השער להשכלה גבוהה לחרדים - במכון הטכנולוגי חולון - HIT

בוגרי הישיבות אשר מעוניינים לרכוש מקצוע חייבים לרכוש אותו דרך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. החסכים הרחבים בלימודי החול אינם מאפשרים כניסה מידית ללימודים, על-כן נאלצים בוגרי הישיבות לעבור מסלול קשה ומטלטל של לימודי מכינה קדם-אקדמית.תלמיד הישיבה העובר במכינה יכול לעבור הלם בעצם השינויים הגדולים הנדרשים ממנו, בתפיסת הלימוד ובצורתו, לכן יותר משהוא נדרש לבחור מקצוע חשוב שיבחר במכינה הטובה ביותר

כיכר השבת | מקודם |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בוגרי הישיבות אשר מעוניינים לרכוש מקצוע חייבים לרכוש אותו דרך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. החסכים הרחבים בלימודי החול אינם מאפשרים כניסה מידית ללימודים, על-כן נאלצים בוגרי הישיבות לעבור מסלול קשה ומטלטל של לימודי מכינה קדם-אקדמית. למכינה הקד"א יש כמה תפקידים:

התפקיד הראשון והעיקרי הוא רכישת ידיעות בתחומי הידע הנדרשים בהשכלה התיכונית כדי להכשיר את הלומד להגיע השכלה הגבוהה. כאשר מדובר בלימודים קד"א לקראת לימודי הנדסה וטכנולוגיה המבטיחים מקצוע מבוקש ופרנסה בכבוד נדרשת ההשלמה ביתר שאת וביתר עוז, והיא אף כוללת רכישת ידיעות הנרכשות בחינוך היסודי, ולפום צערא אגרא.

התפקיד השני הוא הקניית אופני הלימוד של ההשכלה הגבוהה לתלמיד הישיבה. כידוע אופן הלימוד האקדמי שונה בתכלית מאופן הלימוד הישיבתי תורני. בישיבה מוערך עמל התורה ולאו דווקא הספקים לעומת לימודי החול הדורשים הספקים גבוהים ללא קשר לעמל הנדרש לכך. בישיבה הוכחת הידע אינה מעוגנת בתהליכי הערכה הכוללים מבחנים ואילו ההשכלה הכללית נסובה סביב תהליכי הערכה קפדניים המאפשרים לעקוב אחר הידיעות שנרכשו אצל כל תלמיד ותלמיד. בישיבה לימוד התורה הוא מרכיב התנהגותי אחד, במערך שלם של דרישות המעצבות אישיות רוחנית והכוללות מידות טובות יראת ה' וכו' בעוד בעולם האקדמי אין האדם נמדד אלא על פי הישגיו הלימודיים. הנה אפוא המצוינות האקדמית שונה לחלוטין מהמצוינות התורנית.

תפקיד שלישי הוא הקניית כלים להבנה טובה יותר של הכישרונות המצויים בכל תלמיד המאפשרים בחינה מחודשת של הבחירה במקצוע מתאים בהמשך. כיצד אנו בוחרים את המקצוע אותו אנו מעוניינים ללמוד ובו אנו רוצים לעסוק ולהתפרנס? הרבה גורמים מעצבים את שאיפותינו למקצוע מסוים או לעיסוק מסוים. באינטרוספקציה (הסתכלות פנימית) נבחין כי שדה רחב של תדמיות ואולי גם דמויות משפעים ומעצבים את רצוננו זה ולא תמיד אנו מודעים לכישרונות שהיו יכולים להוביל אותנו רחוק יותר ובהצלחה גדולה יותר. ההתנסות בלימוד נושאים שלא היינו מודעים להם וההצלחה בהם יכולה להוביל להחלטות חדשות טובות יותר עבורנו.

תלמיד הישיבה העובר במכינה יכול לעבור הלם בעצם השינויים הגדולים הנדרשים ממנו, בתפיסת הלימוד ובצורתו, לכן יותר משהוא נדרש לבחור מקצוע חשוב שיבחר במכינה הטובה ביותר שתצמצם את הסיכוי לנשירה ולכישלון ותוביל אותו לחוף מבטחים של קניית המקצוע המבוקש. המכינה הקד"א של מכון טכנולוגי חולון –HIT מתמחה מזה שנים בהנגשת אוכלוסיות חסרי בגרות להשכלה גבוהה ובהצלחה מרשימה. המכינה של HIT נחשבת כטובה בארץ וזוכה בשבחים על הישגי התלמידים, לאורך השנים, בהן היא פועלת.

מערך המכינה מלווה את התלמידים החל משלב הייעוץ ועד סיום הלימודים במסגרות בהם בחרו. במכינה צוות של יועצים, המסייעים לכל תלמיד לבנות את התכנית האישית המותאמת לו בהתאם ליכולותיו, לצרכיו ולרצונו כהמשך ללימודים אקדמיים. צוות המורים, במכינה הקד"א של HIT הינו צוות מיומן ומקצועי, אשר צבר ניסיון רב שנים בהוראה ובהכנה לבחינות הבגרות וללימודים האקדמיים, תוך מתן מענה איכותי ואישי לכל תלמיד. התלמידים במכינות זוכים לאווירה לימודית תומכת ולסיוע ותגבור לימודי על פי הצורך.

המכינה של HIT פותחת את שעריה לציבור החרדי בשלוחה נפרדת ובאווירה מתאימה על-מנת להכינו ללמודים בתחומי ההנדסה והעיצוב ובמקצועות הטכנולוגים המבוקשים והמבטיחים בטחון תעסוקתי. המכינה תוכננה כך שכל הנכנס בשעריה ינותב על –פי רצונו למקצוע המתאים ביותר שבו על-פי כישרונותיו הוא יוכל להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר. צוות המכינה יחנוך ויעקוב אחר כל תלמיד באופן אישי כדי לאפשר את המעבר לצורת למידה אקדמית באופן הרך ביותר וכדי למנוע אפשרות של נשירה. התלמידים ייהנו ממלגות עד גובה שכר הלימוד וממלגות קיום על פי קריטריונים. הלימודים בשעות גמישות, אין תירוצים.

כולם מוזמנים ליום הפתוח של המסגרת החרדית במכון טכנולוגי חולון-HIT, שיתקיים אי"ה בישיבה התיכונית קריית הרצוג, רחוב הרב נורוק 31, בני-ברק, יום חמישי, ב' בחשון תשע"ג, 18.10.12 למניינם, בשעה 19:30. ביום זה מכון טכנולוגי חולון ייתן את כל הפרטים על המקצועות הנלמדים ועל המכינה.

ניתן להיכנס לאתר תוכניות הלימודים של HIT בכתובת:

http://www. hit.ac.il/academics/degree-programs

לפרטים: 03-5026760, 03-5026683, 03-5026519,

משה רוזין מנהל המכינות במכון הטכנולוגי חולון

ד"ר עמוס בר-דע מנהל תוכנית החרדים במכון הטכנולוגי חולון

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר