כיכר השבת

מדבר על הכל | צפו

השר פרוש בריאיון: שופטי בג"צ הגזימו, צריך לצמצם את הכוח שלהם, לא יהיו פשרות

גל הטרור והפיגוע הרצחני בנווה יעקב; פסילת יו"ר ש"ס אריה דרעי; הרפורמה במערכת המשפט; חוק הגיוס; החשש מ'מדינת הלכה'; האחריות על מירון; היחסים עם משה ליאון והבחירות לרשויות המקומיות | השר מאיר פרוש בריאיון מקיף לישי כהן באולפן 'כיכר' (חרדים)

29
ישי כהן | כיכר השבת | י"א בשבט | 02.02.23

ימים לאחר שקיבל את האחריות על ההילולה במירון ושבועיים לאחר שמונה לראשונה בחייו לשר בממשלת ישראל, השר מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', התארח לריאיון מקיף באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לגל הטרור הפוקד את ישראל כששיאו הגיע עם הטבח הנוראי בשכונה החרדית נווה יעקב שבירושלים, לרפורמת המשפט בצל פסילתו של אריה דרעי, להכנות להילולה במירון, חוק הגיוס שהסיעות החרדיות דורשות והיחסים עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס פרוש למינוי התקדימי שלו לשר בממשלה: "הייתי שלוש שנים סגן שר במעמד שר, הלוואי ואצליח במשרד הזה כמו שהצלחתי בתפקידי כסגן שר במעמד שר. בשלב מסוים שהשרות שלי תהיה בידי גולדקנופף, נתניהו צלצל והודיע 'לא תקבלו את מירון אם לא תכהן כשר'. בדקתי ת עצמי מאז שהוא אמר לי את זה ועשיתי את הבירורים ובסוף התקבלה החלטה, זאת לא הייתה שאלה משפחתית..".

פרוש, שביקר במוצאי השבת בזירת הטבח הנוראי בנווה יעקב, אומר: "בנט ולפיד החיזרו אותנו 20 שנה אחורה, למה? כי הם נתנו לפלסטינים תחושה שהנה בלחץ אפשר לקבל 2 מדינות. כאשר אתה נותן תחושה שאנחנו פחות תקיפים - אז ההוא מחמם גזרה והחברים שלו יודעים שצריכים לעשות ככה, כל הרעיון של 2 מדינות חזר לאחר שבנט ולפיד היו פה. יש שלום עם כולם, האם זה בר השגה? לא, הם לא רוצים לראות אותנו פה".

השר מאיר פרוש בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

יו"ר 'שלומי אמונים' חוגג את ביטול המס על החד פעמי והשתיה מתוקה: "זה קרה, גם תהליך ביטול רפורמת הכשרות. בישיבת הממשלה השבוע יריב לוין אמר שזה ברור שליברמן עשה את זה כדי לפגוע בחלקים שמייצגים את הציבור החרדי, נתניהו אמר שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. זה נעשה כדי לפגוע - אז קודם כל לבטל. לקחת מהכיס של כל משפחה מהציבור החרדי בזמן שעל שולחן הממשלה יש חד פעמי".

מאיר פרוש מתייחס להחלטת בג"צ לפסול את אריה דרעי מלכהן כשר: "מאוד כואב, מאוד כואב. צריך להבין גם במובן האישי, אריה דרעי לוקח את ש"ס כדי להחזיר עטרה ליושנה, לפני כמה שנים היו סקרים שלא עבר את אחוז החסימה, ומגיע עם תוספת כוח של 11 מנדטים, בם אדם עובד ובסוף מקבל מכה כזאת?

"אני בטוח שאם הרכב בתי המשפט היה שונה - לא היה יוצא כזה פסק דין. מערכת המשפט מקבלת את זה בהצדקה מלאה, את ההתנהלות כלפיה, הם הגזימו. בהחלט שנתמוך בכל הצעת חוק שתחזיר את דרעי לממשלה, מה השאלה בכלל? נעשה לו עוול".

השר פרוש עובר להתייחס לרפורמת המשפט שהממשלה מקדמת: "היהדות החרדית היינו מהראשונים לפני עשרים שנה שפתחנו את הפה נגד בית המשפט הלעיון, הותקפנו. היום יותר ויותר קהלים בציבור הכללי מבין שהם הגזימו, שצריכים לצמצם את הכוח שלהם. כרגע הקרקע בשלה לפעול, מקווה שלא יהיו פשרות".

שר ירושלים ומסורת דוחה את טענות המפגינים מהמרכז שמאל: "אי אפשר לטעון שגנבנו בחירות, מדובר בבחירות אמיתיות שהתקיימו אחרי כמה סבבים, בסוף יש הכרעה, זה הרוב, אז מה אם מישהו זה לא מוצא חן בעניו. יש הכרעה בבחירות, כמה חיכו להכרעה. כולם ידעו שהנושא המשפטי זה הנושא".

יו"ר 'שלומי אמונים' עובר לדבר על אחד הנושאים המרכזיים שהממשלה תצטרך לקדם בקרוב, חוק הגיוס החדש: "זה צריך להיות מסודר עד אישור התקציב. כולנו אומרים שכל מי שיושב ולומד - יקבל דיחוי. לא יכול להיות מצב שמי שיושב ולומד - לא יקבל, יש לנו רוב לזה. בג"צ מתערב? פסקת התגברות, בהחלט שכן".

השר מאיר פרוש באולפן 'כיכר השבת'

פרוש מספר על החוק עצמו ואומר: "כשאתה עושה סנקציות כלכליות זה אומר שעולם התורה ערב לכך שהוא צריך לרוקן את הישיבות מלומדים. לא יהיה יעדים בחוק, גם אם יהיו יעדים ולא עמדת - החוק לא יהיה בטל, המספרים יהיו נמוכים מאוד.

פרוש התייחס לחשש ממדינת הלכה ואמר: "אז יש חשש, למי שיש חשש שייקח כדורים ויירגע. דוגמא בחמץ, לפני עשר שנים לא הייתה שאלה על החמץ, לא הייתה בעיה, מישהו קבע משהו אחר בבית משפט אז צריכים לתקן את זה, עד לפני שלוש שנים העסק היה בסדר, אנחנו מנסים לתקן את מה שהיה במדינה כל השנים ועכשיו לקחו לנו את זה".

לדבריו: "אדם חרדי נוהג איך שהוא נוהג, יש כאלה שלא יילכו לאירוע אם הוא מעורב או לטבע אם מעורב".

"אנחנו יכולים להשפיע על החילונים? על החשש שיייקח כדורים, יש כל מיני כדורים, אני לא מומחה לזה, יש כדורים להרגעה. איזה חשש יש?", הוסיף.

לקראת סיום הריאיון מתייחס פרוש לאחריות שקיבל על הילולת הרשב"י במירון: "צריך להתפלל כדי שנוכל לגרום לכך שההילולה עוברת בביטחות ועם הרבה שמחה, יש כל מיני דברים שאפשר לעשות. שנה שעברה היה ציבור קטן, גם אלה שהחמירו יודעים להצטער שזה לא היה. ם חלילה המשטרה תגיד 'הולך להיות אסון', ברור שהמשטרה קובעת. אבל עד ההילולה נעבור כל מטר במירון ונראה אם אפשר להכניס לשם אנשים, לקבוע את המתווה? בוודאי שלא המשטרה קובעת את זה".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
וזה בן אדם שאמור לייצג אותי בכנסת?! זוואה השכל שלו לא מתרומם מעבר ל"שיקחו כדורים"...
י202.02.23
הוא לא מייצג אותך כמו שהוא לא מייצג אף אחד חוץ מאת עצמו וכמה לקקנים סביבו.
אליהו02.02.23
הוא לא חייב לייצג אותך , יש לך זכות לבחור, למשל עצמה יהודית, אבל כנראה לקחו לך את הזכות הזאת החברה הכפייתית והחפרנית שאתה חי בה וכפוף אליה כמו עבד נרצע
בוני02.02.23
הוא אדם מאוד חכם רק כיון שלרוב עיסוקיו אין הסבר קל הוא צריך לשמור על מה שהוא מוציא מהפה מאוד ולברור מילותיו לכן הוא נשמע עילג
הסבר03.02.23
כותבים 'זוועה' ב-'ע' לא ב-'א'. אפילו לכתוב אתה לא יודע.
אלי03.02.23
קודם כל תלמד לכתוב, זוועה
יואל05.02.23
18
נ ז ק !
אורי ברוד02.02.23
17
פרוש דואג אך ורק לחצר שלו. זה לא שר אלא עסקן קטן. בגלל פרושים כאלה יש שנאת חרדים. שליטה בצבא, משטרה וכסף עדיין אצל חילוניים אז אתה פרוש תיקח כדורים להרגעה!
חילוני02.02.23
איך זה בדיוק עוזר לחצר שלו? כשאנשים נמחצים, חלקם שייכים לחצר שלו.
קורא ותוהה02.02.23
אם אתה חילוני למה אתה שורץ פה לך לynet
יואל05.02.23

הצגת כל התגובות

16
בשביל מה זה טוב שהוא יתבטא דבר על הבג"ץ והרפורמה המשפטית? יש מי שמטפלים בעניין.
שמעון02.02.23
15
איזה שר לתפארת! יודע גם תורה, גם ניהול, ואפילו רפואה! כדורים למיליונים של חילונים! מבריק! אין יותר קרע בין חילונים לדתיים! ביבי המלך הרודן פשוט גאון שביקש ממך פרוש מרפש להפוך לשר בממלכת הביבייהו!
מוישה02.02.23
14
רואים עליו שהוא מזרע עמלק ועל כן צריך למחות כי מחו תמחה את זרע עמלק
יהודה02.02.23
13
חייבים להגביל את הכח של בג"ץ אחרת אין טעם בבחירות, מצד אחד בוחרים רק שופטים שמאלנית אחר משתמשים בהגדרות כמו בלתי סביר, לא חוקתי, ומטרפדים כל מהלך של ממשלת ימין, עד כאן, כעת הזמן, ואם לא עכשיו אימתי, השופטת חיות לא מבינה יותר טוב מירקן בשוק מחנה יהודה
צבי02.02.23
12
אין לו השכלה ,חי בעושר ופינוק,בכלל לא שליח צבור ,
באמת02.02.23
11
העסקנים החרדים לא באמת מייצגים את הציבור החרדי שרוצה לפרוץ את החומות, בלה בלה בלה, מרד בישיבות נגד הקודם של הראש ישיבה המטורלל
בונבון02.02.23
אז שים כיפה סרוגה ותתחיל לעבוד את הקדוש ברוך הוא במקום לסגוד לעסקנים.
מגיב אחד02.02.23
או שייקח מרצע ויחורר את הכיפה השחורה, ינקב אותה לא חבל על 20 שקל?
ברכה02.02.23
אתה בטח מתכוון לקונם של הראש ישיבה
מגיב02.02.23
10
בתור אדם פייק חרדי אני מפחד מהחרדים, וכל השמטס של עיגול פינות החוק וכפיית ההלכה אייייייייי בן גביר סמוטריץ הצילו אותנו מכל העסקנים הברברנים בשחור שמדברים רק על כסף ותקציבים
אדי מרפי02.02.23
9
פעם הייתה לי מגבעת כמו של הפורושים הפרושים עד שהתעצבנתי מכל הלחץ והחפרנות וחתכתי אותה לחתיכות עם סכין, עכשיו כיף שומע מייקל גרפסון, ציוני כופר שכמותי, אבל עובד השם באמת בלי מסיכות, תראו עוד הרבה בחורים ייעשו כך, שלא יטילו עליהם קונם המשוגעים הקיצוייינים
בונבון02.02.23
8
פרוטקשין, פרוטקשין, עושק שכר גננות, עושק שכר גננות, הצתת חנויות, הצתת חנויות פרוטקשין, פרוטקשין, עושק שכר גננות, עושק שכר גננות, הצתת חנויות, הצתת חנויות פרוטקשין, פרוטקשין, עושק שכר גננות, עושק שכר גננות, הצתת חנויות, הצתת חנויות פרוטקשין, פרוטקשין, עושק שכר גננות, עושק שכר גנ
יוסף מלמד02.02.23
7
כאילו לא למדו שום לקח. בגלל שהמשטרה לא ניהלה, קרה אסון מירון. למה הוא חושב שהוא מבין בבטיחות יותר מהמשטרה?
אדיוט02.02.23
6
המגיבים פה סתומים ודפוקים על כל הראש, פורוש אומר שהמשטרה לא תתערב לנו בהר מירון ואני בעד. אם אתם לא זוכרים שהמשטרה גרמה לאסון כבד בו נהרגו 45 קדושים אז כולכם סתומים. אם אתם לא יודעים שחזרנו 20 שנה אחורה בגלל לפיד אתם צריכים אשפוז. כל המגיבים כאן.
צדיק המסיכות03.02.23
5
אילו בדיוק ההתבטאויות שגורמות להסתה נגד החרדים. בתור חילוני שאין לו בעיה עם חרדים, אתה קורא את זה וישר מוצף בחלחלה, שהחילונים יקחו כדורים....? חבל שנותנים לו במה.
חילוני03.02.23
4
שלוחם של גדו"י.
חיים03.02.23
3
השר פרוש אתה וחבריך בקואליציה חייבים להשמיענ את קולכם ולתרום להרגעת הרוחות אסור להיות פסיביים בעת הזאת כי זה עומד לפני פיצוץ.זוכרים מה שהיה בעת קמצא ובר קמצא כשהרבנים שהיו שם שתקו....
יהדי מודאג05.02.23
2
מדהים אצל החרדים מספיק שאתה קצת טמבל ואתה יכול להיות ח"כ ראו גפני 9ינDרוס ושות
james08.02.23
1
צריך לצמצם את הכוח של כל המחופשים לחרדים כמו: "יהדות התורה" וש"ס. במקום לייצג את הציבור ב-א-מ-ת, הם מייצגים את עצמם ואת כל האינטרסים שלהם.
באמת?08.02.23
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

איפה אלוקים היה בשמחת תורה? הרב מרדכי נויגרשל בריאיון

ישי כהן | 27.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתקפת הפתע, המחדל והחטופים | בכיר השב"כ לשעבר מנתח בריאיון מיוחד

ישי כהן | 25.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

המלחמה, הכישלון וסערת חוק הגיוס | יוסי כהן בריאיון מיוחד

ישי כהן | 24.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ישי כהן | 19.02.24

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר סמוטריץ' מתחייב: לא מדבר על גיוס בחורי ישיבות

ישי כהן | 15.02.24