עין טובה גם באומן: מיזם וגמ"ח ייחודי ברחוב פושקינא

הבעל מקריא עומד לפתוח את המחזור ולקרוא: תקיעה, שברים, תרועה. ולפתע, בהיכל הציון באומן, מחמת הדוחק, זוג המשקפיים שבידיו נפל והתפוצץ. מה עושים? יש גמ"ח (יהדות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אברימי גולדשמיד בציון באומן (צילום: באדיבות המצלם)

הבעל מקריא עומד לפתוח את המחזור ולקרוא: תקיעה, שברים, תרועה. ולפתע, בהיכל הציון באומן, מחמת הדוחק הרב, זוג המשקפיים שבידיו נפל והתפוצץ. הוא אדם בגיל העמידה, ללא משקפי ראייה לא יוכל להתפלל ולעשות את מצוות היום.

מה עושים? עכשיו יום ראשון של ראש השנה, ועוד שלושה ימים לפניו. איך מסתדרים ללא משקפיים? רחש עובר בקהל, לחש שמתעצם ועובר לקול גדול: לכו לגולדשמידט. היכן? ליד הציון, בפושקינא 38 קומה 6.

אברימי גולדשמידט, המוכר יותר כבעלים של רשת האופטיקה 280 המרושתת בכל הארץ, נוסע לאומן כל שנה מצויד בעשרות זוגות משקפיים, עם כל המספרים, עבור הזקוקים להם בדיוק באמצע החג באומן.

בשנים הקודמות זכו יותר משלושים איש להשתמש בשירות הגמ"ח הכי ייחודי באומן. רבים מהמשתמשים לא מצאו את המילים להודות על היוזמה הייחודית, שלבטח הצילה את החג שלהם.

"יש אנשים שיש להם מספר גבוה", מסביר גולדשמידט. "ואם הם לא רואים, קשה להם להתנהל ובוודאי שלא קל להם לקיים את חובת היום של תפילה".

רבני ברסלב ששמעו על היוזמה הייחודית בירכו את גולדשמידט ואיחלו לו שזכותו של מוהר"ן תגן עליו ותליץ יושר עליו בכך שמסייע ליהודים לקיים את רצונו של הצדיק הטמון באומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות