יעקב למר  מלמד  מצעד הגאווה  מרדכי..
מה ה-E.Q. שלך? הרב אבי אברהםמה ה-E.Q. שלך? הרב אבי אברהם
ו' בטבת תשעט | 14.12.18
מהי "אינטליגנציה רגשית" ומדוע היא חשובה כל כך? כיצד שימוש נכון יכול למנוע את הסאגה הבאה בחינוך ילדינו ולשפר משמעותית את איכות התקשורת הבין-אישית שלנו? (חינוך)
סופגניות או לא להיות // הרב אבי אברהםסופגניות או לא להיות // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם8
הרב אבי אברהם בטור על חנוכה כחג החינוך ועל הסבלנות הנדרשת כדי ליצור תהליך אמיתי נושא פירות דווקא בדור בו אנו רגילים ומצפים לתוצאות אינסטנט מהירות (חנוך לנוער)
'בעל החלומות': לפעמים חלומות מתגשמים'בעל החלומות': לפעמים חלומות מתגשמיםהרב אבי אברהם1
הרב אבי אברהם במאמר מיוחד בהשראת חלומותיו של יוסף ופתרונותיו, על חלומות, שאיפות חיים ודור שמתמודד כערך בסיס של היהדות. "I Have a Dream" (חנוך לנוער)
אילוסטרציהאל תחטאו בילד - תהליך הנשירה עם הכלה נכונה יכול גם לעצור אותוהרב דן טיומקין7
תהליך הנשירה מתעורר לרוב מטראומה או קושי הפוקדים את הילד, אבל לא הם אלה שגורמים לו לעזוב הכל. המצוקה העיקרית שמביאה את הילד למרוד במערכת היא הדחיה שהוא חווה. טיפול נכון בנושרים חייב בראש ובראשונה להבין את מצוקתם ולהפסיק להאשימם. ילד נושר הוא לא רע ולא רשע ולא רוצה להכאיב להוריו ולסובבים אותו. הוא סובל מכאב עצום שמביא אותו לברוח (חנוך לנוער, שיווקי)
על סולמות ועכב"רים // הרב אבי אברהםעל סולמות ועכב"רים // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
"סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה": הרב אבי אברהם במאמר חינוכי מקצועי על מימוש והגשמה עצמית במעלה הסולם של מסלו וגם זה שראשו ניצב בשמימה (חנוך לנוער)
לחיות עם הדיסוננס // הרב אבי אברהםלחיות עם הדיסוננס // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
מבט חינוכי מיוחד על עולם של סתירות פנימיות וההתמודדויות עימם במישור החינוכי- ההורי ועל בסיס פרשת השבוע והסוגיות העולות ממנה בנוגע להורות וחינוך (חנוך לנוער)
"הגעתם ליעד המבוקש" // תאוריית הוויז"הגעתם ליעד המבוקש" // תאוריית הוויזהרב עזרא מאירוביץ'2
חלק רביעי ואחרון בסדרת המאמרים של הרב עזרא מאירוביץ' על פי תאוריית הוויז - טיפול בבני נוער ע"פ הגדרות אפליקציית הניווט הפופולרית במיוחד. חינוך מחוץ לקופסא (חנוך לנוער)
החזון אישגישתו המהפכנית של החזו"א לנוער בסיכוןהרב דן טיומקין3
נכון, לפני שישים וחמש שנים, בעיות הדור לא היו נראות כמו בעיות הדור שלנו.ובכל זאת, העקרונות שהתווה החזו"א, נותנים גם היום מבט אמיץ וחיובי מול נוער בסיכון (חנוך לנוער)
האם נער שנשר יכול להפוך לגדול הדור?האם נער שנשר יכול להפוך לגדול הדור?הרב יאיר נחום11
אם תהית, איך להביא נער לצמיחה יהודית למרות הקשיים והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניו. המאמר כאן, מגיש זווית שונה את הדרך להצלחה בעולם החינוך (יהדות, אקטואלי)
מבקשים סליחהמוקדש באהבה לאלה שלא רוצים לתת לימי הדין לייאש אותםדן טיומקין1
עצם העיסוק באשמה הוא קשה ולא קל, ולא משנה כמה ננגן ונפייט אותו. לא ראוי להיות כל היום בצער וחרטה, אלא ראוי לקצוב איזה זמן מיוחד, ושאר היום – להשתדל להיות בשמחה (ע"פ תניא פרק כ"ו).
החלטות, הגדרת קול וחישוב מסלול מחדשהחלטות, הגדרת קול וחישוב מסלול מחדשהרב עזרא מאירוביץ'3
חלק שלישי בסדרת המאמרים של הרב עזרא מאירוביץ' על פי תאוריית הוויז- חינוך טיפול בבני נוער על פי הגדרות אפליקציית הניווט הפופולרית. חינוך מחוץ לקופסא (חנוך לנוער)
תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבההתורה שייכת גם לנער נושר /הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן8
חובה עלינו לקחת כל אחד ולומר לו: "דע לך שהשם חפץ בכל יהודי, גם במי שזכה לשבת בעולה של תורה וגם מי שלא זכה ואין ספק שריקוד הכי קטן שלך עושה שמחה בשמים (חנוך)
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבהכיצד נקרב את הנער דווקא בשמחת תורההרב אברהם בורודיאנסקי
כאשר נרקוד "והבדילנו מן התועים"- ונקפוץ "משה אמת"- נפתח ליבנו ועיננו ונתור אחר הנער היושב בפינה וזקוק למילה חמה, שאולי תקבע את גורלו לטוב ולמוטב (שמחת תורה)
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבההנער הנושר הוא האתרוג // הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן10
למי מארבעת המינים נמשל הנוער הנושר? רבים שיגידו שלערבה, אך הרב אבי אביטן סבור כי דווקא האתרוג מתאים יותר לנוער שזקוק להסתכלות מעמיקה וליחס (חנוך לנוער)
הישיבה בסוכה וחיי רחוב // הרב אבי אברהםהישיבה בסוכה וחיי רחוב // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
איך שבוע של "מעבר דירה" לסוכה שברחוב יכולה ללמד אותנו על היחס לנערים שברחוב ולאפשרות לקדש ולייקר אותם. טור פרידה אחרון ומסכם לסדרה על "חינוך ונשירה" (חנוך לנער)
חשבון נפש גם עם ילדינו // הרב אבי אביטןחשבון נפש גם עם ילדינו // הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן1
כמה ימים לפני יום כיפור, תחושות רבות מלוות אותנו כיצד נהגנו עם ילדינו ותלמידנו. האם נהגנו כשורה? האם לא חטאנו לתפקידנו? וכיצד אנו יכולים לתקן זאת לפני יו"כ (חנוך לנוער)
מאמר שני: מתמודדים עם 'פנטזיית ההצלה'מאמר שני: מתמודדים עם 'פנטזיית ההצלה'הרב עזרא מאירוביץ
טיפול בילדים בהשראת הווייז: חלק שני בסדרה של הרב עזרא מאירוביץ העוסק הפעם בקביעת יעד, הצגת מידע רלוונטי אודות המסלול, אזהרות מעקב ועדכונים של הנער (חנוך לנוער)
אילוסטרציהעל חטא שחטאנו: האם אנו גורמים לנשירה?הרב אבי אברהם4
זמן להכות על חטא, לעשות 'חשבון הנפש' ולהתעורר, האם אנו עצמנו מהווים "גורם סיכון" לנשירה עבורו? זיהוי מוקדם של גורמי הסיכון יכול להביא למניעת הבעיה ולפתרונה (חינוך)
אגרת לנער לקראת ראש השנה תשע"טאגרת לנער לקראת ראש השנה תשע"טהרב אברהם בורודיאנסקי3
הרב אברהם בורודיאנסקי באיגרת מיוחדת לנער המתמודד וחש מרוחק מהרוחניות. על התשובה ועל ראש השנה והאפשרויות הגלומות ביום הקדוש והנפלא (חנוך לנוער)
מה יעשה הבן ולא יחטא: להתמודד עם הטכנולוגיהמה יעשה הבן ולא יחטא: להתמודד עם הטכנולוגיההרב אוריאל בלמס1
קריאת כיוון חינוכית להורים ומחנכים בנושא השפעת המדיה על בני הנוער ודרכי התמודדות יעילות עם חדירת הטכנולוגיה לכל מקום והפיכתה לממכרת ויוצרת בעיות רבות (חנוך לנוער)
טור תשיעי בסדרה : שנהיה לראש ולא לזנבטור תשיעי בסדרה : שנהיה לראש ולא לזנבהרב אבי אברהם3
האם עדיף לחפש לו מסגרת שבה יהיה "זנב לאריות" או למצוא לו את המקום שבה ימצא עצמו "ראש לשועלים"? מה כוחה והשפעתה של מסגרת ייעודית והאם יש כלי פרקטי? (חינוך)
כיצד נכנסים ומסתגלים למסגרת החדשהכיצד נכנסים ומסתגלים למסגרת החדשההרב אבי אביטן
כניסה למסגרת, תקופת הסתגלות ותקופת התרגלות זה מה שעוברים בימים אלו תלמידים רבים. הרב אבי אביטן מסביר כיצד להתמודד עם האתגר ולעבור אותו בהצלחה (חנוך לנוער)
סליחותהורי מתמודדים? זכיתם בסגולה לימי הדיןהרב דן טיומקין1
עינינו הרואות שדרך התוכחה שאינה נשמעת, גורמת להם להתרחק עוד, צריך לגייס כוחות נפש מיוחדים, ולהבין שאין ברירה, ודרך הזכות וההכלה, חיזוק הקשר והעצמת הנער בחוויות חיוביות, אפשר לגרום לו לשנות הילוך ולהפסיק להתריס ולמרוד • כשם שאנו דנים אותם לזכות, כך בשמים ידונו גם אותנו.
תאוריית הווייז: כיצד להגיע אל היעד הרצויתאוריית הווייז: כיצד להגיע אל היעד הרצויהרב עזרא מאירוביץ'3
"חנוך לנער על פי דרכו" חינוך הוא דרך אותה אנו מנסים להתאים לכל נער, הרב עזרא מאירוביץ' בטור ראשון בסדרה על השימוש בעקרונות האפליקציה לטיפול בנערים (חנוך לנוער)
כיצד לנהוג: כפייה דתית או חוויה דתית?כיצד לנהוג: כפייה דתית או חוויה דתית?הרב אבי אברהם15
בתשובה לשאלה משמעותית הזו ככל הנראה טמון הרבה מעתידו של הילד. ההתנהלות שעשויה לנבא האם ילדיכם ימשיך ב'אוהלה של תורה' או ינשור ח"ו מהדרך (חנוך לנוער)
אילוסטרציההעלאת המודעות בנושא הפגיעות במשפחהיהודית שוורץ10
יום עיון חשוב ומרתק התקיים בנושא התמודדות החברה בפגיעות במשפחה לרבנים ומורי הוראה תוך מתן כלים להתמודדות נכונה עבור טיפול מונע, סיוע ראשוני או תהליכי.

נערים

כיכר facebook