קנדה: אמנה חדשה מבקשת לאסור חבישת כיפה במחוז קוויבק

אמנה חדשה בקוויבק שבקנדה תאסור על עובדי המגזר הציבורי לחבוש כיפה או לעטות סמלים דתיים במקום העבודה. בקהילה היהודית הביעו התנגדות חריפה למהלך הנרקם (חרדים, עולם)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

הכיפה תהפוך ללא חוקית? במסגרת 'אמנת ערכים' המנוסחת במחוז קוויבק שבקנדה, ייאסר על יהודים העובדים במערכת הציבורית לעטות על עצמם כיפה, או לענות סמלים בעלי אופי דתי.

יצויין, כי האיסור אינו מופנה רק כלפי הקהילה היהודית במחוז, אלא כלפי כל אדם המזוהה עם מגדר דתי כלשהו. על פי הפרסומים בכלי התקשורת, האמנה החדשה תאסור חבישת כיפה, עטיית רעלה וטורבן, וכן ענידת מגן דוד או צלב.

במסגרת האמנה, ייאסר על עובדים במערכות הציבוריות כמו בתי חולים, בתי ספר מעונות יום ומשרדי ממשלה לחבוש או לעטות את הסמלים הדתיים המוזכרים.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

האמנה החדשה גוררת סערה במחוז, וגורמים שונים גינו את הניסיון לאסור על אנשים דתיים לעטות על עצמם סמלים דתיים. כמו כן, משלחת מטעם הקהילה היהודית נפגשה כבר עם האחראי על האמנה מטעם הממשל המקומי, והביעה בפניו את התנגדות הקהילה למהלך.

בין המתנגדים לאמנה החדשה שעדיין לא עברה את שלבי החקיקבה, ניתן למצוא מלבד אנשי הקהילה היהודית גם שורה של אנשי רוח, אחד מהם, הפילוסוף צ'ארלס טיילור אף השווה בין האמנה לבין המגבלות שהוטלו ברוסיה על בני מגזר מסויים בעל אורח חיים המוגדר על פי היהדות כתועבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר