הפסקת אש? "לא בטוח"

ירי לכיוון המרכז; דיווח: צה"ל תקף רכב במרכז העיר עזה

היום השלישי למבצע ברצועת עזה: לאחר המטח הכבד על יישובי העוטף ואשקלון, צה"ל תקף רכב במרכז עזה וישנם מספר הרוגים • צה"ל מדווח על השמדת 11 עמדות של גא"פ | תיעוד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירה של נפילת רקטה בדרום, לפני שעה קלה • בריבועים: המטח והרכב בעזה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
האזעקה בנתב"ג

מבצע "עלות השחר" נמשך: צה"ל תקף והשמיד 11 עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור של הג'יהאד האיסלמי, עוד לא ברור האם הפסקת האש המתוכננת לשעה 20:00 אכן תתבצע.

דובר צה"ל מסר בשעה זו, כי בהמשך למאמצי צה"ל לאיתור והשמדת עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור הג'האד האיסלמי הפלסטיני, מטוסי ומסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום שתי עמדות שיגור רקטות נוספות של הארגון ברצועת עזה.

מאז תחילת המבצע שוגרו יותר מ-950 רקטות מכיוון עזה, ועל פי דיווחים ערביים, בשעה האחרונה נכנס צה"ל לרצועה ותקף רכב במרכז העיר, עד כה לא ברורה מטרת התקיפה בה נהרגו בכירים, אך הדיווחים מלמדים על מספר הרוגים.

מרכז עזה, כעת

עדכונים שוטפים

19:58: מפיקוד העורף נמסר: "על תושבי יישובי עוטף עזה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו עד להודעה חדשה. יש להמשיך ולהתעדכן בפלטפורמות הרשמיות של פיקוד העורף".

ליד בת ים (קרדיט: רודי)

19:45: עד כה דווח על לפחות שני יירוטים של כיפת ברזל מעל שמי תל אביב, לא דווח על נפגעים.

19:39: אזעקת צבע אדום נשמעה גם בנתב"ג • צפו בתיעוד מבית הכנסת.

האזעקה בנתב"ג

19:38: אזעקות צבע אדום נשמעו במרכז הארץ, בתל אביב, בת ים, חולון וראשון לציון.

כמו כן, במהלך הלילה צה"ל תקף תשעה בורות שיגור רקטות של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה (כפי שתראו בתיעוד) וצה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור גם בשעה זו.

בשעה האחרונה, החל מטח כבד של רקטות לכיוון יישובי הדרום, כולל באזור התעשייה באשקלון וביישובים רבים בעוטף עזה.

תיעוד מתקיפת בורות השיגור (דו"צ)

על פי הדיווח ב'ווינט', עוד לא ברור שתהיה הפסקת אש בשעה 20:00 וזאת בשל הדרישות של הג'יהאד האיסלמי - שלא הצליח לרשום הישג משמעותי במבצע הנוכחי, והוא דורש שחרור אסירים.

בכיר בצוות המצרי, המתווך בין ישראל לארגון הטרור, אמר מוקדם יותר ל'הארץ' כי "כל שהזמן עובר והמצב ההומניטרי בעזה מחמיר, גובר הסיכוי שחמאס יצטרף ללחימה". מקור אתר אמר למערכת העיתון כי "אם לא תהיה הפסקת אש בתוך 48 שעות, להערכתנו חמאס יצטרף ללחימה".

סמוך לשעה חמש בערב הותר לפרסום כי מוקדם יותר היום ביקרו ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון בני גנץ בפיקוד הדרום ובעוטף עזה. תחילה סיירו לפיד וגנץ בפיקוד הדרום, שם קיימו הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, המזכיר הצבאי לרה"מ, מפקד פיקוד הדרום, מנכ"לית משרד רה"מ וגורמים נוספים.

לפני שעה קלה: פגיעה ישירה בחצר בית באחד מיישובי עוטף עזה שנפגע במהלך היום, בנס לא היו נפגעים (תיעוד: חיים גולדברג)

לאחר מכן, ביקרו ראש הממשלה ושר הביטחון במרכזי השליטה בפיקוד, ועקבו מקרוב אחר פעולות התקיפה שמבוצעות מגזרה זו. רה"מ ושר הביטחון שוחחו עם חיילים המשרתים במקום ועם מפקד מרכז השליטה. בהמשך ביקר רה"מ לפיד בעיר שדרות, שם נפגש בעיריית שדרות עם ראשי רשויות בדרום, יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביאי.

ראש הממשלה עדכן את ראשי הרשויות בפורום מנכ"לי משרדי הממשלה שהתכנס אתמול, במטרה לתכלל את המענה האזרחי בצורה מיטבית במבצע "עלות השחר". ראשי הרשויות ציינו כי בימים האחרונים מתקיים קשר שוטף ושיתוף פעולה הדוק אל מול המערכת, וכן אמרו כי זו פעם ראשונה שמשרדי הממשלה יוזמים ופונים אליהם ישירות.

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידן, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש העיר אשקלון תומר גלאם וראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו. כמו כן, השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל וגורמים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר