ארה"ב: פרה אדומה כשרה נולדה

אנשי מכון המקדש עובדים בחודשים האחרונים על מבצע לוגיסטי מורכב במיוחד להבאת פרה אדומה כשרה שנולדה בארה"ב, לישראל. הדרישה: כהן שלא נטמא למת. צפו (יהדות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפרה האדומה (צילום: מתוך יוטיוב)

נדיר: פרה אדומה כשרה נולדה בארה"ב למשפחה אמריקנית. זהותה של המשפחה נותרה חסויה זאת מאחר וארגונים אסלאמיים קיצוניים עלולים להזיק למשפחה או לפרה הנדירה.

הפרה כבת חצי שנה, כאשר ברגע שתגיע לגיל שלוש תפסל מיידית. פרה אדומה, כידוע, משמשת לטיהור טמאים ובכך מאפשרת להם להכנס אל בית המקדש.

אנשי "מכון המקדש" עובדים בחודשים האחרונים על מבצע לוגיסטי מורכב במיוחד בכדי להביאה לארץ. כאמור, הפרה הזו כשרה למהדרין - לא שמו עליה עול וכל שערותיה אדומות כנדרש.

צפו בפרה האדומה

מבחינת בעלי הפרה ניתן למסור אותה כבר כעת לידי העם היהודי, אולם העלות הגדולה של המבצע - מאות אלפי דולרים לתהליך העברת הפרה, מונעת בשלב זה את הבאתה לישראל. בנוסף, יש לאתר כוהנים שלא נטמאו מעולם בטומאת מת - דרישה כמעט בלתי אפשרית בימינו.

על-פי המשנה, נשחטו לאורך כל ההיסטוריה רק תשע פרות אדומות. מקום שחיטת הפרה הוא "אל נוכח פני אוהל מועד" - בדיוק מזרחית לפתח היכל המקדש ובאותו קו גובה - אתר המזוהה כיום כחצר כנסיית 'דומינוס פלוויט' בהר הזיתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר