הגר"מ גרוס פסק: מירון מותרת לכהנים

דרך בורמה א´ ראוייה למעבר כהנים - כך פסק הגר"מ גרוס, לאחר בדיקה ממושכת. בד"צ "העדה החרדית" פרסם: מותר לעלות דרך בורמה א´. על שאר הדרכים, אותם רק הרב גרוס בדק עם בית דינו, כתבו בד"צ "העדה החרדית" כי "לא נוכל לאסור או להתיר". הפסק המדובר, מסייע רבות בעיקר בידי אנשי "תולדות אהרון"

חיים שקדי | כיכר השבת |

מהי הדרך המותרת לכהנים, לעליה במירון? זוהי השאלה שהעסיקה בחודש האחרון אלפי כהנים בכלל, ומספר חסידויות הנוהגות להדליק במירון בל"ג בעומר בפרט, לקראת הילולת הרשב"י במירון.

בשנה שעברה פרסם גאב"ד "חניכי הישיבות", הרב מרדכי גרוס, כי מירון אסורה לעליית כהנים. לטענתו, בכל הדרכים ישנם הרבה מערות קבורה נסתרות ולכן הדרך לכהנים היא בעייתית מאוד.

מאחר ואת עובדת קיומם של המערות, לא ניתן היה להוכיח, הקים בשנה האחרונה הרב גרוס המכהן כחבר בוועד הרבנים לענייני מירון, מושב בית-דין מיוחד, והזמין את כל מי שיש בידו מידע בנושא מערות הקבורה במירון לבוא ולהעיד.

עשרות אנשים הגיעו לבית הדין והציגו את טענותיהם והמידע שברשותם. חברי בית הדין יצאו מספר פעמים למירון, סיירו בתוואי השטח, ואך הזמינו למקום בעלי מקצוע העובדים במקום, בשמם הופצו טענות שונות, כדי שאלו יעידו כי הדברים שנאמרו בשמם לא היו ולא נבראו.

וכך, לאחר עבודה יסודית ומדוקדקת, היחידה שנעשתה בנושא, התברר כי הוצגו טענות שווא בדבר קיומן של מערות קבורה רבות בשטח, וחברי בית הדין הוציאו פסק סופי: דרך בורמה א´ ראוייה למעבר כהנים, וישנה בעיה רק באזור הדרך מהדרין.

הפסק המדובר, מסייע רבות בעיקר בידי אנשי "תולדות אהרון", אשר יכולים לעלות בדרך בורמה א´ - כפי שטענו כל הזמן, ואינם זקוקים לפתרון הלכתי מיוחד, מאחר ובמקום אין חשש להימצאותם של מערות קבורה.

בד"צ "העדה החרדית" פרסם אף הוא הודעה, בה הם כותבים שלאחר בדיקה מותר לכהנים לעלות בדרך בורמה א´. "נתברר לנו לאחר דרישה וחקירה שיכולים להגיע דרך רחוב בורמא א´", נכתב בהודעת הבד"צ.

על שאר הדרכים, אותם רק הרב גרוס בדק עם בית דינו, כתבו בד"צ "העדה החרדית" כי "לא נוכל לאסור או להתיר", מאחר והם עצמם לא בדקו זאת - הם לא מתירים, אבל היות והרב גרוס בדק והתיר, הם לא אוסרים.

אחד מהעסקנים שפעלו רבות בנושא, אומר ל"כיכר השבת" כי "לא רק שנמצאה דרך כשרה למהדרין עבור הכהנים להגיע ממש עד למעלה, אותם הטוענים כי ישנה בעיה, וטרחו להוציא כסף רב עבור בניית הכיפין, לא יוכלו להגיע עד למערה אלא יישארו לראות את המקום מרחוק".

לדבריו, "הם יכלו לבנות מגדל גבוה בכניסה למושב, ולהשקיף משם על המערה, מאשר להשקיע כל-כך הרבה כסף בפתרון שאינו נצרך ומתברר גם כלא תועלתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר