יצחק בלומנטל תוקף: ש"ס גנבה את קולי

ההצטרפות של ש"ס להסתדרות הציונית היא מעשה הונאה. היא קיבלה את הקול שלנו למטרה מסוימת, ועשתה בו מעשה אחר לגמרי

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |
(פלאש 90)

המפלגה העונה לשם ש"ס, הונתה השבוע את בוחריה. היא לקחה את הקול שלהם, אותו היא קיבלה למטרה מסויימת, ועשתה בו מעשה שונה לגמרי. בעיני היא גנבה את קולי. את קולי, קולך, קולינו.

ההצטרפות של ש"ס להסתדרות הציונית, היא בעצם אבן דרך היסטורית בהיסטוריה רצופת תהפוכות. הציונות כמו שהיא, היתה שנויה במחלוקת בין גדולי עולם, הכיצד להתחייס אליה, אם בזלזול או בהתעלמות. אף לא אחד אמר שיש להצטרף אליה ו"לתקן אותה מבפנים".

מעניין לצטט בנושא את דברי החזון איש באגרתו: "כמדומני שברגש זה אין בו שום מחלוקת, וכל החרדים באמת מרגישים תמיד מה עליהם לקרב ומה לרחק, כאילו רוח ממרום נשפך עליהם, ובזמנינו כולם הושוו בהשקפתם על הציונות ועל ----[מילה חסירה] וכן בכל המתרחש על ידם, וכמעט שאיני יודע חילוקי דעות בין היראים בענינים אלה, עד שכל מי שדעתו לקרב במקום שאנו מרחקים נשפט על ידי הרגש החרדי למי שצריך בדיקה אחריו".

מילים כדורבנות: - - - אין חילוקי דעות בזה... - - - כל החרדים מרגישים תמיד מה לקרב ומה לרחק... - - - מי שדעתו לקרב במקום לרחק צריך בדיקה אחריו... - - - כולם הושוו בהשקפתם על הציונות...

אז מה קרה לש"ס שפתאם יש לה חילוקי דעות בזה? איפה הוא הרגש היהודי שלהם, "מה לקרב ומה לרחק"? האם צריך בדיקה אחריהם?!

ומה הם טענו? - באנו לקרב אותם, 'לתקן אותם מבפנים' 'להלחם בציונות מבפנים'. מישהו מאמין להם שזו המטרה? וכה נאמר באבות דרבי נתן: אל תתחבר לרשע ואפילו לתורה, ויש גורסים אל תתחבר לרשע ואפילו לדבר מצוה. כלומר: גם אם אתם צודקים, ובאתם למטרה זו, אתם עבריינים.

אבל לא רק שזה אסור, זה גם לא כדאי.

ונצטט מדברי המכתב מאליהו: "אין שום ספק בדבר, שכל ירידה לצורך עליה, כמו למשל לעבור לסביבה לא כל כך טובה למען הצל אחרים ולקרבם לתורה, כמעט ברור כי במקום להעלות אותם באיזה אופן ממשי, יפול בעצמו ויכשל בעוונותיהם עמהם יחד, וח"ו יוכל לצאת מגדר ירא אלקים לגמרי." דבריו הם תשובה ניצחת לכל מי שחושב שעתידה ש"ס להרוויח מזה, לא היא, ש"ס עתידה לאבד את מעט יראת האלקים שיש לה. משומרי תורה ספרדים, הם יהפכו למפלגת ספרדים. והתורה מה יהא עליה?

ונסיים באגרת אחרת ממרן החזון איש: הקלת חיבור לידועים (הציונים) הוא מינות ממש... כל שכן בגרם חיזוק ידם או כבודם...

* * *

נ.ב. השורות הללו נכתבו כיון שברור לי, בלי שום פקפוק, שמרן שר התורה הגר"ע יוסף לא תמך לא תומך ולא יתמוך במהלך שכזה. ובפרט לאור פסקיו הרבים נגד הציונות. אני, איני מאמין למרגי, או למי שלא יטען שהרב עובדיה יוסף שליט"א תמך בדבר שהתורה הקדושה אוסרת. אין לשון הרע חמור מלומר דבר שכזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר