4 שנים ללא מרן

פסק ההלכה הנחרץ נגד פאה נוכרית • צפו

אחד מפסקי ההלכה הנודעים של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מתוך אלפי פסקיו, הוא האיסור לאישה ללבוש פאה • צפו בקטע וידאו של מרן שצולם עבור כנס נשים בו חידד את האיסור (יהדות)

מורשת מרן: במלאות 4 שנים לפטירתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל מגיש "כיכר השבת" קטע וידאו שלא פורסם בציבור הכללי, קטע שמרן צולם בשנת תשע"א, לצורך כנס נשים שהתקיים ב'יד אליהו'. אז, ביקש הרב לחזק את הנשים בנושא הצניעות ואיסור הפאה נוכרית.

במהלך דבריו אמר מרן זצ"ל: "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים. לכן, גם לעתיד לבוא, כתוב 'זכר חסדו ואמנתו לבית ישראל', זה הנשים. אלה שהן דואגות על צניעות, על כשרות, על טהרת המשפחה, אלו זכותן הרבה מאוד".

בשלב הזה פנה פוסק הדור לנשות ישראל: "התורה היא תורת חיים שלנו, אין לזוז ממנה ימן ושמאל. ללבוש כובע ולא פאה נוכרית".

מרן סיפר על הגאון רבי פנחס לוי הורוביץ זצוק"ל שהיה רבה של פרנקפורט: "הרב הזה כשראה פרצה שלובשים פאה נוכרית, עמד וקרא לתלמידים שלו ותפסו ספר תורה והחרימו כל אישה שתלך עם פאה נוכרית, עשו חרם, וודאי שזה אסור".

"כולם הזהירו על זה ואמר", הוסיף הגר"ע, "אישה שהולכת עם פאה נוכרית ברשות הרבים חייב בעלה לגרש אותה, עד כדי כך".

הרב ביקש מהנשים להשפיע על החברות ובנות המשפחה שלא ללכת בפאה נוכרית אלא עם כובע.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (80%)

לא (20%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

11
נראה מי יעיז לצאת נגד פסק מר"ן!! תפנימו, אסור פאות על פי פסק מר"ן!! ומי שתמשיך, אין לה או לבעלה זכות לצעוק "מר"ן מר"ן" כשעושים דברים אחרים כביכול נגד הוראות מר"ן! לכל לובשי פאות ולבעליהן הספרדים - אתם צבועים!!!
אוקיי
הרבה לובשות פאות בגלל שמרן בעצמו התיר להן. הוא לא אסר בתכלית האיסור, התיר גם לגרושה ואלמנה (יבי"א ח"ד) וחוץ ממנו יש עוד עשרות פוסקים ספרדיים מתירים. (נ.ב. מרן - זה רק השולחן ערוך שקבלנו הוראותיו).
אהרן הכהן
בעיניך. מה עם חומרת האיסור? זה לא מעניין אותך. .ומרן פירושו מורנו ורבנו ואין גדול ממרן רבנו עובדיה יוסף.
א.ע.
יש היתרים, והם כתובים שחור על גבי לבן בספר "מעיין אומר". זאת אומרת שהרב עובדיה התיר, ולא במקרה אחד, אלא במקרים רבים (רק חלקם הובאו בספר מעיין אומר). ◄ לשאלת השואל, "זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הג
אהרן הכהן
לדעת כולם.
הרב אליהו
10
ולעניין מי הולך ואיך הולך יש להפריד כנראה אתם לא מבינים בהלכה. יש את ההלכה והרב לא זז ממנה. ויש מה האדם הפרטי רוצה לעשות כמו שנאמר ובחרת בחיים. לכן השאלה על הילדים או הנכדים היא לא רלונטית כל אחד עושה מה שהוא מחליט לעשות זה כמו לשאול את אברהם ויצחק אבותנו איך יצאו לכם ישמעאל ועשיו. (נשלח באמצעות כי
Dj אבי סויסה
פשוט הולכים כמו גדולי עולם אחרים, שסברו להתיר פאה וחלקו על הרב עובדיה. לדוגמא, מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים הח
רפאל
9
זה אסור בתכלית האיסור
מ
וראה דברי הגאון רבי שלמה אליעזר שיק זצ"ל, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר "שיחות מוהרא"ש" חלק ט': "אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות.
יונתן
8
לא מנביא ולא מהתלמוד לאיסור פאה. הרי לכם מקור אמיתי: "ופרע את ראש האשה" (במדבר ה/יח), כלומר שעושה ששערה לא מסודר. מכאן שאפילו לא צריך פאה, רק צריך שער מסודר. כי התורה דורשת מהאשה להיות מה שיותר יפה!
נועה
הפוסקים חוץ מכמה רפורמיסטים לא פירשו כך. אלא ופרע הסיר את הכיסוי, וחייב לפרש כך. כי אם לדברי ההבל הללו, אישה ששערה לא מסודר מה הדין? אבל אין אישה שבאה בלי כיסוי ולכן הפירוש הסרת הכיסוי, מכאן שצריך כיסוי.
אורי ו.
היו הולכות בשער מסודר בלי כיסוי. מפורש "פרע את ראש האשה", לא כתוב שהוריד כיסוי. יש בדבריך איסור של "בל תוסיף". אמנם רבנים לקחו זאת כמקור לחומרות שהנהיגו וזה מדין "אסמכתא", אבל לכולם אין זה הפשט!
משה
היתה תקופה קצרה שהנשים באירופה הורידו את כיסוי הראש (והצדקניות חבשו פאות), אין לזה שום קשר להלכה, ולדעת רוב ככל הפוסקים כיסוי הראש הוא חובה מדאורייתא, וכפי שאומרת הגמרא במסכת כתובות ע"ב "דאורייתא היא".
שלמה
מותר לצאת בשבת גם בחלקי פאה. כלומר בראש מסודר ללא כיסוי!
נחום
7
כדי להבין את דעתו האמיתית של הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, יש להקדים כי למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים ל
מנחם
שקריו המצוצים מהאצבע של הכותב הרי נמאסו מזמן, כל יום יש לו איזו המצאה חדשה לנסות להתיר פאות.
נחמן
יש אנשים שהדברים לא מתאימים להם והם היו מאוד רוצים שהדברים לא יתפרסמו. ובכן, מומלץ לפתוח את כל המקורות ולראות את הדברים בפנים, ולהתעמק היטב בדברים.
מנחם
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
דוד
חבר'ה זה אתר חדשות פה לא ספר שו"ת
ו
6
התגובות תת-רמה ממש מכל בחינה שהיא, הן מבחינת הסגנון המתלהם ומבחינת ההטעיות בתוכן , נגד פסיקת מרן לאיסור הפריצות של הפאה צריכות להשלח למקומם הראוי, למחיקה. איך נותנים לצרוע וזב כזה לכתוב כאן את כל שקריו והשמצותיו נגד מרן? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאלה רגע
אל תבכה, הכל לטובה. קח טיפ קטן ממני: עם תגובות ענייניות צריך להתמודד בתגובות ענייניות. כשאתה כותב על אחרים "צרוע וזב" וכאילו מוחה על כבודו של הרב עובדיה, אתה בסך הכל מגלה לכולם שאין לך מה למכור בעצם. או איך שאתה קורא לזה: "תת רמה".
לוי יצחק
לכן יש לך כל כך הרבה זמן לשבת ולכתוב תעמולת שקר כנגד גודלי ישראל האמיתיים האוסרים את פאות הפריצות שאתה מוכר?
יצחק בן אברהם
5
פאות זה הכיסוי ראש הכי טוב מכיוון .. שהוא מכסה את כל הראש ואין חשש שהמטפחת תיפול וכו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעניין הפאות
מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים, העדיף פאה על מטפחת. בחוברת "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הל
יהודה
מרן אמר את דברו, ואתה מזלזל בו ואומר "לא נכון"!! עכשיו נותר לספרדים ממשפחות "לובשי הפאה" שטוענים שהם 100% עם מרן להחליט אם הם באמת עם מרן או לא! אחרת זה פשוט צביעות! שלא יגידו אחר כך על אחרים "בוגד" ושאר הברכות! ואני לא יחדניק, רק אומר את האמת על הצביעות של אותם ספרדים.
אני
חוץ מזה שהוא בעצמו התיר בהרבה מקרים, אין שום מניעה ללכת ברוב ההלכות כמותו ובענין הפאה לפסוק כמו אחרים. "עשה לך רב" נאמר על דין ספציפי (ראה פירוש ר"ע מברטנורא במקום), שאי אפשר ללכת פעם כמו זה ופעם כמו זה. אבל בשני דינים אין מניעה ללכת בדין זה כפוסק אחד ובדין זה כפוסק שני. וזאת גמרא מפורשת בעירובין ו
י. בן עמרם
כל הטיקבוקים השקריים שלך להתיר פאות מטעמים מצוצים מהאצבע
שי
4
הרב רק ציטט את ההפלאה שעשה חרם בזמנו ובמקומו (כשהיו נשים בודדות שלבשו פאה, והיה זה פריצת גדר. משהו שלא שייך היום בכלל, כי רוב הנשים בציבור החרדי לובשות פאה), ו"לשיטתו" בזמן ההוא, במקומו של ההפלאה, אם אשה היתה הולכת בפאה, בעלה היה צריך לגרשה. אין שום קשר לימינו. יש תשובה ביביע אומר שאפילו אשה ההולכת
ישראל
3
הרב רק ציטט את ההפלאה שעשה חרם בזמנו ובמקומו (כשהיו נשים בודדות שלבשו פאה, והיה זה פריצת גדר. משהו שלא שייך היום בכלל, כי רוב הנשים בציבור החרדי לובשות פאה), ו"לשיטתו" בזמן ההוא, במקומו של ההפלאה, אם אשה היתה הולכת בפאה, בעלה היה צריך לגרשה. אין שום קשר לימינו. יש תשובה ביביע אומר שאפילו אשה ההולכת
ישראל
2
וכן כל בנותיו של דרעי שתיימרים ללכת בדרכיו הולכת עם פאות , אבא מסתכל עליכם מלמעלה
תלמיד מרן
יש כאלה שהם לא תלמידיו רק נושאים שמו לשוא כנראה
שלום
כנראה אתה לא מכיר איך נראים המשרדים של התנועה הקדושה ואיך נראות כל הנכדות של "מרן"
יחד
והיום הלחץ החברתי קשה מאוד. כולן לובשות פאות, רק המפגרות והמטומטמות הולכות עם כיסוי ראש מזעזעים כמו בובו מנופח.
לימוד זכות
1
הרי הוא התיר לכתחילה (וגם בנו הרב יצחק יוסף) לבחורי ישיבה להתחתן עם מי שהצהירה שתלבש פאה אחרי החתונה! כמו כן התיר גם לאחר החתונה למי שכבר התרגלה ללבוש מטפחת, ולא מצאה חן בעיני בעלה, ללבוש פאה (מעיין אומר חלק ט') אז מאיפה הדמיונות האלה? ביביע אומר אפילו כתב שבעל שאשתו מתלבשת בחוסר צניעות מובהק, לא
שלמה

אולי גם יעניין אותך:

עוד באקטואלי: