חיסול מסתורי בסוריה

מדען סורי בכיר שאחראי על טילים איראניים - נהרג בפיצוץ

מדען סורי בכיר, עזיז אסבר, מנהל מרכז המחקרים המדעיים באל-מסיאף, נהרג בפיצוץ שאירע ברכבו, בעיר חמה שבמערב סוריה, כך דיווחה רשת "אל-ערביה". יחד איתו נהרג נהגו האישי (העולם הערבי)

עזיז אסבר (צילום: מתוך ynet)

מדען סורי בכיר, עזיז אסבר, מנהל מרכז המחקרים המדעיים באל-מסיאף, נהרג בפיצוץ שאירע ברכבו, בעיר חמה שבמערב סוריה, כך דיווחה רשת "אל-ערביה".

לפי הדיווח, אסבר - הנחשב למקורבו של נשיא סוריה בשאר אסד ופעל ישירות תחתיו ללא גורם מתווך - נהרג בפיצוץ יחד עם נהגו האישי. עוד דווח כי הוא היה מעורב בתוכנית לפיתוח הטילים האיראניים "פאתח" ונחשב מקורב למדענים איראנים וצפון קוריאנים.

רשת "אל מנאר" דיווחה כי הפיצוץ אירע זמן קצר לאחר שיצא מביתו. בטלוויזיה הסוריה דווח כי מקור הפיצוץ הוא "בלון גז". משטר אסד טרם פרסם הודעה רשמית.

בלוג המודיעין "אינטליטיימס" דיווח כי המדען הסורי עמד בראש "מחלקה 4" של המרכז הסורי למחקרים מדעיים - שמופקדת על פיתוח ומחקר כל תכניות הטילים הבליסטיים והרקטות. עוד דווח כי הוא נחשב למספר 2 במרכז והיה כפוף ישירות לראשון המכון, ד"ר עמר ארמנזי.

רשת "אל ערביה" דיווח כי ישראל תקפה בעבר את מרכז המחקרים המדעיים ב'אל מסיאף' מן האוויר, זאת על רקע פעילות של כוחות איראניים במקום. לפי גורמי מודיעין זרים, ב'אל מסיאף' נמצא מתחם של המרכז המשמש לפיתוח נשק כימי עבור משטרו של אסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר