סולימאני תיאר

לפני 3 חודשים: "ישראל כמעט חיסלה אותי" • צפו

עם מבצע חיסולו המוצלח של קאסם סולימאני, הבכיר האיראני שכונה בישראל "ראש הנחש", מרתק לחזור לראיון מלפני 3 חודשים בו תיאר כיצד ניסתה ישראל לחסלו - ונכשלה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הסיפור של סולימאני (צילום: ערוץ אל-עאלם האיראני)

לפני שלושה חודשים בדיוק העניק קאסם סולימאני, מפקד 'כוח קודס' של משמרות המהפכה האיראניים, ראיון נדיר לתקשורת, בו הוא שחזר כיצד לטענתו ניסתה מדינת ישראל לחסל אותו - וכשלה.

וכך סיפר האויב הגדול ביותר של ישראל לרשת הטלוויזיה האיראנית אל-עאלם: "במהלך מלחמת לבנון השנייה, ב-2006, הגעתי ללבנון כדי להעביר מסר למזכ"ל חיזבאלה חסן נסראללה, מהמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי".

"באזור ה'דאחיה' של ביירות יש לחיזבאללה חמ"ל (חדר מלחמה), שהמבנים סביבו היו מופצצים מדי ערב", סיפר סולימאני. "באחד הלילות חששתי שישנה סכנה לחייו של נסראללה, והחלטתי שיעבירו אותו למקום אחר".

לדבריו, "כטב"מים של ישראל ריחפו מעל ראשינו בדאחיה, ועקבו אחר כל התנועות באזור. אני, נסראללה ועימאד מורנייה (רמטכ"ל חיזבאללה. י.נ.), החליטו לעבור לבניין אחר - ואז ישראל תקפה, וחששנו שהיא הולכת לתקוף גם את הבניין שבו אנחנו היינו".

"אני ונסראללה יצאנו לרחובות החשוכים, התיישבנו מתחת לעץ וחיכינו שמורנייה יגיע עם מכונית. הכטב"מים התמקדו בנו ובמכונית, בכל הזמן הזה שבו עברנו ממחבוא אחד לשני, ולא הצליחו לפגוע בנו", תיאר סולימאני בהנאה, שלושה חודשים לפני שחוסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר