) ואין את הרמב"ם והרי"ף והרשב"א וכו וכו מאות רבות של גדולי עולם ראשונים ואחרונים שהיו אצל הספרדים וכן כל הישיבות שהיו בארצות המזרח והמערב עד ישיבת פורת יוסף בדורינו שזכתה והצמיחה את מרן רשכבה"ג הראשלצ רבינ
ספרדי שגאה בספרדיות שלו04.04.18
לא התלונן. בברכה
א 05.04.18
13
יבוא יום וכל האשכנזים יתחננו להתקבל לישיבות הספרדיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין על הספרדים04.04.18
אשכנזי.
א 05.04.18
אבל היום הזה לא יבוא..
אלי04.04.18
12
מה זה לא מצחיק כמו שאתם רואים מנסים לדחוף את קפלן לרשימה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבה מבוקשת 04.04.18
11
וולפסון מקום חמישי??? יש רבות וטובות ממנה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.04.18
10
נקרא היום אחד התותחים!!! למדנים!שטייגניסטים! ... אחלה ישיבה........ (שטרובניקים!)
אחד שמבין.04.04.18
שערי תבונה ישיבה חזקה!!! גם הגדולה וגם הקטנה...
ישיבשיער05.04.18
אולי יש שטייגען אבל היר"ש...........
הישיבשערס'18.07.20
9
ראשית אור ישראל נחשבת יותר מתפרח מכיון שהיא ישיבת מרכז לא צולים ולא מודרנים וממילא באים לשם שורה ראשונה שנית קפלן ישיבה הרבה יותר טובה מוולפסון נחלת הלויים ודאי יותר טובה משערי שמועות ללא ספק תורה בתפארתה יותר טובה מאורחות תורה ודאי ומכל שלל הישיבות שם לפי דעתי הדירוג הוא: 1. פונביז 2. חברון 3. או
אלי04.04.18
צודק בהחלט
ישיבוחער27.12.23
8
הכל שטיות מי שבאמת מבן יגיד שנחלת לא סופרת את מירפלד ועוד כמה מהישיבות שם הכל שטיות
בנדה04.04.18
דבר ראישון הספרדים חו שאתם שלב ב אתם גם מוצלחים אז תפסיקו ליהיות נחיתים וגם ההוא של נחלת אני מבין שיש לך חסכים שלא היתקבלת לברכפלד אבל למה אתה את השטיות שלך אומר בקול עדיף שתישמור את זה לעצמך
יהודי עובד ה 04.04.18
תאמין לי שאני מכיר טוב מאד את שתי הישיבות הנ"ל מירפלד בחלקה הגדול זה חילונים שעושים שטיעגן סדר א נחלת זה בחורים עדינים עם יראת שמיים ושטעייגן אכותי הא והתקבלתי למרפלד ולנחלת ולא הלכתי לאפאחד מהם
בנדה04.04.18
7
וישיבת כיסא גלגלים , ומעוז חיים בקרית אתא , מה נסגר יש מלא ישיבות טובות
הרנטגן04.04.18
6
חוצפה אין על בית שמעיה הספרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וו04.04.18
5
כנראה שזה תקלה במערכת.........
erik04.04.18
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה04.04.18
אין כאן כמעט שום שמץ של אמת, הכל ענין פוליטי או אינטרסי. אני עוסק ברישום כבר 12 שנה. מכיר את הענין יותר טוב מהכתב שחושב שהוא מבין. כתבה לא נכונה ומוטית בעליל, אז במטותא ממך, אל תתרגש!
יענקל04.04.18
ני חג כל כתבה אוהדת הנאהד הזרים כסף למערכת זה הכל עלמא דשקרא גם כתבה זו אותו חארטא
עלמא דשקרא05.04.18
הגעתי מישיבה (ידועה) במרכז הארץ לישיבת קרית מלאכי, היו אתנו שם עוד בחורים מישיבות "שחורות" מולפסון ברכפלד בית שמואל קרית מלך ועוד איזה 2 שלא זוכר מאיפה באו. כולנו הסכמנו שאין כמו "קרית מלאכי", מבקשים אמיתיים בלי לבלבל את המח.
מנחם ברוך05.04.18
ה ש-''סקירה נוספת תעשה בהמשך גם על הישיבות הספרדיות.'' תלמד לקרוא עד הסוף! או שתעשה בדיקת עיניים.
יאיר04.04.18
3
בשונה ממעמדות במקומות אחרים שנוצרו בשל חלוקת סמכויות הכרחית, כאן אין לזה מקום ואסביר: בבית המקדש היו כהנים ולווים ומשפחות שונות בכהונה שידעו לעשות דברים שונים, ומכאן יש מקום לחלוקה ואולי אף לדירוג. מי שידעה לעשות קטורת שימרה את הכח לעצמה. אחרות יכלו רק לקנא. בצבא, להבדיל, סיירת מטכל יודעת לעשות דברי
מתנגד בכל תוקף. כנסו04.04.18
2
מעניין....
עינב04.04.18
הצוות הטוב ביותר בעולם התורה נמצא בקול תורה, אבל יש שם קן של עצניקים. חלקם בדרך החוצה.
ירושלמים04.04.18
לא דובים ולא יעד גם בלי עצניקים הישיבה צוללת למטה לתחתית אין צד אפי' הכי קטן בעולם שתהיה בעשיריה (אחד שנמצא שם ועצוב לו מהנראה לנגד עיניו).....
אני 05.04.18
1
1.יסודות זיאת 2.מאור התורה 3.יסודות לב 4.דעת חיים 5. רכסים 6.בית שמעיה 7.אש התלמוד 8.באר התלמוד 9.משכנות התורה 10. אהל יוסף ב"ב
ישיבשערס16.02.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24