מוסקבה: נחנך המבנה המפואר של הרבנות הראשית לרוסיה

בבירת רוסיה נחנך במעמד רב רושם המבנה החדש והמפואר של הרבנות הראשית לרוסיה, בנוכחות הרבנים הראשיים לישראל חברי בד"ץ מוסקבה ורבה של רוסיה הגר"ב לאזר (יהדות)

הראשל"צ הגר"י יוסף עם רבה של רוסיה הגר"ב לאזר (צילום: אלי סגל)

במעמד מרגש ורב רושם, נחנך המבנה החדש והמפואר של "הרבנות הראשית לרוסיה", בנשיאות רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר שליט"א.

הבניין החדש והמפואר, שבנייתו הושלמה זה עתה, יאכלס בתוכו את כל מחלקות הרבנות הראשית לרוסיה, הפזורים כיום במקומות רבים מחוסר מקום. המעבר יאפשר הענקת שירות רחב יותר לפניות הרבות המגיעות מדי יום ביומו אל משרדי הרבנות, ויתרחב הסיוע לעשרות רבני ערים בכל רוסיה ומאות ראשי הקהילות היהודיות ברחבי המדינה.

הרבנות הראשית של רוסיה קנתה מקום של כבוד בכותל המזרח של חשובי הרבנויות ובתי הדין בעולם, בזכות העומד בראשו ה"ה רבה הנערץ של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, ולצדו הדיינים הרב שניאור זלמן הכהן קאהן והרב ישראל בירנבוים, רב ועד הכשרות הרב יוסף יצחק מרזל ורב השוחטים הרב יצחק הכהן קוגן.

הרבנות הראשית של רוסיה מפעילה כיום בהצלחה רבה: בית דין לדיני תורה, אגף נישואין, בירורי יהדות, מחלקת הכשרות, ועד השחיטה, מכון שעטנז, כולל הוראה, פיקוח מקוואות ועוד.

לאחר גזירת הסרט, כובדו בקביעת המזוזות בפתחים הראשיים של הבניין, הרבנים הגאונים: הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף, רבה הראשי של תל-אביב הגאון הרב ישראל מאיר לאו, זקן רבני אירופה ורבה של קהילת "שומרי הדת" באנטוורפן הגאון הרב דוד משה ליברמן, והרב הראשי הגר"ב לאזאר.

הראשל"צ הרב יצחק יוסף שיתף את חברי הבד"ץ של מוסקבה ואת הרבנים חברי נשיאות מועצת רבני אירופה, במספר דוגמאות שאירעו לאחרונה בענייני קידושין וגירושין, שמהן ניתן ללמוד על גודל האחריות שיש לדיין בבואו לדון ולהורות. הוא גם שיבח את שיתוף הפעולה הפורה בין הרבנויות של ישראל ורוסיה, שהביא לתנופה האדירה ולפריחה המחודשת של יהדות רוסיה.

רבה של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, השמיע דברי ברכה קצרים והעלה על נס את האחריות העצומה המוטלת על הרבנות הראשית ברוסיה וההכרעות הגורליות העומדות לפתחם מדי יום במגוון רחב של נושאים, מהם רבים שאינם מצויים בקהילות יהודיות רגילות.

הרבנים בירכו את הרה"ר הרב לאזאר ואת חברי הבד"ץ, שיהיה בית זה בית ועד לחכמים, ויזכו להגדיל תורה ולהאדירה ולהורות דבר ה' זו הלכה, מתוך הרחבה וסייעתא דשמיא.

בתום הנאומים, נערכה מסיבת "קבלת פנים" גדולה ומפוארת לכבוד האורח הדגול הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, שהגיע יחד עם רבני נשיאות "מרכז רבני אירופה". קבלת הפנים נערכה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ובהשתתפות קהל גדול, בשילוב התוועדות חסידית גדולה לכבוד 'חג הגאולה' של האדמו"ר הריי"צ נ"ע, לכבוד יום גאולתו ממעצר כבד על 'עוון' הפצת יהדות ברוסיה של אותם ימים.

המבנה החדש של הרבנות הראשית הרוסית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר