"ניוזוויק": אלפי יהודים יעזבו את אירופה בעקבות האנטישמיות

השבועון האמריקאי 'ניוזוויק' מדווח כי במדינות אירופה גוברת האנטישמיות וכי בסקר מקיף שנערך לפחות 29 אחוזים מהיהודים שקלו להגר למדינה אחרת בעקבות כך (אקטואלי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

מאז החל מבצע 'צוק איתן', ברחבי אירופה מורגשת האנטישמיות וגורמים בארגונים יהודיים במדינות אלו מדווחים כי ככל שהזמן נוקף - האנטישמיות גוברת. בשבועון האמריקאי "ניוזוויק", בחרו השבוע להקדיש את כתבת השער לדאגה הרבה בעקבות כך.

בכתבה הארוכה הובאו נתונים מדאיגים ולפיהם אלפי בני אדם יהודים צפויים לעזוב את מדינות אירופה ולהגר למדינות אחרות בעקבות האנטישמיות שלדבריהם גורמים לקשיים בחיי השגרה. לפי סקר שנערך על-ידי האיחוד האירופי, לפחות 29% מהיהודים שקלו להגר למדינות אחרות.

לפי אותו סקר, יהודים באירופה מתמודדים עם "עלבונות, אפליה ואלימות פיזית, שלמרות מאמצים מצד האיחוד האירופי והמדינות החברות לא נעלמים". רוב הנסקרים העידו כי האנטישמיות החריפה בשנים האחרונות בשלוש מדינות - בלגיה, הונגריה וצרפת.

בכתבה הובאו נתונים ולפיהם גם בברלין, בלגיה ובריטניה נרשמו תקריות אנטישמיות שהתגברו עם תחילת המבצע הצבאי ברצועת עזה.

עוד נכתב כי למרות הגינויים הרשמיים של נבחרי הציבור במדינות הללו, המפגינים ממשיכים בשלהם ואף קראו "מוות ליהודים" באחת ההפגנות שנערכה בפריז.

בסיכומה של הכתבה נכתב כי בין 5,000 ל-6,000 יהודים יעזבו בקרוב את מקום מגוריהם במדינות אירופה, זאת לאחר, שכאמור, הם חשים חוסר ביטחון עם פרוץ ההפגנות האנטישמיות שהגיעו לעתים לאלימות פיזית כנגד יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר