הגאון רבי יצחק יוסף: תושבי מושב אורה יקראו ב- טו' באדר ולא ב - יד'

לראשונה מזה שנים, במושב אורה הסמוך לי-ם יחגגו את פורים ויקראו את מגילת אסתר בט"ו באדר ולא בי"ד. זאת לאור פסק הלכה חדש של הראשון לציון הרב יצחק יוסף (יהדות, אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: כיכר השבת)

לאחר שנים ארוכות בהם קראו תושבי המושב 'אורה' הסמוך לירושלים את המגילה ב - יד' אדר, פוסק הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף כי תושבי המושב יקראו את המגילה כמו תושבי ירושלים בתאריך טו' אדר.

בתשובה ששלח הגר"י יוסף לרב המושב, הרב דוד צדוק, הוא כותב: "שלחו למקום תלמיד חכם שיבדוק מקרוב את קרבת הבתים לירושלים, ואחר בדיקה מדוקדקת במקום, מכל צדדיו, ולאחר העיון בסוגיא, נראה שיש להם לקרוא בטו' כדין ירושלים".

הגר"י יוסף מצטט בפסק ספרים רבים ובראשם ספריו של אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, ומסיים את מכתבו: "אשר על כן, יש לקרוא המגילה במושב אורה ביום טו'".

הרב צדוק שקבל את המכתב הוציא איגרת לתושבי המושב בה כתב להם: "מודעה רבה לאורייתא, עקב הסמיכות של המושבים אורה עמינדב לעיר הקודש ירושלים ת"ו. הן מבחינה גאוגרפית הלכתית והן מבחינת העירוב ועוד. ולפי פסק הראשון לציון הרב יצחק יוסף. המושבים יקימו את יום פורים בט"ו באדר ב' בלבד כבני ירושלים. ולא ביום י"ד באדר ב' כבכול שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר