מצוקת הדיור

הקריה החרדית בצפון: האם שר האוצר יציל את המצב?

הקרייה החרדית שצפויה להיות מוקמת בנצרת עלית לא נראית באופק > היזמים נתקלו בעלויות גבוהות משחשבו, ולמרות מימון חלקי של משרד השיכון, נותרו להם עוד מאות מליוני שקלים לגייס > שר הבינוי אריאל אטיאס נפגש עם שר האוצר, וקרא לו לסייע בהקמת הפרויקט > כל הפרטים (הבית החרדי)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
אטיאס וצחיחות הקרקע (פלאש 90)

קשה וארוכה היא הדרך לקרייה חרדית חדשה בצפון. את העובדה הזאת למדו על בשרם הוגי הקמת השכונה החרדית בהר יונה ג´ שבנצרת עלית.

אחרי ההכרזה החגיגית והתמיכה הבלתי מתפשרת של ראש העיר, שמעון גבסו, החלו להערם קשיים.

קצת היסטוריה: לפני כשנתיים, בעקבות הגירה שלילית וגידול דרמטי במספר התושבים הערביים בנצרת עלית, החליטו בעירייה לעשות מעשה: הם קראו לחרדים להתיישב בעיר.

"אצל החרדים הגידול הטבעי גבוה, לפחות כמו אצל הערבים (להבדיל), וכך נשיג שני ציפורים במכה אחת. נייהד את העיר, ונאזן את הגידול הטבעי של הערבים", אמרו גורמים בעירייה.

בזמנו, דובר על כוונה להקים שכונה חדשה של כ-3,000 יחידות דיור על קרקע שהופקעה בעבר מערבים.

השכונה במקור לא יועדה לחרדים, השטח הוכשר כבר בעבר, משרד השיכון השקיע מעל מאה מיליון שקל כדי להתאימו לשכונה של לפחות 10,000 יחידות דיור.

הכל היה נראה טוב ויפה עם ההכרזה על הקמת הקרייה. היוזמים סיפרו בהתלהבות כי 600 משפחות מיהרו להירשם, ונראה היה כי נמצא פתרון מבריק למצוקת הדיור החרדית.

אלא שבחלוף השנים, התברר כי עלויות הפיתוח בהר יונה ג´ גבוהות משחשבו בתחילה. בנוסף, התברר במהלך גיבוש תוכניות הבנייה כי הקרייה אמורה להיות מוקמת על הר, מה שמייקר משמעותית את העלויות.

הכדור בידיים של שטייניץ

משרד השיכון אומנם נרתם והבטיח לממן 50 אחוזים מעלויות הפיתוח, אולם גם לאחר ההבטחה לסייע נותר ליזמים לגייס מאות מיליוני שקלים.

ובנקודה הזאת, החליט שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להיכנס לעובי הקורה. לאחרונה הוא הגיש בקשה למשרד האוצר, להעניק מימון נוסף של 100 מליון שקל להקמת הקרייה החרדית.

לדברי גורמים במשרד השיכון, מחירן של דירות בפרויקט לא יעלו על 570 אלף שקלים לדירת 100 מ"ר. מדובר במחירים חסרי תקדים, שצפויים לסייע בקרב על מצוקת הדיור.

מגובה בנתונים הללו, נפגש לאחרונה אריאל אטיאס עם שר האוצר, יובל שטייניץ, וביקש ממנו להרתם לנושא. כעת, הכדור בידיים של שטייניץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר