כיכר השבת

"אלי ישי לא יקבל ריצ'רץ'"

מרגי: ש"ס זה הבית שלי; מי שלא רוצה להיות איתי, שיעזוב

נזעק למען הסטודנטים החרדים, קורא לשקט בנושא הגיוס, תוקף את תקנות הגיור, דוחה את אלי ישי, מדבר על ש"ס של 'העם שבשדות' ומסביר למה כועסים על ש"ס • ח"כ יעקב מרגי בראיון (אקטואליה)

41
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 05.06.18
ח"כ יעקב מרגי בראיון (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, מסיר את הכפפות בראיון ל"כיכר בכנסת", נזעק למען הסטודנטים החרדים, קורא לשקט בנושא הגיוס, תוקף את תקנות הגיור של משה ניסים, דוחה את דרישת אלי ישי לריצ'רץ', מדבר על ש"ס של 'העם שבשדות', מסביר למה כועסים על ש"ס ומשיב לתוקפיו - כי הם מוזמנים לעזוב את ש"ס.

כותרות הראיון עם ח"כ יעקב מרגי

אפליית הסטודנטים החרדים: "הממשלה קיבלה החלטה לקדם את החרדים באקדמיה, הקצתה לטובת זה כמיליארד ורבע שקלים, אבל משום המועצה להשכלה גבוהה החליטה שמיליארד מאתיים יתמרצו את המכללות והאוניברסיטאות ולא את הסטודנטים. מסתבר, אפשר לומר, או במתכוון או בשל אטימות מוחלטת, החרדים מודרים ממנה. יוצא שהכסף שהמדינה נתנה לעידוד חרדים הלך רק לאונביסיטאות. רוב המלגות הולכים או לציבור הדת"ל או לציבור הכללי".

הפתרון: "חייבים לתת פרק נפרד של מלגות לטובת סטודנטים חרדים, אם רוצים להצליח. זה החסם המרכזי, ואין שום סיבה שאנחנו נהיה שם".

ח"כ יעקב מרגי בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים: "התקנות האלה של משה ניסים חבל שבאו לעולם, אין סיכוי שאנחנו - כמפלגות חרדיות - שאנחנו נכיל אותם. אין סיכוי שיהודי שחפץ בשלמות עם ישראל - יתמוך בהם. אנחנו לא נשחק בגיור, אבל הליכה לבחירות זה תלוי בראש הממשלה".

חוק הגיוס: "הלכו עלינו אימים בחוק הגיוס. הצבא מנהל את העניינים ביישום שכל, כל ההצהרות שלנו - אם יהיו - הם יהיו מיותרות, ורק מזיקות. אני קורא לחבריי, חברי הכנסת החרדים, לא להתעסק בסוגיית הגיוס. הצבא מתנהל כרגע בְּשׂוֹם שכל, זה תואם את הציפיות שלנו, של עולם התורה, למה לנו להרים הצהרות שנותנת מוטיבציה לקבוצה אחת - קבוצה שרוצה לחבל בסיכויים של החברה החרדית לשרוד את חוק הגיוס. כרגע, איך שהצבא מתנהל - טוב".

הבחירות לרשויות המקומיות: "הייתי מנכ"ל ש"ס 12 שנים, אני אומר לך - בכל מערכת בחירות יש חרדות וחששות, צריך לעבוד. אין ניתוק בין המפלגה לשטח. אני לא יכול לומר לך שש"ס היום מנותקת מהשטח יותר מפעם, מי שרוצה לשמור קשר עם התנועה למעלה - מגיע אלינו. קשר הוא דבר הדדי".

ההתרסקות בסקרים: "אנחנו דור שלישי של בעלי התשובה, הילדים של היום בעולם הישיבות - נולדו למצב קיים. ההורים שלהם והסבים שלהם הכירו מציאות אחרת. אין ספק שמרן חסר לנו, מנהיג רוחני שכל הציבור הספרדי ראה בו תקווה, ואכן כך היה.

"אנחנו כן צריכים, היום, גם לדבר יותר למען הציבור הכללי, הציבור שרוצה שנחבק אותו, 'העם שבשדות' רוצה לשמוע ש"ס אחרת. אדם שלא הצביע לליכוד לא כועס על הליכוד, אבל ש"ס - גם מי שלא מצביע לה - כועס עליה, כי מצפים ממנה אחרת".

ש"ס קיצונית? "ש"ס מדברת יותר מדי רק חרדי. אני לא אומר שלא צריכה להיות חרדית, אבל צריך לדבר גם לציבור שבשדות. אנחנו לא מדברים על מה שאנחנו עושים. מה שומעים אותנו? גיוס, שבת, גיור ומרכולים. אנחנו רק שם? אני יעקב מרגי עסקתי בחינוך של כולם! אנחנו צריכים לחזור לדבר לעם שבשדות".

ישי ודרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

השלום הספרדי: "אני טענתי שהסכסוך היה מיותר, אני שמח שיש את השלום. אני מאמין שעם הזמן נרגיש את הפירות שלו ביתר שאת. זה פגע בציבור שלנו, הציבור שלנו לא אוהב פלגנות, כבר היום מרגישים שהציבור שלנו רגוע יותר".

אלי ישי: "אלי ישי לקח צעד והחליט להקים מפלגה. כל עוד הוא לא בא ומצהיר שהוא רוצה לחזור לש"ס, זה לא עומד על הפרק. הוא רוצה ריצ'רץ', הוא רוצה מפלגה ליד, מפלגה בחיבור - אנחנו לא שם! אם אלי ישי רוצה להצטרף בחזרה לש"ס, אני כולי תקווה שהוא ירצה, ואני מאמין שיחבקו אותו ויקבלו אותו באהבה. אבל כל עוד שהוא רוצה ריצ'רץ' - הוא לא יקבל מענה".

המשך דרכו בש"ס: "לאנשים קטנים תמיד השתדלתי שלא להגיב, אני הייתי מוטרד אם לא היו אומרים שמרגי לא ממשיך, כל פעם שאמרו - לא רק שהמשכתי, גם שודרגתי. יש לי הרבה מה לתרום לש"ס, רוצה לתרום והציבור רוצה שאתרום. ש"ס זה הבית שלי, לא על תנאי, ש"ס - נתתי לה את כל החיים שלי והבריאות שלי. מי שלא רוצה להיות איתי - שיעזוב את ש"ס, אני נמצא בש"ס".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
עלה ועלו ישר כוח על דברך שנאמרו כאן ישי...אין צורך בכלל לראותו שיכנס מתחת ..לרי צ ר ץ ויסגור מעליו את הריצרץ
לוי06.06.18
29
ככל שתילחם באלי ישי אתה רק עוזר לו לגדול אז תמשיך......
יוסי05.06.18
28
אתם מחוסלים. אינכם מייצגים אותנו יותר. המפלה צורבת. איכזבתם ואיכזבתם והקלפי ידבר. כולל בעיריית ירושלים השנאה לחבר של דרעי וליברמן עמוקה
ש''סניק שהתפכח (או שמא התפקח)05.06.18

הצגת כל התגובות

27
לא מבין איך אחד כמוך לא מבין אריה רוצה למשוך באש קטנה על 4/5 נהדטים אין לא את היכולת שהייתה לו בזמן ששהה בישיבה (מעשיהו). אין אדם יוצא מהכלא כפי שנכנס אממה הצליח לקחת את המפלגה והוא מדבר לישיבשרים בלבד ואתה לא הדמות המייצגת היית טוב בהקמה ובהמשך היום אתה מפריע לו תתעוררו לעזאזל ותחליפו דיסק לא אריה
איש חייל05.06.18
26
מי שהוציא הקלטת דרעי מדבר על הרב עמר זה הוא
תלמיד מרן05.06.18
25
כאשר מר מרגי יביע התנצלוץ על המילות זילזול שלו
מאזין קבוע למרן07.06.18
24
נבדוק כמה אשכנזים ש"ס הכניסו למועצות דתיות ולפי זה נדע כמה אחוזים של ספרדים לקבל למוסדות האשכנזיים וכך זה יהיה שוויוני
ריאלי07.06.18
23
שינצל את הזמן שהוא בכנסת עוד מעט את אף אחד לא יעניין הדמיונות שלו
למגר את גור 05.06.18
22
אולי יש לו הישגים אבל הציבור רוצה לרענן את השורות ואם לא אז לא יהיה מספיק מנדטים למפלגה!
ללא שם05.06.18
21
לכנסת לעד ולתמיד. הגיע הזמן שלא נשמע מכם יותר מפלגת אוסלו... אין שום הצדקה לקיום שלכם. לא מנעתם שום חילול שבת ושום תועבה ולא השגתם חוק גיוס. באיזה הישג אתם יכולים לתלות? אפילו שעון הקיץ הוא באורך בלתי נסבל בתמיכתכם. לא נצטער בחסרונכם.
קושקוש05.06.18
20
מרגי חבל על האנרגיות שלך שס לא תעבור את % החסימה
שמחה נעי05.06.18
19
תעשה לנו טובה לך כבר נמאסתה
שסניק05.06.18
18
דיברתה שלום הרע על אלי ישי תתנצל בפומבי✡✡✡
ללא שם05.06.18
בהכירי את פעולו ועשייתו הברוכה של ח"כ מרגי מקרוב מאז שהחל את פעילותו הציבורית. כל אמירה שלו חקוקה בסלע. המפלגות החרדיות צריכות לעשות בדק בית ולצאת מהקיבעון שהם מקובעים מקום המדינה. מה שמרגי מכוון זו יציאה מהקיבעון והתאמת הפעילות לזמן הזה . העם פשוט מאס בהתנהלות החרדית הישנה. מרגי יישר כח המשך כך.
שסניק נאור.06.06.18
17
אדון מרגי שכח שהוא ירד מהעצים לא מזמן ומרשה לעצמו להתבטא כנגד העדה התימנית איך אדם שמבטא מילות שיטנה מפיו כנגד עדה קדושה מעיז לייצג אותנו
הרנטגן05.06.18
16
שס מרוסקת לחלוטין ! דרעי כל יום מנגן מגרון אחר . שסניקים אומללים מאסנו בכם מושחתים .
אורי05.06.18
15
שס נמחקת ברוך השם
שלווה05.06.18
14
אין על מרגי עוזר לכולם מכל הלב הוא והעוזר שלו חייט מה שהם עושים כל הכנסת ביחד לא עושים אשריך מרגי מודים לך ולחייט מצפתתודה רבה רבה
יהודית16.07.18
13
עד כמה שידוע לי הוא החליף מכיפה סרוגה לכיפה שחורה לצורך השתלבות במפלגת שס, אבל בדעותיו נשאר ציוני לכל דבר וענין ואף אומר הלל ביום העצמאות (ללא ברכה)
יוני05.06.18
12
לך תעבוד על מישהו אחר העם שבשדות על, פחחחח. ש"ס בקושי עוברת את אחוז החסימה. ובקשר לש"ס אותותו דרכי זורק אותך.
קוקי05.06.18
11
מרגי מי יודע אם אתה תישאר בשס אלי ישי העם מאחוריך
אבי05.06.18
10
תזכור יש מצב וזה לא סופי שתוצב במקום לא ראלי אתה יודע יש מי שרוצה דם חדש וממושמע תהיה חכם משפט כזה מי שלא רוצה להיות איתי - שיעזוב את ש"ס, אני נמצא בש"ס". הוא משפט שמצטערים עליו תהיה חכם וממושמע ליו״ר ואים צריך בצל אז שים בצל למה להסבך יש תאוריה חדשה במדע קצת הפך התאוריה האבולוציונית הכפרנית ו
אליהו ראש ברזל07.06.18
9
בלה בלה בלה, פתאום יגידו לו שמעדיפים מישהו אחר וגם הוא כמו כולם יתן בעיטה לש״ס וישכח את כל מה שאמר כאן, אין פולטיקאי אמין.
משה05.06.18
8
עלה והצלח בפועלך למען הציבור
איש אחד05.06.18
7
חה"כ מרגי יעקב הנכבד, "ש"ס זה הבית שלך"! השאלה אם נשאר משהו או מישהו מ"הבית הזה", כולם כבר עזבו מזמן תתעורר! על מי אתה מאיים? תדאג ל"ראיס" שלך לעוד בית, צ'יק צ'ק פן יהיה מאוחר, וד"ל! תודה למערכת!
כהן חיים05.06.18
6
העיקר שעל השולחן יש שלט של yes
יחיאל05.06.18
5
אשריך רבי יעקב אומר את האמת שלך שהיא גם אמת של רבים וטובים בתנועה זה איש ציבור אמיתי חזק וסרוך
מאיר05.06.18
4
מרגי חוץ מהחזות הוא שונא כל חרדי אמיתי המקום שלו בבית היהודי או ליד אליעזר שטרן הדאגה שלו הוא רק לקלקל מבפנים וזה הכי מסוכן
נתי05.06.18
3
תכף דרעי מעיף אותך לכל הרוחות תירגע
אבי05.06.18
2
אני לא מבין איך חברי הכנסת של שס לא תומכים בלהעיף את זועבי מהכנסת . חברת כנסת שאומרת שחילי צהל רוצחים חברי שס ויהדות התורה תומכים בה ומחזקים את ידה . אני לא חושב שהרב עובדיה או כל רב אחר היה מסכים לזה ממש בושה ! מראה שהם דואגים לכיסא ! והם ימכרו את אמא שלהם בשביל דילים עם החברי כנסת הערבים ! אני כנר
דניאל05.06.18
1
פעם ראשונה שאני שומע ח"כ חרדי דואג לזכויות של הסטודנטים שלנו. הלוואי ויירתם למאבק!
דלק05.06.18
לפני שאריה יעיף את מרגי הוא יעוף הצורה זו או אחרת. האיש שהביא מפלגה מפוארה לעבר פי פחד. התקווה הגדולה של ש"ס היא אנשים כמו מרגי. ולא התרפסות בפני עסוקה אשכנזית.
תגובה לאבי 07.06.18
אולי גם יעניין אותך
כיכר בכנסת

העיתונאי הוותיק: "להשלים עם זה שחרדים לא מתגייסים!"

דניאל הרץ | 31.03.24
ש

למה מחכים?

מנכ"ל 'עלה' בדיון בכנסת על היעדר המיגון למוסדות החנ"מ

כיכר בשיתוף עלה | מקודם
ש

תאגיד כ"א לבנייה בכנסת

דרישה להתחשבות בתשלומי האגרות של עובדים זרים בבניה

כיכר בשיתוף כ"א לבניה | מקודם
ש

בתוך 4 שעות בלבד:

המערך הטכנולוגי לחמ"ל הכנסת הוקם בהתנדבות מלאה

כיכר בשיתוף קמא טק | מקודם
ש

מחדל חמור

מבנים רבים של החינוך המיוחד כלל אינם ממגונים

כיכר בשיתוף עלה | מקודם
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

"החשבון הזה ייסגר"

המשפחה מציעה מיליון דולר למביא מידע על המחבלים

יאיר טוקר | 06.11.23

אפליה בשירות המדינה

הדו"ח חושף: תעסוקת חרדים בשירות המדינה - נחסמת

יהודה גל | 13.07.23

צפו בנאום היו"ר

לראשונה מימונה בכנסת; מאבטחים סילקו מפגין נגד הרפורמה

יוני גבאי | 12.04.23

89 תמכו

אושר בקריאה ראשונה: שלילת אזרחות למחבלים מורשעים

יוני גבאי | 30.01.23
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

היום שאחרי

דרעי לא מתכוון להתפטר | הדרך החוקית בה הוא יוכל לחזור

יוני גבאי | 19.01.23

סקר סודי

מכה לפוטין גם ברוסיה: רוב הציבור מתנגד להמשך המלחמה

ציקי ברנדוין | 05.12.22

צפו בתיעוד ממוסקבה

פוטין גוסס? נפגש עם אמהות מתחזות והתנשף בכבדות

ציקי ברנדוין | 27.11.22

פעם חמישית ב-3.5 שנים

בטקס חגיגי במליאה: הכנסת החדשה הושבעה - הניצול החרדי ממומבאי קרא תהלים

יוני גבאי | 15.11.22
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מאחורי הקלעים

הפרישה של ח"כ קארה היא עניין של זמן?

קובי אטינגר | 06.04.22

מזים את השמועות

גנץ: "רוצים בקיום הממשלה; נשמר אותה"

כיכר השבת | 06.04.22

"יש עריק נוסף"

נחשף: הפגישה הלילית של סילמן ונתניהו

קובי אטינגר | 06.04.22

יכבד את הרוטציה?

התפקיד שבנט יקבל אחרי שלפיד יהיה רה"מ

יוני גבאי | 04.04.22
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"מסרב להיפגש איתי"

בנט נזכר לתמוך בשקד: "המתווה - בתיאום"

רפאל כהן | 20.03.22

"אות קלון לממשלה"

עבאס יהיה יו"ר הכנסת וממלא מקום הנשיא

יוני גבאי | 20.03.22

"פגע בכבוד הכנסת"

העימות בפרסה: 'מיקי לוי נהג שלא בסמכות'

יוני גבאי | 16.03.22