שר החוץ ליברמן מצהיר: לא נעביר את קבר דוד לוותיקן בעת ביקור האפיפיור

בעקבות גל השמועות על כך שמדינת ישראל מתכוונת להעביר את מתחם קבר דוד המלך לותיקן, שר החוץ אביגדור ליברמן הכחיש את הדברים: "אין ממש בשמועות" (פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
קבר דוד המלך (צילום: פלאש 90)

קבר דוד: בשבועות האחרונים מתקיימות עצרות מחאה במתחם קבר דוד המלך בירושלים בעקבות השמועות כי מדינת ישראל מתכוונת להעביר חלק מהמתחם לנוצרים בזמן ביקור האפיפיור בעוד כשבועיים בישראל.

הבוקר (שלישי) הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן כי "אין שום ממש בידיעות ובשמועות על כך", לדבריו, מדינת ישראל לא הולכת להחזיר את חדר הסעודה האחרונה הנמצא בקבר דוד לנוצרים.

את הדברים אמר ליברמן בתגובה לשאילתא שהועלתה על ידי ח"כ מאיר פרוש במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון.

מנגד, יהונתן יוסף, בנו של הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצ"ל ומהפעילים במקום, אומר ל"כיכר השבת" כי רשמית השטח לא יועבר לנוצרים אבל זה מה שיקרה בפועל: "המדינה הולכת לתת להם מפתחות לחדר, זכויות ניהול לקתולים, שישים מיסות בשנה, כל יום ראשון המקום יפעל ככנסיה".

יוסף מוסיף ואומר: "לא מדובר במסירת ריבונות ולא החכרה, אבל בהחלט במסירה בפועל ובפגיעה בסטטוס קוו הנהוג בציון".

יוסף מספר כי הצעד הבא שלהם הוא להגיש עתירה לבג"צ בכדי לחשוף את ההסכם.

אתמול התקיימה במתחם הקבר הפגנה בהשתתפות מאות כמחאה על הכוונה להעביר חלק מהמתחם לנוצרים, שכאמור השר ליברמן מכחיש זאת.

לפני כשבועיים התקיים סיור מיוחד של חברי הכנסת יוני שטבון, משה פייגלין, ניסים זאב ומאיר פרוש יחד עם הרב שמחה הכהן קוק - רבה של רחובות והחוקר הרב יעקב סיביליה במקום כאשר גם הם מחו על הדיווחים.

הפגנה במתחם קבר דוד, אמש (צילום: פלאש 90)

לאחרונה אף טען ח"כ ניסים זאב כי לשכת ראש הממשלה פנתה אל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שיבדוק הלכתית את האפשרות להעביר חלק מקבר דוד לנוצרים, מה שהביא גם את לשכת הגר"י יוסף להכחיש: "לא התקבלה אצל הרב פניה כלשהי מלשכת ראש הממשלה בנושא מעמדו של קבר דוד בהלכה". בלשכה הוסיפו ואמרו כי "אין שחר לפרסומים הללו. הרב בדק לפני מספר חודשים את המידע לאור פניות שהגיעו אליו וקיבל תשובות שאין כל כוונה לשינוי כלשהו בקבר דוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר