כיכר השבת

"הם יזכרו לנו" | צפו

הגר"ד לייבל: "אנחנו עושים טעות עם התמיכה ברפורמה"

הגאון רבי דוד לייבל מתייחס לאחת השאלות הבוערות כיום במדינת ישראל - הרפורמה המשפטית, ומציג את עמדתו מה הציבור החרדי צריך לעשות | צפו בווידיאו (חדשות חרדים)

176
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | עודכן ב-י"ג באב תשפ"ג | 31.07.23
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשפ"ג | 31.07.23
הגר"ד לייבל
הגר"ד לייבל

נשיא אחוות תורה, הגאון רבי דוד לייבל, מסר אמש (ראשון) שיעור בביתו, לאחר השיעור, הציג בפניו אחד מתלמידיו, שאלות אקטואליות בנוגע לרפורמה המשפטית. "כיכר השבת" עם התמלול והתיעוד המלא.

אנחנו רואים שבעקבות המחאה יש שנאה שהולכת וגוברת כלפי המגזר החרדי. השאלה היא האם יש לנו החרדים איזה תפקיד בקשר לקרע בעם ואם כן מהו?

הגר"ד לייבל: "אני חושב שמוסרית יש לנו תפקיד. חרדים צריכים להיות דוגמא של אחדות, של שלום. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. יש גמרא שאומרת שאחאב. הצבא של אחאב היו הולכים למלחמה ולא היו נופלים וצבא של דוד כן היו נופלים. הגמרא שואלת, הלא צבא אחאב היו עובדי עבודה זרה וצבא של דוד שמרו הלכה. אצל אחאב הייתה אחדות".

השיחה המלאה | צפו

"אנחנו מדקלמים", טען הגר"ד לייבל והוסיף: "אמירות של אחדות ואחדות ואחדות ואנחנו צריכים להיות מובילי האחדות. יש מאות אלפי אנשים שיוצאים כל שבוע במשך חודשים. כנראה שמאד מאד מאד כואב להם. וגם מי מהחרדים שלא חושב ככה, אבל הנזק של הקרע הרבה יותר גדול מהרווח שאנחנו יכולים להוציא אותו. ואני חושב שיש לנו תפקיד מהמדרגה הראשונה ללחוץ להסכמות רחבות. זה במישור המוסרי".

"במישור הפרקטי", הוסיף לבאר הגר"ד לייבל, "כמו שעכשיו הימין מחר זה יהיה השמאל והם יזכרו לנו את ההתנהגות שלנו. למשל אם העם יתעייף מההקצבות והליכוד יש עתיד והמחנה ההמלכתי יהיו ממשלה, אני לא חושב שהליכוד ידאג לאינטרסים החרדיים".

לדבריו, "אנחנו עושים טעות גדולה. כי עכשיו ברור שהליכוד לא ידחוף עכשיו לא חוק גיוס לא חוק נכד לא חוק לומדי תורה. זה שמן למדורה. אנחנו במצב שהם מנסים לאסוף את השברים, לא רוצים להמשיך הלאה. אנחנו לא משחקים טוב את המשחק הפוליטי".

לכאורה זה מאוחר מידי. כבר תפסנו צד. זה כבר קרה. את הנעשה ניתן להשיב?

הגר"ד לייבל: "תמיד אתה יכול להגיד זה כבר נעשה. מכאן ולהבא יש לנו אמירה אם אומרים בפומבי אנחנו לא נמשיך. הלא בליכוד עצמו כבר יש כמה אנשים שאומרים שלא ילכו לחקיקה חד צדדית. אז אם כל חברי הכנסת החרדים יאמרו את זה, זו אמריה שמרגיעה את הצד השני ויוכלו לזכור לנו אותה ביום מן הימים".

אנחנו יודעים שהבג״צ רדף אותנו במשך הרבה שנים, בהרבה הקשרים תמיד היו נגד המגזר החרדי.

הגר"ד לייבל: "קודם כל אפשר לשכוח את המעונות אפשר לשכוח את הקומה הכשרה שאנחנו כל כך מדברים עליה שבגץ מנע מהנדל לעשות רפורמה. אפשר לשכוח שכל יום שני וחמישי איזה אדמורות או חסידות פונים לבג״ץ, לפונוביז' יש שם מינוי כבר 20 שנה וכל חרדי נמצא בבג״ץ אבל בא נשכח את כל זה. אבל כשמטפלים מטפלים בהסכמה רחבה. כולם רואים יש בעיה אבל יש הסכמות רחבות".

תוכן שאסור לפספס
176 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
כבוד הרב מה הציעו לך בשמאל?????????????
חיים31.07.23
כמה רוע וכמה שנים של שטיפת מוח בכזו תגובה אחת קצרצרה! ממש במשפט אחד הצלחת לתמצת את האישיות הפיצפונת שלך. ממש גאוני.
כמה…31.07.23
יש לך את זה בטיפטיפה יותר מנומק או שבכל משפט שלך אתה חייב להוסיף שורה מלאה סימני שלה כדי לשכנע את עצמך עוד קצת? כי עלינו זה כבר לא עובד
אוואדע31.07.23
97
עוד אחד
נתי31.07.23
כן. עוד אחד שמאחוריו עוד הרבה חרדים לא שנוררים
קלמן31.07.23
איזו התנשאות כלפי אברכים. אתה אבק לרגליהם.
רות 31.07.23
איזו חוצפה כלפי תלמידי חכמים, תתבישי לך!!! את אבק לרגליו
שושי02.08.23
אתה עוד אחד, עוד אחד שמעיז לדבר על גדולי ישראל, אה עוד אחד חצוף שאין בו טיפת דרך ארץ, וכן הרב לייבל הוא עוד אחד מחכמי ישראל.
חרדי שומר תורה ומצוות02.08.23
96
ללקק לשמאל ושולמית אלוני הצהירה שתלבש שטריימל למען השלום.. ידוע איך זה נגמר...
כבר היה ניסיון31.07.23
כידוע דגל התורה הם אלו שבהתחלה רצו ללכת עם אלוני
היבטוריה31.07.23
כל מי שהוא לא ביבי הוא שמאל, הבנתי נכון? תפנים את זה שכמעט כבר אין שמאל במדינה, ורב המשותף בין בוחרי הליכוד לבוחרי גנץ ולפיד הרבה יותר ממה שמחבר אותם לחרדים שלא תורמים כמעט כלום למדינה. העיקר שיש את מי לשנוא. בושה
הבנת את זה?31.07.23
יש לך סלנג שממש נותן חשק להיות חרדי. אשריך ואשרי אמך יולדתך
משהו01.08.23
בינתיים מי שמלקק היא הדבוקה הדביקה החרדית ה׳מלקקת׳ לביבי כמו לעגל הזהב בתקווה שימשיך לשפוך עליהם קצבאות והקצבות. מה לא הפריע לו בעבר להעיף אותם לאופוזיציה!
להקת הלקקנים 01.08.23

הצגת כל התגובות

95
לא שואלים אותך עם ליתמוך אוו לא ליתמוך תמשיך לילמוד תורה וזה לא אמור לענין אותך
יעקב31.07.23
שאלו אותו שאלה והוא ענה לעניין
אלי31.07.23
דווקא אני התעניינתי מה דעתו של הרב לייבל בענין התוסס הזה. תודה לכיכר השבת על הבאת דבריו. כתומך רפורמה (כנראה) אתה אמור לתמוך בדמוקרטיה וגיוון דעות.
בני ברקי31.07.23
גיוון דעות אצל ה"ימנים" "אוהבי ישראל" ??? הם יודעים לדקלם רק מה שהקיסר ביבי מכתיב להם.
מה?31.07.23
ואותך מישהו שאל מה דעתך? הבל הבלים
גם כן31.07.23
94
חחח..יש מנהיג לדור..חחח..השמאל והבגץ ידאגו שתהיה פה מהר מאד מדינת כל אזרחיה..וחלום המדינה היהודית הלך לעולמו..בזכות הקברן אהרן ברק ועוזריו..
שייע31.07.23
ארה״ב היא מדינת כל אזרחיה וחרדים חיים שם מצויין.
חמורבי31.07.23
שם זה גויים, כאן אם זה לא מדינה יהודית, אז תחזיר בבקשה את הגזילה לילידי המקום הערביים שקדמו לציונים!
כשמך31.07.23
השאלה לא על חרדים מותק. בארה"ב רוב היהודים מתבוללים!!! זה יהיה התהליך שינסו להוביל פה כשיהיה כל אזרחיה וכל ילדה תוכל להתחתן עם פליט אריתראי "ישראלי" (שהרי הוא שירת בצה"ל)
מאיר31.07.23
בין כך זה לא מדינה יהודית (ומעולם לא היתה), רק בגלל שנתניהו מחלל שבת בפרהסיה, ומתנגד לחוקי ההלכה, ובנוסף מתנגד לערבים, לכן ממשלה בראשותו זה "מדינה יהודית"?!
הבלוף של הימין הצבוע!31.07.23
מה זה ׳מדינה יהודית׳? אנשים מזוקנים בשחור ולבן שמטיפים מוסר לכל העולם ומושיבים בראשם עושק גננות ואסיר לשעבר? איזה יופי
נו שויין31.07.23
מפורסם בכל העולם
וגם תועבה בכנסת31.07.23
93
זה הדוד סתיו החרדי!
אהרן31.07.23
לפחות עם דעה עצמאית אין שם איזה נכד שמערבב, אני משוכנע ואתה מעריכים יותר את אלו שעצמאים בדעותיהם ולא מפחדים מעסקן דרג ג' מה לומר.
לפחות31.07.23
זרקת בוץ? עכשיו רק תגיד מה יותר גרוע, רב סתיו, סליחה דוד סתיו שכל חטאו הוא הכיפה השונה משלך, הרב משלנו שפסגת הקריירה שלו מביאה אותו לכלא מעשייהו?
יופי31.07.23
ואתה אהרן ברק החרדי!
בני ברקי31.07.23
דוד סתיו זו קללה? וכל זה כי הוא לא מחופש לחרדי? בינתיים הוא לא קשור לשום מעשה שחיתות, אבל זה לא מפריע לך, נכון? כל עוד המושחת הוא חרדי. הפשע ההרבה יותר גדול זה… כיפה סרוגה כמובן.
אהרל’ה אהרל׳ה01.08.23
אתם חיים בבועה וקשה לך לראות את האמת
אליהו31.07.23
92
צודק ב100% , השקפת עולם אמיתית למתבונן
שמעון31.07.23
91
גם החכים החרדים הבינו מאוחר מדי שזה עושה לנו רק נזק
צודק31.07.23
החכים עוד לא הבינו. ולפי החוק שהם העלו יום לנחרת כנראה הם לא יודעים מה פירוש המילה נזק
אאא31.07.23
90
מקודם אמר שמבין ברפורמה של השכלה...עכשיו הוא מבין בפוליטיקה... בקיצור הדובר הוא "משכיל פוליטיקאי" ..
איזה31.07.23
ואתה טוקבקיסט בכיר
אריה 01.08.23
אני בטוח שאתה בתור דוגמא מגיב רק בנושא אחד בשיחות אחה״צ בכוילל. אם שואלים אותך בנושא אחר אתה עונה בענווה שזהו לא התחום שלך. צדיק׳ל מזויף
כמובן01.08.23
89
איזה חכם מכיר את מקומו ... האם הוא מגדולי הדור ??? שישב בשקט .
איזה31.07.23
כן. אצלי הוא אחד מגדולי הדור. ומדוע אתה לא מכיר את מקומך ויושב בשקט? אתה אולי אהרן ברק החרדי שסותם פיות ודעות?
בני ברקי31.07.23
מה זה ׳גדול הדור׳? אה כן, אחד שאומר את מה שאני רגיל לשמוע כמובן, והעיקר שיישב בשקט ולא יעצבן אותי על הבוקר!
מה זה בכלל?31.07.23
88
בושה וחרפה! הדובר מקיים אשר קרחה בדרך.. מקרר אמבטי .
בושה31.07.23
אשר קרך ולא תעשה קרחה
צבי31.07.23
צדיק׳ל של אמא, זה בדיוק מה שצעקו על ישעיהו וירמיהו ושאר הנביאים שלא הצליחו לסתום את האף כשראו מה שהפרומלאך כמוך מסוגלים לעשות… עלה קרח עלה קרח
צדיק׳ל 31.07.23
זה אכן מסוכן לקרר את האמבטי לתינוקות הם מאוד רגישים לקור
מטפלת31.07.23
אשר קרחה בראש
אדי מרפי31.07.23
87
לא מעניין אותי הבלאגן שהוא לישיבות. הוא צודק, וחברי הכנסת שלנו רק מזיקים לנו
כל כך צודק31.07.23
86
ויפתח ד את פי לייבל
ויפתח31.07.23
בלי להכיר את הרב לייבל, אתה חצוף בעצם התייחסות כזו לרב (וכן, הוא רב ותלמיד חכם גם אם לא מסכימים עם כל דבריו).
לס31.07.23
איזו רמה. ולגופו של עניין, יש לך טיעון מחכים?
פשששש31.07.23
ויתן לו ה' דברי טעם אשר רוח ה' בהם. יאללה תתבגר כבר מניסוחים של משגיח בישיבה קטנה
מנחם31.07.23
גם לי יש סיסמא שלמדתי בגנון, כל הפוסל וכו׳ וכו׳
גם אני31.07.23
85
מי השואל? למה הוא מסתיר את עצמו???????????????????? וד"ל
מי זה? מי הסמיך אותו?31.07.23
מה כ״כ מקפיץ אותך? לא ראיתי אף פעם כ״כ הרבה סימני שלה… אולי בגמרא שלך כשמתעצבנים מוסיפים המון סימני שאלה ובטוחים שזה מרשים מישהו. תתבגר
מה מה31.07.23
84
יכול להיות שהוא עושה לעצמו יותר נזק מתועלת הוא איש טוב אבל החברה החרדית לא סובלת אנשים מסוג זה (לצערנו )
james31.07.23
זו ההגדרה של איש אמיץ, אחד שאומר מה שלא בדיוק נעים לי לשמוע…
נו בדיוק31.07.23
לחרדים לא מפריע כהוא זה להיות מיוצגים ע״י עושקי גננות או אסירים לשעבר, הם אפילו ילחמו כדי שאלו יהיו נציגיהם, אבל אם מישהו מעיז לחשוב באופן עצמאי ולא כמו עדר הכבשים אוי ואבוי לו.
לבושתנו 01.08.23
83
שו הא דא???
יהודי שמח31.07.23
82
מה עושה אותו מייבין בפוליטיקה? בטקטיקה ובאסטרטגיה של הציבור החרדי?
לוציפר31.07.23
81
עושים רפורמה בדיוק בגלל שאנחנו "זוכרים להם" את מה שהם עוללו לנו, כשהם מעוללים לנו הם לא מחשבנים את מה שזה עלול לגרור אחר כך מממשלת ימין....... מספיק כבר לפחד, הפחד שלנו מחזק אותם, לא צריך לעשות להם כל כך הרבה חשבונות, אנחנו נבחרנו אז אנחנו צריכים להצליח למשול.
שר31.07.23
80
א.אני מסכים בהרבה דברים עם הרב לייבל אבל פה צריך לחלק שיש אידיאל של אחדות אם שני אנשים שווים מתאחדים זה אחדות אבל אם אחד עושה משהו לשני והוא נכנע זה לא אחדות זה כניעה לכל דבר ב.הם שונאים חרדים תמיד בהתאם לתרוץ הזמני אז להיות חרדי מחמד ולהתנצל על יהדותנו זה לא שום דבר שקשור לאחדת
אדם חושב 31.07.23
א. חיפשתי את מי שלא סתם יזרוק סיסמאות אלא יתייחס לדעה. כל הכבוד! ב. יש קטע במה שהוא אומר שאם ביבי יקים ממשלה עם המחנה הממלכתי ויש עתיד הוא יזרוק את החרדים למזבלה
אדם חושב 201.08.23
79
צודק חבל שהחכים לא הבינו את לפני חצי שנה במתווה הנשוא
סרגל31.07.23
78
דברים נכוחים וחכמים
יהודי חכם31.07.23
77
שוטה שבעולם
חי31.07.23
הנה סברא מלאה בטעם וריח. אתה בטח האתרוג שבחבורה, תמיד מלא ממצוות וסברות מחכימות כרימון.
או, איזה יופי31.07.23
76
הבגץ הוא מוסד אני חרדי ואנטי יהודי, מוסד של אנשים רעים וחטאים, ואנו חייבים ללחום לא עבור רפורמה אלא שיתבטל לגמרי, הוא האסון הכי גדול למדינה יהודית,
צבי31.07.23
ואז מה יעשו כל הרבנים, האדמורים וראשי הישיבות? איפה הם יחפשו קצת צדק שמזמן כבר נעלם ממחוזותינו? אצל מי הם ירוצו?
אויבער חוכם31.07.23
העיקר שעיריית בני ברק והעמותות אלו עמותות שאינם אנטי "חרדיות". הגיע הזמן שתתחיל להגדיר לעצמך אינטרסים.
טובבבבבבבב31.07.23
75
כי כל דבר שהוא אומר, ומציב מראה לדגל התורה ובכלל לעסקונה המושחתת, דגל התורה מוכרחים לאחוז ההיפך. אז כתומך רפורמה, אני שמח עם זריקת המרץ שהוא נתן בהתנגדותו...
כתומך רפורמה, אני שמח שככה הוא אומר כי31.07.23
74
טיפשות. יש לעיין מה הכוונה הפנימית של האנרכיסטים, והיא : לא הרפורמה אלא הפלת הימין/הדת/היהדות/המשפחה וכו'. מי הטיפש שלא מבין את זה?????
ליבל31.07.23
שלא מבין שאין לנו לא כוח כלכלי ולא כוח צבאי לא רפואי ולא שום דבר. לצעוק אנרכיסטים זה נחמד אבל מישהו פה מנהל את מדינת תל אביב ואלו לא תושבי קריית ספר
ומי הטפש31.07.23
ומשלכם לכם את הקצבאות....
חחח31.07.23
בדיוק זה העניין .וחוץ מזה מי זה הרב לייבל? מי מכיר אותו בכלל?
יחיאל03.08.23
73
אתה מתכחש לכך שהרפורמה נחוצה זה שבמספר פסקי דין התיצבו לטובתינו זה לא אומר כלום. מתוך החוקים שנפסלו בהיסטוריה 25% היו של חרדים.....
עם כל הכבוד.31.07.23
72
לפי התגובות רואים את הרמה של הקהילה, אין עם מי לדבר
שלוימה זלמן31.07.23
71
הקהילה שלנו שטופת מוח ושנאה, אוהבים לשנוא ושונאים לשמוע סברא שונה משלנו.
שמחה בונים31.07.23
70
חלאס עם היח"צ המגוחך לטיפוס הזה הוא לא מעניין ולא מאן דאמר
חננאל ראש בהיר31.07.23
אנחנו רוצים רק בן גבירים שיודעים לקשקש ומבטיחים לנו לשבור עצמות למי שלא מסכים איתנו, זו הרמה שלנו, היידה ביבי
אוף קורס31.07.23
אתה בטח מעדיף את היחצנות של קופת העיר מכתירת הרשכבהגים
טוב31.07.23
רק ליתד ולקופת העיר מותר לעשות יחץ ולקבוע מי המנהיג
שכחתי31.07.23
69
צריך שלום השאלה אם יש עם מי ??? האם ממשלת השינוי לא פעלה בנקמנות גם בלי סיבה???
שמעון31.07.23
ממשלת השינוי שהעלתה לנו את המס על המשקאות הרעילים. עכשיו יש לנו ממשלה חכמה שבה יש שר אוצר גאון, ונחשו מה היתה ההחלטה הראשונה שלו עם כניסתו לתפקיד? נכון, להוריד את המס ולתת לנו החכמים להרעיל את עצמינו כמו שבא לנו. זהו איש כלב נו, לא כמו ממשלת השמד מלאת הרשעים
ברווור31.07.23
68
אפילו כשכולם יתעוררו מהחום הרע של ההפיכה אנחנו ניצמד בכל הכוח לבעל פעור ונצעק בקול ניחר: בג״ץ בג״ץ בג״ץ הם הרשעים
בזבוז זמן31.07.23
67
סוף סוף מנהיג חרדי שמתייחס בצורה מושכלת לעניינים אקטואליים. בשום שכל. מה קשור פה שמאל וימין?
מאיר31.07.23
מי בדיוק מנהיג ? למי התכוונת מה נסגר איתך ?
ת'אמת01.08.23
66
החרדים יודעים לטהר כל שרץ (ימני) בק״ן טעמים, ואוי לו למי שלא מדקלם את אותו המזמור, נאבעך
עזוב אותך מהם31.07.23
65
75 שנה הבגץ רןמס הדת הספרדים החרדים הישיבות... לתת להם הלחי השניה? צדק צדק תרדוף זה לא סנהדרין אבל מה כמה שפחות חושך
תתביישו לכם חרדים מזוייפים מלקקים לסמול31.07.23
ניסית כבר להתקבל לישיבה, סמינר, כל מוסד חרדי עם שם משפחה כמו מזוז למשל? כי אני שמעתי איך מני מזוז, שופט עליון לשעבר יוצא נגד החקיקה, מה אתה מבין שהוא עוד לא למד?…
בג״ץ רומס ספרדים ???31.07.23
64
סוף סוף מישהו אומר לחכ"ים החרדים קצת מוסר אחרי שנים שהם חסינים מביקורת
יהודה31.07.23
63
כלל גדול: האמת הפוכה מדעתו, מי שואל אותו.
יצחק31.07.23
כמובן נמלט מדיון לגופו של עניין ונחלק את הכול לשחור ולבן
חרדי קלאסטי31.07.23
62
צודק מאה אחוז כרגיל לא כולם מוכנים לשמוע דברי אמת
בק31.07.23
61
הקב"ה שוחט לעיניהם של השמאלנים את המלאך האחרון.. ולפני המיתה מקבלים כוחות. זהו נגמר תם העידן של השמאלנים. העם החרדי הדתי מעל הטבע.
יעקב 31.07.23
60
הרב לייבל אתה טועה בגדול מפני שאין לך האמונה שהימין ישאק בשלטון. כי אנחנו גדלים יותר מהם ויש לנו ילדים יותר מהם אז לא יתכן שהם יהיו הרוב ואסור לחשוב שהם יחברו לערבים ותהיה כאן מדינה ערבית זה יותר טוב?
אחד שמבין31.07.23
ומי בדיוק ימשיך לסחוב אותנו על הגב? מי יטפל בנו בבתי החולים? ההיטקיסטים והרופאים שבורחים כמויות? ועוד ועוד הרי אנחנו לא יודעים לעשות כלום לבד חוץ להשמיץ לשנוא ולקלל והכי חשוב לטפוח לעצמינו על השכם על כמה אנחנו הכי טובים
נו נו31.07.23
59
הכלל הראשון בניצחון הוא הנדסת תודעה אותם מפגינים לא באים להביע כאב (עובדה! אפילו להידברות ללא תנאים הם מסרבים) הם באים לשכנע אותך שאתה טועה ואח״כ הם יבגדו בך.
נטע31.07.23
58
א.אני מסכים בהרבה דברים עם הרב לייבל אבל פה צריך לחלק שיש אידיאל של אחדות אם שני אנשים שווים מתאחדים זה אחדות אבל אם אחד עושה משהו לשני והוא נכנע זה לא אחדות זה כניעה לכל דבר ב.הם שונאים חרדים תמיד בהתאם לתרוץ הזמני אז להיות חרדי מחמד ולהתנצל על יהדותנו זה לא שום דבר שקשור לאחדות
אדם חושב 31.07.23
57
האמריקאים תמיד הבינו יותר לימודי חול, כי כל המטרה שלהם זה ביזנס. גדולי ישראל התרחקו מלימודי חול וזו היא המסורת המוצלחת שקבלנו. כל המשנה ידו על התחתונה!
ריקי31.07.23
הם גם התנגדו לאינטרנט בחרב וחנית פשוט לא חזו את המציאות שעתידה להתרחש עלינו.............
אכן31.07.23
56
במקום דיבורים צריך מעשים תשלח את כל התלמידים שלך להתגייס ואחר כך לעבוד תצביע בעד כתובה ללהטבים בעד הפיכת השבת לחול אז כל הערב רב יהיה באחווה עימך
יהודה31.07.23
55
סוף סוף רב שמדבר לעניין ובמקרה הזה אני גם מסכים איתך למרות שרני בדרך כלל לא מסכים
יישר כוח31.07.23
54
הוא בסך הכול בן אדם טוב שבא להרים לחברה שלו שיש להם רגשי נחיתות שהם יצאו לעבוד
ירון 31.07.23
53
אני חרדי ומתנגד לרפורמה, בג"ץ עזר לי אישית 3 פעמים
זלמן ליב31.07.23
טיפשון, בג''צ יוכל להמשיך לעזור לך גם 20 פעם, מה זה קשור לרפורמה? התגובות של ''מתנגדי'' הרפורמה באתר כאן כ''כ מביכות ומגוחכות שגם אסתר חיות תעבור צד אם תקרא אותן
יאיר09.08.23
52
לקרוא פה את התגובות ולהתחיל להפנים מי אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וסתימת פיות היא הדרך שלהם, אתם שמאל על מלא מושחת ושולט
חחח31.07.23
51
סוף סוף רב שמדבר גלויות את שלו ולא נזקק לאיזה עסקן שידברר אותו, ממזמן גולי ישראל מדברים רק על הצבעה לג' ובנושאים שחוזרים על עצמם
מרענן31.07.23
50
הלו! כאן זה מדור שוטי הימין? רציתי לשאול, כתוב חסד דרועא ימינא, גבורה דרועא שמאלה, מה הפירוש.
שאינו יודע לשאול31.07.23
49
אל תהיו נבלים בשם התורה, שנאת חינם תוביל אותנו לחורבן וזה יפגע בכולנו
דוד שם טוב31.07.23
48
אפשר לחלוק על הרב אולם בכבוד מתאים.
כבוד התורה31.07.23
👍👍
לס31.07.23
47
צודקקקקקקקקקק מ100%%%%% אנחנו צריכים להיות הדוגמה
משה31.07.23
46
סוף סוף אדם חכם. החרדים מחמיצים הזדמנות היסטורית לאחד את העם. אם ר׳ חיים היה היום הוא היה אומר בדיוק את אותו הדבר. למה החכים שלנו לא חשבו על זה ?
קוגל ירושלמי31.07.23
45
ואנחנו שנלחמים בעד הרפורמה תומכים בחופש דעה, בדיחה מהלכת.
צביעות31.07.23
44
הוא עד כדי כך מפורסם שחשוב למישהו לדעת מה הוא חושב על הרפורמה המפשטית ?! או שפספסתי משהו או שדוחפים אותו בכח לקדמת הבמה.
אה31.07.23
העסקנים החליטו כבר מי המנהיג של שגל התורה?
רק רגע31.07.23
רק ליתד מותר לדחף את מי שהם רואים לנכון לקדמת הבמה.
בטח פספסת31.07.23
רק ליתד מוצא ליחצן
צןדק31.07.23
אההה רק ליענקוש מותר לתמרן גדול בישראל כידוע
עיוורון31.07.23
43
הזמן יוכיח את התבונה שבתקיעת האצבע החרדית לתוך עיני החילוניים אשר שילטון החוק הוא בציפור נפשם. האם לא מוטב שהחילונים יראו בנו החרדים בעייה נסבלת מאשר שנתייצב מולם לצד הימין הקיצוני כאוייב ומתנכל. אגב. איפה הרשות העליונה להסמכת גדיילים..
מאיר31.07.23
לא ברורה החלוקה ל״חילונים״ מול שומרי מצוות בהקשר הזה. וכי יריב לוין ה״חילוני״ לא עומד בראש ניסיון התיקון, המכונה בטעות ״רפורמה״? ועוד מאות אלפי ״חילונים״ שבעדה? איפה תקיעת האצבע בזה שתומכים במהלך כל-כך הכרחי (וביניים קטן מאוד)?
לס31.07.23
42
מסר של אחדות ? תגיד את זה לנתניהו .הוא הרי התחיל בכך ובאשר לאחדות לא ראיתי אחדות גדולה אצל החרדים.
משה31.07.23
41
חבל החזקתי ממנו עכשיו אני שהוא סתם אופוזיציונר
. .31.07.23
אפשר להמשיך להסכים בדברים מסויימים ולחלוק בדברים אחרים. העולם מורכב. לא שחור-לבן.
לס31.07.23
אל נא תעזוב אותו, הוא מבטיח להתנהג יפה ולקשקש בזנב כל פעם שהוא ישמע את המילה הקסומה ועריבה כ״כ ׳ביבי׳, ולנבוח כשהוא ישמע ׳בג״ץ׳. בדיוק כמו העסקנים שלנו שלפעמים עושים גם קולות של עורב כדי להזכיר לנו מי ומה הם בדיוק, אבל מה זה כבר חשוב, העיקר שהם לא ׳שמאלנים׳ (איזו מעל גסה!).
אויש01.08.23
40
ככה זה שמישהו נכנס למקום שהוא לא מבין בו. בנושא החינוך יש מקום גדול לומר שהוא עושה טוב כדי להציל את הנוער של ציבור מסויים שלא מתאים למערכת הקיימת. אולם חבל שהוא נכנס לדברים שהוא לא מבין בזה עד הסוף ולכן הוא לא צריך להיכנס לשם. מי שנסה לבחוש בכל נושא בסוף מאבד את הכל...
ידיד נעורים31.07.23
יש לזה שם בעברית. קוראים לזה מנהיג. ומנהיג יכול להביע דעה ולפעול במגוון תחומים
יששכר31.07.23
39
כל הסיבה שעשו את הרפורמה כי "בג"צ" פסק תמיד נגד כל מה שמריח דת, אז למה שנלך איתם?????
קובי31.07.23
אתב צריך לבחור את המלחמות שלך יהדותה של המדינה היא ערל משני דבר ראשון זה לשמור על עצמינו
למה?31.07.23
אבל בא נראה אותך לוקח על עצמך אחראיות כלכלית וביטחונית
אל תלך31.07.23
38
קצת מוזר לקבל תובנות ממי שמקורותיו הוא מהאתרים באייפון שלו... ולגופו של ענין הלכה עשיו שונא ליעקב והם מעונינים כבר שנים להעבירנו על הדת אין מה להגיע איתם להסכמה!
יגאל31.07.23
אתב משווה חילוני לעשו? אתה מסין בכלל מה הם יכולים לעשות רק מסגירת הברזים
שוטה31.07.23
נשמע שאתה ממש מפחד מסגירת הברזים של השמאל אל תשכח שלא אנחנו חיים בזכותם אלא הם חיים בזכותינו.
פלוני04.08.23
הם מעוניינים שנים שתעזוב את הדת? וואללה, אז איך זה שבמדינת ישראל יש ישיבות ומוסדות חרדים כמו שלא היו בכל תולדות העם היהודי? איך האנשים האלו שהצליחו לבנות מדינה מודרנית מאפס (לך תראה את המדינות האחרות מסביבנו) כ״כ ניכשלו בפרוייקט הזה שלהם, איך להעביר את יגאל הצדיק על דתו? משהו פה לא מתחבר לי אפעס
הם מעוניינים שנים שתעזוב אותם 31.07.23
אתה את התגובה שלך בטח שלחת מטלפון בלי אינטרנט בהשגחת המאפיה לענייני תקשורת שאיתה אתה כמובן הרבה יותר מזדהה
איש קטן01.08.23
37
דוד'קה תירגע את אף אחד חוץ ממך לא מעניין השטויות שאתה מקשקש כל היום, אם אתה מחפש צומי יש דרכים אחרות לעשות זאת,
ג'פרי31.07.23
העיקר שהשטויות שלי נחשבות להשקפה בצרופה הנמסרת לנו דור דור ממשה רבינו עה
מוטקה 31.07.23
הרי אתה כ״כ בטוח שמתאים לכולנו להיסחב יחד איתך אחרי אנשים גסי רוח ושטופי שנאה כדודי אמסלם וגלי גוטליב, כמירי רגב ושלמה קרעי, או מאורי הדור החדשים של אנשים כמוך הלא הם סמוטריץ ובן גביר הדמגוגים, אויש איך אנחנו אוהבים דמגוגים נפוחים
תגובה חרדית טיפוסית31.07.23
אבל אם חס וחלילה אחד שהוא לא מחופש בדיוק כמוך, נניח שמונחת לו כיפה סרוגה על הראש, והוא יזלזל ברב שאתה החלטת שלאורו כולנו חייבים לצעוד, ימין שמאל ימין שמאל, אתה תהיה הראשון ליילל ולשחרר את ה׳מי יתן להם ת״ח׳ ועוד מאמרי מוסר נוטפי צביעות חרדית במיטבה.
כמה צביעות31.07.23
הנה מגיע ג׳פרי עם סברא מייד אין שנים של שקידה והתמדה, והנה הוא מוציא לנו מהכובע ארגומנט מנצח, פפפפפפ רק אויר חם
הופ הופ הופ31.07.23
36
רק ליחצני ולבלרי יתד נאמן האחראים על הדרכונים של העולם החרדי יש את הזכות לקבוע מי הוא רב ומהו המעמד שלו
אל תשכחו31.07.23
35
למה אתם לא מצטטים גם אותי?
נתי31.07.23
34
גם כן חרדי מי אתה שתייצג את הציבור החרדי, מהרסייך ומחריביך ממך יצאו!!!
מה זה משנה31.07.23
33
עקמימותו של יפת באהלי שם
אי"ש קשיש31.07.23
32
צדיק. חכם.
חת31.07.23
31
שאלה לכבוד הרב: איך אמור הימין לנהוג אם היסטוריה של 20 שנה מראה שהשמאל לא מוכן להקשיב לקולות לשנות את מערכת המשפט, וברור שלא יגיעו להסכמה?
יוחנן31.07.23
30
לא הבנתי למה באתר שאמור להיות חרדי מביאים את הרב לייבל הוא לא חרדי ונגד גדולי הדור
אברך קלאסי31.07.23
תנוח דעתך הוא חרדי כמוך וכנראה תלמיד חכם יותר ממך כמוכ הוא לא נגד אף גדול הדור
מאיר02.08.23
29
כל יום תביאו לנו את הדעות הכוזבות של המזרוחניק הזה?הבנו את הפרנציפ אין צורך בתזכורת יומית ושבועית.
מושקה31.07.23
28
מי הוא בכלל ??? חתיחת עוכר ישראל שלא מבין איש שוטה גס רוח שפועל בניגוד לדעת כל גדולי ישראל בושה בושה😡🤬
כרקי31.07.23
27
כמובן שדבריו לא יועילו לחכ״ים ולשופרות ברדיו החרדי ששקועים עד צוואר ביחסי תן וקח, כשלדוג׳ בבר מצוה של נכד דרעי, הגיעו גם עיתונאי החצר כגון ברדוגו וכו׳, שכל מי שעיניו בקדקדו מבין שהעניין פה הוא לא דאגה לחרדים אלא לג׳ובים ושאר תופינים, אבל לפחות לקהל הנורמלי בבית יועילו הדברים האמיתיים של כבוד הרב.
יוסי31.07.23
26
עוד גדול של התקשורת החרדית
צחי31.07.23
25
צריך להיות לפעמים להיות גבר. זו תקופת גוג ומגוג. זו ישראל לא אירופה.
ליטאי31.07.23
24
הרב לייבל זה איפכא מסתברא תמיד יגיד הפוך מכולם
שימי31.07.23
23
את מי זה מעניין מה דעתו אולי יש לו גם מה לומר על הגיוס.....
חיים31.07.23
22
אחי אתה לא מחובר לחשמל
ציון קורקוס01.08.23
21
תודה רבה כבוד הרב
אריה01.08.23
20
אולי כבר תפסיקו להביא את הדעות שלו. הוא ממש לא מענין
בוקסר01.08.23
19
עוד אחד שלא מבין מהחיים, צרפתי נאיבי שחושב שהוא משהו, זה שהוא לומד לא אומר שהוא צריך לדבר על כל נושא, סה"כ מדובר באיש שהחרדים החדשים "מריצים"
ת'אמת01.08.23
18
בדור שעבר היה אדם תלמיד חכם ולמד כל היום עם תפילין, ועקב דעותיו הוחרם על ידי גדולי הדור, גם למזרחי היו רבנים ונלחמו בחפץ חיים
אלחנן01.08.23
17
הוא צודק. אסור להתערב. הגם שהבג"ץ עויין לנו.
תנחום01.08.23
16
אבל עדיין היה חכם לו היה שותק הציבור לא מספיק בשל להפנים דברים שכאלה.
אוהב את הגרד31.07.23
15
להזכיר לו את הפסוק במשלי. "גם אוויל מחריש חכם יחשב"
בני ברק31.07.23
14
בגץ - התגלמות הרוע של השמאל הקיצוני הפרוגרסיבי.
חרדי31.07.23
13
באמונה שרוב האזרחים לא מעוניינים לריב. חשוב לזכור שאהוד ברק הוא פשוט נגד נתניהו וזה מה שמניע אותו. כנל אלא מהשמאל שלוקחים את זה לקיצוניות מסוימת שכל האמצעים כשרים. מבחינתם זה המדינה. חבל באמת שהרצל לא הקים מדינה במקום אחר בגלובוס.
משהי31.07.23
12
"גאון"?! אתם בטוחים?! עוד אחד שכל מה שמעניין אותו זה כסף ["הם יזכרו לנו"]. התנהלות מובהקת של יהודי על פי מושגיהם של האנטישמים לדורותיהם. אין ערכים אחרים זולת אינטרס וכסף. ואולי בסדר הפוך.
שאול א.31.07.23
11
שד' יזכור לך את זה
אתה צריך לפחד..31.07.23
10
יש כאן מגיב אחד או שניים שהגיבו את טמטומם בכל התגובות, ואם חסידי ר לייבל מדברים בשנאה כזאת לחרדים, אפשר כבר להבין למה יצאו גדו"י נגד רבם.
תגובה AS31.07.23
9
דעת הרב לייבל מעניין אותי בדיוק כמו שמעניין אותי דעתו של כל אברך כולל. ראש כולל!!?? - ראש כולל שלי אמר אחרת !! מה הניסיון שלו בהנהגת הציבור ? - מה המסורת שקבל ?
הרב לייבל ??31.07.23
8
מנסיון, בגץ כמעט תמיד אינו מגן על חרדים ואינו צפוי וא"א לנהל איתו מו"מ, אבל עם פוליטקאים אפשר, ולכן יש להגביל את כוח בגצ ולבחור שופטים שמרנייםולא אקטביסטים דיקטטורים
יצחק31.07.23
7
גדולי ישראל לא התערבו הנ"ל ודוק
מי זה אנחנו31.07.23
6
תתחילו לצטט כל רב בסדר גודל שלו יש עשרות כאלו בבני ברק ובירושלים אף אחד לא טורח לצטט כל משפט שלהם, כמה משלמים החבר'ה של הרב לייבל על הפרסומות האלו?
מה יש לכם מהרב הזה01.08.23
5
סוף סוף מישהו אומר דברי טעם. לא מאוחר? יבוא יום ומסך יפול. בכו בכו להולכים עם המהפכה המשפטית שאין לנו ענין בה. להיות עם עבריינים- זה תורה?
מוישה מאלעד01.08.23
4
אזרחי ישראל, יש פה אדם חכם תקשיבו לו! אני וכל כנסת ישראל עומדים מאחוריו ומגבים אותו, הוא יודע מה הוא אומר לאחר שיחה ארוכה ביננו אני אומר שהוא צודק בכל מה שהוא אומר!
בנימין נתניהו02.08.23
3
חלס עם תואר הגאון לתמהוני הזה שלקח לעצמו את התואר משכיל הדור ת"ח לא נגמר בידע והתמדה גם גורן היה מתמיד אמרו עליו בישיבת חברון לומד בלי ייצר הרע ו... ליבל שר"י עוכר ישראל טוס לאמריקה ותפיץ את הגיגיך הנלוזים שם מקומך.
תימני03.08.23
2
סוף סוף קול שפןי. העסקונה החרדית מכרה את הציבור.
בית שמשניק03.08.23
1
חחח דוד לייבל יסביר לנו מהי העמדה החרדית, נחמד. ואני ארנב פסחא
יאיר09.08.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24