קליש  סקר  ג'ינגל  אלעד
החזון אישגישתו המהפכנית של החזו"א לנוער בסיכון
י"ב בחשוון תשעט | 21.10.18
נכון, לפני שישים וחמש שנים, כשנפטר מרן החזו"א, בעיות הדור לא היו נראות כמו בעיות הדור שלנו. לא היו סמארטפונים ולא אינטרנט, הציבור היה קטן, ניסה לשרוד ולשמור על עצמו מול יצר הרע שונה לגמרי מהדור שלנו. ובכל זאת, עקרונות החינוך שהתווה החזו"א, בספר ובהוראות שאמר, נותנים גם היום מבט אמיץ וחיובי מול נוער בסיכון.(חנוך לנוער)
האם נער שנשר יכול להפוך לגדול הדור?האם נער שנשר יכול להפוך לגדול הדור?הרב יאיר נחום7
אם תהית, איך להביא נער לצמיחה יהודית למרות הקשיים והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניו. המאמר כאן, מגיש זווית שונה את הדרך להצלחה בעולם החינוך (יהדות, אקטואלי)
מבקשים סליחהמוקדש באהבה לאלה שלא רוצים לתת לימי הדין לייאש אותםדן טיומקין1
עצם העיסוק באשמה הוא קשה ולא קל, ולא משנה כמה ננגן ונפייט אותו. לא ראוי להיות כל היום בצער וחרטה, אלא ראוי לקצוב איזה זמן מיוחד, ושאר היום – להשתדל להיות בשמחה (ע"פ תניא פרק כ"ו).
החלטות, הגדרת קול וחישוב מסלול מחדשהחלטות, הגדרת קול וחישוב מסלול מחדשהרב עזרא מאירוביץ'3
חלק שלישי בסדרת המאמרים של הרב עזרא מאירוביץ' על פי תאוריית הוויז- חינוך טיפול בבני נוער על פי הגדרות אפליקציית הניווט הפופולרית. חינוך מחוץ לקופסא (חנוך לנוער)
תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבההתורה שייכת גם לנער נושר /הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן8
חובה עלינו לקחת כל אחד ולומר לו: "דע לך שהשם חפץ בכל יהודי, גם במי שזכה לשבת בעולה של תורה וגם מי שלא זכה ואין ספק שריקוד הכי קטן שלך עושה שמחה בשמים (חנוך)
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבהכיצד נקרב את הנער דווקא בשמחת תורההרב אברהם בורודיאנסקי
כאשר נרקוד "והבדילנו מן התועים"- ונקפוץ "משה אמת"- נפתח ליבנו ועיננו ונתור אחר הנער היושב בפינה וזקוק למילה חמה, שאולי תקבע את גורלו לטוב ולמוטב (שמחת תורה)
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבההנער הנושר הוא האתרוג // הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן10
למי מארבעת המינים נמשל הנוער הנושר? רבים שיגידו שלערבה, אך הרב אבי אביטן סבור כי דווקא האתרוג מתאים יותר לנוער שזקוק להסתכלות מעמיקה וליחס (חנוך לנוער)
הישיבה בסוכה וחיי רחוב // הרב אבי אברהםהישיבה בסוכה וחיי רחוב // הרב אבי אברהםהרב אבי אברהם3
איך שבוע של "מעבר דירה" לסוכה שברחוב יכולה ללמד אותנו על היחס לנערים שברחוב ולאפשרות לקדש ולייקר אותם. טור פרידה אחרון ומסכם לסדרה על "חינוך ונשירה" (חנוך לנער)
חשבון נפש גם עם ילדינו // הרב אבי אביטןחשבון נפש גם עם ילדינו // הרב אבי אביטןהרב אבי אביטן1
כמה ימים לפני יום כיפור, תחושות רבות מלוות אותנו כיצד נהגנו עם ילדינו ותלמידנו. האם נהגנו כשורה? האם לא חטאנו לתפקידנו? וכיצד אנו יכולים לתקן זאת לפני יו"כ (חנוך לנוער)
מאמר שני: מתמודדים עם 'פנטזיית ההצלה'מאמר שני: מתמודדים עם 'פנטזיית ההצלה'הרב עזרא מאירוביץ
טיפול בילדים בהשראת הווייז: חלק שני בסדרה של הרב עזרא מאירוביץ העוסק הפעם בקביעת יעד, הצגת מידע רלוונטי אודות המסלול, אזהרות מעקב ועדכונים של הנער (חנוך לנוער)
אילוסטרציהעל חטא שחטאנו: האם אנו גורמים לנשירה?הרב אבי אברהם4
זמן להכות על חטא, לעשות 'חשבון הנפש' ולהתעורר, האם אנו עצמנו מהווים "גורם סיכון" לנשירה עבורו? זיהוי מוקדם של גורמי הסיכון יכול להביא למניעת הבעיה ולפתרונה (חינוך)
אגרת לנער לקראת ראש השנה תשע"טאגרת לנער לקראת ראש השנה תשע"טהרב אברהם בורודיאנסקי3
הרב אברהם בורודיאנסקי באיגרת מיוחדת לנער המתמודד וחש מרוחק מהרוחניות. על התשובה ועל ראש השנה והאפשרויות הגלומות ביום הקדוש והנפלא (חנוך לנוער)
מה יעשה הבן ולא יחטא: להתמודד עם הטכנולוגיהמה יעשה הבן ולא יחטא: להתמודד עם הטכנולוגיההרב אוריאל בלמס1
קריאת כיוון חינוכית להורים ומחנכים בנושא השפעת המדיה על בני הנוער ודרכי התמודדות יעילות עם חדירת הטכנולוגיה לכל מקום והפיכתה לממכרת ויוצרת בעיות רבות (חנוך לנוער)
טור תשיעי בסדרה : שנהיה לראש ולא לזנבטור תשיעי בסדרה : שנהיה לראש ולא לזנבהרב אבי אברהם3
האם עדיף לחפש לו מסגרת שבה יהיה "זנב לאריות" או למצוא לו את המקום שבה ימצא עצמו "ראש לשועלים"? מה כוחה והשפעתה של מסגרת ייעודית והאם יש כלי פרקטי? (חינוך)
כיצד נכנסים ומסתגלים למסגרת החדשהכיצד נכנסים ומסתגלים למסגרת החדשההרב אבי אביטן
כניסה למסגרת, תקופת הסתגלות ותקופת התרגלות זה מה שעוברים בימים אלו תלמידים רבים. הרב אבי אביטן מסביר כיצד להתמודד עם האתגר ולעבור אותו בהצלחה (חנוך לנוער)
סליחותהורי מתמודדים? זכיתם בסגולה לימי הדיןהרב דן טיומקין1
עינינו הרואות שדרך התוכחה שאינה נשמעת, גורמת להם להתרחק עוד, צריך לגייס כוחות נפש מיוחדים, ולהבין שאין ברירה, ודרך הזכות וההכלה, חיזוק הקשר והעצמת הנער בחוויות חיוביות, אפשר לגרום לו לשנות הילוך ולהפסיק להתריס ולמרוד • כשם שאנו דנים אותם לזכות, כך בשמים ידונו גם אותנו.
תאוריית הווייז: כיצד להגיע אל היעד הרצויתאוריית הווייז: כיצד להגיע אל היעד הרצויהרב עזרא מאירוביץ'3
"חנוך לנער על פי דרכו" חינוך הוא דרך אותה אנו מנסים להתאים לכל נער, הרב עזרא מאירוביץ' בטור ראשון בסדרה על השימוש בעקרונות האפליקציה לטיפול בנערים (חנוך לנוער)
כיצד לנהוג: כפייה דתית או חוויה דתית?כיצד לנהוג: כפייה דתית או חוויה דתית?הרב אבי אברהם15
בתשובה לשאלה משמעותית הזו ככל הנראה טמון הרבה מעתידו של הילד. ההתנהלות שעשויה לנבא האם ילדיכם ימשיך ב'אוהלה של תורה' או ינשור ח"ו מהדרך (חנוך לנוער)
אילוסטרציההעלאת המודעות בנושא הפגיעות במשפחהיהודית שוורץ10
יום עיון חשוב ומרתק התקיים בנושא התמודדות החברה בפגיעות במשפחה לרבנים ומורי הוראה תוך מתן כלים להתמודדות נכונה עבור טיפול מונע, סיוע ראשוני או תהליכי.
רב ותלמידיםצוות חינוכי טוב - זה לא חזות הכל, אין כמו קשר אישי עם דמות חיובית בלתי פורמאליתהרב חיים עוזר הוניגסברג1
עלינו כהורים וכמחנכים בישיבות לדאוג שלכל בחור יהיה קשר חברי ופתוח עם דמות חינוכית בלתי פורמלית (!) באופן קבוע ורציף, כזה שיודע להיות חלק בלתי נפרד מהווי חייו ומעולמו של הבחור, להיות אתו בתחביבים שלו ולתת לו תשומת לב מיוחדת, אך כזה שראוי להערכה וניתן להתייעץ עמו בעת הצורך, בבחינת "עשה לך רב/חבר"
תקשורת עם מתבגרים. אילוסטרציהתקשורת בונה עם מתבגריםkikar.co.il בשיתוף באגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל1
גיל ההתגברות, לפעמים תופש את ההורים לא מוכנים. "לפתע" הם מגלים שהילד השתנה, הוא מדבר אחרת, היא לא מקשיבה, והם עומדים אובדי עצות. ננסה לעמוד בקצרה על מאפייני הגיל, ולהבין מה התהליך שעוברים המתבגרים (חנוך לנוער)
נער מתמודדאם הוא "נשר" כנראה שלא היה מחובר: תובנה מילוליתרפי מתיוס2
מה ההבדל בין המילה "נופל" למילה "נושר"? למה אומרים "הספר נפל מהמדף" ומאידך "העלה נשר מהעץ"? יסוד לחיים מניתוח לשוני של המילה 'נשירה' (חנוך לנוער)
מקום ראשון בתחרות הצילום ספיד-סטילס במסגרת קורס פוטותרפיה ביחידה לקידום נוער החרדי צפתצילום טיפולי: איך בעצם עושים את זה?הרב עזרא מאירוביץ'1
הרב עזרא מאירוביץ' בטור נוסף בו הוא מסביר על גישתו הטיפולית בנערים מתמודדים באמצעות השימוש בצילום ככלי טיפולי יעיל והפעם על הגישה המעשית עצמה (חנוך לנוער)
אילוסטרציהטור שביעי: אין ילד רע, יש ילד ש(יצר ה)רע לוהרב אבי אברהם4
מהו החלק של ה"יצר הרע" בעולמו של הנער המתמודד? האם לעמוד בכח ולדרוש ממנו 'שלא יחטא' היא הדרך הנכונה והמועילה או שיש מצבים שמאפשרים 'להתיר' לחטוא (חינוך)
לחפש את דרכו. אילוסטרציההוא כבר לא מוצא את מקומו בישיבה?kikar.co.il ישיבת חכמי לב1
לא ניתן להתעלם מאלפי נערים שלא מצאו את מקומם בישיבות. חלקם של נערים אלו נשאר בישיבה ומתפקד בה למחצה לשליש ולרביע, וחלקם מוצא את עצמו במוקדם או במאוחר מחוץ לכותלי הישיבה ונאלץ לחפש את דרכו במקומות אחרים (חנוך לנוער, שיווקי)
כיצד חוזרים מהחופש הגדול אל תוך השגרהכיצד חוזרים מהחופש הגדול אל תוך השגרההרב אבי אביטן
אחרי חודשיים בהם הילדים הלכו לישון מאוחר, התעוררו לארוחת הצהריים וימים רבים נהנו מחוסר השגרה שהחופש מאפשר, קבלו מדריך כיצד להחזירם לשגרה הברוכה (חינוך)

נערים

עדכונים
כיכר facebook