הקול בראש

יש לכם לחץ מטורף בעבודה? הנה דרך מעניינת להירגע

קשה לבלום את מטח המשימות, הטלפונים והפגישות שמתדפקים על דלתכם, אך יש שיטה שתעזור לכם להרגיש יותר בשליטה. קוראים לה "מיינדפולנס". אל תבהלו, היא קלה (ויעילה) מאד לביצוע (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

טרודים? עצבניים? מתקשים להתרכז? זה בטח הכאוס במשרד שגורם לכך + ערמת המטלות שרובצת על כתפיכם, שגורמים לכם לחשוב שאין סיכוי להישאר פרודוקטיביים ויציבים רגשית.

קשה לבלום את מטח המשימות, הטלפונים והפגישות (או כל שאר גורמי הסטרס שאתם נתקלים בהם), אבל יש שיטה יעילה שתעזור לכם להרגיש יותר בשליטה. השיטה הזו היא מיינדפולנס - ובעברית: קַשִּׁיבוּת. היא מתמקדת בהפניית תשומת הלב שלכם לחוויות המתרחשות כאן ועכשיו, ללא שיפוטיות. כאשר אתם מרגישים חרדים או מוצפים, שימוש במיומנות זו יכולה להיות כלי רב עוצמה להרגעת מערכת העצבים, ויסות רגשות, שינוי נקודת המבט שלכם השתחררות מדפוסי חשיבה לא מועילים.

מיינדפולנס לא חייבת להיות הדבר הענק והמאיים הזה שגוזל זמן יקר, כפי שרבים מאיתנו טועים לחשוב. אפשר לנסות אותה גם באמצע היום העמוס ביותר, כדי להוריד מתח ולהישאר בפוקוס.

הנה אסטרטגיית המיינדפולנס האהובה עלינו:

ויזואליזציה - הפיכת דבר לחזותי. היא מסייעת להכניס את עצמכם לתודעה הנכונה בכל מיני מצבים מאתגרים, על ידי מיקוד, שמחה, חמלה או רגיעה. ויזואליזציה יכולה להיות מושג מסובך בהתחלה, מכיוון שהיא מופשטת יותר ודורשת קצת דמיון, אבל בסוף הכל מתחיל ונגמר בתרגול. מומלץ להגניב תרגול הדמיה שכזה לפני פגישה שבה אתם צריכים להיות במיטבכם.

איך עושים זאת בפועל? ציירו לעצמכם בראש תמונה של משהו מאוד ספציפי - כמו מצב שאתם חוששים ממנו - אדם מסוים או הישג שאתם פועלים לקראתו - וטפחו דימויים חיוביים ואסוציאציות סביבם. לפני מצגת חשובה, למשל, הקדישו כמה דקות לשבת בשקט בעיניים עצומות ולהחיות את כל מה שאתם רוצים שיקרה בעקבותיה. דמיינו את עצמכם בחלל הפגישה עם תחושת ביטחון, מוכנות, רוגע ומסוגלות להעביר את המסר שלכם בצורה ברורה ומוצלחת, להרשים את הקולגות והמנהלים שלכם ובסופו של דבר להרגיש גאים ומסופקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר