מותר לשתות קוקה-קולה פלסטינית?

בשבוע שעבר קראה הרבנות הראשית לישראל שלא לשתות קוקה-קולה מתוצרת פלסטינית שאינה עם פיקוח כשרותי. לאור פרסומים שונים, בגוף הכשרות OU מבהירים: בצפון אמריקה ניתן לצרוך את משקה הקוקה קולה ללא בדיקה (אקטואלי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשבוע שעבר קראה הרבנות הראשית לישראל שלא לצרוך מוצרי קוקה-קולה מתוצרת פלסטינית בשל היעדר פיקוח כשרותי.

הסיפור החל כאשר בעדכון הכשרות האחרון של הרבנות לישראל הוזהר הציבור מלרכוש פחיות ובקבוקי קוקה-קולה מתוצרת פלסטינית.

מנהל היחידה לאכיפת הכשרות ברבנות הראשית לישראל, רפי יוחאי כתב בעדכון הכשרות כי "לאחרונה נמצאה משווקת רביעיית 'קוקה קולה', כאשר כל בקבוק נושא כיתוב בערבית ללא ציון כשרות כלל. המוצר הנ"ל נמכר במחיר מוזל ויצר בלבול בקרב האוכלוסייה, הואיל והמותג ידוע ככשר בארץ".

"בבדיקה שנערכה, נמצא כי המוצר מיוצר בכפר ביטוניא על יד ירושלים ללא כל פיקוח כשרותי", מבהיר יוחאי, "בהתאם לכך, הציבור דורש הכשרות בארץ מוזהר בזאת שלא לצרוך מוצר זה, הן לגופו של עניין והן מהפן החינוכי על מנת שלא להרגיל את הציבור לרכוש מוצרים ללא כשרות. בכל מקרה, אין לאשר קליטת מוצר זה במקומות המושגחים".

לאור פרסומים שונים, מהם עלה כי בגוף הכשרות OU חולקים על עמדת הרבנות, מבהירים בגוף הכשרות, כי הדברים כביכול ניתן לצרוך את המשקה באופן גורף - לא נאמרו על ידי נציג ארגון הכשרות.

"תמצית המשקה אכן מיוצרת במפעל באטלנטה תחת כשרות OU, אולם ניתן לשתות את משקה הקוקה קולה ללא בדיקה בכל מדינות צפון אמריקה ומדינות האיחוד האירופי, בשאר המדינות יש לערוך בירור לפני צריכת המשקה, ולא ניתן לצרוך אותו באופן גורף" נכתב בהבהרת גוף הכשרות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר